Catalin Ene

Conversie Fiat Ducato L4H2

43 postări în acest subiect de discuţie despre Conversie Fiat Ducato L4H2

Conversie Fiat Ducato L4H2

Catalin Ene

Am venit cu ideile mele (sa cumpar autorulota) si plec cu ideile forumului (conversie autoutilitara). 

In curs de achizitie Fiat Ducato L4H2 an fabricatie 2013, 230000 km la bord. 

 

Conversia vreau sa o fac cu mainile mele (voiam sa spun singur, dar singur nu prea exista, ceva ajutor tot primesti). Ma pricep un pic la bricolaj si cam deloc la partea electrica.

Vreau sa pastrez peretele despartitor, sa izolez in principal cu polistiren, sa pun sipca de lemn la stalpii de rezistenta si sa plachez cu placaj, sa folosesc rasina epoxidica - e net superioara oricarui lac.

 

Pat longitudinal, am 184 cm inaltime - nu prea merge transversal. Suntem trei, eu, sotia plus fiu de aproape 7 ani. Sub pat loc pentru 3 biciclete. 

 

Ca surse de inspiratie il mentionez pe Radu Clapa (nu atat pentru ce a facut, ci mai ales pentru ca il cunoasteam dinainte si am devenit mai atent la ideea de conversie), canale youtube: Humble Road (super tare ce face si cum prezinta), Brambura pe roti (mi-a placut cum au jonglat cu cabina de dus care nu mai este cabina ci o cada inaltata).

 

Sper sa fie gata pana la vara! 

 

 

  • Like 8

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Fejer Antal

Salut @Catalin Ene și succes la realizarea proiectului! :OK:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Spor la muncă îți doresc.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Clapa

Bine te-am regăsit și aici @Catalin Ene Spor la conversie.
Mersi de pont, nu știam despre Brambura pe Roți. Sunt foarte noi, observ... 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Spor la treabă, sper sa termin și eu până în aprilie-mai :)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Succes @Catalin Ene ! :OK:

Suntem cu ochii pe tine! :)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ene

Primii pasi pe 17 octombrie: 

- taiat suruburile de fixare marfa din podea - doar unul a mers desurubat

- scos panouri de plastic din partea de jos a peretilor

- curatenie podea, maturat, spalat cu un burete si o galeata de apa, degresat cu alcool

- prima mana de vopsea cu Hammerite anti rugina culoare argintie

20201017_082822.jpg

20201017_132142.jpg

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

@Catalin Ene

spor la treaba, ca ai nevoie! 

Ma bucur sa vad cum creste numarul colegilor care au ales conversia unei autoutilitare ca si campervan. Te urmarim cu interes. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ene
în urmă cu 17 ore, Gabriel Schuster a scris:

@Catalin Ene

spor la treaba, ca ai nevoie! 

Ma bucur sa vad cum creste numarul colegilor care au ales conversia unei autoutilitare ca si campervan. Te urmarim cu interes. 

 

Multumesc!

 

Am revazut aseara conversia ta pentru a treia oara, multe de invatat de acolo.

Printre altele ma intereseaza partea cu hublourile. Poti sa pui un link?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster
în urmă cu 2 ore, Catalin Ene a scris:

 

Multumesc!

 

Am revazut aseara conversia ta pentru a treia oara, multe de invatat de acolo.

Printre altele ma intereseaza partea cu hublourile. Poti sa pui un link?

 

 

Hublourile le-am luat de pe ebay.de, dar link-ul nu mai este valabil de vreun an. Am mai gasit doar asa ceva : https://www.ebay.de/itm/Lewmar-Low-Profile-R18-490MM-portlight-Luke-Boot-Yacht-Bootsfenster/223768271755?hash=item3419a0db8b:g:g80AAOSwz4Rd3Wfi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Este și varianta ASTA :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster
în urmă cu 17 ore, Ursu Florin a scris:

Este și varianta ASTA :)

 

Asa este, dar deschiderea este in INTERIOR!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 17 ore, Ursu Florin a scris:

Este și varianta ASTA :)

Acest model l-am vazut pe YT la o conversie si nu e stralucit! Nu etanseaza bine si se infiltreaza apa in zona ramei.

@Catalin Ene sa ai in vedere si acest aspect.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ene

Multumesc pentru linkuri!

 

Prima varianta prea scumpa, a doua prea ieftina.

 

Pun o poza cu materialele cumparate pentru documentare.

 

Incerc sa ma pun la punct cu partea electrica. 

20201022_105817.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Catalin Ene cel mai bun material de documentare este YouTube! Am vazut parerea ta, insa te contrazic! :) Si eu as vrea sa fac o conversie, insa sunt multe piedici pentru mine. De aceea apreciez foarte mult (desi nu pare) persoanele care se apuca de astfel de intreprinderi si pot sa spun ca le si invidiez pentru oportunitatea pe care o au. Insa nu ratez sa ma uit la astfel de conversii pe YT si sa-mi formez o idee despre cum ar arata o conversie facuta de mine. Dupa cum ai vazut, ti-am spus mai devreme ca nu este ok a doua varianta, din doar experienta privitului. Si dupa cum ai observat chiar si pretul este in cele din urma o unitate de masura a calitatii.

 

Si, ca sa intaresc prima afirmatie, principiul de pe vremuri valabil si astazi: "incercare si eroare" are un mare avantaj in prezent: vezi erorile facute de altii si nu le mai repeti! Acel ghid (chiar am urmarit multe clipuri de pe canalul YT al autorului) cum crezi ca l-a conceput?! :) Studiind conversiile pe care el le prezinta. Apoi in clipul de prezentare a lor isi face reclama ghidului sau!

 

In conversia sa, @Alin Opran  cred ca a avut ca material de documentare predominant cel obtinut de la alte conversii prezentate pe YT.

 

PS: scuze, cred ca am facut confuzie cu un alt coleg cu privire la documentarea de pe YouTube!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ene

Evident ca e foarte important YT...initial nu am priceput la ce se refera prescurtarea. E foarte multa informatie acolo. Am preferat si ceva scris ca sa pot sintetiza mai bine in mintea mea. S-a ivit ocazia sa cumpar autoutilitara...cumva m-a prins mai putin documentat decat mi-as fi dorit. M-au ajutat si postarile lui Nelu Predonu. Sunt multe detalii...

Ai lucrat cu rasina epoxidica? Eu am facut 3 caiace din polistiren extrudat imbracate interior-exterior in fibra de sticla cu rasina epoxidica.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Daca te referi la mine, nu. Am vazut insa unele lucrari la cabine de dus cu asa ceva: peretii din placaj din lemn acoperit cu rasina si apoi pus tapet din PVC sau chiar faianta. In plus, pentru rezistenta, pot fi imbracati peretii in fibra de sticla si cred ca nu au moarte!

De asemenea, am vazut niste teardrops-uri invelite in panza ordinara, dar groasa si apoi date cu o astfel de rasina. Nu stiu cat rezista la expunerea la soare (presupunand varianta cand nu exista garaj in care sa le tii), dar aportul scazut in greutate cred ca merita din plin compromisul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ene
25 minute în urmă, NRLaurentiu a scris:

Daca te referi la mine, nu. Am vazut insa unele lucrari la cabine de dus cu asa ceva: peretii din placaj din lemn acoperit cu rasina si apoi pus tapet din PVC sau chiar faianta. In plus, pentru rezistenta, pot fi imbracati peretii in fibra de sticla si cred ca nu au moarte!

De asemenea, am vazut niste teardrops-uri invelite in panza ordinara, dar groasa si apoi date cu o astfel de rasina. Nu stiu cat rezista la expunerea la soare (presupunand varianta cand nu exista garaj in care sa le tii), dar aportul scazut in greutate cred ca merita din plin compromisul.

