Marius Viorel

Taxe noi - ne mai permitem sa tractam cu motoare mari?

25 postări în acest subiect de discuţie despre Taxe noi - ne mai permitem sa tractam cu motoare mari?

Taxe noi - ne mai permitem sa tractam cu motoare mari?

Marius Viorel

Salutare domnilor!

 

Din ce vad pe internet apar tot mai multe stiri ca guvernul asta nou ne pregateste o taxa noua pentru poluare.

Cu siguranta, motor mai mare, taxa mai mare. 

Acuma noi preferam motoare mai mare ca na, trebuie sa urnim din loc niste "case" :)

Ce ne facem cu astia?

Daca ne trag vreo 1000ron pe an pe langa faptul ca am platit deja, apropo, luna asta peste 1000 ron RCA la un motor de 2.0 pe 1 an.

2000 ron doar sa ne facem treaba fara nici un beneficiu. Cam neproductiv, pe langa multe altele.

 

Ce ne facem? :)

Pareri? In afara de: ti-o trebuit rulota te descurci...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

Eu mi-am facut niste calcule inainte de aventura si mi-am echilibrat caruta (1 T) cu carul (1, 5 litri) si, in plus, astept informatii oficiale, nu zvonuri... Cat despre altii, din partea mea se pot lamenta oricat!

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

Aici nu este vorba de acest guvern sau altul, este orientarea mondială spre economie și antipoluare.

Un lucru bun, altfel vorbind.

 

Dar, eu nu înțeleg formula de calcul...

Vorbim de motoare mari, da? 

Ai 3.0, plătești 2.200 lei impozit, ok.

Ai 3.2, plătești 4.800 lei impozit! WTF? :)))

 

Bașca că eu fac vreo 4.000 km pe an.

Păi sunt mașinuțe cu motor de 1.1, sau mai jos care fac peste 30.000 km pe an! 

A calculat careva căt poluează acelea vis-a-vis de mine?

 

Ai ITP? Ai. Îți face poză la km? Da. Păi și atunci???

Vezi frate cine, ce, și cum, nu da în oamenii pasionați de motoare mari, că așa este trend-ul...

Aici trebuie intervenit, căt și cum poluează fiecare...

 

Să mă obligi pe mine să îmi iau motor sub 3.0? NEVER...

Care vorbiți despre motoarele acestea și nu aveți/condus, stați cuminți...

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Pentru Touareg de 2.5 tdi anul asta am platit 1480 Ron impozit! :default_doh: Să vedem cat va costa la anu și o să fiu nevoit să vând! :default_109: Și eu fac cam 4000-6000 mii de km/an.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

420 lei platesc impozit pe an pentru Rangerul cu motor de 3, 2 litri. Trecem toti pe pickup-uri, impozit mic si tracteaza rulota si cu frana trasa.  Impozitul de care se tot vorbeste o sa fie, in primul rand, din cate am inteles,  in functie de norma de poluare a motorului.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

:default_doh: Taxe, taxe ... taxe! Revine taxa auto! De anul viitor, soferii vor plăti în funcţie de cât de mult poluează maşina lor. Totul în contextul în care România s-a angajat ca în schimbul miliardelor de la Bruxelles  (sa vina banii, sa cante lautari!) să reducă noxele.

România are printre cele mai vechi parcuri auto din Europa. Jumătate dintre masinile care circulă pe şosele au peste 15 ani.

Toţi proprietarii de maşini vor fi impozitaţi pe principiul "poluatorul plăteşte", potrivit programului de guvernare PNL-PSD- UDMR.

Oficialii vorbesc de o taxă auto chiar şi pentru maşini noi, E6 - euro6.

Noua norma de poluare E7 ... E 6 e deja istorie ! :default_doh:

Camioanele vor fi taxate în funcţie de distanţa pe care o parcurg. Asa cum se plateste prin vestul Europei. Dar, noi nu avem nici măcar parcări (P) pentru odihnă, la infrastructura de toata kakao-a. Alte taxe pe langa pretul crescut la "dizal" vor rezulta preturi mai mari la raft, pentru mine, pentru tine. Na, las' ca-i bun si asa!

