Ionut Antonaru

Van Ducato 2015 -> Campervan 2021

37 postări în acest subiect de discuţie despre Van Ducato 2015 -> Campervan 2021

Van Ducato 2015 -> Campervan 2021

Catalin Ene
La 11/20/2020 la 21:24, Ionut Antonaru a scris:

Referitor la izolatie inca nu am o solutie pentru stalpi si armaturi unde nu voi putea lipi armaflexul.

De fapt am doar solutia de a introduce spuma cu celula inchisa.

Voi ce sfaturi aveti referitor la aceste zone?

Nu cred sa existe o solutie universala pentru izolatie. Pentru mine vreau sa izolez cu polistiren extrudat lipit cu adeziv poliuretanic iar in zonele mai dificile sa completez cu lana.

 

Multumesc pentru ultima postare a ta. Ieri l-am cunoscut pe Mario. Sta la vreo 2 km distanta de mine. Comandat doua scaune, omologare...

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ionut Antonaru

Ma bucur ca am putut fi de ajutor si tinem legatura.

Se pare ca agitatia mea a avut rezultate.

Scaunele trebuie sa ajunga saptamana viitoare.

Geamurile de la belluna si trapele de la exis au ajuns.

Rezervoarele de apa curata si apa gri cu integrare sub sasiu vor ajunge in maxim 1 saptamana.

Izolatia fonica a ajuns.

Izolatia termina ar trebui sa ajunga saptamana viitoare.

Am gasit un seller pe aliexpress cu depozit in franta de unde am luat tot ce inseamna intrerupatoare prize, cutii de sigurante si sigurante de ameperaj mare cu revenire.

Astfel am obtinut un pret mic si o livrare estimata mai mica de 30 de zile.(chiar scrie in conditii ca daca se intarzie mai mult de 30 de zile se va face refund la bani.)

Il puteti gasi pe aliexpress ca si shop sub numele Car Sparepart Store.

Urmeaza comanda pentru dc to dc charger si battery monitor de la victron energy.

 

Ma intereseaza urmatoarele aspecte daca ma poate lamuri cineva:

"coaste" de lemn pe care se va fixa un placaj subtire sau placaj mai gros fixat direct pe caroserie ?

Ca si grosime finala a peretelui este aceeasi dar ma gandesc ca in varianta 2 ma prind cu mobilierul fara sa mai caut "coastele"

Dezavantaj in varianta 2 ar fi greutatea dar per total nu cred ca voi depasi masa totala admisa.

 

Referitor la termic raman la gandirea initiala 90% ca apa calda si caldura vor fi exclusiv din sursa diesel.

De principiu am de ales intre 1. webasto dual evo top diesel si 2.truma combi diesel.

3. Am mai gasit o varianta bazata pe webasto sau eberspacher care este pe principiul unei centrale termice cu schimbator de caldura. Atasez link mai jos:

https://www.melloronline.co.uk/Vehicle_Heater_Kits/10716/Eberspacher_Hydronic_2_D5S_12v_5.2kw_Diesel_Dual_Camper_Heater_Kit_12v_with_Heat_Exchanger.html

Avand in vedere ca primele 2 variante sunt in jurul a 3000E tva inclus si varianta 3 este aproape la jumatate de pret sper ca ma poate cineva lamuri la acest kit care ar fi dezavantajele comaparativ cu cele doua variante initiale.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cionta Gabriel

Salut! Daca nu este tarziu, am vazut pe youtube ca faceau o structura de lemn sub placaj, dar foarte multi foloseau lambriu prins de structura de lemn apoi mobila prinsa de acest lambriu.

( cred ca ai vazut si tu)

Pentru incalzit eu am comandat de pe alliexpress un "webasto" de 8kw, a costat 520 cu tot cu transport adus din Cehia , iar pentru incalzit apa ma gandeam la un eberspacher hydronic , de pe olx 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

A mai trecut ceva timp si am avansat cu lucrarile astfel ca scriu aici ca sa tin cat de cat socoteala:

 

Mario si-a exersat talentul: a montat scaunele, geamurile si trapele.

Trapele nu sunt 100% montate pentru ca trebuie sa am si plafonul pentru a putea finaliza prinderile. Dar sunt pe pozitie.

 

Am lipit instalatia fonica cam peste tot.

Mai am zona de deasupra cabinei si voi face si usile fata in viitor.

Deja sunetul de tabla goala a disparut.

 

Am tras instalatia electrica (sper ca 100%)

Aici fiind aproximativ domeniul meu as vrea sa detaliez putin.

In zona din spate dreapta va fi panoul principal. De aici am plecat cu circuite principale separate spre tot ce inseamna prize 12v si la fel spre intrerupatoarele pentru lumini.

De la intrerupatoare am tras alte circuite spre zona unde vor fi amplasate luminile.

Astfel de la panoul principal pleaca circuite separate dupa cum urmeaza:

fridgider,

pompa apa

priza pat

priza pat suspendat

intrerupator dublu baie(lumina si ventilatie)

iluminat pat

intrerupator pentru trapa fata

intrerupator lumini zona fata hol si podea- 3 circuite separate

priza in zona mesei

priza integrata in panoul de intrerupatoare de la bucatarie

acest panou va comanda separat fiecare circuit inclusiv la frigider, pompa apa si trapa fata

Am facut bine ca am lasat o rezerva pentru a comanda prin intrerupatoarele de aici si alimentarea heaterului.

Incarcarea bateriilor se va face in timpul mersului printr-un DC to DC converter victron iar unde am 220 am luat tot un incarcator victron.

Intrucat voi dimensiona bateriile sa am cel putin 2 zile de offgrid imi este deajuns la stilul nostru si nu voi pune panouri. Uzual nu stam mai mult de 2 zile intr-un singur loc fara sa mutam masina de acolo.

Totate circuitele vor trece prin panouri de sigurante care vor fi instalate tot in spate.

Pentru iluminat am folosit cablu de 2*1.5 iar pentru prize si restul de consumatori cablu de 1*2.5 

Pentru conectarea la bateria masinii am folosit cablu de 1*16.

Pentru ca unii vor intreba de ce 2 fire de 16 sau 2 fire de 2.5 cand puteam folosi 2*2.5 as vrea sa explic ca 2 fire separate au posibilitatea sa duca un amperaj mai mare decat unul cu 2 conductori.

Si totodata mi s-a parut mai usor de lucrat. La 2*2.5 mai este si mantaua care le imbraca pe ambele astfel ca printr-un copex unde intra un cablu de 2*2.5 poti trage lejer 4 fire de 1*2.5

 

In mare parte am terminat si izolatia termica(armaflex 19mm)....aici nu am prea multe de spus. Sunt zeci de mii de pareri despre cum trebuie executata.

Pana la urma am luat decizia ca golurile din traverse, stalpi si armaturi sa ramana asa si am acoperit tot astfel incat sa nu am zone unde sa condenseze.

 

Ulltima etapa executata a fost pregatirea podelei si anume: curatat, degresat vopsit.

 

Ce am invatat pana acum:

Nici o etapa nu o sa fie gata 100% astfel incat sa zici ca ai incheiat un capitol

Atentie mare la calculele de materiale.

Ca tot romanul am zis mai bine sa am decat sa mai comand odata.

Doar ca m-am trezit ca am folie insonorizanta si armaflex pentru inca 50% dintr-o alta conversie.

De exemplu am comandat 6 pachete de 6mp de armaflex (total 36mp)

Calculul initial a fost: pereti stanga dreapta 8mp fiecare, podea si tavan 8mp fiecare astfel aveam un necesar de 32mp. Am zis sa comand 6 pachete pentru ca trebuia sa izolez si usile spate, deasupra cabinei si inclusiv usile pe fata.

Teoretic era bine. Practic sunt la 80% din ce am de izolat si am consumat 3 pachete. Sa zic ca mai consum inca unul pana la final. Deci total 4.

