Ursu Florin

Omologare Campervan - HomeMade

48 postări în acest subiect de discuţie despre Omologare Campervan - HomeMade

Omologare Campervan - HomeMade

Ursu Florin

Salutare, pentru că în ultimul timp apar tot mai multe conversii home-made, am zis sa avem un subiect legat de omologarea conversiei.

Ii rog pe cei care au reușit să facă omologarea sa ina cu ceva informații pe acest subiect.

Eu am discutat cu o firma de caroserii din Brașov care au zis că mă pot ajuta cu proiectul. Nu am discutat mai multe amănunte legate de preț sau chestii de genul, a rămas să ne auzim după ce e gata conversia.

Mulțumesc!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Adam Adrian

Salut, @Ursu Florin ! Nu mai e ceva nou, omologarea se realizează cu orice carosier care acceptă așa ceva. Problema majorității e prețul!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Adam Adrian știu că nu este nimic nou, doar că ar fi ok niste detalii legate de preț ( cred că diferă în funcție de proiect ) in mare, durata, etc..Prețul nu cred că sare de 1000 euro, dar cred că merită.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian

@Ursu Florin Dacă ai găsit sub 1000e sunt și eu interesat! Merita dacă vrei sa o vinzi că îi crește prețul. Poți merge fara probleme si fara omologare. Bine e sa ai!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Subiectul prezinta interes si pentru mine.

 

Cum am sosit in tara pentru cateva luni (lucrand remote) ma bate gandul sa inmatriculez camperul aici :nedecis:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Fiind realizat in regie propie, chiar si in irlanda, sunt tare curios cum o sa-l imatriculezi aici. Am uitat ca l-ai imatriculat deja acolo, asa ca e omologata in irlanda.O s-o inmatriculezi , ca orice masina adusa de afara.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
16 minute în urmă, Ilie Minea a scris:

asa ca e omologata in irlanda.

 

In momentul de fata este van N1 in acte, nu am apucat sa ii fac modificarea din N1 in M1.

Deci am o problema mai complicata, este van in acte dar arata ca un camper. Sunt curios, daca ma duc la RAR asa cum e, mi-o inmatriculeza ca van sau trebuie sa ma duc la RAR cu omologare de la carosier roman :nedecis:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Alin Opran dacă o omologhezi aici va avea doar 2 locuri :default_109:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
3 minute în urmă, Alin Opran a scris:

 

 .... In momentul de fata este van N1 in acte, nu am apucat sa ii fac modificarea din N1 in M1.

Deci am o problema mai complicata, este van in acte dar arata ca un camper. Sunt curios, daca ma duc la RAR asa cum e, mi-o inmatriculeza ca van sau trebuie sa ma duc la RAR cu omologare de la carosier roman :nedecis:

:default_doh: pai, .... e cam "groasa treaba" (vorba vine!) daca vrei sa-i faci omologarea in tara :)

 

1. Parca (n-am intrebat personal fiindca nu ma intereseaza subiectul unei conversii in regie proprie!), dar , .... omologarea se poate face numai in baza unui proiect aprobat de RAR inainte de a incepe conversia". Cei care au "reusit", pot confirma!

2. Grabeste-te ! """ Maşinile cu volan pe dreapta, provenite din Marea Britanie, ar putea să nu mai fie înmatriculate în România de la 1 ianuarie 2021"""

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Nu imi place spiritul de contrazicere @Mihai-Arad dar vreau sa punctez ca:

1. Am mentionat ca e posibil sa trebuiasca sa merg din start la inmatriculare cu proiect de la firma agreata dar, din ceea cea stiu, cam toti colegii s.au dus la firma dupa ce au finalizat lucrarea. Ca asa merge in Romania :default_doh:

2. De la 1 ianuarie 2021, daca UK iese din UE, sigur nu se mai pot inmatricula masinile provenite din UK. Dar doar din UK, din Irlanda si Cipru da :default_big_grin:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Grigoras

Dacă ai panoul despărțitor ce separă compartimentul de marfă o omologhezi ca autoritate, dar trebuie înlocuite farurile cu unele de europa , e primul lucru la care se uită. Ce ai in , , portbagaj " nu intereseaza prea mult .Dacă vrei omologarea ca autorulota e mai complicat , dar se poate.Spor si concediu placut .

Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin Balan

Apropo de panoul despartitor...

Aveti idee daca e obligatoriu sa fie cel original?

Eu l-am dat jos pe acesta si vreau sa fac unul izolat pe structura de lemn.

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Sorin Balan nu cred că verifică cineva dacă e cel original.

Contează să fie ceva acolo.

Eu o sa îl las pe cel vechi, o sa îl izolez.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Nr. locurilor este omologat in functie de scaunele din masina. Eu am inmatriculat in iunie un vw T5 , de marfa , avand 2 scaune, deci 2 locuri.La plecare de la rampa de verificare  din rar, inginerul m-a intrebat de ce nu am pus 3 scaune sa am 3 locuri omologate.Ghinion de necunoastere.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
45 minute în urmă, Ilie Minea a scris:

Nr. locurilor este omologat in functie de scaunele din masina.

 

Acest aspect mine imi este cunoscut. Nedumerirea mea consta in omologarea locurilor nestandard, spre ex. cele puse cu fata pe lateral si care au centuri. Cazul meu.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Fiind dotate cu centuri, s-ar putea sa nu fie vreo problema, avand asigurata siguranta in caz de accident. Trebuie sa fie prinse de podea fff.bine.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Grigoras

Surpriza mare s-ar putea sa fie ca nu vor sa ti recunoasca scaunele home made , ptr ei sunt, , artizanale" si nu sunt omologate .Eu aveam in cartea si talonul de Olanda 9 locuri , dar pe masina erai doua scaune de 1 loc si doua banchete de 3 locuri , originale si nu au vrut să lase 9 locuri au omologat-o de 8 ! Depinde si cu cate locuri e trecuta in hârtiile cu care te prezinți la ei , cu ce vii in plus trebuie justificare de la o firmă agreată si cred ca trebuie musai să , , imprumuti" o bancheta de 2-3 locuri originală cu centuri prinsă fix de podea .După aceea revii la ce vrei tu si dupa la Itp periodic merge treaba cu , , 50 ron " fara sa mai schimbi ceva Bancheta de imprumut de3 locuri de Tranzit am eu !Spor si concediu placut !

Trimis de pe al meu SM-A320FL folosind Tapatalk

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Stan

Aveți ceva contacte de carosieri care se ocupă cu omologarea?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Stan

Mulțumesc!

 Inițial nu voiam să o omologhez. Doar că eu am cumpărat mașina cu un loc în talon (plus un loc rabatabil care era pus pe peretele despărțitor).

Așa că am luat un scaun de pasager normal pe care l-am prins în șuruburile caroseriei deja existente.

 

La rar mi-au spus că ei nu pot omologa scaunul dacă nu merg la Porsche Romania să își dea ei acordul. Să mai ia și ei niște bănuți plus că comunic foarte greu cu ei și zic că nu pot da hârtia. Începe birocrația.

 

Și doar pentru omologarea scaunului mă costă 1100lei așa că mai bine o fac pe toată autorulotã in acte.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Dumitru

Salutare!

As dori sa stiu daca pot sa fac ITP unei autoutilitare Citroen Jumper, fara panoul despartitor.

Sau trebuie neaparat montat?

Multumesc anticipat!

Modificat de Radu Ghita

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

@Costin Dumitru Parerea mea este sa te prezinti linistit la statia ITP!

Daca vor avea ceva de obiectat, au sa-ti spuna. Daca nu, iti vezi de treaba linistit.

Din cate am vazut (chiar zilele trecute am facut ITP unui autovehicul), ei verifica serii, noxe, frane, coroziuni, lumini si reglajul farurilor, bucse, pivoti, sa nu piarda fluide...