 

""Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. """

 

Fit for 55 (Pactul verde -Comisia Europeana)

 

[... Trebuie să se recurgă la o combinație de măsuri pentru a se aborda problema creșterii emisiilor în transportul rutier, în plus față de comercializarea certificatelor de emisii. Stabilirea unor standarde mai stricte privind emisiile de CO2 provenite de la automobile și camionete va accelera tranziția către o mobilitate cu emisii zero prin impunerea obligației ca nivelul mediu al emisiilor automobilelor noi să scadă cu 55 % în 2030 și cu 100 % în 2035, comparativ cu nivelurile din 2021. Prin urmare, toate autoturismele noi care vor fi înmatriculate începând cu 2035 vor avea emisii zero. Pentru a garanta faptul că, oriunde în Europa, conducătorii auto își vor putea încărca sau alimenta vehiculele de la o rețea fiabilă, Regulamentul revizuit privind infrastructura pentru combustibili alternativi va impune statelor membre obligația să extindă capacitatea de încărcare, aliniind-o la volumul vânzărilor de automobile cu emisii zero, și să instaleze stații de încărcare și alimentare la intervale regulate pe autostrăzile principale: la fiecare 60 km pentru încărcarea cu energie electrică și la fiecare 150 km pentru realimentarea cu hidrogen...]

 

Peste tot în Europa este această taxă și dacă va fi așa (corectă), nu cred că ai cum să te opui.

Dacă vrem să nu mai avem, o Românie care să fie cimitirul rablelor din Europa este necesară o asemenea taxă, după ce am cumpărat toate vechiturile din UE (fie ele si cu volan pe dreapta) ce să facem acum?! :default_109:

 

P.S.

Personal, DA, sunt de acord sa platesc "nou taxa de poluare" in functie de cat de mult (kilometri) circul cu cazanul (fie el E2 sau E7, ala de anul viitor).

Pentru cea de epoca, ... am statut special ! E de epoca, mon cher! :default_big_grin:

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel
La 27/11/2021 la 19:57, Cristian A a scris:

420 lei platesc impozit pe an pentru Rangerul cu motor de 3, 2 litri. Trecem toti pe pickup-uri, impozit mic si tracteaza rulota si cu frana trasa.  Impozitul de care se tot vorbeste o sa fie, in primul rand, din cate am inteles,  in functie de norma de poluare a motorului.

Ft de acord cu tine, problema intervine cand ai familie numeroasa si nu iti ajung 4 locuri din Ranger, nici chiar 5 daca are.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel

Asta eu n-o inteleg, cum te impoziteaza/taxeaza astia dupa cat circuli? Adica ne baga obligatoriu tahografe in masini ca nu inteleg? Ca daca se iau dupa cati km ai facut de la un ITP la altul apoi gasim toti rezolvare la asta, dam inapoi de n-ai treaba :))

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
24 minute în urmă, Marius Viorel a scris:

[...] gasim toti rezolvare la asta, dam inapoi de n-ai treaba [...]

Precum cei cu profit zero an de an... :(

Romania - tara frumoasa, pacat ca e locuita... :(

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.
acum o oră, Marius Viorel a scris:

...apoi gasim toti rezolvare la asta, dam inapoi de n-ai treaba :))

 

În Germania de exemplu este faptă penală datul de km înapoi, de aceea atunci când te duci să cumperi o mașină de la ei și te întreabă dacă este pentru export, ar trebui să fii circumspect în privința kilometrilor...

Ia să facă și la noi la fel, te mai riști să dai km înapoi pentru un dosar penal?

 

Rămân la părerea că toți trebuiesc taxați după cât poluează anual, nu doar după cilindree și formule alambicate...

 

Aș mai avea o problemă, mie îmi este clar că, așa cum am plătit până acum taxe mari,  voi plăti și de aici încolo, dar aș fi dorit să îmi fie permis să direcționez aceste taxe spre un spital de copii sau un spital de arși, sau unde vreau eu la bugetul de stat, nu în diverse bugete locale.

Nu aș avea nici-o garanție nici în acest caz că se face ceva concret cu ei, dar aș fi eu mai împăcat...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel

Voi toti ma atacati pe mine care am spus asta. Ce va face sa credeti ca voi recurge la asa ceva? Samsarii fac asta de ani de zile. Fortati de taxe si restul de romani vor incepe sa faca la fel, asta e inevitabil. Cand e vorba de bani romanul e inventiv. 

M-as bucura sa inceapa sa se si dea amenzi pt datul km inapoi, asa poate urmatoarea masina care o s-o iau va avea si km reali nu dublu cum are acum :)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

Cine te-a atacat?

Ai spus ce s-ar putea întâmpla,  iar eu am dat un exemplu de cum s-ar putea contracara și la noi fenomenul...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Ce va face fericiți sa plătiți taxe, cânn nu are nimic in schimb? Tva-ul la cumpărare si accizele din carburanți nu ajung?

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Nu e ca si cum ne-am bucura vreunii ca platim tot felul de taxe, dar banuiesc ca peste tot se platesc 😀

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

De plătit se plătesc, dar nu înseamnă ca suntem mulțumiți sau ca ar fii giuste. De ce sa mai plătesc taxe pe ceva ce este al meu si pentru care am plătit taxele aferente la cumpărare?
Este vorba de poluare si de aceea să plătim in funcție de cât ne poluează căluții? Cei bogați pot polua cât vor, iar cei săraci sa stea la cheremul lor.
Va garantez ca cei bogați poluează într-o manieră ce nu se poate imagina. Unul din cei mai buni prieteni ai mei transporta combustibili, vineri a făcut plinul de AdBlue la un yaht cu o cisterna întreagă, imaginați câta motorină întra, normal fără accize fiind inscrisa in cine stie ce paradis fiscal.
Repet se plătesc, dar nu trebuie sa fim fericiți cand ne pun taxe noi sau măresc cele existente.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Raul G, nu-ți face probleme, unii și mai bogați, trimit mai nou săptămânal câte o racheta în spațiu, de hobby, care poluează cât 6000 mașini, plus rezervoarele goale care cad în ocean. Dar noi suntem în UE... 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

:default_109:

Tanczos Barna: Guvernul şi-a asumat ca, până în 2026, să scoatem din circulaţie 250.000 de vehicule, condiţia ca România să primească fonduri pentru autostrăzi.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a afirmat, vineri, că România s-a angajat să scoată din circulaţie, până în 2026, 200.000 de maşini mai vechi de 15 ani, condiţie esenţială în PNRR pentru primirea de fonduri europene pentru construirea de autostrăzi. Pentru a reuşi acest lucru, ministrul promite sprijin semnificativ pentru schimbarea maşinilor vechi. 

”Vinerea Verde este o oportunitate grozavă de a vorbi despre planurile noastre verzi, despre ecologie şi despre provocările care urmează: Guvernul şi-a asumat prin PNRR ca, până în anul 2026, să scoatem din circulaţie 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani, aceasta fiind condiţia ca România să primească fonduri europene pentru construirea de autostrăzi. Această ţintă ambiţioasă o putem atinge doar dacă Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor acordă ajutor cetăţenilor pentru achiziţionarea unor autovehicule mai puţin poluante: anul acesta, am dublat bugetul Programului Rabla, derulat de Administraţia Fondului pentru Mediu, faţă de anul trecut şi am triplat suma totală de finanţări în cazul maşinilor electrice”, a transmis, vineri, ministrul Mediului.

Tanczos Barna a precizat că se va acorda sprijin semnificativ celor care au intenţia să-şi schimbe maşinile mai vechi de 15 ani, dar situaţia lor financiară nu le permite această achiziţie.

Nu putem privi fără să luăm măsuri la faptul că maşinile vechi, cu motor mare, rămân un simbol al statutului, în loc ca oamenii înstăriţi să-şi schimbe maşinile poluante cu autovehicule prietenoase cu mediul”, a mai transmis ministrul.""

 

Deci, taxe mult mai mici pentru noile motoare prietenoase cu mediul. Pentru **ulime!

Ca noi, statul (asta mare si barosan!) cumparam 32 bucati de F-16, vechi de vreo' 40 ani, pe care Norvegia (ca deh, ei se respecta, si bravo lor!) le scoate din uz.

354 mil euro fara TVA!

 

Ah, sa nu uit!