Cam la fel am patit si cu folia insonorizanta si am pus destula. Fata de prezentarile de pe youtube am pus cam dublu. Cu toate astea din 5 pachete am folosit aproape 3.

 

Spor la treaba tuturor.

 

 

146321922_3695588707189582_7347010755402142370_o.jpg

146819672_3695588043856315_4312807633549169110_o.jpg

146856252_3695588367189616_7475779220366490749_o.jpg

146876839_3695587553856364_1486514960105172473_o.jpg

146943169_3695587450523041_1943851833545014331_o.jpg

147319796_3695587277189725_7878763454428148981_o.jpg

147395078_3695587050523081_5753653675958561420_o.jpg

147419258_3695586713856448_5770546485675317241_o.jpg

147445361_3695587713856348_2879783372833102874_o.jpg

147494557_3695586430523143_3370485524991582404_o.jpg

147502523_3695587877189665_1374071010790113548_o.jpg

147529990_3695588533856266_2622271916349857010_o.jpg

147565982_3695588177189635_6287814039822979613_o.jpg

147673409_3695586563856463_8661360455842401029_o.jpg

147877789_3695588827189570_146091986865865108_o.jpg

148280507_3695586873856432_8664569727889326807_o.jpg

  • Like 5
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Si ca sa nu fac o postare prea mare continui aici si spun ca nu am dat inca atentie la detalii estetice pentru ca tot ce am facut pana acum reprezinta lucrari ascunse.

Pentru ca am luat lucrarea de la 0 fara nici o experienta as vrea ca cei nebuni ca mine care se apuca de asa ceva sa fie atenti inainte de a se apuca de treaba.

Deci:

Faceti un mic proiect,

atentie la cantitatea de materiale

atentie la dimensiuni- masurati de 10 ori si taiati odata

inainte sa va apucati documentati-va de 10 ori, faceti un necesar calculati un buget si inmultiti cu 2 ca sa aveti o estimare corecta a tuturor costurilor.

Atentie de unde procurati produsele, sunt echipamente care le gasiti greu in tara si asta va insemna probleme cu transportul, timp de livrare si costuri totodata.

De exemplu cadita de dus a fost comandata din uk dar nu trimiteau in romania. A trebuit sa cer livrare la cumnatul in uk si apoi sa imi trimita el colet in tara.

Partile componente pentru electric(intrerupatoare, cutii sigurante, leduri etc) le-am luat in mare parte de pe aliexpress. Timpi de livrare mari.

Gemuri si trape.... preturi mari peste tot iar ca timp de livrare nu mai spun.

Preferabil dupa ce aveti lista cu necesarul de materiale si echipamente sa le si comandati pentru ca altfel veti avea sincope in executie din cauza lipsei lor.

La domeniile unde nu aveti idee sau talentul necesar mai bine consulati un specialist sa va ajute.

Si preferabil sa gasiti o hala/un garaj unde sa puteti lucra si depozita materiale/scule.

Ca sa va faceti o impresie de necesarul de depozitare....

Acasa am lada frigorifica , wc-ul si componentele sistemului electric(incarcator dc to dc, incarcator 220, prize, intrerupatoare, cutii sigurante etc)

La bunica in magazie am rezervoarele de apa

In magazia de la hala unde e stationata masina am scule si materiale+ scaune, cadita de dus, ramele de la trape si geamuri, lambriul pentru tavan, placajul pentru pereti si podea etc etc.

 

  • Like 6
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bartha Zoltan

Arata totul foarte bine ! Spor sa ai !

Eu cu conversia sunt cu 3 pasi in urma ta .  Am achizitionat deja 70% din accesorii ( chiar ieri am comandat inca 2 coli de insonorizant ) , si daca armaflexul nu o sa imi ajunga te anunt, poate te scap de o cutie :noroc:

Ai pomenit ca ai achizitionat in mare parte sistemul electric ( ce model dc to dc ) . Daca ai timp te rog detaliaza ce componente ai cumparat si cum o sa arate sistemul panouri de cat , acumlator de cat , etc?   Recunosc ca sunt un pic inpotmolit la sistemul electric , mai ales ca vreau ieftin , eficient si sigur :default_109:.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Salut. Pe partea de panouri nu te pot ajuta. Nu voi pune.