Succes!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Salut @Costin Dumitru și eu împart propunerea lui  @Radu Ghita. Mai ales în zona noastră sigur ar trece ITP-ul. Dacă ai drum încoace te ajut cu mare plăcere!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Numai la RAR, ai probleme cu lipsa panoului, sau daca te opreste RAR-ul pe strada pt verificare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Apropo de omologari, eu am cumparat un wv.transporter duba de marfa, inaltime standard.As dori s-o inalt , sa pot umbla in picioare in ea. Am gasit un plafon semi inaltat, mai mic decat cele de la smurd. Se pune intrebarea , daca trebuie s-o omologhez asa inaltata , schimband plafonul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Daniela Bucur
      de Daniela Bucur
       
      Buna ziua,
      Am fost prezentati pe acest forum  in august de catre un client de-ai nostri, domnul Cristi Dimian,   membru al acestui forum, dar voi face si eu o prezentare a campingului Cortina Gate, ca gazda.
      Cortina Gate  Vama Veche este un camping nou, deschis in iulie 2021, camping  pentru rulote si autorulote,  dotat cu toate facilitatile necesare: electricitate contorizata individual, grupuri sanitare proprii dotate cu duș, wc si chiuveta, bucatarie, spalator rufe, spalator de fructe/ legume, spalator vase, gratar, spatiu de joaca pentru copii, deversare ape gri, completare cu apa tanc, golire wc.
      Campingul Cortina Gate Vama Veche este deschis NON STOP.
      Toate facilitatile de care aiveti nevoie pentru a calatori cu rulota raman functionale tot anul la Cortina Gate Vama Veche.
      Din octombrie pana in aprilie, oferim serviciu de iernare pentru rulote, autorulote si barci, la tariful de 200lei/luna, detalii pe site-ul campingului: www.cortinagate.ro
      De asemenea informatii gasiti si pe pagina noastra de Facebook sau pe contul de instagram ssau Youtube
      Ne gasiti pe DN39, la iesirea din Vama Veche spre Bulgaria, pe stanga..
      Va atassez cateva poze pentru edificare, dar cel mai bine este sa ne vizitati pentru a va face o opinie cat mai corecta despre campingul nostru.
      Daca aveti neclaritati, ma puteti contacta.
      Multumesc!
      O zi frumoasa,  
      Daniela Bucur
      0723226045 
       

















    • Laurentiu Simion
      de Laurentiu Simion
      CamperVan SFX 1 Ducato 
       
      Vehicul de baza Fiat Ducato 2016 pus la dispozitie de client.
      • Izolație Kflex 26 mm
      • Bidon apa curata 90 litri in vehicul
      • Bidon apa gri 93 litri sub vehicul
      • 2 geamuri Carbest 1100/450 cu jaluzea și plasa de țânțari
      • Sistem electric cu panou CBE
      • Baterie 110 A
      • Sistem iluminare interioare cu 6 leduri in plafon, baie, bucătărie, sub podea
      • Încălzitor Autoterm 4 KW cu 3 guri de încălzire in zona din față și una sub pat
      • Mobilier din placaj de plop fețe de nuc
      o Dulap pe toata lungimea vehiculului pe partea pasagerului
      o Dulap deasupra banchetei
      o Dulap sub bancheta
      o Corp de bucătărie
      • Chiuveta si aragaz incorporat
      • Butelie 12, 5 litri
      • Senzor de gaz
      • Masa cu un picior cu prindere de perete
      • Baie cu dus 1200/600 mm
      • Toaleta portabila
      • Pompa cu presostat
      • Boiler electric 12V/6 litri
      • Podea tego cu linoleum
      • Frigider 12 V Vitifrigo
      • Trapa Fiamma 400/400 deasupra patului
      • Trapa Fiamma 280/280 in baie
      • Instalare bancheta neomologata
      • Omologare RAR
      Pret 15.000 EUR
      Optionale cu pret separat fata de pachetul de baza:
      • Încălzire bidon apă gri
      • Ventilator Maxxfan
      • Baza de rotire scaun șofer si pasager
      • Marchiza 4 m Fiamma 80S
      • Leduri Marchiză
      • Camera marșarier after-market cu display
      • Senzori de parcare
      • Panouri solare Victron
      • MPPT Victron
      • Cyrix Victron combinator de baterii – încărcarea bateriei de la alternator
      • Invertor
      Produsul de serie va avea configuratia de baza descrisa mai sus.