Varsta medie a parcului auto romanesc este de 16.5 ani, deci la 15 ani poti zice ca sunt in floarea varstei, domn ministru!

Sa traim, bine! :default_109:

 

Modificat de Mihai-Arad
__SmileIcon__
  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

Oare mai crede cineva ca pe cei ce ne conduc ii intereseaza si de noi, poporul roman?

Oare si-a pus cineva intrebarea de ce avem parc auto atat de vechi,  de ce umbla majoritatea cu rable si de ce ceea ce arunca altii, romanii iau drept bun?

Sa-ti faci campanie spunand ca situatia este infloritoare si ca economia duduie, inteleg, insa sa si iei in serios o asemenea afirmatie e o marsavie crunta.

 

...sau poate ca romanii sunt oameni rai, cei mai rai din uniune, ii dau banii afara din casa (ca doar situatia este infloritoare in tara), dar ei continua sa cumpere cotete de 20 de ani...

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Costin Lipan, romanii sunt inventivi (printre cei mai inventivi), conform unei statistici recente la nivel european din care rezulta ca 35 % dintre firmele romanesti nu-si platesc TVA-ul catre stat. De aici rezulta ca 65 % isi platesc taxele. Si pun pariu ca aceasta statistica include DOAR firmele care au realizat profit (pozitiv si/sau negativ) si nu si pe cele cu profit "zero". Insa TOTI romanii vor: autostrazi, medicamente,  tratamente si interventii medicale gratis si alte mizilicuri d'astea. Iar conducerea tarii este reprezentativa... Este un status quo social din care nu putem iesi decat prin reforme dure.

Ca exemplu despre cum ma lovesc eu de acesti "35 %": eu platesc pe an o suma cu 4 zerouri catre asigurarile medicale, insa cand am nevoie stringenta sa fac o analiza de specialitate, abia peste 3 luni este disponibil un loc... In schimb, in spitalele din Bucuresti gasesti restul tarii comasat.

 

Cu astfel de discutii despre cum sa fentam sistemul, vom pastra pentru inca foarte multi ani acest status quo...

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

@NRLaurentiu, asta este o consecinta a dezinteresului "patriotilor" nostri conducatori fata de popor.

In legatura cu cei 35%, sunt multe aspecte, multe cauze, ca de exemplu: nu toti administratorii sunt si antreprenori; sau lipsa predictibilitatii; sau concurenta neloiala a firmelor straine fata de cele autohtone, ca doar suntem o tara de consum, nu?!? Incep sa fiu din ce in ce mai sigur ca ne-au primit in UE ca firmele straine sa nu mai plateasca taxe pentru marfa pe care ne-o vand si materia prima pe care o iau dupa bunul lor plac.

Revenind la subiect, crezi sau crede cineva, ca daca romanul ar fi avut cu ce, n-ar plati? Crezi sau credeti ca romanul prefera diesel in loc de electric? Crede cineva ca romanilor le plac rulotele vintage in detrimentul celor noi? Crezi ca romanul este inventiv pentru ca nu VREA sa cumpere nou? Atat isi permit, Laurentiu!!! N-au bani! Si n-au bani nu pentru ca sunt lenesi ci pentru ca atat mai valoram noi ca popor in tara asta. 

N-avem autostrazi si spitale?!? Cati kilometri de autostrada se puteau face numai cu banii aruncati pe studii de fezabilitate "expirate"? Cate spitale se puteau face numai cu banii aruncati aiurea pe izolete si alte "inventii" romanesti??? Suntem sclavi in tara noastra, importam 80% din carnea de porc de la raft, exportam cereale si curent electric ca sa le importam mult mai scump, in cel mai bun caz tot pe ale noastre, dar deobicei pe ale lor, de o calitate inferioara.