Stilul nostru de iesiri implica stationari de maxim 2-3 zile intr-un loc. Deci ma voi baza doar pe incarcarea din alternator in timpul mersului.

Voi dimensiona bateriile astfel incat sa am 48 de ore de autonomie. 

Ca si componente am luat un dc to dc convertor de la victron, siguranta principala tot de la ei si intrerupatoare, panouri de sigurante si leduri de pe aliexpress.

Cablu am folosit de la helukabel intrucat sunt unii din colaboratori mei.

Daca e nevoie postez link cu fiecare in parte dar de saptamana viitoare. 

Spor la treaba. Ma ajungi daca te tii de ea ca eu am cam tras mata de coada.

Referitor la armaflex si insonorizant am destul. La reducere 😁

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Mai sterg si eu putin praful pe topic.

Am ajuns cam la final cu achizitiile.

Cu munca mai putin....am stabilit pozitia peretilor baii, am construit cadrele de sustinere pentru pat si placaj pe partea soferului.

Mai am o lista scurta de cumparaturi pentru incheierea proiectului:

Sistemul de apa calda si caldura - conceptie eberspacher cluj

Bateria - de principiu 180 lithium de la Dl Ivan

Marchiza- aici nu ma agit pentru ca am obsevat ca cele cunoscute se monteaza pe plafon in locurile de prindere a  portbagajului de pe dreapta.

Avand in vedere ca masina este pe firma, investitia facuta este tot pe firma am tinut un calcul pentru cheltuielile efectuate.

Pot spune ca am depasit bugetul initial .

Cand am gandit conversia plecasem de la o estimare de 6-8000 E masina+ maxim 12E conversia(cu manopera inclusa) deci maxim 20.000E.

La acest moment avand toate chetuielile curente + viitoare pe lista situatia sta cam asa:

8000E+tva masina

9000E+tva piese conversie (aici am calculat inclusiv acumulatorul si sistemul de la eberspacher)

Marchiza nu am inclus-o inca in costuri pentru ca pot duce conversia la capat si cu ea si fara ea.

Presupun ca manopera cu omologare cu tot va mai fi in jur de 5000E.

Deci sper sa inchei conversia in jurul sumei de 25.000E.

Cu toate ca nu m-am incadrat in bugetul initial consider ca estimarea initiala a fost aproximativ corecta.

Multi considera poate o suma imensa pentru un campervan, altii poate o suma mica dar consider ca a fost un compromis.

Ma incurajez vazand conversii scoase la vanzare care nu sunt pe gustul meu si vazand campere de fabrica sh care facute pe banda nu se apropie ca si calitate de investitia efectuata la niste preturi care nu sunt deloc mici.

Si totodata stiu ca nu prea am facut compromisuri legate de calitatea si cantitatea materialelor/produselor folosite.

Totusi sunt deschis la critici constructive.

Spor la treaba tuturor si mai ales celor 3 cu care tin legatura si care au conversii Ducato in lucru(va simtiti voi :P )

 

 

 

 

 

 

  • Like 5
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costy

Salut Ionut, suntem cu ochii pe tine.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

@Ionut Antonaru 

 

La 28.2.2021 la 14:28, Ionut Antonaru a scris:

[....]

La acest moment avand toate chetuielile curente + viitoare pe lista situatia sta cam asa:

8000E+tva masina

9000E+tva piese conversie (aici am calculat inclusiv acumulatorul si sistemul de la eberspacher)

Marchiza nu am inclus-o inca in costuri pentru ca pot duce conversia la capat si cu ea si fara ea.

Presupun ca manopera cu omologare cu tot va mai fi in jur de 5000E.

Deci sper sa inchei conversia in jurul sumei de 25.000E.

