Gabriel I

Rooftop tent, teardrop sau rulota compacta?

89 postări în acest subiect de discuţie despre Rooftop tent, teardrop sau rulota compacta?

Rooftop tent, teardrop sau rulota compacta?

Cristian A

@Raul G Dms Auto din Cluj le aduce, poate le vezi pe site ul lor

acum o oră, Raul G a scris:
în urmă cu 3 ore, Cristian A a scris:
Un sistem de culisare de la Bison, Polonia, e un sistem care are inclus și cadrul metalic, de 90 cm lungime, care rezista la o sarcina de max 150 kg, uniform distribuite. 

Merci, ai vreun link...mulțumesc

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gabriel I

@NRLaurentiu are cam 70 kg , nu e chiar la îndemâna sa îl montezi / demontezi pe plafon ( chiar daca sunt doar 8 șuruburi de strâns ).

Mai degrabă îl lași montat in sezon și îl demontezi la nevoie.

Cel cum vrei tu este mai aerodinamic și nu l-ai simți prea tare pe mașina .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
26 minute în urmă, Gabriel I a scris:

are cam 70 kg

Circa 66 Kg are modelul pe care-l vizez si 49 Kg cel al lui @Cristian A (Explorer Plus).

 

Stiu cat de mare este monstrul pe care il doresc, de aceea ii si zic heliport (nu sunt primul care foloseste expresia asta). De aceea am si mentionat neajunsul de a-l monta/demonta. In plus, lasat pe masina, oricat de bun ar fi sistemul de securizare a barelor transversale, tot devine tinta hotilor, asta facand abstractie de consum mai ridicat, balans sau uzura propriu-zisa a carcasei cortului (una e sa stea in soare un week-end, alta zi de zi). De asemenea, la bloc nu am unde sa-l depozitez daca as vrea sa-l scot in timpul saptamanii.

 

In alegerea sa, eu am vizat foarte mult... linistea! In adierea vantului un cort exclusiv din material textil (bine, nu e chiar textil... vorba vine) ar fosni. Este precum un cort obisnuit. Modelul celor de la Autohome - Maggiolina Airlander, are avantajul ca se intinde perfect panza si nu flutura la orice adiere, gratie mecanismului cu manivela si nu cu telescoape. Acesta din urma, iarna nu mai sunt atat de "tari", practic se comporta precum cele de la haionul masinii, iar de-a lungul timpului le slabeste intensitatea. Un alt criteriu este comoditatea deschiderii/inchiderii, precum si o cat de cat siguranta ca nu ti-l deschide cineva cu usurinta pentru a "cerceta" in interior. Dar... marele dezavantaj al oricarei variante, este ca stau la bloc! :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Laurențiu le-am studiat bine corturile hard shell și am ajuns la concluzia ca James Barod și Alu-Cab sunt superioare la Autohome. Aceștia din urma i-am vizitat în fabrica, dar nu m-au convins.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
[mention=3832]Raul G[/mention] Dms Auto din Cluj le aduce, poate le vezi pe site ul lor
 
Nu le-am găsit, vom fi în iunie la Bad Kissingen la Allrand si speram sa găsim ce căutăm

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 2 ore, Raul G a scris:

James Barod și Alu-Cab

Nici unul, nici celalalt nu sunt cu cremaliera, au modele doar cu pistoane. Mai exista un constructor cu acelasi principiu in Europa, insa dintr-un motiv sau altul nu m-a convins, asa ca nu i-am retinut numele. Un alt avantaj este dat de sistemul de deschidere: la cele cu piston un hot trage de clapete si l-a deschis! Unde mai pui ca se ridica cortul singur, fara zgomot! :) Nu contest ca un hot informat poate avea la el un levier care sa se potriveasca la cremaliera...

 

@Raul G ai avantajul ca-l iei cu 150 Euro mai putin decat mine, daca ajungi la fabrica! :)

 

In alta ordine de idei, imi plac modelele paralelipipedice, nu cele prismatice, datorita spatiului interior uniform pe intreaga lungime a cortului.