 

Am sa ma opresc aici cu discutiile despre acest subiect, concluzionand ca in opinia mea, un conducator patriot ar gasi solutii pentru ca poporul sau sa poata face ceea ce trebuie din convingere nu constrans, sau ar demisiona decat sa puna taxa pe saracie

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

Chill mans, era vorba doar de taxa pe motoare mari, știu că are treabă cu restul situației dar, totuși, să rămânem pe subiect...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan
La 13.12.2021 la 20:20, Mihai-Arad a scris:

”Vinerea Verde este o oportunitate grozavă de a vorbi despre planurile noastre verzi, despre ecologie şi despre provocările care urmează: Guvernul şi-a asumat prin PNRR ca, până în anul 2026, să scoatem din circulaţie 250.000 de vehicule mai vechi de 15 ani, aceasta fiind condiţia ca România să primească fonduri europene pentru construirea de autostrăzi

La asta faceam referire si cred ca in esenta este acelasi lucru. 

"Tara-i mica, vremea-i grea,

Ce-o mai fi 'om mai vedea" 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

 

La 27.11.2021 la 19:57, Cristian A a scris:

420 lei platesc impozit pe an pentru Rangerul cu motor de 3, 2 litri. Trecem toti pe pickup-uri, impozit mic si tracteaza rulota si cu frana trasa.  Impozitul de care se tot vorbeste o sa fie, in primul rand, din cate am inteles,  in functie de norma de poluare a motorului.

 

Hmm, da, este o soluție pentru cei care vor motoare mari, mie chiar îmi plac pick-up truck-urile, dar am câteva probleme cu ele:

 

1. Majoritatea sunt diesel, știu că sunt mai bune la tractare și consum, dar sincer, eu aș prefera un benzinar hybrid, nu știu dacă găsesc pe acest gen de mașină.

2. Majoritatea au suspensie pe foi de arc pe spate (parcă Amarok este pe elicoidale), nu se compară cu suspensia pneumatică de la Touareg-ul meu.

3. Bancheta spate este făcută parcă doar pentru muncitori și pentru drumuri scurte, mă refer la unghi și la duritate, nu știu cum este la cele mai noi.

4. Bordul și consola sunt mai spartane decât la SUV-uri, au mai puține accesorii și reglaje electrice, din nou, poate că la modelele noi au remediat problema. 

5. Portbagajul este generos, dar incomod la cumpărături zilnice, trebuie să fie neapărat cu capac și compartimentat, altfel ajung plasele nevestei să se amestece pe acolo.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu R.

Scuze daca poate nu sunt pe subiect dar stie cineva cat mai costa o inmatriculare pt o rulota din Olanda sau din Anglia?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A
La 15.12.2021 la 9:40, Bogdan D. a scris:

 

 

Hmm, da, este o soluție pentru cei care vor motoare mari, mie chiar îmi plac pick-up truck-urile, dar am câteva probleme cu ele:

 

1. Majoritatea sunt diesel, știu că sunt mai bune la tractare și consum, dar sincer, eu aș prefera un benzinar hybrid, nu știu dacă găsesc pe acest gen de mașină.

2. Majoritatea au suspensie pe foi de arc pe spate (parcă Amarok este pe elicoidale), nu se compară cu suspensia pneumatică de la Touareg-ul meu.

3. Bancheta spate este făcută parcă doar pentru muncitori și pentru drumuri scurte, mă refer la unghi și la duritate, nu știu cum este la cele mai noi.

4. Bordul și consola sunt mai spartane decât la SUV-uri, au mai puține accesorii și reglaje electrice, din nou, poate că la modelele noi au remediat problema. 

5. Portbagajul este generos, dar incomod la cumpărături zilnice, trebuie să fie neapărat cu capac și compartimentat, altfel ajung plasele nevestei să se amestece pe acolo.

 

 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Salutare, colegi!
       
      Revenit din micro-concediul cu rulota petrecut la Corbu (urmeaza o minirecenzie a campingului Teepee), am verificat on-line trecerile peste podul de la Fetesti. Cele doua treceri au fost platite in avans pentru auto (cu nr. de inmatriculare al lui). Ieri era verificat doar drumul spre Constanta ca fiind platit, intoarcerea era detectata dar figura ca neplatita. Azi apare si intoarcerea ca fiind platita. Insa a ramas ca neachitata taxa pentru rulota la dus (a fost detectata la dus, la intoarcere nu a detectat-o). Precizez ca stiu prevederile in care se specifica ca un vehicul este considerat si ansamblul dintre auto+(semi)remorca.
       