:default_109: Oare, e mult, e putin ?

(depinde cat de adanci/largi ai buzunarele!) :default_big_grin:

 

Bafta multa!

Asteptam sa vedem "bijuteria la final".

Modificat de Mihai-Arad
___-___ Icon

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Buna ziua tuturor, spor la treburi si vacante placute.

Sa mai dam praful la o parte si sa va povestesc unde am ajuns.

Conversia e 100% functionala, omologata si deja am facut cateva escapade in familie.

Efectiv ne-am apucat de munca in ianuarie si am incheiat la final de august.

Incheiat e un fel de a spune. Lipsesc ceva detalii estetice si pe parcursul primei iesiri ne-am dat seama si de mici detalii functionale ce trebuiau remediate.

Ultimele lucruri ramase de facut sunt capitonarea usii culisante in zona mediana si de jos si o colantare specifica campervan.

Pe urma putina curatenie si sper sa reusesc sa realizez un scurt filmulet al evolutiei de la duba la campervan.

Legat de functionalitate as vrea sa punctez urmatoarele:

Spatiul este arhisuficient cand multe din activitati le faci afara. Cand toata lumea e la interior e putin mai dificil.

Patul dublu a iesit 185*165 iar cel simplu 165*70.

Momentan avem loc din belsug (eu sotia si bebe in patul mare si pustoaica de 8 ani in patul mic)

Chiar daca nu am avut tot timpul soare si chiar a fost frig si am folosit heaterul destul de mult nu ne-am conectat la curent deloc pana acum.

Minim 2 zile suntem complet independenti pe parte de acumulator fara sa folosim alta sursa in afara de panouri.

Cred ca vara ar trebui sa fim offgrid 100%

Apa calda.... este din belsug fara nici un impediment. Nu trebuie sa astepti intre dusuri, pur si simplu o ai ca acasa la centrala.

Apa rece si rezervorul de ape gri.... tot cam 2 zile necesare pana la o eventuala realimentare/golire

Caseta wc... la 2 adulti si 1 copil de 8ani cam tot 2 zile.(aici nu il calculam pe bebe pentru ca nu foloseste)

Caldura... este si ea functionala si din belsug.

Aici vreau sa imbunatatesc putin sistemul prin adaugarea unui calorifer auto pasiv. Schimbatorul de caldura/ aeroterma mi se pare putin galagioasa si prin adaugarea caloriferului as vrea sa reduc ciclurile de pornire ale acesteia.

Totodata voi obtine si un consum mai scazut de curent.

Pana acum nu am reusit sa iesim in afara tarii si din privinta timpului liber dar si din punct de vedere financiar.

S-a simtit investitia in buzunar destul de mult.

Totusi pregatim cu spor o iesire in perioada craciun/revelion in nordul continentului cu bifarea capului nord si a tarii lui mos craciun.

Daca a mai fost cineva in nordul continentului iarna as avea nevoie de ceva sfaturi si indrumari pentru ca ne e putin frica de necunoscut.

In norvegia am mai fost dar cu autoturismul in timpul verii si nu am ajuns foarte in nord.

Sper sa va placa "rilota" noastra.

20211006_110320.thumb.jpg.25aec6e9dbfcc66c354897558cadf9ee.jpg20211006_110245.thumb.jpg.ccbb646a9a022a295289e08c76167153.jpg20210925_200144.thumb.jpg.516eeaa0be68808aa314823407888b5f.jpg20210921_145906.thumb.jpg.20370ec41c053eeb651b8744b341241f.jpg20210917_192334.jpg.be5f9802c581bf26b4ebe5fcc07fb750.jpg20211013_181156.thumb.jpg.066af01f412fa14d350e0fe43d4b64b5.jpg20211013_175207.thumb.jpg.6e9e6b0fc0a7e34c472f340495f68948.jpg20211006_110507.jpg.d25f45aa30d1df8b473927be3cfead68.jpg20211006_110451.jpg.fe6cd5de7f99df31a748b45b788514a0.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 6
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.