Adrian Baciu 0 Semnalează Publicat 15 Martie, 2022 Salut! Am o duba medie pe care as vrea s-o convertesc in van si, din cauza spatiului redus, ma gandesc sa inlocuiesc bateria dubei cu una LiFePo4 pe care sa o folosesc si ca bateria dubei (de pornit) si ca baterie pentru invertor, consumatori 12V etc. Bateria la care ma gandesc este ceva in genul asteia (probabil 100Ah sau 150Ah): https://www.aliexpress.com/item/4000944137004.html Asta ar fi invertorul, cu charger MPPT in el, ma lasa sa incarc si de la o priza normala de 220: https://www.easunpower.com/products/easun-power-1kva-solar-inverter-1000w-12v-pure-sine-wave-inverter-40a-mppt-off-grid-inverter-220v-hybrid-inverter-20a-ac-charger Pentru solar planuiesc un panou de 450W pe duba. Stie cineva daca ar putea fi probleme daca si chargerul MPPT si alternatorul ar fi legate in paralel la baterie ? Multumesc. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu 99 Semnalează Publicat 15 Martie, 2022 Salut, In principiu nu sunt probleme, primul care detecteaza ca bateria s-a incarcat se opreste. Eu folosesc un regulator de la Steca (PWM) ce are doua moduri de detectare a incarcarii bateriei: SOC si VOL. VOL este recomandat atunci cand se mai foloseste si un alt incarcator in paralel cu regulatorul solar. Probleme pot sa fie in schimb in combinatia alternator - lipo cand se inlocuiesc bateriile destinate spatiului de locuit din camper. Am citit pe forumurile de afara si se recomanda montarea unui convertor DC-DC pentru a nu omori alternatorul. Acum la tine daca vrei sa o folosesti si ca baterie de start cred ca se complica un pic lucrurile. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel 76 Semnalează Publicat 19 Mai, 2022 La 15/03/2022 la 9:38, Adrian Baciu a scris: Salut! Am o duba medie pe care as vrea s-o convertesc in van si, din cauza spatiului redus, ma gandesc sa inlocuiesc bateria dubei cu una LiFePo4 pe care sa o folosesc si ca bateria dubei (de pornit) si ca baterie pentru invertor, consumatori 12V etc. Bateria la care ma gandesc este ceva in genul asteia (probabil 100Ah sau 150Ah): https://www.aliexpress.com/item/4000944137004.html Asta ar fi invertorul, cu charger MPPT in el, ma lasa sa incarc si de la o priza normala de 220: https://www.easunpower.com/products/easun-power-1kva-solar-inverter-1000w-12v-pure-sine-wave-inverter-40a-mppt-off-grid-inverter-220v-hybrid-inverter-20a-ac-charger Pentru solar planuiesc un panou de 450W pe duba. Stie cineva daca ar putea fi probleme daca si chargerul MPPT si alternatorul ar fi legate in paralel la baterie ? Multumesc. Sa nu cumva sa folosesti incarcare direct de la alternator pe baterie LiFePo4. Doamne fer! In primele 2-3 ore de condus s-a dus alternatorul de la masina ta. Musai sa pui solutia asta de la Victron: https://www.emag.ro/convertor-cu-charger-victron-energy-dc-dc-orion-tr-smart-isolated-12-12-30-360w-ori121236120/pd/DC2DPYMBM/?X-Search-Id=8aae0bd7a0215515d282&X-Product-Id=59028879&X-Search-Page=1&X-Search-Position=0&X-Section=search&X-MB=0&X-Search-Action=view Care e ideea: o bateria LiFePo4 are o rezistenta ft mica si suge curent fara numar. Alternatorul debiteaza el cat debiteaza dar va fi supra solicitat de n ori de catre baterie. Ca sa "regulezi" treaba asta ai nevoie de ce am postat mai sus. Acel device ia 12V si da tot 12V dar limiteaza curentul la maxim 30A sau mai putin daca doresti. Astfel alternatorul masinii va face fata la toti consumatorii masinii obisnuiti + bateria LiFePo4. Ar fi bine sa te uiti sa vezi cat poate debita alternatorul maxim si sa limitezi in concordanta acel device. In caz contrar incalzesti alternatorul si crapa. In rest, acumulatorul ala nu va fi bun si pentru pornit masina. No way, nu folosi asa ceva la pornire. Pune o baterie normala la masina si asta separ-o pt consum. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri