Arcadie Sandu

SFATURI DETARARE RULOTA

5 postări în acest subiect de discuţie despre SFATURI DETARARE RULOTA

SFATURI DETARARE RULOTA

Arcadie Sandu

Buna seara,
A facut cineva o detarare la rulota la RAR ?
Am fost zilele trecute sa scot CIV- ul de la RAR, intreband despre posibilitatea de a avea pe noul CIV o greutate de 1200 kg in loc de 1300 cat este in prezent (detarare) mi s-a comunicat ca nu am mari sanse daca fac o cerere la sediul din Grivitei si ca ar fi mult mai bine daca as solicita producatorului o alta placuta cu greutatea dorita si apoi sa revin la RAR pentru modificare.
intrebarea este, daca cineva a procedat in acest fel si care ar fi pasii de urmat (personal mi se pare mult mai dificil decat sa depui o cerere la tine in tara si pe baza unor normative sa-ti aprobe sau nu doleanta)
Din actele rulotei reiese ca producatorul pentru acelasi model de rulota a prevazut MMA 1200 precum si MMA 1300
bineinteles ca si greutatea de incarcare se modifica : 300kg sau 400kg rulota avand greutate proprie de 900kg.
in speranta ca sunt printre noi colegi cu mai multa experienta in acest demers astept pareri si sfaturi
Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mihai-Arad

Salutare @Arcadie Sandu 

17 minute în urmă, Arcadie Sandu a scris:

Am fost zilele trecute sa scot CIV- ul de la RAR, intreband despre posibilitatea de a avea pe noul CIV o greutate de 1200 kg in loc de 1300 cat este in prezent (detarare) mi s-a comunicat ca nu am mari sanse ...

:default_109:.... ai primit un raspuns neoficial, nemultumitor.

Eu zic ca, printr-o petitie la RAR (forul decizional), cu o explicare detaliata a ceea ce vrei sa faci, ... poate cu un raspuns oficial de la ei poti vedea care sunt urmatori pasi.

 

Dar vezi ce scrie aici:

""Ce inseamna detararea unui vehicul, in ce conditii se poate face, cat dureaza, cat costa si in ce consta?
Modificarea masei maxime tehnic admisibile a unui vehicul (numita popular “detarare”) se acceptă dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele cerinţe:
- respectivul tip de vehicul este omologat şi la valoarea modificată a masei maxime tehnic admisibile, fapt dovedit prin prezentarea certificatului de omologare în conformitate cu Directiva 92/21/CE / Directiva 97/27/CEE sau Regulamentul UE 1230/2012, după caz;
- valoarea modificată a masei maxime tehnic admisibile nu determină schimbarea categoriei de omologare a vehiculului;
- producătorul vehiculului sau reprezentantul acestuia în România procedează la înlocuirea plăcuţei iniţiale a producătorului cu o alta care conţine valoarea modificată a masei maxime tehnic admisibile;
- analiza tehnică şi verificările efectuate demonstrează faptul că eventualele
modificări aduse vehiculului menţin gradul de siguranţă rutieră şi protecţie a mediului impus de prezentele reglementări pentru categoria respectivă de vehicul.
Pentru “detarare” este necesară întocmirea unei solicitări scrise către conducerea RAR (este obligatorie comunicarea datelor de identificare ale vehiculului, anexarea unor copii ale documentelor de provenienţă). În urma evaluării la nivelul departamentului de resort, dacă se constată îndeplinirea tuturor condiţiilor de mai sus, se transmite răspunsul către solicitant. În baza acestui răspuns, solicitantul trebuie să prezinte vehiculul la una dintre reprezentanţele teritoriale RAR unde se efectuează omologarea vehiculului (sau reomologarea, după caz) cu valorile modificate ale masei totale maxime tehnic admisibile. Costul este cel aferent omologării, care, in functie de categoria de vehicul, poate sa fie între 492 lei (pentru remorci sub 3, 5 t) şi 1190 lei (pentru autoutilitare peste 3, 5 t), dar pentru solicitările cele mai frecvente este de 738 lei.
Nu este necesar niciun aviz al altor instituţii.

Eventual RAR poate cere de la constructorul vehiculului, în măsura în care acesta este dispus să colaboreze, informaţii despre caracteristicile tehnice pe care le avea vehiculul nou.""

 

Reglementarea privind omologarea individuală.pdf

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Arcadie Sandu
13 minute în urmă, Mihai-Arad a scris:

producătorul vehiculului sau reprezentantul acestuia în România procedează la înlocuirea plăcuţei iniţiale a producătorului cu o alta care conţine valoarea modificată a masei maxime tehnic admisibile;

deci nu scap de a cere de la producator o noua placuta cu noul MMA

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin B

Eu am incercat pentru un peridoc de barca, direct la producator (RO), m-am lasat pagubas la ce fite faceau - banii mei erau deja la ei. M-am lasat pagubas si am mers "sub radar", practic eram intotdeauna sub greutatea "detarata" dar na ... hartia vorbeste. Succes!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Arcadie Sandu

Am reusit,

Dupa de cam facut adresa catre Fendt, la o saptamana am primit raspunsul ca sunt de acord cu cererea mea si mi-au trimis o noua placuta cu MMA-ul modificat.

Am fost la sediul RAR Grivitei (pentru Bucuresteni), am depus cererea atasand copie dupa cartea veche, scrisoarea de la producator cu placuta si am asteptat.

Dupa 10 zile am primit raspuns acasa precum ca sunt de acord cu cererea mea si va trebui sa merg la RAR pentru omologare (re).

Am plecat plin de optimism si am dat fata cu functionarul de la RAR.  de aici a inceput intristarea, mi s-a comunicat ca pentru aceasta operatiune se taxeaza cu 2200 ron (aprox)

si sa fiu multumit ca mi s-a aprobat detararea :default_109:

In acest pret intra  omologarea, inspectia tehnica (aveam ITP-ul vechi, de 2 luni), eliberarea unei noi carti.

per ansamblu, daca stiam ca ma costa aproape 500 euro poate schimbm masina, dar dupa 1.5 ore de condus prin traficul din Bucuresti cu rulota am  decis sa platesc.

Cost total 2185 ron, dupa care trebuie sa schimb si talonul.

Per total nu cred ca se merita din punct de vedere financiar. 

 

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.