Ionut Antonaru 90 Semnalează Publicat 26 Aprilie, 2020 (modificat) Va salut, Pe aceasta cale as vrea sa va prezint proiectul meu. De mult visez la o autorulota dar din lipsa bugetului si a indoielilor sotiei m-am reorientat. Am in dotare un Vw Caravelle 8+1 locuri in versiunea long. Doresc sa il las in configuratia actuala oficial deci nu vor fi modificari ireversibile. Planul este ca sistemul sa fie plung&play astfel ca in maxim 30 de minute sa devina din masina de transport persoane un dormitor pe roti. Nu am talent la desen pentru schite dar incerc sa explic aici piesele de lego folosite si etapele: 1: se scoate ultima bancheta 2: se intaleaza 2 cadre palalelipipedice home-made din lemn. 3: peste cele doua cadre se aplica doua panouri din pal/tego etc 4: la acest moment avem un cadru de pat complet functional peste care aplicam o saltea. Ma incurajez singur ca e destul de simplu dar stiu ca nu va fi asa. Avand in vedere ca am 90% din sculele necesare proiectul va fi realizat in regie proprie. Masina are webasto care pana acum 2 luni a functionat dar acum trebuie sa ii caut un doctor sa il repuna pe linia de plutire. Intrebarea ar fi daca functionarea webasto pe termen lung(o noapte) poate dauna acestuia sau poate pune in pericol pe cei din interior. Credeti ca voi avea probleme cu autoritatile cand ma voi plimba cu masina in configuratia dormitor? Ce solutie de saltea recomandati? se poate folosi una cu aer de genul celor pe care le gasim in decathlon sau sa gasesc un specialist sa imi faca din burete imbracat? Daca va fi cu aer am avantajul depozitarii compacte dar nu stiu gradul de confort. Daca va fi din burete va trebui facuta din doua tronsoane alaturare pentru usurinta depozitarii si instalarii. Pe parcursul lucrarii voi face poze si voi posta si aici bineinteles. Va multumesc ca m-ati urmarit, sper ca nu v-am plictisit si astept sfaturi. Sper sa nu deranjeze ca postez link dar asta a fost sursa de inspiratie: https://www.vwt4forum.co.uk/threads/caravelle-lwb-diy-king-size-bed-nearly.1524946/ Modificat 26 Aprilie, 2020 de Ionut Antonaru 3 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal 10.348 Semnalează Publicat 26 Aprilie, 2020 Succes @Ionut Antonaru la proiectul mult dorit si asteptam poze cu lucrarile. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Andrei Grigoras 120 Semnalează Publicat 26 Aprilie, 2020 Salut, si eu vreau sa , , transform "un 8÷1 in camper , acum încă îl caut (de-abia am dat rulota).Eu vreau un Tranzit lung si înalt dar cu motor de 2 litri (Din cauza taxelor ) , preferam un T5 dar nu prea au înalt si lung de locuri ...Tot varianta înlocuirii ultimei banci cu 2 lazi laterale care se va face pat din perne din burete. Cred ca e mai comfy decât cea pe aer.Atentie la burete , e ca la politiren, de diferite grosimi si diferite densități, deci ceva mai , , tare ".Autoritățile nu au treaba cu ce ai in portbagaj, atat cat cei de pe locuri au toti scaune cu centură in mers.Doar la itp trebuie să ai toate banchetele, se face pozaSpor dacă tot #stamacasa !Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marian Petre 72 Semnalează Publicat 26 Aprilie, 2020 Salut ! Am folosit și eu un T5, câțiva ani. Cand plecam in vacanța scoteam toate scaunele de pe rândul 2 și 3 Aveam Webasto pe circuitul de răcire al motorului, care funcționa împreuna cu instalația de climatizare. De câte ori pornea îmi dădea deșteptarea. Foloseam 2 saltele de burete peste care aveam un toper. Dormeam foarte bine. Nu aveam pat, saltelele fiind puse in spatele scaunelor din fata, pe podea. Intre locul de dormit și ușile din spate îmi făcusem o bucatarie , dotata cu aragaz , chiuveta și un frigider mic la 220 v, alimentat de un invertor legat la a doua baterie a mașinii 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Barac Augustin 93 Semnalează Publicat 26 Aprilie, 2020 Salut mai ai varianta sa cumper 2 paturi pt pescuit si se string repede sint pliabile si nu ocupa loc. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian 527 Semnalează Publicat 26 Aprilie, 2020 22 minute în urmă, Marian Petre a scris: Salut ! Am folosit și eu un T5, câțiva ani. Salut, @Marian Petre Acum cu sprinterul e altă viață nu? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marian Petre 72 Semnalează Publicat 26 Aprilie, 2020 Salut@Adam Adrian Este alta viata, dar pot spune ca acel T5 este singura masina pe care, inca, regret ca am vandut-o. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru 90 Semnalează Publicat 26 Aprilie, 2020 Avand in vedere ca mai e putin si se ridica restrictiile am trecut la treaba. Am fost si am luat dimensiuni pentru saltea si pentru placa acestuia de sustinere. Deja astept oferta de pret de la un cunoscut care se ocupa cu fabricarea saltelelor de orice destinatie. Cadrul format din doua piese va fi format din doua piese si construit la fata locului. Avand in vedere ca nu voi putea prinde cadrul in podea ma voi folosi de sistemele de ancorare ale scaunelor si de carligele de marfa din podea pentru a ancora cadrul de caroserie. @Barac Augustin vreau ceva mai solid si semi-profi @Marian Petre la mine in versiunea long am 190cm de la usi pana la bancheta centrala. Daca o las culcata pot aseza pernele pe ea si nu o mai scot. @Andrei Grigoras spor la treaba si tie. Intradevar tranzitul este mai spatios. Dar eu am bolidul la indemna sa ma folosesc de el. In alta ordine de idei in timp ce scriam aici am fost sunat cu o estimare de pret pentru salteaua custom miez 12cm si 4 cm strat de confort. (aproximativ 1000de lei) Inca stam in expectativa. Stiu produsele facute de ei. Sunt foarte ok dar si pretul pe masura. Atasez o poza cu schita saltelei unde mi-am etalat antitalentul la desen. 🤣 Zona ingusta este spre spatele masinii. Daca m-as inalta putin mai mult as mai castiga ceva spatiu in latime dar vreau sa am si ceva spatiu pe inaltime. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru 90 Semnalează Publicat 9 Mai, 2020 Sigur majoritatea aveti familii si va veti regasi in parte in ceea ce voi povesti mai jos. Voi incepe spunand ca am facut aprovizionarea pentru cadrul proiectat. Profile lemn 30*30, coltare, lac pensule etc. Am apucat de am facut 1 taietura la care sotia... "da cum vrei sa il faci?" Eu foarte bazat pe ideile mele ma apuc si ii explic cum vine fiecare piesa , cum se face si cum se scot ulterior piesele de lego. Ea: si salteaua? Eu: peste tot ce ti-am explicat vine salteaua Ea: nu e bine Eu: de ce? Ea: stii ca sunt claustrofoba si nu e bine Eu:adica? Ea: e salteaua prea aproape de plafon si nu vom avea spatiu Eu : mut, blocaj, etc etc. Discutii si iar discutii. Pana la urma a ramas ca ea Deci vom instala salteaua direct jos. Asa ca nu am mai facut nimic la proiectul initial. Am comandat o saltea 190*120 si astept sa vina. M-am tot gandit la solutii legate de alimentarea diversilor consumatori fara sa descarc bateria masinii. Asa am dat de clipul urmator al lui viforata care nu stiu daca e cunoscut pe forum sau nu dar care m-a inspirat. Am luat legatura cu el, am incercat sa profit de cunostintele lui pe acesta cale. Cateva nopti pe site-uri de electrice si eram cu lista facuta. Deja aveam cateva notiuni de baza despre acumulatorii auxiliari. Am ajuns la birou si m-am apucat sa ma orientez pe langa masina sa vad pe unde pot trage fire pentru acumulatorul auxiliar. Deja locul de instalare era stabilit, in spatiul de depozitare de sub bancheta din fata. Dupa 1 minut de cautari... iar blocaj(ca acela de mai sus cu sotia) Ce sa vezi...aveam un al doilea acumulator sub scaun sofer. Iar 2 seri pierdute pe forumuri sa vad ce e cu el. Intrucat nu eram lamurit complet m-am apucat si am facut masuratori. Este acumulator instalat de fabrica cu tot cablajul necesar, gandit special pentru alimentarea webasto. Acel webasto care spuneam ca nu functioneaza- gresit, nu a functionat, acum si-a revenit fara nici o interventie. Am cumparat un voltmetru auto pentru a monitoriza tensiunea bateriei auxiliare, urmeaza o priza auto care va fi conectata la acest acumulator si de unde vor fi alimentati consumatorii necesari. Partea cu acumulatorul auxiliar a fost extraodrinara pentru mine, m-a scutit de o gramada de bani si munca. Legat de partea de dormit nu sunt multumit intrucat va trebui sa ne inghesuim in 1.2 m o persoana de 100kg, una de 50 si un copil de 7 ani(subtirica-20kg) Pe langa acest aspect mai pierd si spatiul de depozitare de sub saltea. Astfel vor sta toate inghesuite in alte locuri. Dar daca dupa prima iesire se va convinge sotia ca nu e spatiu voi reveni la proiectul de pat initial. Si cum pana acum am spus numai povesti sper ca dupa weekendul acesta sa pot atasa si cateva poze legate de cele executate pe la masina. Va salut si va doresc spor la treaba. 3 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal 10.348 Semnalează Publicat 9 Mai, 2020 Multumim @Ionut Antonaru pentru prezentare! Va dorim multe iesiri reusite si drumuri bune. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I 904 Semnalează Publicat 9 Mai, 2020 Daca imi permiti un sfat: baga ochiul si la un cort pe portbagaj ( rooftop tent) . Va trebuie ~ 1, 6 m latime ca sa aveti loc toti trei confortabil. Eu am avut ceva instalat pe camioneta. Iti da, cred, un plus de confort fata de varianta de dormit in van, dar te cam leaga de locul in care ai campat. Adica e mare bataia de cap daca vrei sa pleci de acolo sa vizitezi ceva de ex. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru 90 Semnalează Publicat 9 Mai, 2020 Asa cum ai spus si tu e bataie mare de cap cand vrei sa pleci din zona de campare. Momentan raman la varianta dormitului in masina. Asa cum am spus nu vreau sa schimb nimic din aspectul masinii astfel ca tot ce am instalat va fi plug&play sau ascuns. Am avut din dedeman 2 prize auto duble cu 2 usb incluse. Una a ajuns in compartimentul cricului in spate stanga iar cea dea doua sub bancheta pasageri fata. Ambele au 1m cablu de rezerva pentru a putea fi folosite cu usurinta in timpul camparii. Avand in vedere ca la acestea voi avea conectat doar lumini si incarcatoare gadgeturi ambele trasee sunt alimentate printr-o siguranta de 7, 5a. Am mai instalat o siguranta de 30a cu un cablu de 2.5 care este ascuns sub scaun sofer. La acest cablu voi conecta o priza mai serioasa in care va fi conectata lada. Momentan ma voi folosi de o lada 12 v din comert cu toate ca nu este ce trebuie. Voltmetrul l-am conectat tot plug&play la o priza auto astfel ca il folosesc doar cand am nevoie. Atasez si cateva poze de la montaj. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru 90 Semnalează Publicat 13 Mai, 2020 Vesti bune pe final de stare de urgenta. A sosit salteaua, iar din cele 4 comenzi la decathlon una a fost ridicata si inca doua sunt pe drum. Sper sa plece si a 4-a comanda de la ei astazi astfel incat cel tarziu vineri dimineata sa o am. Intrucat am mers pe ideea sotiei de a pune salteaua direct pe podea ma vad nevoit sa caut burete pentru a o extinde in zona centrala unde am mai mult spatiu. Astfel mi-am amintit ca exista in zona industriala din oras un producator de saltele si voi incerca sa imi procur bucatile necesare. Acum avem si aragazul de camping pe care l-am probat in casa, bineinteles cu 1 cartus de gaz+unul de rezerva. Astazi sper sa am timp sa procur buretele si o husa de protectie cu elastic pentru saltea. In limita timpului disponibil ma voi apuca sa asez prin masina pentru ca vineri vreau sa o iau din loc cu declaratie sau fara. Voi reveni cu poze care sa ateste evolutia. Oricum... nici nu am facut prima iesire si deja visez la dube transformate in campervan. Se pare ca deja am luat virusul de la voi cei de aici. Toate cele bune! 5 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru 90 Semnalează Publicat 13 Mai, 2020 Azi am intins o patura si peste ea salteaua. Ulterior am cumparat un cearceaf cu elastic si deja incepe sa prinda aspect. Nu am pozat ultima ipostaza. Avand in vedere ca nu am cadru sub care sa bag diverse voi duce ceva lipsa de spatii de depozitare. Oricum sotia va sta cu mine in fata iar cea mica pe bancheta in locul din "mijloc", impropriu spus pentru ca din 3 locuri pe randul 2 a ramas doar bancheta de 2 locuri, am renuntat la scaun pentru plecarea in natura. Astfel mare parte din cele necesare sunt ascunse in spatiul depozitare sub bancheta sofer si sub bancheta din randul 2. Cautarile dupa burete au esuat. Nu am gasit cele doua bucati necesare pentru a extinde salteaua in zona mediana. Daca nici maine nu gasesc voi apela la 2 perne extra pe durata acestei iesiri si ulterior voi vedea ce voi face. Vreau vineri sa ajung pentru inceput la @Ionut C. in pantelimon pentru niste discutii mai serioase. Nu doar o saltea intinsa pe jos intr-o duba. Ulterior discutii de afaceri la Rm Valcea si destinatia finala de relaxare va fi in zona Turda. Inca stau si ma intreb ce discutii voi avea cu organele pe drum dar o sa ii dau innainte orice ar fi. 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru 90 Semnalează Publicat 1 Iunie, 2020 Intrucat drumul pana la camper e destul de lung si anevoios avansam cu proiectul actual. Am reusit sa fac cadrul. Zilele viitoare voi lua si placajul. Pe zona dinspre bancheta mediana unde se extinde spatiul cred ca va trebui sa pun cate un picior suplimentar pe stanga si dreapta cadrului pentru a sustine placajul. Totodata voi comanda burete pentru a extinde salteaua actuala. Astept sfaturi daca vi se pare ca am gresit pe undeva. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru 90 Semnalează Publicat 13 Iunie, 2020 Nu am mai apucat sa testam configuratia. Masina si-a gasit alt proprietar. Vom trece la camper. Topicul se poate inchide. Multumesc. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri