Mircea Oprea

Baterie descarcata

19 postări în acest subiect de discuţie despre Baterie descarcata

Baterie descarcata

Mircea Oprea

Buna, am cautat prin subiecte insa nu sunt foarte lamurit, daca ma puteti ajuta. Rulota mea KIP are baterie VDC31M e dotata cu un mover. Rulota o am de anul trecut deci sunt mega incepator. Am fost iesit 4 zile intr-un camping, stiu ca am facut o prostie si am conectat un consumator direct pe baterie, binenteles ca desi era alimentata la 220V bateria s-a descarcat, am constatat cand am cuplat mouver-ul. OK, am ajuns acasa, aprox 180Km parcurisi si bateria era cat de cat reincarcata, adica am putut folosi mouverul cam 4 minute apoi s-a oprit. Am zis ca nu e o problema, il pun la incarcat, asa am crezut, ca se intampla daca conectez 220V. A doua zi aveam 11.11V in baterie deci complect descarcata.

Acum am 2 intrebari:

1. ar trebui sa se incarce daca rulota e conectata la 220V, daca da in cat timp?

2. pot folosi un redresor sa o incarc, daca da, ce fel de redresor?

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru Sabau

@Mircea Oprea daca nu se incarca in timp ce rulota este conrctata la 220 V, atunci cand ? Nu cunosc indtalatia electrica a rulotei tale, dar aceasta putea suferi modificari sau defectari. Bineinteles ca poti si trebuie sa reincarci bateria la orice redresor penttu baterii de 12 V, de preferat un redresor special pentru baterii deep cycle sau AGM.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Ea trebuie sa se încarce dacă ii merge încărcatorul, este foarte probabil deci sa ai ceva probleme. Ca și încărcător eu folosesc cu folos cel de la Lidl.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
5 minute în urmă, Alexandru Sabau a scris:

@Mircea Oprea daca nu se incarca in timp ce rulota este conrctata la 220 V, atunci cand ? Nu cunosc indtalatia electrica a rulotei tale, dar aceasta putea suferi modificari sau defectari. Bineinteles ca poti si trebuie sa reincarci bateria la orice redresor penttu baterii de 12 V, de preferat un redresor special pentru baterii deep cycle sau AGM.

Asa m-am gandit si eu, evident in cazul asta am un defect pe circuitul de incarcare.

Am un redresor clasic auto, banuiesc (nu sunt de meserie) ca se pozitioneaza pe slow, despre cele speciale nu prea inteleg cu ce sunt mai speciale. Multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
15 minute în urmă, Raul G a scris:

Ea trebuie sa se încarce dacă ii merge încărcatorul, este foarte probabil deci sa ai ceva probleme. Ca și încărcător eu folosesc cu folos cel de la Lidl.

Asa m-am gandit si eu, defect pe circuitul de incarcare de la 220V pentru ca in mers incarca. Multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
21 minute în urmă, Mircea Oprea a scris:

[...] (nu sunt de meserie) [...] despre cele speciale nu prea inteleg cu ce sunt mai speciale.

Fara suparare, ia sfatul ca atare.

 

Cele de la Lidl/Kaufland sunt foarte bune dpdv pret/calitate.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
1 minut în urmă, NRLaurentiu a scris:

Fara suparare, ia sfatul ca atare.

 

Cele de la Lidl/Kaufland sunt foarte bune dpdv pret/calitate.

Orice sfat este binevenit si va multumesc.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Fara suparare, ia sfatul ca atare.
 
Cele de la Lidl/Kaufland sunt foarte bune dpdv pret/calitate.
Eu cu cel de la Lidl am încărcat pe cea de 115 de la Infiniti

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alexandru Sabau
45 minute în urmă, Raul G a scris:
în urmă cu 1 oră, NRLaurentiu a scris:
Fara suparare, ia sfatul ca atare.
 
Cele de la Lidl/Kaufland sunt foarte bune dpdv pret/calitate.

Eu cu cel de la Lidl am încărcat pe cea de 115 de la Infiniti

@Mircea Oprea Incarcatoarele speciale se zice ca au influenta asupra duratei de viata a bateriei. Ele incarca in impulsuri conform unei diagrame specifice tipului de baterie etc. Ceva adevar amestecat cu marketing.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea

Dupa indelungi cautari si masuratori se pare ca bateria e terminata. Am cautat baterie deep cyrcle insa nu am gasit (cel putin in romania)cu borne duble, aveti un sfat?

 

image.png

 

Modificat de Mircea Oprea

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Cum ti-ai dat seama ca bateria e terminata? 
Ai incarcat-o pe un redresor si nu mai tine?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
în urmă cu 16 ore, Gabriel I a scris:

Cum ti-ai dat seama ca bateria e terminata? 
Ai incarcat-o pe un redresor si nu mai tine?

Da, in 24 ore 11.11V

Am gasit intre timp si am comandat una.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea

Continui sa "abuzez" de cunostintele voastre.

Deci am depistat ca bateria e moarta si am schimbat-o, perfect pana aici, cum verific daca in stationare si alimentata rulota la 220V incarca? Am un aparat de masura si cunostinte limitate :D

Multumesc

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Masori tensiunea la bornele bateriei inainte de a alimenta rulota cu 220v, iar apoi alimentezi rulota si masori iarasi.

Cu rulota alimentata tensiunea ar trebui sa fie mai mare.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
La 6/29/2021 la 0:03, Cornelsavu a scris:

Masori tensiunea la bornele bateriei inainte de a alimenta rulota cu 220v, iar apoi alimentezi rulota si masori iarasi.

Cu rulota alimentata tensiunea ar trebui sa fie mai mare.

12.67 pe baterie, 12.67 alimentata de la 220V.

Presupun ca nu incarca sau e noua bateria si nu mai incarca ca nu are de ce...sau asa cred.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

La centrala rulotei, undeva in lateralul ei, in fata sau cine stie unde in alta parte, trebuie sa fie amplasat un comutator pentru alimentare cu 12 V a rulotei. Vezi sa nu fie oprit.

25 minute în urmă, Mircea Oprea a scris:

Presupun ca nu incarca sau e noua bateria si nu mai incarca ca nu are de ce...sau asa cred

Tensiunea de intretinere este de 13, 8 V,  asta daca ar functiona corect centrala rulotei, precum si daca este pornita.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
20 minute în urmă, NRLaurentiu a scris:

La centrala rulotei, undeva in lateralul ei, in fata sau cine stie unde in alta parte, trebuie sa fie amplasat un comutator pentru alimentare cu 12 V a rulotei. Vezi sa nu fie oprit.

Tensiunea de intretinere este de 13, 8 V,  asta daca ar functiona corect centrala rulotei, precum si daca este pornita.

Pff, multumesc frumos, am descoperit centrala rulotei si am descoperit ca era scoasa din priza...

A crescut la 12.97 si creste...mii de multumiri.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel

Sfat pe viitor pentru orice incepator sau cine isi cumpara o baterie noua: daca doriti sa nu va omorati bateria intentionat sau neintentionat, folositi o protectie pentru aceasta de la Victron. Nu e ieftina dar piesa asta se asigura ca nu va descarcati bateria mai mult decat e permis. O instalati pe cablajul de minus a bateriei si aia e. Cand simte ca bateria s-a descarcat va taie curentul. 

Parerea mea: indispensabil pt viata oricarei baterii.

 

LINK

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Marius Viorel
      de Marius Viorel
      Salutare!
       
      Am o baterie de la EXIDE ca noua de 140Ah. Este dual purpose. Are descarcare lenta si poate sa si porneasca motor daca trebuie. Practic e ft buna pt o autorulota sa fie folosita in mod dual si pt pornit motor si pt necesar de curent al autorulotei cand stationeaza.
      A fost achizitionata de vreo 3-4 luni max. A fost tinuta sub tensiune tot timpul de un incarcator Victron setat pe AGM, deci de calitate.
      Stare perfecta, ca noua. Niciodata descarcata sub 70%.
      Desi abea am luat-o nu de mult si a functionat excelent vreau sa investesc mai mult sa trec la LiFePo4 cu capacitate mai mare. Stiu ca e mai scumpa dar e si mai usoara si capacitate mare.
       
      Recomand ridicare personala din Mures pentru ca pe curier cu siguranta va fi ft scump transportul. Daca aveti drum prin Mures va astept
       
      Pret fix: 1500ron
       

       

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua dragi colegi.
      Cum de mult nu s-au mai postat topicuri noi la instalatia electrica, ma gandesc ca ar prinde bine si o discutie despre baterii de generatie noua la rulota,  in speta cele de litiu.
       
      Ce vreau sa va prezint mai jos este solutia ‘gasita’ de mine, si adaptata la electrica rulotei cu o echipa tehnica de exceptie cu care am in mod normal alte colaborari iar acum ne-am facut timp si de pasiunea noastra… rulota.
       
      Asa dar, sa incepem cu structura bateriei: este un modul luat de pe Volvo, ce provine din dezmembrari auto, bazat pe module LG Chem, de 3, 7v nominal si 4, 2v incarcate la maxim. L-am ales din doua motive: 1. Pt ca celulele auto sunt supuse unor teste mult mai stricte pt siguranta si sunt proiectate sa suporte amperi multi la incarcare si descarcare, care la rulota nu se vor atinge niciodata cu un panou solar sau un charger “modest ca putere” si 2. M-am lovit de ele la un proiect caznic si sa spunem ca le-am studiat mult si bine caracteristicile de incarcare/descarcare/BMS etc.
       
      Daca cu modulele de acasa m-am jucat la instalatia solara cateva luni si acum merg “la cheie”, inchipuiti-va ca pt modulul de rulota am avut toata iarna sa il tot incarc, descarc, masor, si la fel pt BMS-ului lui.
       
      Iarasi, pentru partea de BMS, am ales JK BMS tot din 2 motive: 1. Pentru ca e aproximativ cel mai profi de pe piata astazi si 2. Pentru ca mai am inca doua la bateriile mari de acasa si merg excelent plus folosesc aceeasi aplicatie .
       
      Ok, acum daca am bateria si stiu ce ii poate pielea (12kg si aproape 3kwh stocare), am trecut la sistemele de incarcare. Ca sa pot incarca cu 16, 4v, cel mai usor mi s-a parut solar charger de la Victron care are setari configurabile foarte usor prin bluetooth si urca si la 17v daca asta ii ceri. S-a reglat din prima pe parametrii solicitati si de atunci face treaba tare buna. Folosesc Victron Smartsolar 100/20.
       
      Pentru conectarea la reteaua exterioara si generare de 220v am ales tot din familia lor, un Victron Energy Multi 12/1200/50. Adica pt baterii de “12v”, face 1200wh si poate incarca cu pana la 50ah bateria. Tot chestie misto la Victron, poate compensa din baterie daca nu primeste suficient de la priza din camping. Sau invers, consuma ce are nevoie in by-pass pe 220v in rulota si de restu’ incarca bateria. Tot asa, se seteaza usor, la o incarcare de 16, 4v si se intelege cu bateria minunat. 
       
      Atentie la ce spunea la un moment dat @Ionut C. Intr-un post legat de acumulatori cu voltaj mai mare de 12v, sunt componente care nu se bucura de mai multi volti in sistem. Problema aceasta am rezolvat-o cu un DC-DC, tot de la Victron, care scoate 12, 2v (sau cat ii ceri), stabilizat si curat. Eu am optat pentru unul de 30a, care este ultra suficient pentru ce am eu nevoie. Am luat toate ‘aparatele’ din rulota si am citit voltajele acceptate. Pot sa va spun ca frigiderul primeste bucuros pana la 17v (pe compresor), ca becurile pe led … unele da,  altele nu. Fiind mici si fara loc de multa electronica,  banuiesc ca d’aia. Nu stiu, am ars 1-2 becuri la probe, si am decis ca tot ce e prin rulota consumator mic sa fie alimentat din DC-DC. Truma vent, prizele de 12v usb, lumini, pompa apa, wc, hota, totul e acum la 12v.
       
      Cu ocazia instalarii celor de mai sus, am scapat si de acel Miko 35 care era usor depasit dupa 22 de ani, si am scapat de peste 90 kg din baterie agm de 200ah, transformator toroidal de 1200w, transformatorul rulotei Miko, etc.
       
      Acum sa nu credeti ca asta este tot… bateriei de litiu nu ii place nici la caldura si nici la frig. 
      Ei, caldura in sine nu e problema, se supara de pe la 50 de grade, dar la sub zero nu mai trebuie sa incarce. Oricum, BMS-ul taie incarcarea de pe la 2-3 grade, asa l-am setat. Ca solutie de incalzire recomand cu tarie pad-urile de incalzire oglinzi. Consuma putin si au suprafata mare (cam cat o palma).
      Pentru racire am montat doua ventilatoare super silent care vor scoate aerul cald de sub bancheta daca este nevoie, comandate de un device luat de pe amazon cu 10 euro care comanda on/off pt ventilatie la temperaturile setate ( la mine peste 35 grade pornesc). Asemenea si pt incalzirea bateriei iarna, aceasta fiind alimentata din portul auxiliar de consumatori din controlerul solar (de ce sa le incalzesc daca nu am soare sa le incarc…?). Astfel, daca e soare afara si temperatura bateriei este sub 2-3 grade, incep padurile sa incalzeasca pana la 10 grade direct din controlerul solar.
       