       
      Intrebare: s-a mai lovit cineva de aceasta situatie? Se actualizeaza mai tarziu si este eliminata din sistem detectia remorcii?
    • Alin Mihaila
      de Alin Mihaila
      Daca tot e pandemie, am zis să facem un upgrade la ansamblu, astfel ne despartim de Duster-ul nostru care ne-a plimbat, fara sa ne dezamageasca, prin multe locuri frumoase. Si pentru ca am fost extrem de multumiti de performantele lui, am trecut la noul Duster .
      Așadar, se vinde Dacia Duster 4WD, Norma Poluare Euro 5 , Cutie Manuala 6+1 Viteze , MOTORIZARE 1.5 diesel 110 CP, an 2010. Ca si dotări: aer conditionat, carlig de remorcare (evident), jante aluminiu, geamuri electrice fata, proiectoare, oglinzi electrice incalzite. Masina este service-ata in Mioveni, are carte de intretinere completata (ulei utilizat Liqui Moly 5w-30 schimbat la fiecare 10.000 km), distributie si inlocuit ulei transmisie la 180.000 km, placute frana inlocuite la 170.000 km, acumulator inlocuit la 160.000 km. Absolut totul funcționează. Pretul este de 6300 euro negociabil. (0748124289)
       







    • Alin Opran
      de Alin Opran
      Salut tuturor,
       
      Dupa ce am vandut ultima rulota din dotare in februarie la plecarea din Romania, a venit vremea sa-mi iau "ceva" din nou aici in Irlanda. Am cochetat cu ideea de rulota dar aici in Dublin problema parcarii este mai spinoasa, chiar daca o parchezi pe proprietatea ta din fara casei. Tot cautand pe net m-am gandit ca poate ar fi mai indicat un camper, am vazut ca aici se poarta mai mult ca rulota 
       
      Acum cca o saptamana m-am decis sa merg pe ideea de camper astfel ca am inceput sa caut. Pentru acest lucru am batut cu drumuri o jumatate de tara, inclusiv in Irlanda de nord care este defapt UK. Destul de ieftine dar trebuie achitata taxa de import, CVRT (ITP de autorulote/comerciale), taxa drum, etc. Te duce la niste banuti destul de multi si timp pierdut.
       
      Dupa multe campere vazute am dat de cel care mi-a facut cu ochiul, un model Fiat din 1991, carosat Dethleffs, motor 2.5 diesel, 5 viteze, 5 locuri de dormit si 6 pe scaune (cu centuri de siguranta). Factor important la decizie a fost ca este cu volan normal pe stanga (ca in toata Europa) putand sa circul cu el in IRL si UK fara probleme. Culmea este ca l-am gasit la doar 9 km de unde stau 
      Proprietarul il are din 2009, fiind al doilea. Nu a fost foarte ingrijit, necesita multa munca de curatenie in el in schimb este bine inchegat, nu are infiltratii/lovituri/lipsuri. Un camper sanatos bun de luat la plimbare.
      Din dotari pot enumera pe cele clasice:
      - Truma model 3002 cu vent pe 12V, lipsa tija pentru robinetul de gaz
      - Frigider de 88l
      - Boiler Truma 15l pe gaz
      - Baie cu wc cu flush electric si cadita dus
      - 2 butelii mari
      - a doua baterie de 12v/120Ah cu invertor de 300w
      - aragaz cu 2 ochiuri
      - marchiza omnistore de 3m
      - inmatriculat in Irlanda
       
      Ca minusuri as putea spune ca este geamul de pe partea stanga, a fost spart iar proprietarul l-a inlocuit cu un plexiglass transparent montat fix . Cred ca voi cauta modelul de geam pentru a-l inlocui.
       
      Mai jos pozele facute in momentul vizionarii acestuia, vor urma altele dupa ce il voi pune la punct 










    • Alin Opran
      de Alin Opran
      Deoarece urmeaza sa ma mut din tara (prietenii stiu de ce) am decis sa scot la vanzare masina sotiei (cu care defapt merg eu).
       
      Deci se vinde Hyundai i20 1.1 CRDI, euro5.
      Fabricatie aprilie 2013
       
      Hyundai i20 provenienta RO, proprietar in acte.
      Toate reviziile la reprezentanta Hyundai, ultima la 95.000.
      Motorizare 1.1 CRDI/75 CP, consum mic, Euro5
      6 viteze
      Jante aliaj after market
      Cauciucuri iarna rulate un sezon, in garantie
      Masina de familie, rulata in fiecare zi la serviciu, de nefumatori
      VIN: NLHBA51PADZ189957
      Emisii CO2: 99 g/km

      Singurul defecte este parbrizul fisurat in partea din stanga sus.
       
      Pret 5.250 euro, negociabil
      Tel: 0736.001699











    • Radu Ghita
      de Radu Ghita
              Poate stiati, poate nu!
       
      Cum şi când se restituie taxa de primă înmatriculare?
       
      Procedura a fost publicată recent în Monitorul Oficial 2 ianuarie 2018.
      Cererile pentru restituirea banilor se pot depune până pe 31 august 2018
      În ultimele zile ale anului trecut au fost publicate mai multe acte normative printre care şi procedura de restituire a taxei de primă înmatriculare.
       
      Fac obiectul restituirii următoarele sume plătite bugetului:
      a) taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificări ulterioare;
      b) taxa pe poluare pentru autovehicule, prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule;
      c) taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, prevăzută de Legea nr. 9/2012 privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule;
      d) timbrul de mediu pentru autovehicule, prevăzut de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule;
      e) dobânzile aferente sumelor de restituit;
       
      Cum se face în mod practic, restituirea?
      Restituirea taxei se face ca urmare a unei cereri depuse de contribuabilul interesat la organul fiscal la care este arondat.
       
      De reţinut: formatul cererii este reglementat de OMFP nr. 1762/2017, arată HotNews.ro.
       
      Cererea trebuie să fie însoţită de următoarele documente:
      Dovadă de achitare a taxei, cum ar fi chitanţă fiscală sau extrasul de cont, în original sau în copie.
      Cartea de identitate şi certificatul de înmatriculare pentru autoturismul respectiv din care să rezulte calitatea de actual sau fost proprietar al autoturismului. Acestea se anexează în copie.
       
      Notă: Dacă s-a pierdut documentul ce atesta plata, prezentul ordin aduce o procedură de identificare a plăţilor pe care o urmăreşte autoritatea fiscală. În cazul restituirii taxei de primă înmatriculare pentru achiziţiile finanţate prin contracte de leasing, dreptul la restituire îl are utilizatorul ce a achiziţionat autoturismul şi nu societatea de leasing ce a finanţat achiziţia.
       
      Dreptul la restituirea taxei s-a născut la data intrării în vigoare a OUG nr. 57/2017-07 august 2017, iar cererea se poate depune cel mai târziu în data de 31 august 2018. Acest termen este unul de decădere, orice cerere depusă ulterior, nu mai poate fi soluţionată prin restituirea taxei.
       
      Termenul de soluţionare a cererii este de 45 de zile, de la depunerea documentaţiei corect întocmită. Acest termen poate fi prelungit conform procedurii din Codul de procedură fiscală.
       
      Când se primesc banii?
      Restituirea taxei se face fie din Bugetul de stat, fie de la Bugetul fondului pentru mediu, în funcţie de unde s-a înregistrat sumă percepută iniţial, astfel:
      a) taxa specială pentru autoturisme şi autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, în perioada 1 ianuarie 2018 -31 decembrie 2018;
      b) timbrul de mediu pentru autovehicule, în perioada 1 septembrie 2018-31 martie 2019
       
      Dobânzile Contribuabilii au dreptul la dobândă pentru perioada dintre data perceperii taxei şi data restituirii. Procentul dobânzii este de 0, 02% pe zi de întârziere, conform art. 174 din Codul de procedură fiscală.
      Dobândă nu se acordă din oficiu ci la solicitarea contribuabilului prin completarea acestei solicitări în formularul cererii depuse. Restituirea se face într-un cont bancar, după ce se analizează dacă contribuabilul are şi alte datorii la buget. Ce se întâmplă dacă aveţi datorii la Stat? În cazul în care există datorii la buget ale contribuabilului, acestea se compensează cu suma de restituit şi se achita eventual diferenţă.

      Citeste mai mult: adev.ro/p1xroy
       
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.