La James Baroud sunt probleme jenante de design in zonele unde se pliaza materialul pe langa pistoane, sunt clipuri pe YT cu indivizi care au observat deteriorari dupa circa un an de folosinta.

 

A inceput sa-mi faca cu ochiul cortul lui @Cristian A , sunt curios cum arata bine intins (in poze ii cam lesinat :) ) si daca falfaie cu zgomot supratenta in vant.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

@NRLaurentiu În poze nu e întins acoperișul și cele trei "obloane" de la geamuri. Am prins și vânt cu el și se comporta bine. Modelul e ERT 16, cu salteaua de dormit lata de 165 cm, 65 kg greutate proprie.  Iarna asta l-am demontat jos între noiembrie și martie, dar pe viitor nu o mai fac, nu ma încurcă. Cu mențiunea ca mașina e și de serviciu și fac cu ea o medie de 2100 km pe luna numai prin Cluj, nu am văzut diferențe semnificative la consum. Am în proiect și o cutie de Al în spate. 

FB_IMG_1650253637203.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Atentie mare la alegerea barelor transversale. Cam toate au sarcina dinamica de 70 kg si cam toate corturile au pana in 70, deci pare ok, cel putin in mers. Problema e in stationare. Cortul meu e de trei persoane, are 65 kg, gol, dar am avut surpriza sa ma trezesc, anul trecut,  noaptea, cu familia, pe plafonul masinii. S-au rupt ambele bare pe aceeasi parte, pe la 2 noaptea, unde se imbina bara de Al cu plasticul. Am trecut la bare transversale cu sarcina dinamica 100 kg si cea statica 300-350 kg, de la Thule.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Cristian A , aha, bine de stiut, multumesc frumos.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Neplăcuta experiența cu barele rupte. 
@NRLaurentiudaca nu găsești mai aproape de tine,   ți-l împrumut eu pe al meu o data sa vezi cum este.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
43 minute în urmă, Gabriel I a scris:

Neplăcuta experiența cu barele rupte. 
@NRLaurentiudaca nu găsești mai aproape de tine,   ți-l împrumut eu pe al meu o data sa vezi cum este.

 

Gabriel, multumesc foarte mult pentru intentia frumoasa, insa cu cort sau nu, sunt in aceeasi situatie precum cea in care ma aflu cu rulota: lipsa timpului liber,   week-end-uri prea scurte si traiul la bloc, nu--mi lasa un ragaz de cate o iesire ad-hoc. :(

 

Insa, daca se poate sa trec intr-o zi din saptamana sa-l vad/pipai, as fi tare recunoscator!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Când vrei da o fuga pe la mine.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I
La 4/17/2022 la 7:49, Cristian A a scris:

... include acumulator 100Ah cu panou solar valiză de 100...

 

 

 

 

 

 

Oare ca sa alimentez o lada frigorifica cu compresor (5A), sa incarc telefoanele.si laptopul oare pot sa folosesc un panou solar legat direct la bateria masinii (85 Ah)?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 4 ore, Gabriel I a scris:

Oare ca sa alimentez o lada frigorifica cu compresor (5A), sa incarc telefoanele.si laptopul oare pot sa folosesc un panou solar legat direct la bateria masinii (85 Ah)?

Pentru consumul pe care l-ai estimat, nu vei face nimic cu acel panou. Dupa cum am sugerat pe un alt topic, recomand un panou flexibil (nu tip valiza - sunt fff scumpe) al unuia dintre cei cativa producatori renumiti/cunoscuti in Europa (si nu numai). Cei 80 W (daca ar fi reali, nu ceea ce pretinde descrierea respectiva) sunt insuficienti pentru a realimenta bateria de acumulatori, chiar si cu un regulator MPPT, nu PWM cum se sugereaza acolo.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.