      Si ultima modificare, a constat in firele de 12v originale, care erau uneori cam subtirele. Au fost inlocuite cu fire mai groase, care sa duca mai multi amperi in caz de nevoie.
       
      Singurul lucru pastrat a fost panoul solar, care la 270w este perfect si conform standardelor de azi.
       
      Stiu ca a fost o prezentare lunga insa am vrut sa si argumentez decizile din spatele pieselor si conceptului. Trebuie neaparat asa ceva? probabil nu, insa tare imi place ce a iesit si pentru mine asta conteaza cel mai mult.
       
      Un scurt centralizator si de preturi pentru cei interesati: baterie 450 euro, bms 150 euro (varianta de 150Ah), charge controller 157 euro, energy multi 738 euro, DC to DC 227 euro. Cabluri, tablou de sigurante, ventilatoare si alte nimicuri undeva in jur de 100 euro aproximaiv. Total aprox 1800 euro. Putea sa iasa si mai ieftin? Sigur da, insa asta mi-am dorit eu pentru rulota. 
       
      Astept si colegii care au experienta trecerii la litiu sa ne descrie sistemul lor si sa putem invata unii de la altii solutile adoptate.





    • Marius LTN
      de Marius LTN
      Rulota Adria Altea model 462PS
      an fabricatie 2009, prima inmatriculare septembrie 2011

      Masa proprie 938 Kg, MMA 1150 Kg
      Poate fi tractata cu categoria B (in functie de masa autovehiculului tragator)

      Rulota poate acomoda 1 cuplu cu 1-2 copii si este pregatita pentru off-camping:
      -2 spatii de dormit
      -panou fotovoltaic 170W cu charger MPPT 30A
      -baterie 200Ah Litiu (LiFePo4)
      -invertor 12V->230V 2000W, prize 230V
      -frigider cu congelator Dometic pe 3 cai: gaz, 12V, 230V
      -rezervor de apa 150L cu buson de umplere din exterior
      -boiler pe gaz pentru apa calda
      -incalzitor Trumatic pe gaz cu ventilatie

      Dotari:
      -pat matrimonial 140 x 200 cm cu somiera pe arc si spatiu de depozitare
      -zona de servit masa care se poate transforma in pat 140 x 200 cm
      -bucatarie cu plita pe gaz (3 ochiuri) si chiuveta
      -baie cu dus si WC cu golire exterioara
      -paravan tip armonica care separa rulota in doua zone pentru asigurarea intimitatii
      -2 trape pentru ventilatie
      -cort pe toata lungimea rulotei cu banda LED pentru iluminat
      -iluminat pe LED
      -plase de insecte si jaluzele atermice la toate ferestrele
      -plasa de insecte tip armonica la usa
      -cupla antibalans AL-CO cu antifurt
      -mover cu telecomanda
      -butelie gaz
      -senzor de gaz
      -rezervor de apa gri
      -mocheta noua
      -anvelope noi
      -pompe de apa noi
      -roata de rezerva
      -manivela pentru cale
      -priza 7 pini

      BONUS:
      -2 bidoane de 60 litri fiecare pentru aprovizionare cu apa
      -pompa electrica 12V pentru transfer apa
      -oglinzi suplimentare pentru autoturism
      -cablu conectare la 230V in camping/ la generator
      -adaptor priza 13/ 7 pini
       
      PRET: 12.000 EURO
      Rulota poate fi vazuta in Brasov
       
      Poze in topicul de prezentare
       

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Azi am schimbat bateria de la Touareg-ul meu. Inca mergea, inca pornea si dupa o saptamana iarna, dar am simtit-o ca invartea mai greu motorul dupa 7-10 zile de nepornit. Am facut test de baterie la mine la service, are peste 50% capacitate pornire, deci este inca buna de folosit la rulota.
      O donez cu drag oricarui coleg rulotist care are nevoie. Trebuie ridicata din Otopeni azi sau de marti. Bateria este mare, grea, are 105 Ah.
      Sa ne auzim cu bine.
      PS. Primul venit primul servit.


    • Gheorghe Cristina
      de Gheorghe Cristina
      Buna ziua. As avea nevoie de un sfat. Ce baterie  imi recomandati sa iau pentru rulota? Si mai am o intrebare...exista un site ceva de unde va achizitionati accesorii pentru rulota( din Romania). Ma intereseaza in special de unde pot procura solutia aceea de toaleta .Va multumesc anticipat. 
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.