Da, rasina epoxidica e un material minune. Se lucreaza usor cu ea. E nevoie de o temperatura de 20 grade sau mai mult pentru polimerizare. Ma gandesc sa fac cabina de dus din polistiren extrudat imbracata in fibra de sticla si rasina epoxidica. Pentru expunere la soare trebuie data cu lac rezistent la uv sau vopsea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
32 minute în urmă, Catalin Ene a scris:

Ma gandesc sa fac cabina de dus din polistiren extrudat imbracata in fibra de sticla si rasina epoxidica

Oau! Daca faci asa castigi foarte mult la suplete! Cred totusi ca la imbinarile verticale (macar) sa pui un profil din aluminiu. Ma gandesc ca daca te dezechilibrezi si te sprijini mai ferm de peretele baii, sa nu se farame.

 

Acum mi-am adus aminte: acele teardrops-uri de care scriam mai devreme erau facute din extrudat, acoperite/lipite cu panza si apoi date mai multe straturi cu aceasta rasina. Un alt avantaj este ca se obtin forme mai rotunde, mai estetice.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ene

Esti sigur ca era panza si nu fibra de sticla? Fibra de sticla poate fi si ca o tesatura de tip sac sau una de tip twill. 

 

Castigul la cabina din polistiren e la usurinta coconfectionarii. Insa imbracarea cu fibra de sticla si finisarea mai complica un pic lucrurile. As face integrat cada si cabina din acelasi polistiren. Un pic mai intarita zona in care pui picioarele. Colturile rotunjite imbracata in fibra sunt ok. As sta linistit in privinta infiltratiei cu apa in comparatie cu aceeasi lucrare facuta din placaj.

 

Ma mai bate un gand sa fac rezervorul de apa din placaj cu incleiere de exterior plus ceva intariri din sipca plus aceasi tehnologie de imbracare cu fibra si rasina epoxidica.

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 1 oră, Catalin Ene a scris:

Esti sigur ca era panza si nu fibra de sticla? [...]

 

Cred ca acesta era filmuletul respectiv, aici.

 

Rezervoarele... cu atat mai mari, cu atat mai scumpe... Cel putin la noi. Stiu asta din perioada cand am cautat ceva mare pentru rulota. Mi-ar fi placut unul de 100 L izolat termic, dar sarea de 10 milioane... Nu stiu cat de fezabila este ideea pentru ca nu stiu cum vei etansa capacul (banuiesc ca nu faci totul printr-o deschizatura superioara (pe care la randul ei, cum o vei etansa?)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ene
în urmă cu 2 ore, NRLaurentiu a scris:

 

Cred ca acesta era filmuletul respectiv, aici.

 

Rezervoarele... cu atat mai mari, cu atat mai scumpe... Cel putin la noi. Stiu asta din perioada cand am cautat ceva mare pentru rulota. Mi-ar fi placut unul de 100 L izolat termic, dar sarea de 10 milioane... Nu stiu cat de fezabila este ideea pentru ca nu stiu cum vei etansa capacul (banuiesc ca nu faci totul printr-o deschizatura superioara (pe care la randul ei, cum o vei etansa?)

Ba da, printr-o deschidere superioara. O buza mai lata in partea superioara, un capac tot de placaj pregatit in prealabil tot cu rasina si fibra si lipit peste cu silicon de acvarii (ar merge si cu rasina). Prefer siliconul pentru ca as putea sa-l tai cu o lama si sa mai pot face ceva in interiorul rezervorului in caz de nevoie.

 

Linkul trimis cred ca e despre rasina si fibra saracului. Da, e o stofa dar e folosita ori cu adeziv pt lemn sau chiar cu vopsea. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ene

Am luat rigle de 2 cm/ 3 cm in sectiune. Vreau izolatie de 3 cm grosime. Voi combina doua straturi de polistiren, unul de 2 cm grosime plus unu de 1 cm grosime. Riglele si pilistirenul vor fi lipite cu adeziv poliuretanic bicomponent de la mapei.

20201023_131532.jpg

20201023_134035.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ene

Cum e cu transportul unui copil de 7 ani pe locurile din fata? Am avut impresia ca e voie daca nu sunt locuri in spate. Cel putin asta citisem pe un forum. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Catalin Ene pot să îți zic sigur că bebelușul îl pot pune în scaun, cu spatele la drum, pe mijloc unde nu este airbag.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.