    • Anca Dragomirescu
      de Anca Dragomirescu
      Salutare,

      va trimit mai jos linkul pe care l-am facut pentru a prezenta casuta noastra pe roti. Am finalizat zilele acestea conversia unei autoutilitare in campervan, mai exact un Citroen Jumper din 2017, Euro 6 cu aproape 275.000 KM. Am achizitionat masina din Romania la finalul lunii mai 2020 si la jumatatea lunii iunie am inceput sa lucram la conversie. Dupa aproape 4 luni in care am lucrat la conversie am ajuns si la linia de finish. A fost un proiect foarte frumos care a presupus mult timp, energie si motivatie, insa pasiunea pentru calatorii si natura ne-a ajutat sa putem sa vedem casuta pe roti terminata.
       
       
      In aceasta conversie am apelat la sprijin extern in 3 puncte importante pentru noi:

      1. la decupajele ferestrelor si trapelor, unde am vrut sa fie facute de persoane specializate si autorizate;
      2. la montajul panourilor solare si a echipamentelor Victron (celelalte echipamente electrice fiind montate de noi)
      3. la mobila suspendata si la fronturile de mobila (aici, desi am ajuns la concluzia ca puteam sa bifam acest punct si noi, nu am fi reusit sa ajungem la calitatea pe care ne-o doream, astfel incat ii multumim dnului. Andrei, producator de mobila, care ne-a ajutat si ne-a sprijinit la partea aceasta).

      In rest, greul acestei conversii a cazut pe umerii sotului meu, Razvan, care s-a ocupat de toate aspectele, iar eu am ajutat unde am putut si mai mult cu filmatul :D

      Noi suntem foarte multumiti de ce am facut si deja am scos Camper-ul la plimbare

      Ganduri bune tuturor,
      Anca & Razvan


















    • Anca Dragomirescu
      de Anca Dragomirescu
      Salut,

      ma numesc Anca Dragomirescu si impreuna cu sotul meu, Razvan, am achizitionat la final de mai 2020 o autoutilitara, mai exact un Citroen Jumper din 2017, pe care l-am convertit in campervan in lunile de vara:). Am pornit cu 0 experienta in proiecte de acest fel (si 0 experienta in general in proiecte DYI), insa de acum 2 ani cochetam cu ideea unei conversii, mai ales ca amandoi suntem pasionati de calatorii si natura. Anul 2020, desi un an extrem de dificil la nivel mondial si nu foarte prielnic calatoriilor peste hotare, ne-a adus si ragazul necesar sa incepem acest proiect de conversie din autoutilitara in campervan.

      Pentru ca sunt putine informatii in limba romana, noi am incercat sa documentam proiectul nostru de conversie in video-uri pe youtube, mai ales ca am incercat sa ne documentam cat mai mult si din proiecte asemanatoare realizate in afara tarii.
      https://rb.gy/pxnqfg
      Saptamana aceasta finalizam ultimele detalii si apoi vom face un Van Tour :). Vom urca si cateva poze pe forum si abia asteptam sa iesim apoi cat mai mult cu casuta noastra pe roti.

      Ganduri bune tuturor!
      Anca & Razvan
    • Ursu Florin
      de Ursu Florin
      Va salut. Ma bate gandul sa transform o duba in camper. Ca si marca m-am gandit la Fiat, Citroen sau Peugeot.
      Care ar fi costurile in mare fara a pune in calcul masina?
      Ma gandesca la mobila facuta pe comanda, am un prieten care se ocupa cu mobila si sigur ma va ajuta.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.