Viorel K 326 Semnalează Publicat 21 Iunie, 2023 Am facut corpuletul de deasupra bucatariei si in continuare am definitivat cu panoul cu intrerupatoare si sigurantele, si in final adaosul de mascare care acopera grinda pana in fata. Toata partea asta a fost facuta fara un proiect initial complet, era f complicat de cuprins in minte tot si nu mai zic de desenat. Asa ca am mers din aproape in aproape si a fost destul de ok. Usa corpului e din placaj de 10mm si are pe margine coltar de plastic tot de 10mm, am zis sa protejeze mai mine muchiile, ca si asa placajul asta e foaaarte moale. Coltarul l-am lipit cu adeziv pt pvc si tinut la prese latura cu latura, cam 3 ore fiecare latura. Usile din placaj ies strambe, sau poate doar la mine e placajul asa stramb. Ori poate trebuie din mai gros, peste 15mm. Eu am maxim de 12 dar si asta se stramba. In plus, alta ciudatenie, daca tai niste sipci dintr-o placa destul de dreapta late de cativa cm dar ceva mai lungi, exista riscul ca dupa taiere sipcile se curbeze chiar mult, la noroc (sau ghinion). Parerea mea ca placajul e bun la peretii de mobilier, adica sa fie pus pe un cadru care sa il tina in plan, altfel la liber, cum sunt usile, nu prea vrea sa stea drept, trag fibrele alea de el in toate partile. Pentru restul de usi cred ca o sa incerc sa ma orientez la altceva, poate mdf. La electrica am ales o cutie de sigurante cu firele pe spate, sa nu se vada, stiind ca va fi la vedere. Panoul cu intrerupatoare e modificat pe spate, avea multe fire comune si cam subtiri. Este doar un indicator de nivel, cu intrerupatorul de langa el comut pe rand pe cele doua rezervoare, in sus pe apa curata, in jos pe apa gri. Partea de completare a mobilierului pana in fata (care imi era ca un ghimpe ca nu aveam o solutie sigura), este din placaj de 4mm, partea de jos fiind subtiata cam la 2mm in zona cea mai curbata (spre fata). Sub placaj e armaflex de 6mm. Placajul e prins de tabla cu holzuruburi normale, aveam nevoie sa fie cu cap ingropat sa le pot chitui, cu pregaurire cu diametru mai mic cam cu 1, 5mm fata de diametrul holzsuruburilor. De fapt in general am folosit holzsuruburi normale cu pregaurire in loc de autoforante. Asa am avut o paleta larga de marimi, desi a fost o munca in plus sa pragauresc. Spatiul dintre placaje l-am umplut cu mastic siliconic alb pentru crapaturi si apoi vopsit cu totul. Sper sa nu crape in timp. Cumparasem si o placa din pvc groasa de vreo 3mm mult mai maleabila ca placajul dar pana la urma am zis sa incerc cu placaj si a mers. Nu stiu daca pvc-ul se putea chitui si oricum era cam subtire ca sa se poata ingropa in el holzsuruburile. Vopseaua este cu poliuretan marca hornbach si ei o numesc pe site lac poliuretanic alb, dar pe cutie scrie vopsea. E vopsea pentru ca nu are transparenta deloc si e lac pentru ca ridica fibra lemnului si cam trebuie smirgheluit usor intre straturi. Initial, pe fata am dat un strat f subtire de chit peste toata suprafata ca sa nivelez perfect, sa dea impresia de meliminat. Am dat 3 straturi, cu trafalet cu rola de puf. Merge si cu pistolul cu compresor cu duza de 1, 5 dar mai diluata, insa e mult mai anevoie iar diferenta de calitate e insesizabila. Am ales alb polar mat, dar nu e asa mata, cu indulgenta e semimata. Am crezut ca daca e cu poliuretan e mai rezistenta dar nu mi se pare cine stie ce. Am fost tentat si de cele cu poliuretan bicomponente care in mod sigur sunt mai rezistente, dar erau mai complicat de folosit. 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 22 Iunie, 2023 @Viorel K , felicitari pentru munca depusa, rasplata va fi pe masura! Usile, si in general mobilierul pentru o astfel de utilizare, trebuie facute tip celular. Din doua motive: reducerea greutatii si rezistenta la curbare in timp, care este cauzata de variatiile fff mari ale umiditatii. Asa ca pana nu vei pune macar un cadru in spatele placajului, nu vei avea planeitate. Ca o observatie particulara, daca adopti metoda celulara, foloseste un placaj mult mai subtire, de 3 mm sau maxim 4 mm. Spor! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 22 Iunie, 2023 @NRLaurentiu Multumesc pentru aprecieri. Sa inteleg ca celular inseamna un cadru pe interior de care se prind peretii? Asa am facut. Pe net am vazut si cu cadru dar si fara, doar din placi mai groase, 15-20mm, si am stat in dubiu cum sa fac, insa tot asa mi s-a parut si mie, ca voi castiga la greutate cu cadru. Ca munca in schimb mi se pare mai anevoie. Sipci am folosit cam de 20x45 cu peretii de 6 sau 8mm, ca sa ii pot prinde cu hosuruburi de la interior. De la exterior ar fi trebuit chituit si vopsit dupa montare, ceea ce in anumite locuri ar fi fost f dificil. Si la interior am mai chituit dar aici pretentiile sunt ceva mai mici. N-am inteles cum as putea ajuta usa sa nu se mai deformeze. Posibil ca in timp sa am probleme si mai mari cu deformarea, dar pana acum am doar usa de la corpul prezentat care e relativ ok, si usa de la corpul bucatariei (corp care e gata si asteapta montajul) stramba rau, un colt se departeaza vreo 10mm. Cum am zis, in ce priveste usile trebuie sa ma reorientez la alt material. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 22 Iunie, 2023 Din ceea ce am vazut la mobila rulotei mele, au folosit adeziv si capse pentru lemn la constructia mobilei. In luna august implineste 25 de ani si, in general, mobila a rezistat foarte bine. Doar deasupra frigiderului, blatul din tego s-a desprins si s-a curbat, acolo fiind variatii foarte mari de temperatura si umiditate. In interior, am observat ca sunt rame perimetrale si in acelea s-au facut prinderile structurale. De asemenea, si la restul dulapurilor/usilor este aceeasi structura. La tine ai avantajul ca nu flexeaza caroseria foarte mult si probabil nu sunt forte mari de incovoiere in material. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 1 Iulie, 2023 Cum ziceam mai sus, in baie am o oarece problema cu eficienta scurgerilor (am dat doua gauri pt scurgere), in sensul ca ar ramane apa, sifonul vine cativa mm mai sus decat podeaua. De-asta inca nici nu le-am montat. O varianta era sa torn epoxy si sa modelez in el astfel incat sifonul sa vina la nivel. Asa ca am luat 500g de epoxy, am construit un paralelipiped mic din materialul baii si am turnat 1cm inaltime. In 30 min deja temperatura a ajuns aproape la 80 grade iar plasticul din zona epoxy-ului s-a deformat si a devenit maroniu. Deci pica. Cu epoxy ar mai fi varianta sa torn in straturi mai subtiri in mod repetat, dupa uscarea celui dinainte, astfel incat temperatura degajata sa fie mai mica, dar parca nu as risca, chit ca as face o proba. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 9 Septembrie, 2023 Postul e cam lung, scuze, dar poate sunt lucruri care intereseaza pe cei in curs de conversii, poate si pe altii. Ne-am intors dintr-un periplu de aproape 3 saptamani si 2200 km. Am scos consum 7, 4/100. Acum cateva saptamani am mai avut o iesire de vreo 1000km si tot 7, 4/100 am consumat. AC-ul consuma cam 0, 5 l/100 si a mers cam jumatate din drum. Uneori l-am mai oprit pe urcarile pronuntate ca sa nu fie o sarcina in plus si l-am pornit pe coborari, ca sa ma ajute la frana de motor, chit ca uneori nu era neaparat necesar. Viteza de croaziera 95-105km/h. Motor de 2.0, 130CP, duba L4H2. Iar stilul meu e cam ca varsta. Oricum mi se pare absolut decent. Ceva curios: in frana de motor, turismul (Skoda octavia) arata consum 0 iar duba 2 la suta, motoare diesel identice ca cilindree. O saptamana a fost dedicata tehnicului, unele probleme planificate, altele nu. Conversia in general e ok, ce e gata, ca mai e putin de lucru. Sotia e multumita de plita cu inductie chiar si cu treapta 7, adica vreo 950W, ca invertorul nu duce mai mult de 1000w. Uneori a folosit si treapta 6 sau chiar 5. Plita a mers cam 10-20 min/zi si in nici un moment n-am avut emotii ca ramanem fara curent (panou de 450w si baterie life de 160Ah), insa majoritatea zile insorite sau partial cu nori, si am mers destul de mult (am setat 20A incarcare de la alternator, m-am limitat la atat ca nu stiu alternatorul de cat e si sa nu il prajesc). Iarna nu cred ca e de folosit plita fara conectare la 220V extern. De rezerva avem si o butelie de voiaj de 5l dar n-am folosit-o. Eram curios daca invertorul alimentat din camping permite mai mult si da, am folosit treapta 8 la plita fara probleme, adica vreo 1350w. Spun "vreo" pentru ca puterea depinde si de eficienta vasului. Mai mult nu ca aveau siguranta de 6A (de fapt ca si mine, am pus de 6A la intrare, clasa B, sperand ca sare la mine primul, sa nu alerg prin camping dupa cineva sa vina sa ridice siguranta). Am ales sa tinem bicicletele inauntru, pe niste suporti facuti, chit ca ocupa loc si ingusteaza putin accesul la iesire, se vede in poze. Rotile de fata sunt sus, deasupra pasagerilor, in niste huse. Tot acolo, in rama etajerei, au ramas niste piulite niutuibile de la panoul despartitor si am pus 3 suruburi lungi de care am agatat umerasele cu haine. Locul de masa, desi initial era gandit in fata, acum e in spate, dupa baie. In poza se vede un placaj peste pat, acela e masa. E subtire (de 4mm) si sta acolo si cu salteaua peste, nu deranjeaza. Nu e prins in nimic si il putem trage si mai inspre noi cand mancam. Scaunele sunt pliabile si stau culcate sub pat, le scoatem cand e nevoie. Nu cred ca accepta la omologare varianta asta, o sa vad atunci, probabil o sa fac ceva de ochii lumii. In spate de tot, in dreapta, e o usa cu magneti (are doua gauri), cu acces principal prin spate, dar si pe sus daca dau salteaua la o parte, se vede in poza. Acolo e pompa de apa si am mai pus si "cheia" de la robinetul de apa gri (teva gri) in niste coliere facute, pompa de biciclete fixata in doua agatatori de unelte de gradina, palnia de incarcat rezervorul de apa cu sticla, agatata intr-un carlig, si sub palnie, in acelasi carlig, e cheia de la busonul rezervorului (se vad in alta poza). Rezervorul de apa gri se goleste destul de incet, in peste 10 min si nu a fost full niciodata, dar nu vad ce i-as putea face. De asemenea, necesita ca duba sa fie inclinata cat de cat catre spate, preferabil si catre dreapta. Frigiderul (Indel b cruise 100), cand merge scoate niste zbarnaieli din cand in cand, cam nasol noaptea, stiam de cand l-am probat dupa cumparare. Sotia l-a mai si oprit noaptea. I-am intepenit grilajul de la motor cu niste placaj si nu mai facea, dar vad ca i-a revenit. Acum e mai greu de umblat ca e montat si am acces greu in spatele lui. Nu prea am avut noroc cu el. Sigur a fost de la resigilate, se vedeau ceva urme de folosire, probabil cine l-a cumparat a fost deranjat de zgomot si l-a dat inapoi. Si in mod foarte ciudat, nu are prevazut bec. Eu nu prea umblu la el (in concedii eu sunt exclusiv cu partea tehnica, masina, biciclete, condus.., cand am nevoie de ceva cer) iar sotia nu s-a plans, a zis ca fiind mic stie pe unde sunt puse lucrurile in el. Cam la o saptamana trebuie dezghetat ca face gheata in congelator. Nu stiu daca e normal, sau asa de repede. Merge destul de mult, adica face pauze mici, ziua pe caldura mi se pare normal, dar si seara/noaptea, cu pauze ceva mai mari dar tot cam scurte, comparat cu frigiderul de acasa. Rozeta de reglaj am pus-o la ora 9, dupa cum era berea de rece cred ca erau vreo 6-7 grade (asa cum imi place mie). Stiu ca normal sunt 4 grade dar sotia a zis ca e ok asa. Maxxfanul intra in modul auto cand apas pe butonul on/off al telefonului si ma pomenesc ca porneste sau se opreste din senin, dupa cum e temperatura in duba fata cea setata pe auto. Am si intrerupator general pe ventilatoare si cand n-am nevoie de ele le tin oprite (mai e si in baie unul). E bun ca se poate schimba sensul, cand vrem racoare sa bage, cand vrem sa fie hota sa scoata. Maxxfanul dome din baie e si el harnic, putin cam galagios. Doar scoate aer si trebuie deschis ceva sa se faca tiraj. Daca duba sta inlinata putin fata sau spate, usa glisanta are tendinta sa se inchida sau sa se deschida singura. I-am facut un opritor pentru deschis si altul pentru inchis din niste sipci de placaj. Cerbo GX mi se pare un moft scump care mai si mananca 4w continuu care uneori conteaza. Principalul avantaj il gandisem sa pot opri si porni invertorul din aplicatie dar am renuntat sa mai fac pereti la instalatia electrica, cel putin momentan, asa ca pot porni si opri invertorul manual. Nu am mai facut pereti pentru ca am constatat ca pe caldura mare se incalzeste ff mult chiar si cu consumatorii "la relanti". Pentru afisaj nu am cumparat afisorul dedicat Victron ci folosesc o tableta care doar asta face, dar de fiecare data cand vreau sa vad schema cu curentii, cere reconectare care dureaza secunde bune iar uneori da eroare. Iar daca nu am conexiune la internet am si niste limitari. Poate ar mai fi fost utili senzorii de nivel la rezervoare de la victron ca ii vedeam tot in aplicatie, fara afisor separat, dar deja luasem de la votronic, insa sunt multimit si de acestia. Folosesc doar un afisor, cu comutator pe rezervoare. Baia dispusa vizavi de bucatarie ingusteaza mult holul in zona respectiva, daca ar fi sa mai fac o conversie as incerca mai insistent alta asezare. Blatul de bucatarie e de stejar si dat cu ulei de tung, in trei maini, iar din 6 in 6 luni trebuie dat din nou. Timpul de uscare e de cateva zile si un timp persista un miros specific de ulei. Aspectul e frumos, e drept, dar incepe sa se diminueze usor cu timpul, cel mai probabil isi va reveni dupa o noua uleiere. Am inteles ca ar fi singurul ulei "comestibil" la atingerea alimentelor si de-asta l-am ales, insa oricum sotia foloseste un tocator pe care lucreaza deci asta n-ar mai fi un criteriu. Acum cred ca as alege un blat melaminat. Panoul din spatele pasagerilor l-am dat jos cam degeaba ca oricum nu avem acces direct din fata in spate. Poate fi util in caz de ceva pericol sa scot o tetiera (am si facut-o de seara, cand ni s-a parut un loc mai putin sigur), sa sar peste o bancheta si sa-i dau cheie. Inca un mic avantaj, se aude mai bine zgomot din spate daca a ramas ceva nefixat bine si putem opri si interveni inainte de a se intampla ceva nasol. Cand stai in duba e invers, se aude de afara prin geamurile din fata, plus ca vine caldura, chit ca avem ceva pe post de perdea. Webasto e cam zgomotos si raspandeste miros de motorina arsa, probleme nu atat pentru noi cat ma gandesc la vecini. S-a intamplat sa fie cineva cu cortul langa noi si am renuntat sa il mai pornesc intr-o dimineata mai rece. La fel, daca am sta undeva mai la fereala ne poate da de gol ca suntem in duba. Va trebui sa caut si o solutie de rezerva. Nu mergem iarna, asa ca nu trebuie ceva extra puternic. Am facut doua cale din niste scanduri mai late si groase de 4, 5cm, taiate oblic la o margine sa poata urca rotile. E o poza. Le-am folosit de mai multe ori, sunt chiar bune. Cele de cumparat, desi permit o inaltare variabila si mai mare la maxim, mi se par lungi rau si ocupa mult loc. O parte din linoleu a fost lipit cu banda dublu adeziva special destinata (am scris intr-un post anterior poveastea cu linoleul). Ma temeam ca se va umfla la caldura mare dar a ramas neted. Voi reveni cu problemele tehnice. 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 27 Septembrie, 2023 Episodul 1/3 cu partea tehnica. In prima zi, in Rm Valcea mi-a aparut in bord mesajul "Check Ad blue system" si s-a aprins martorul de motor, fara limita de km sau scadere de putere. Am completat cu ad blue imediat de la un peco, au intrat doar 5l, stiam ca mare lucru nu rezolv ca nu mersesem mult de cand mai pusesem. Am cautat pe net si am vazut ca la Sibiu sunt doua reprezentate Peugeot, asa ca am plecat intr-acolo, desi era cam tarziu, macar dimineata la prima ora puteam fi la service. Pe drum, in cativa km martorul s-a stins, mare bucurie, dar a reaparut dupa alti cativa km. Masina mergea normal. A doua zi, in Sibiu, ghinion. La ambele reprezentante, cei care lucrau cu testerele lipseau mai multe zile. Tot stand prin service si nestiind incotro s-o apucam, cineva, care initial a zis ca nu poate testa ca nu stie, s-a oferit sa imi stearga eroarea, cu explicatia ca poate a aparut din intamplare. Motivul real a fost ca anterior vorbise cu prietena la telefon si planuisera sa iasa undeva, si a zis ca un ciubuc nu strica. De-asta a si zis sa dam cat credem. A facut-o chinuit, intreband de mai multe ori la telefon pe cineva. A mai zis ca daca e pompa de ad blue, nu exista pe stoc in toata tara. Un client a dat varianta sa golim rezervorul de ad blue si sa bagam lichid proaspat, el a rezolvat o problema asemanatoarea asa. Deocamdata am zis ca mai cautam reprezentante apropiate pe net si am gasit in Medias. Am sunat si am vorbit cu ei, sunt doi frati care au service-ul, ulterior am aflat ca de fapt e o afacere de familie, lucreaza si sotiile, rude etc. Au avut rabdare si mi-au explicat ce si cum in detaliu, ca e un defect specific Peugeot, ca imi trebuie planificare pentru lucrare si sunt ocupati pana peste cap, si oricum posibil sa nu gasim pompa pe stoc, insa bine ca nu avem limitare de km sau scadere de putere. De fapt pompa e cu rezervor cu tot si costa putin sub 1000e. Le-am dat si varianta cu inlocuirea lichidului si au zis ca daca Peugeot nu mentioneaza metoda respectiva ei nu au incercat-o si cel mai probabil ca nu rezolva. A doua zi dimineata eram la poarta la ei. Din nou, foarte amabili, ne-au servit destul de repede, printre "picaturi" au pus testerul, arata presiune zero, apoi un manometru ca sa se convinga ca nu e indicatie eronata, la fel. Trebuia alta pompa. Si noroc!! Erau pe stoc, cu livrarea a doua zi. Noi sau reconditionate, astea mai ieftine cu vreo 400lei. Initial am cerut noua, dar mi-au zis ca si cele reconditionate vin ca noi, in cutie, cu garantie 2 ani. M-am razgandit si am ales reconditionata pe ideea ca poate daca cele noi, fabricate mai la inceput, aveau un defect de fabricatie, ulterior l-au remediat. A doua zi pe la 11 a venit piesa si pe la 1 si ceva era gata. Mi-au facut si card de asistenta Peugeot, adica daca raman cu masina defecta undeva in tara, vin si ma iau pe platforma si ma duc la cel mai apropiat service Peugeot, gratis. Desi in service era un balamuc adevarat de clienti, unul dintre frati a mers in proba cu mine prin oras si inca destul de mult. Pe drum am mai vorbit una-alta despre masini si l-am intrebat daca ar fi util sa mai alimentez cand si cand cu motorina aditivata. Mi-a raspuns ca oricum masina are un rezervor de aditiv de vreo 2, 4 litri parca, s-a uitat pe tester si a zis ca mai are vreo 1, 8 l, realimentarea cu aditiv se face la reprezentanta si costa cateva sute de lei. Nu stiam si nu prea m-am bucurat, desi consumul nu pare mare, masina avand 85.000km, dar macar mi-am luat grija cu motorina aditivata de la peco. M-a mai sfatuit iarna sa am grija ca bateria sa fie ok, pentru ca trebuie sa incalzeasca ad blue-ul daca se face mai frig de -11 grade. Totul a costat vreo 3800lei. Dupa vreo saptamana m-a sunat cineva de la ei sa ma intrebe daca totul e ok si daca am fost multumit de servicii. Prin Buc nu prea vezi asa ceva. 3 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alex.lefterica 56 Semnalează Publicat 27 Septembrie, 2023 Salut Viorel, Imi permit sa ma bag in seama deoarece lucrez, intamplator, tot la o reprezentanta Peugeot, dar din Bucuresti. Contactatea clientului in 5-7 zile de la interventie este obligatie in standardul de marca. La intervale de timp importatorul oficial din Ro face si el sondajul lui pentru a vedea daca reprezentantele si-au facut treaba, existand chiar si consecinte pt nerespectatea standardelor.Acum revenind la problema ta. Da, intr-adevar este o problema stiuta a pompelor de ad-blue, dar nu doar la Peugeot, ci la toti producatorii de masini. Grupul PSA (mai nou Stellantis) ofera si participari comerciale in functie de vechimea masinii si efectuarea reviziilor in service-urile autorizate. Ca si un sfat, tine noul rezervor in permanenta plin, astfel incat sa eviti cat mai mult posibil ca pompa sa traga aer, deoarece ureea in combinatie cu aerul cristalizeaza, iar conducta de la pompa e cam cat o mina de pix de subtire.Mai exista pe piata, dar nu le-am incercat pana acum, niste aditivi care se baga in adblue inainte de a alimenta care ar inhiba cristalizarea.Trimis de pe al meu SM-G986B folosind Tapatalk 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I 899 Semnalează Publicat 28 Septembrie, 2023 în urmă cu 16 ore, Alex.lefterica a scris: Salut Viorel, Imi permit sa ma bag in seama deoarece lucrez, intamplator, tot la o reprezentanta Peugeot, dar din Bucuresti. Contactatea clientului in 5-7 zile de la interventie este obligatie in standardul de marca. La intervale de timp importatorul oficial din Ro face si el sondajul lui pentru a vedea daca reprezentantele si-au facut treaba, existand chiar si consecinte pt nerespectatea standardelor. Pacat ca nu v-au furat ideea si cei de la Ford Romania ! 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 8 Octombrie, 2023 Episodul 2/3 cu partea tehnica. Imediat ce am plecat de la service din Medias, am sunat la Edotec la Turda unde planuisem sa montez o alarma Pandora camper si sa imbunatatesc sistemul audio. Vorbisem de mai mult timp cu ei dar acum se intamplase problema cu masina si nu stiam cum fac si daca mai ajung. Puteam sa o rezolv si in Buc cu alarma, dar din ce am mai vazut pe net, am zis ca acolo e mama alarmelor. Impresia la final a fost de ceva nu iesit din comun. Au fost intelegatori si m-au programat pt a doua zi dimineata, asa ca am plecat in Turda si am stat peste noapte la lacurile sarate, free, loc destul de fain, verdeata, recomand. (Atentie, pentru baile sarate sunt cateva indicatii medicale si o sumedenie de contraindicatii). Sunt 3 baieti care lucreaza efectiv si alti cativa mai in varsta care nu stiu ce rol au, se invart si ei pe acolo si isi mai dau cu parerea, pare ca se pricep. Unul a pus alarma fizic, unul sistemul audio iar altul a facut setarile alarmei. In vreo 3 ore au montat alarma, se putea si mai repede nefiind cabluri de tras prin duba, s-a vazut ca nu prea au instalat alarma asta de multe ori. Senzorii de pe cele doua geamuri din "casuta" sunt fara fir, lipiti, dar le-a iesit cam urat. Nu scrie pe cutia alarmei exact unde e facuta dar am niste indicii ca ar fi ruseasca. Nu prea ma bucura dar nici alternative nu stiu sa fi avut. Are si o aplicatie pe telefon, poti arma/dezarma, poti vedea in timp real pe o poza de camper starea, armat sau nu, usi deschise, tensiunea bateriei masinii (f util), temparatura si altele. Poti seta ce sa faca la prealarma sau alarma, adica sa dea mesaj sau sa te sune la telefon (posibil la 3 numere), sensibilitatea senzorilor, arata unde e efractia (care geam, usa, senzor de inclinare etc), pe o harta arata unde e masina si, daca esti plecat de langa ea, cu un clic poti porni navigarea spre acel loc, functie care ne-a fost utila cam de fiecare data cand am plecat de langa duba. Inregistreaza in aplicatie toate evenimentele cu data, ora si locul unde s-au produs (armari-dezarmari, alarmari etc); buna si asta cu locul, m-a interesat o locatie unde mai fusesem si nu mai stiam exact, m-am uitat pe aplicatie la lista cu evenimente in ziua respectiva (desi fusese doar armare si dezarmare ) si am gasit. Are si mod "stay home", adica incui si armezi fiind inauntru. Per ansamblu mi se pare cam scumpa, plus reincarcarea periodica a cartelei din ea. Adica presupun ca va trebui reincarcata, nu mi s-a spus dar deduc. Aici ating problema instructajului, ff sumar, am mai intrebat eu cate ceva, oricum urma sa citesc manualul (am bunul obicei sa citesc orice manual, chiar si la o baterie de ceas, majoritatea am vazut ca merg pe intuitie). Ca un iubitor de sunet (pt mine muzica e mai degraba o modalitate de a asculta sunete si asta cere calitate), am cautat sa imbunatatesc sistemul audio. Discutand cu dl Ionut, unul dintre patroni, f de treaba si cunoscator in domeniu, am optat pentru un amplificator mai micut dar care accepta semnal mare de la iesirea radioului, astfel incat la volum mai mare sa distorsioneze mai putin decat o facea radioul singur, am schimbat difuzoarele din usi (erau niste Focal puse de fostul proprietar dar slabute pe care le-am si lasat acolo la baieti), plus tweetere in stalpii usilor, si un subwoofer activ pe care l-au pus sub scaunul din mijloc, cu potentiometru de volum propriu (la care am acces) si alimentare doar cand primeste semnal. Interesant ca pentru twetere erau deja trase fire in stalpi din fabrica. Toate marca Audio system. Montajul la audio le-a luat mult, a fost si mai mult de lucru dar au mai si bajbait, mai ales cu sub-ul, nu primea semnal de la mufa de subw a navigatiei, cand s-au prins de ce nu merge se terminase programul. Pentru ca eram in tranzit, sefii au decis sa continue sa termine, baieti cam bombaneau si am gandit ca decat sa dea rasoleala, am solicitat sa intrerupem si sa continuam a doua zi. Zis si facut. Ne-au propus "cazarea" peste noapte in fata service-ului, locul fiind discret, f bun pt asa ceva. Alarma ar fi trebuit sa mearga dar in mod curios nu aveam semnal la ea, vedeam asta pe aplicatie. Cat a stat in hala mi-a spus un sef de la tehnic care m-a ajutat cu configurarea contului pe server, ca de-aia nu are semnal, afara va avea. Ma intrebam totusi cum la telefon aveam semnal oriunde si la alarma nu?! Deja imi puneam niste probleme daca e asa sensibila. A doua zi a mai setat un baiat ceva undeva si a aparut si semnalul, chiar si in hala. Cu sistemul audio au terminat pe la 11. Sa mai zic ca au lasat cam murdare plasticele de pe stalpii in care au montat tweeterele si a trebuit sa cumpar "din mers" un pufaitor pentru interior auto sa le curat cat era proaspata mizeria. Sunetul s-a imbunatatit muuult, incomparabil cu ce era inainte. Are si un iz de patefon pe la niste medii-inalte, nici membranele nu sunt rodate complet. Mai e si motorul, se aude destul de tare, mai ales la turatie mai mare e deranjant. Probabil o sa mai incerc niste insonorizari pe la capota, poate si usile complet, acum au pus membrane antivibratie doar in spatele difuzoarelor. Nici radioul nu are o sensibilitate grozava, o sa mai studiez in zona amplificatoarelor de antena, pana una alta am instalat o aplicatie de net radio, buna mai ales in tara, afara depinde cum e cu netul si costurile. Acum n-am timp de mai mult, lucrez inca la conversie, incerc sa aduc duba la nivel de omologare cat mai repede. Imediat am plecat la Cluj. In ziua aia am avut doua alarmari, una sigur falsa ca eram la nici 100m de duba si nu se vedea nimeni, alta intr-o parcare de supermarket, in niciun minut eram la masina si nu mi s-a parut nimic suspect. Cam nasol cu alarmele false, mai ales daca urmau sa fie multe, adica mai mult o sa stau pe drum sa ma reped la duba sa prin hotul, adica pe nimeni, mai bine ma lipsesc. Seara am armat in modul stay home dar se alarma imediat la miscarile noastre inauntru si normal ca am renuntat. Am dormit inciudat, mi se parea ca am dat niste bani cam multi pe o porcarie, retur clar nu puteam face, chiar nu excludeam ideea sa ma intorc si sa le platesc demontatul alarmei, macar sa nu mai consume curent, treceam suma la pierderi neplanificate si asta e, ca si cu ad blue-ul. A doua zi dimineata le-am povestit problema cu modul stay home si au zis ca se rezolva usor insa trebuia sa ma intorc la ei, cu atentionarea ca va trebui sa mai astept sa termine baietii ce lucrau , in fapt a fost mai bine de o ora. Greseala lor pe timpul si banii mei. M-am prezentat dupa ce mai intai am dus-o pe sotie la baile sarate ca era aproape, sa nu piarda si ea timpul si sa nu-i adancesc impresia ca nu m-am priceput sa aleg, nici alarma si nici montajul, cine stie ce bajbaieli mai urmau. A fost doar de setat ceva dintr-o aplicatie de-a lor, dar trebuia sa fie langa masina ca mergea prin bluetooth. Si daca tot m-am dus, i-am mai pus sa corecteze si reglajul la statie ca imi taiasera complet basii la boxe si auzeam doar medii-inalte si niste bubuieli din subw. In calatorii nu a mai dat alarme false, doar in fata casei si nu ingrijorator de multe. Am crezut ca nu e fixat bine modulul (in compartimentul cu sigurante din stanga de sub volan) si se poate misca (presupunand ca senzorul de inclinatie e in ea, nu stiu sigur) dar e ok, parca e facut sa incapa unde e pus si nu se poate misca, sau nu asa usor. Cand o sa am mai mult timp o sa ma mai joc cu aplicatia, sensibilitatea senzorilor etc. Daca e cineva interesat de alte info, raspund cu placere. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 17 Octombrie, 2023 Am plecat apoi (din nou) la Cluj si am trecut pe la Xgocamping sa vedem niste incuietori suplimentare de usi. Initial mi s-au parut cam mari si grosolane, sotiei i s-au parut ok si cat m-am mai jucat cu ele, pana la urma am zis ca merg si le-am luat, cu montaj pe loc contra cost. Sunt destul de ok per ansamblu. Urate sau nu, depinde de fiecare. Cele din cabina sunt tot cu cheie ca sa nu se poata deschide in caz ca cineva intra inauntru pe undeva, ma gandesc la un geam sau trapa, ca daca intra pe o usa din spate, poate iesi tot pe acolo linistit. Incuietoarea de pe usa soferului nu e montata grozav, se rasuceste greu catre cap de cursa si doar in pozitia aceea poate fi incuiata cu cheia, dar poate fi lasa in pozitie intermediara si neincuiata, adica isi face treaba pentru efractia din exterior. Nu am observat atunci, va trebui sa umblu la ea, daca voi mai umbla. Mai e o mica problema cu cea de la usa glisanta, in sensul ca daca deschid usa aproape de maxim, partea interioara a usii atinge si freaca de incuietoare. E si o poza. Am rezolvat-o cu o simpla fasie de placaj de lungimea potrivita pusa jos pe ghidaj ca opritor, si nu o mai lasa sa se deschida mai mult decat e necesar. Si sta permanent acolo. Am mai facut una si pentru inchis, pe asta o punem cand duba e inclinata spre fata si usa cauta sa se inchida singura, daca vrem usa deschisa. Ulterior, intr-un camping mi-a zis cineva ca se exfoliaza vopseaua de pe incuietori f usor. Asta e, o sa vad. Acum, noaptea putem incuia totul suplimentar cu aceste incuietori si sa fim inauntru: incui intai in spate pe afara, apoi o incui pe cea de la usa glisanta prin geamul de pe usa ca ajung, apoi cele de pe usi din interior, alarmez in modul "stay home" si noapte buna. Nimic nu ofera protectie 100% dar cred ca e ok asa. Noaptea ar putea fi o problema daca am vrea sa iesim repede in caz de incendiu sau altceva, trebuie timp sa le deschidem in conditii de agitatie sau chiar panica, dar n-as renunta la plusul de siguranta pentru iesit repede. Oricum, noaptea nu incuiem in acest fel decat uneori, cand suntem izolati. Si nici peste zi, de regula da, insa nu chiar mereu. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 30 Octombrie, 2023 O sa mai postez cateva chestii utile cred eu, poate unele nu neaparat care tin ce conversie, daca nu cumva vorbesc in pustiu. Cred ca forumul asta mai are putin si trebuie conecctat la aparate, cat o mai merge si asa. Probabil lumea s-a mutat pe grupuri, si eu activez pe cateva dar n-as da forumurile pe grupuri. Sistematizarea informatiei e incomparabil mai buna pe forum. Pe grup totul e otova, daca vrei sa afli ce s-a discutat in timp pe o tema, e extrem de greu. La subiect. Am o vaga impresie ca placajul odata lacuit/vopsit, isi pierde putin din flexibilitate. Am patit a treia oara ca in timpul ce prelucram si faceam probe pe suprafete mai curbate sa fie ok, iar la final, la montare, lacuit sau vopsit, sa crape. Daca aveti conditii si timp, puteti incerca sa il curbati si sa ii dati macar putin forma viitoare. In functie de lucrare, mai exista si varianta cu niste santuri dese taiate pe dos, adanci cam de jumatatea grosimii placajului sau mai mult. Exista si placaj foarte flexibil special pentru forme curbe dar eu nu am lucrat cu el. Cateva comparatii intre lacuit si vopsit. Ca tehnica de aplicare nu e mare diferenta, eu am folosit trafalet, la vopsea cu puf si la lac cu burete. La unele role chiar scrie pe ambalaj unde se folosesc. Am dat 3 maini la ambele. La lac am dat doua maini de lazura subtire si a treia cu lac pentru yahturi. Am mers pe Kober ca de-asta au langa mine, dar cel de yahturi e mai subtire decat de la Oskar din care mai folosisem candva la altceva. Cititi bine pe cutii modul de aplicare si compatibilitati, am gasit si inconsecvente (la lacul subtire spunea ca dupe el merge cu yaht, dar la yaht, intre cele care mergeau date inainte nu era si cel subtire), sunt date limite de temperaturi de aplicare si de regula e interzisa aplicarea in bataia soarelui. Intre straturile de lac, musai smirgheluit cu cel putin 180 dupa prima mana si 240 dupa a doua, dar nu exagerat, luat doar fibrele ridicate. Obligatoriu sa aveti o lumina din lateral si sa va uitati in suprafata lacuita in reflexie ca sa vedeti daca ati dat uniform, mai ales la ultimul strat. Sub cerul liber nu merge bine, doar la rasarit si apus daca e ceva soare sau nori subtiri. Daca dati lac gros, la urma tineti piesa in pozitie orizontala cel putin o ora sa se intareasca putin, altfel riscati sa aveti ceva scurgeri. Alta posibila problema: lacul, fiind transparent, lasa la vedere imperfectiunile de culoare ale lemnului, fie pete, fie nuante diferite intre placi etc. Cu atat mai mult cu cat e mai deschis lacul, cel incolor e cel mai pretentios. Daca chituiti de nivelare in anumite locuri, e f posibil ca chiar daca chitul are nuanta lemnului, lacul sa nu prinda pe chit la fel cum prinde pe lemn si sa apara o pata colorata. Faceti o proba pe un rebut. In concluzie, lacuitul cere sa lucrati cu lemnul mai atent. In revers, daca vopsiti, puteti repara cu orice, important e sa fie nivelat, ca vopseaua va acoperi. In cazul vopsitului la placaj, pentru o suprafata neteda si fina, apropiata de melaminat, inainte de primul strat de vopsea, trageti un chit subtire cu spaclul peste toata suprafata ca sa astupati micile santulete din placaj, cu slefuit fin dupa uscare (minim 180 granulatie) si neaparat o lumina din profil ca sa vedeti eventualele imperfectiuni de nivelare. Alegeti un chit care se slefuieste usor daca vreti viteza de lucru, dar daca vreti un oarecare plus de rezistenta a suprafetei, alegeti un chit in consecinta, eventual din acela cu fibra in continut (eu am folosit ecostucco strong), insa mi-a trebuit multa rabdare pentru ca se da mult mai greu (in timp ce trageam chitul, fibra se aduna pe spaclu si producea dare) si se slefuieste mult mai greu. Pastrarea trafaletilor am facut-o astfel: la cel pt lac am bagat rola in doua pungi una intr-alta, scos aerul si stranse bine, legate cu o sarma sa stea cat de cat etans; la cel pt vopsea, tinuta rola in apa chiar in tavita de vopsea (pt ca vopseaua pe care am folosit-o se dilua cu apa). In felul asta, daca sta nefolosita, rola de lac rezista vreo 2-3 saptamani (s-a intarit, nu complet dar cam greu de folosit si cu rezultate indoielnice), insa cea in apa a rezistat mult mai bine, doar ca a trebuit sa mai completez cu apa ca se evapora. Pentru mai multe info despre prelucrari lemnoase, recomand si site-ul "revista din lemn", este al unei femei inginer chimist de aici de la noi, pasionata de lemn, sunt articole multe si interesante, f posibil sa gasiti si ce va intereseaza. In subsolul articolelor puteti pune intrebari si de regula va raspunde. Si eu am primit lamuriri importante, mai ales la uleierea blatului de bucatarie, si din articol dar am si intrebat. Pentru cine a izolat cu polistiren si l-a lpit cu spuma de rigoare, daca spuma a sarit pe unde nu trebuie si nu ati apucat sa o curatati cu solutia dedicata, sau n-ati vazut-o la timp si s-a intarit, exista si produse de curatat spuma intarita. N-am stiut nici eu pana mai de curand si chiar aveam de curatat de pe tabla vopsita pe la usi la interior. Mai incercasem cu tot felul de solutii si alcool de mai multe feluri dar degeaba, abia abia daca a inmuiat putin, tot mecanic trebuia racaita, crima si pedeapsa si riscam sa zgarii vopseaua. Bine ca nu mi-am pierdut mult timp cu ea, am zis ca deocamdata sa fac ce e important si mai vad. Am luat de la Soudal si chiar face treaba. E ca o crema alba, se aplica peste spuma intarita cu o pensula, se lasa cam 30 min, si cu o bucata de plastic se curata. Pensula si plasticul sunt incluse. Nu se curata chiar instantaneu, e putin de migala dar merge. Comparativ, mult mai usor se curata spuma neintarita cu solutia dedicata, dar odata intarita, solutia respectiva nu mai e de niciun ajutor. Am gasit cauza unei situatii de stres la condus de care nu mi-am dat seama de la inceput. Dupa cateva iesiri cu duba in care drumurile sinuoase si mai lungi ajungeau sa ma cam streseze sa tot iau de volan, mi se parea ciudat pentru ca in anii multi de pana acum de condus turisme, nu tineam minte sa mi se mai fi intamplat asta. Abia de curand m-am prins: duba fiind lunga (L4, dar si L3 cred ca e la fel, cel putin la Peugeot), pentru acelasi viraj trebuie luat de volan mai mult decat la un turism care e mai scurt. Asa, miscarile de volan ample si dese ajung sa ma deranjeze. Ca atare, cand voi avea posibilitatea sa aleg un traseu dintre mai multe, un criteriu pe care il voi introduce, nu neaparat eliminatoriu, este cat de sinuos este si pe ce distanta. Am mai avut nevoie de o foaie de placaj de 4mm si ca sa nu mai bat drumul pana in Dragomiresti dupa una albasia (am folosit numai albasia), am luat de fag de langa mine ca asta aveau. N-am auzit pe nimeni ca ar folosi fag la conversie dar personal nu l-as da cu totul la o parte, o sa spun mai jos concluzia. Diferente: fagul e mai greu, mai putin flexibil dar mult mai rezistent, in consecinta se si prelucreaza mai greu, mai ales taiere. Am taiat doua bucati una peste alta ca sa iasa identice si circularul (e drept cu acumulator, Makita 18V) se cam chinuia, scadea putin turatia, trebuia sa reduc si eu inaintarea si s-a cam innegrit placajul de la supraincalzire, dar asta am rezolvat-o usor cu smirghel. La urmatoarele taieturi, tot suprapuse, am taiat din doua treceri, cu adancime mica la prima trecere si apoi strapuns la a doua ca sa nu mai arda. (Metoda e data pe net si pentru taiere curata pe fata, insa in practica nu mi s-a parut extraordinara, dar e mai rapida decat alte metode mai bune dar mai anevoioase). Mi-a placut faza cu rezistenta fata de albasia care e plapand rau. Albasia, in afara ca e usor si se prelucreaza f usor, in rest trebuie maaare grija cu el ca apar usor adancituri in suprafata sau la muchii, inclusiv acum in duba. Macar a iesit o conversie mai usoara la greutate, probabil si de aici consumul bun, zic eu, care imi convine si pt ca noi mergem mult, nu prea stam mai mult de 2-3 zile intr-un loc. Am mai facut recent o iesire de vreo 500km cu consum 7, 3%, fara AC a iesit putin mai bine decat in vara (7, 4%). In concluzie, o varianta cu fag la conversie ar fi, ca sa nu se ingreuneze prea mult duba fata de albasia, folosirea unor grosimi mai mici, dat fiind si ca e mai rezistent. Sau alta varianta, combinarea a doua foi mai subtiri, una albasia dedesubt si una fag de 4 mm deasupra (sau mai subtire daca se gaseste), lipite, si eventual si ceva holsuruburi scurte care sa prinda in ambele, prinse pe spate, adica prin albasia. Combinatie care merge exceptand grosimea de 4mm ca aici n-ai cum, dar astea au fost putine si oricum greutatea lor adunata nu are cum sa adauge mult la total. Pe de alta parte, daca se merge pe ideea a doua materiale suprapuse, se pot inchipui multe variante, cu cea mai buna, parerea mea, lipirea unei foi de HPL peste albasia, insa intram intr-o alta categorie de costuri, HPL-ul fiind foarte scump. 3 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 30 Octombrie, 2023 @Viorel K , toate informatiile pe care le-ai scris aici sunt utile! Linistea e... activa, sunt sigur ca mai citesc si altii. Probabil (in sfarsit?) lumea gaseste si se informeaza de pe forum si nu mai e nevoie sa puna intrebari la care s-a raspuns de nenumarate ori inainte! In alta ordine de idei, lemnul de la interiorul rulotei mele nu este vopsit sau lacuit. Presupun ca si acesasta metoda ar fi de luat in calcul. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 30 Octombrie, 2023 35 minute în urmă, NRLaurentiu a scris: In alta ordine de idei, lemnul de la interiorul rulotei mele nu este vopsit sau lacuit. Presupun ca si acesasta metoda ar fi de luat in calcul. Cred ca vorbesti de lemnul din structura. Daca metoda e raspandinta printre producatori, si nu m-as mira, poate si de-asta, in caz de infiltratii, se instaleaza mucegaiul ca la el acasa. Am vazut si eu pe net multe conversii cu lemnul lasat brut. Am luat-o ca neglijenta, economie sau graba, iar cand mai vedeam si un finisaj de drujba era in firea lucrurilor sa ramana brut. Eu, desi sunt la a treia tinerete si cine stie cat voi mai apuca sa ma bucur de iesirile cu duba, totusi am ales sa lacuiesc si toata structura cu o mana sau chiar doua uneori (de fapt am facut totul cat de bine si de temeinic m-am priceput). Logica a fost ca diferentele de temperatura aduc inevitabil ceva condens care ar afecta mai repede un lemn neprotejat in niciun fel, si nu vorbesc numai de putregai ci ca pot aparea tot felul de mini-vietuitoare, pornind de la mucegai si ajungand la cari si cine mai stie. acum o oră, NRLaurentiu a scris: Linistea e... activa, sunt sigur ca mai citesc si altii. Da, am vazut si eu ca sunt ceva vizualizari pe acest topic. Ma bucur mult daca pot fi de ajutor, ma gandesc cum eram si eu acum un an si ceva, cate si mai cate nedumeriri aveam si cum "sorbeam cu linguroiul" anumite informatii vitale pentru mine de pe alte topicuri. Nu ca mi-ar fi iesit conversia planetei si acum dau lectii. Pana acum nu vad sa fi gresit grav ceva, dar sunt si lucruri pe care le-as face altfel, fie ca lucrare, fie ca materiale, mai sunt si imperfectiuni, cele mai multe de amanunt si stiute doar de mine, dar noi suntem multumiti. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 12 Noiembrie, 2023 Am remediat o scapare elementara. La golirea instalatiei de apa nu am reusit sa golesc boilerul mai deloc. Mi-am dat seama de asta dupa cata apa a iesit, boilerul avand 10 litri. L-am demontat complet si nici asa, intors pe toate partile, tot au mai ramas in el 2-3 litri. Abia atunci mi-am adus aminte de supapa de sens si rolul ei. Cand l-am montat eram cam in viteza ca se scurgeau zilele frumoase si eu tot surubaream si inca mai aveam destul, l-am montat ca robotelul, nu m-am mai gandit la fineturi. Boilerul fiind unul casnic, se presupne ca nu are nevoie sa fie golit, iar supapa respectiva are rolul de a nu permite apei sa mai iasa din boiler in caz ca se opreste apa sau se goleste instalatia pentru ceva reparatii etc, iar boilerul sa fie in priza, pentru ca fara supapa ar pierde apa si s-ar arde rezistenta. Supapa are pe ea o sageata de sens, trebuie cu sensul inspre boiler ca apa rece intra in el. Asa ca am demontat supapa si am intercalat un robinet in T cu pozitia normal inchis. E incercuit in poza. Pe iesire e montat un stut pentru furtun de gradina. La golirea viitoare nu voi mai avea probleme. Boilerele dedicate RV-urilor in principiu au robinet de golire. In dreapta, galben, este niste elastic pe post de chinga cu care fixez doua stingatorare, acum scoase ca sa lucrez. Jos in mijloc este un mixer de apa calda-rece. In locuinte se folosesc baterii la dus care fac treaba asta (f utile cand ai centrala proprie). Aici ideea e si de economie de apa, nu mai curge degeaba pana o potrivesti, si nu mai umpli repede si inutil rezervorul de apa gri. Puteam sa folosesc baterie si aici, dar am vrut sa fie folositor si la bucatarie. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 24 Noiembrie, 2023 De vreo 3 saptamani am imbogatit "garderoba" de watti cu inca un panou de 160w tip valiza de la Ecoflow si un controller Victron 100/20 smart (daca mai sunt care nu stiu, orice e smart la Victron inseamna ca are bluetooth si apoi cu aplicatia dedicata poti vedea ce face, eventual si seta anumiti parametri; consumul in gol al controlerului este 0, 03A). Mergea si un controler de 75/15, dar din experienta am luat unul mai mare ca nu se stie ce upgrade va mai urma si poate m-ar fi limitat. Mi-as fi dorit unul 75/20 dar nu exista, doar 100/20. Nu m-am uitat decat la victron, aveam si un cod de reducere 20% la un distribuitor. Ca dispunere a panoului, initial ideea era sa-l pun pe spatarele celor trei locuri din cabina, iar daca dadea prea putin sa-l pun pe parbriz, si mai putin varianta afara pentru ca noi plecam mai toata ziua si nu l-as lasa nesupravegheat, fie de hoti, fie de vant. Oricum, in functie de situatie nu ma opreste nimeni sa-l pun si afara pe sol, o sa vad. Dispunerea musai in cabina a facut ca dimensiunea sa fie un factor eliminatoriu, iar apoi puterea, am vrut cel mai mare care ar fi incaput; si pliabil, ca in timpul mersului sa il strang. Desi cam scumpicel, am ramas la acest ecoflow. Lucratura e chiar ok, la suprafata nu e sticla ci ceva plastifiat/cauciucat cu rizuri (ei il numesc ETFE), ai impresia ca e opac. (In paranteza, am vazut ca tipii de la ecoflow fac lucruri interesante gen aer conditionat portabil cu acumulator, frigider cu acumulator etc, cu niste caracteristici care le scot din anonimat, ca si preturile). Chiar si cu protectia asta, panoul a venit cu o f mica adancitura in suprafata. O fi fost de la resigilate, nu stiu, nu mi s-a parut. Mi-a placut si ca are doar 5kg, cu geanta 7. Geanta are un perete cu ceva tare de protectie si poate fi folosita ca sprijin pe sol pt panoul in functiune. A venit si cu un cablu separat pentru conectare la unele statii ecoflow (sunt cu ochii pe o asemenea statie dar nu m-am decis inca la marca si model, la primavara e in plan), adica are o mufa dedicata la un capat (si mufe MC4 obisnuite la celalat). Si a mai venit cu patru carabiniere; panoul are cateva gauri pe margini, in anumite situatii probabil ca ar fi convenabil sa fie agatat, sau prins de alt panou alaturat cu acele carabiniere. Momentan, adica peste iarna, va alimenta bateria masinii care nu stiu de ce, pare ca da semne de oboseala dupa aproape un an. Am si consum in gol destul de mare, 0, 3A, iar pe ger va merge si incalzirea ad blue-ului. De cand am pus alarma, f util mi-a fost ca afiseaza in aplicatie pe telefon si tensiunea bateriei masinii, cand ajungea la 12, 1V puneam redresorul pe ea, asta cam la 7-10 zile. Controlerul cred ca va sta undeva jos in spatele banchetelor din cabina (inca nu l-am fixat ca poate intre timp imi vine alta idee). Ulterior, la primavara, panoul se va alatura ca productie celui de pe duba de 450w, si avand fiecare controlerul lui, nu mai conteaza ca sunt de puteri diferite si va merge fiecare cat poate. In schimb nu va fi integrat in sistemul lui Cerbo gx pentru ca Cerbo e in spate iar controlerul si panoul sunt in fata, cam nasol de tras acum un cablu pe toata lungimea dubei. O sa ma mai gandesc ce implica asta dar deocamdata nu vad o problema decat ca afisaj. E cam ca atunci cand merg cu masina si alternatorul incarca si bateria auxiliara. (Inca o paranteza, nu prea sunt clar cu incarcarea bateriilor Life de la alternator, pentru ca alternatoarele dau curent si tensiuni ca pentru bateriile cu Pb. Nu stiu cat de ok este pentru Life, desi nu sunt asa stricte la tensiuni de incarcare ca cele cu Pb, iar curent accepta muuult fara probleme, doar sa nu fie o baterie chiar mica.) Conectarea la instalatie va fi printr-o priza de bricheta, e una pe perete in spatele soferului. La toate cele 3 prize de bricheta si usb instalate am tras fire de 2, 5 sau chiar si de 4mmp, desi ca sa incarc niste telefoane mergea si de 1, 5, la momentul acela am zis ca "sa fie" si acum prind bine, asa ca cei in jur de 10A vor trece fara mari probleme. La vara ma gandesc sa nu chinui panoul in cabina pe caldurile specifice, cel mai probabil ca ma ajung doar cu cel de pe duba, fiind si zilele mai lungi, acesta ramanad pentru zilele noroase, iar atunci nici in cabina nu se mai face asa cald. Sau il scot afara in caz ca am nevoie de mai mult curent, o sa vad. Ce putere da panoul. Momentan nu am date concludente ca productie pe toata ziua decat pentru prima zi, cand a incarcat bateria si care cam trebuia incarcata, daca nu aveam panoul as fi pus redresorul pe ea. Asa ca a incarcat toata ziua si n-a terminat, seara era tot in bulk, desi a fost soare, abia a doua zi dupa inca vreo 3 ore era gata. Apoi in absorbtion si float, fara alti consumatori mai seriosi, se stie ca panourile nu mai dau cat pot, ca bateria nu mai primeste decat din ce in ce mai putin. Pus pe parbriz ca in poza (pe banchete dadea prea putin, m-am inselat sperand la mai mult) maximul de putere in acea zi a fost 74W, iar productia de 370Wh. Orientarea e putin SE, asa s-a nimerit parcarea casei, se putea si mai rau dar si mai bine. Cel mai probabil ca parbrizul mai mananca si el lumina cat pentru cativa watti, mai apar si niste mici umbre, iar functionarea e ceva mai calda si ea cu pierdere de randament, dar asta e. Comparativ, in aceeasi zi, cele doua panouri de 450 impreuna au dat o putere instantanee maxima de 535W si o productie de 1, 87kW. Am masurat si temperatura: pe la ora 10.30, afara erau vreo 15 grade, panoul de 450w de pe sol avea 44 grade iar panoul din parbriz 49 grade. Asa ca vara nu il vad prea bine, poate doar dimineata vreo 2-3 ore pana se incalzeste. Alte comparatii de puteri instantanee intr-o zi noroasa, in care am pornit putin farurile la duba ca sa am consum pentru panoul de 160w, iar panourile de 450w au fost si ele in sarcina, fie impreuna, fie cuplate doar cate unul pentru test. panoul de 160 panourile impreuna 450+450 panoul de pe sol 450W singur panoul de pe duba 450W singur ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 10W 121W 11W 70W 12W 60W Desi in general cerul pare neschimbat, totusi puterea variaza putin mai tot timpul. Sau controlerul tot face calcule in cautarea punctului de putere maxima si ii da altceva. Asa si acum, desi cerul era complet cenusiu, pana am decuplat si cuplat panourile mari si m-am dus aproape de controlere pt semnal ca sa mearga aplicatia, posibil sa fi fost mici schimbari, confirmate si de variatia usoara a panoului mic. Ca o observatie din experienta: cand cerul e acoperit de nori, panoul de pe duba, orizontal, fiind indreptat spre cer, da putin mai mult decat panoul de pe sol, orientat oblic (se vede si in tabel). Asa ca dezavanjul neorientarii panoului inspre soare ci in sus se transforma in avantaj pe timp noros, nu mare dar e ceva. Cand soarele e insa oblic, cu cat mai oblic cu atat pierde mai mult, si chiar pierde, comparativ cu cel orientat, mai ales iarna pe la solstitiu, logic. Vad in asta un motiv in plus pentru un panou cat mai mare: fiind puternic, pe soare oricum da bine chiar pierzand putin prin orientarea in sus si nu catre soare, insa pe nor, cand treaba devine nasoala, orientarea in sus si puterea mai mare ajuta. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 24 Noiembrie, 2023 31 minute în urmă, Viorel K a scris: E cam ca atunci cand merg cu masina si alternatorul incarca si bateria auxiliara. (Inca o paranteza, nu prea sunt clar cu incarcarea bateriilor Life [...] Am pierdut sirul dotarilor, dar sper sa ai "ceva" intre alternator si LiFePO4! Altfel prajesti alternatorul, daca nu topesti intai conexiunea (conductorii). Referitor la postarea precedenta, cei cu centrala, in mod normal, nu au nevoie de mixer, deci invers fata de cum ai scris. Poate te-ai referit la cei cu boilere... Inca o data, felicitari pentru realizari si achizitii! In privinta celor din urma, incearca sa te feresti de sistemul EcoFlow. Cred ca am mai exprimat recomandarea pe forum. In ce priveste generatorul, mai sunt unele cu raport pret-performanta mult mai bun. Recent am vazut unul de 600 W la un pret de circa 1.ooo lei - fff bun in categoria sa, preturile fiind excelente in acea perioada, pentru toata gama lor de puteri. Daca-mi aduc bine aminte, era vorba de AllPower. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 24 Noiembrie, 2023 Vad ca au BF we asta: https://iallpowers.eu/ PS: daca vrei sa iei, cauta intai coduri de reducere pe net. Eu gasisem atunci pe YT, era o promotie... mondiala! Se promovau agresiv peste tot, iar cel de 600 W era la un pret de nerefuzat. Acum pare un pic mai scump, 219 Euro, nu stiu daca cu tot cu transport, atunci era inclus. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 25 Noiembrie, 2023 în urmă cu 12 ore, NRLaurentiu a scris: Am pierdut sirul dotarilor, dar sper sa ai "ceva" intre alternator si LiFePO4! Altfel prajesti alternatorul, daca nu topesti intai conexiunea (conductorii) Am un BMS 12/200 de la victron, in aplicatie se seteaza valoarea sigurantei de pe borna de incarcare de la alternator si am pus de 40A (si fizic si setata), care in fapt inseamna un curent de vreo 30 si ceva de A. N-am ales o valoare (siguranta) mai mare pentru ca nu stiu alternatorul ce putere are si oricum firul care duce in spate e de doar de 10mmp si e cam destul pt el. Pentru alternator e oarecum util si stilul meu de condus oleaca mai turat, asta ii da o racire mai buna. în urmă cu 12 ore, NRLaurentiu a scris: Referitor la postarea precedenta, cei cu centrala, in mod normal, nu au nevoie de mixer, deci invers fata de cum ai scris. Poate te-ai referit la cei cu boilere... Am zis bine. Si la mine si din ce mai stiu de la altii, daca faci dus (ca la dus poate fi problema) singur e ok. Singur in sensul ca nu mai consuma in paralel apa calda si altcineva, nu "altceva". Centrala incalzeste apa la temperatura setata iar tu reglezi amestecul la cat vrei din robinet, oridecare ar fi. Daca insa intre timp spala si sotia vase sau ma rog, mai consuma cineva apa calda, iti destabilizeaza combinatia si ba vine prea rece, ba prea calda, si vorba cuiva, se lasa cu stigate pe hol. Pentru ca atunci cand necesarul de apa calda creste brusc, exista o intarziere in centrala de aducere la temperatura la care e setata, iar cand necesarul scade e invers, cateva secunde va fi prea fierbinte. Nici mixerul (sau bateria cu mixare, ca experienta mai multa cu asta am) nu face minuni, adica tot se simte o variatie, dar scurta, cateva secunde, si mica, absolut suportabila. La boiler nu stiu, am unul de 6l la chiuveta la baia "principala" pentru nevoi scurte de apa calda, sa nu mai astept centrala cate un minut pentru un spalat scurt pe mani dar n-am mai multe robinete pe el ca sa fac teste. Asa la bunul simt nu vad sa fie probleme ca la centrala cata vreme nu e pe terminate apa calda din el, dar pana la proba practica n-as baga mana in foc ca n-ar fi nevoie de mixer. Repet, mixerul de pe duba l-am gandit pentru economie de apa, si curata si deversata, sa nu pierd apa pana o potrivesc. Daca si boilerul va da variatiile pe care le da si centrala la consum concomitent, ok, va rezolva si problema asta. în urmă cu 12 ore, NRLaurentiu a scris: In privinta celor din urma, incearca sa te feresti de sistemul EcoFlow. Multumesc pentru sfat. Pe la noi vad ca multi merg pe ecolflow. Am mai auzit si de ceva probleme dar nu am tras concluzia ca ar fi proaste per ansamblu. Imi placea modelul delta 2, ma incadram cu ce consum aveam nevoie plus o mica rezerva, si era si destul de usor pentru o asemenea statie, 12kg, am vazut multe care sar sar lejer de 20 (nu vreau sa o tin fixa, poate o iau si in casa si deh, nu mai am spatele din tinerete). Am si eu o lista cu cateva statii vizate printre care si allpowers s2000 ar fi ok pt mine. în urmă cu 12 ore, NRLaurentiu a scris: Inca o data, felicitari pentru realizari si achizitii! Multumesc. Sper ca ce cumpar si prezint sa fie util si sa-i orienteze cat de cat pe cei interesati de respectivele de produse. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 25 Noiembrie, 2023 Ma refeream la sistem, adica legi mai multe chestii de la ei, iar "conversatia" intra uneori in avarie. O "scula" de sine statatoare de la ei, e ok, scumpa si probabil solida. Dar sa nu pui mai multe si sa se contrazica intre ele! Cu mixerul de apa calda, e valabil doar daca setezi temperatura fff mare la centrala, adica peste 40°C. Concret, am baie si bucatarie, iar vara setez la centrala sa dea apa calda la cea mai joasa temperatura, 36°C. Cand fac dus, consoarta nu spala vase. Valabila si reciproca... Daca setez mai mult, inseamna risipa de gaz, caci apa incalzita la 50°C, o combin cu apa rece sa scada la 36°C, asta ca sa aiba sens mixerul... daca cineva nu pricepe ca e un roman in dus si nu un scotian! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 25 Noiembrie, 2023 @NRLaurentiuEu o am setata la 42 grade. Peste o varsta, ceva apa mai fierbinte la niste incheieturi sau zone mai dureroase la coloana fac bine, in finalul dusului. Altfel poate fi valabila logica ta. Oricum ca economie este extrem de putin. Vara platesc in jur de 25 lei gazele. Caldura e scumpa. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 25 Noiembrie, 2023 Pe mobil nu mai apar datele personale, pe desktop apar si vad ca sunt aproape 7 ani diferenta intre noi! Iarna e si la noi setata mai sus, la 38*C. Noi avem intre 50 si 80 lei in lunile de vara (deci doar apa calda si gatit), iar iarna trecuta am avut intre 115 si 285 lei (cele de mai inainte si cu caldura). Centrala mea are 12 ani, e in condensatie si am mers numai la maxim cu debitul de apa pentru a nu se depune calcar in schimbator. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 28 Ianuarie Facand slalom printre gradele din termometu, am mai facut doua usi la mobilierul suspendat si o masa. Plus inca o usa aproape gata ca sa o inlocuiesc pe cea de la corpul de la bucatarie. Din cauza lipsei de planeitate a placajului am trecut la mdf de 12mm pentru usi. Acesta fiind f greu, am facut o combinateie mdf-placaj. Am castigat asa vreo 800g la usa, adica s-a usurat cu ceva mai mult de un sfert si cred ca sunt si mai dragute. Metoda: am decupat la interior mdf-ul lasand pe margine de jur imprejur un fel de rama lata de vreo 8cm, iar la interior am pus placaj de 4mm de plop, mai lung si lat cu vreo 2cm decat decupatura, ca sa se suprapuna peste mdf si sa il pot prinde. Am frezat in mdf, pe spate ca sa adancesc si sa se ingroape placajul la nivel cu mdf-ul, iar pe fata la 45 grade de estetica. Muchiile exterioare ale usilor sunt frezate la rotund, mai putin muchia de sus. Mdf-ul l-am vopsit cu vopsea alba cu poliuretan mata din hornbach, am mai folosit si am scris in alt post despre ea. Nu sunt incantat de vopsea dar daca asa am apucat, asa am mers. Ma temeam ca pe mdf n-o sa prinda bine vopseaua, am vorbit din nou cu Mihaela Radu sa-i cer parerea (am spus mai sus cine este) si mi-a zis sa smirgheluiesc fin si sa dau doua maini de grund. Placajul e lacuit normal, doua maini lazura subtire si ultima cu lac de yachuri, incolore. Prinderea placajului de facut-o prin lipire cu un adeziv la pistol de silicon si dublat cu holsuruburi mici, asta la prima usa facuta, la a doua am renuntat la holsuruburi ca nu mi-au placut, chit ca sunt pe spate, am lipit doar cu acelasi adeziv insa in plus, din loc in loc am pus si cate o picatura de adeziv gen super glue (nu am amestecat adezivii). In prealabil am smirgheluit putin placajul pe margine unde urma sa vina in contact cu adezivul, ca sa prinda mai bine. Inevitabil iese si ceva adeziv pe fata dar se curata mecanic cu putina migala. Pistoanele sunt de 60N. Am luat initial de 80N o pereche dar dupa montare am constatat ca sunt prea tari. Poate ar fi mers chiar de 50N. Usile au cam 90x40cm, nu sunt chiar egale dar cam pe aici, ca sa va dati seama de marime vs pistoane. Mai e gata de montat inca o usa ca sa o inlocuiesc pe cea de la corpul de la bucatarie care e cam stramba. Usa fiind mai mica decat celelalte, are cam 60/aproape 40, pentru ea am luat pistoane de 50N. Am uns articulatiile de prindere a pistoanelor pe corp si pe usi cu ulei siliconic. Atentie ca tijele pistoanelor nu se ung, scrie pe pungi. Indicatiile cu cotele de montaj cu care vin pistoanele nu a fost foarte corecte, problema semnalata in general pe net la mai multe modele. Atentie ca sa nu gauriti degeaba si apoi sa trebuiasca sa mutati prinderea si sa ramaneti cu gauri de reparat. Balamelele, hmm, nu prea sunt topit dupa ele. In miscarea de inchidere-deschidere, parca nu urmeaza o traiectorie perfect circulara ca o balama simpla. Pe motivul asta trebuie lasata usa mai jos fata de tavan cam cu vreo 4-5mm ca sa nu frece, si la fel departata de corp vreo 3-4mm. Avantajul lor e ca nu trebuie frezat in usa si au si cate doua gauri mai alungite (din patru) la fiecare capat. La inceput sunt bune pana stabilesti pozitia, mai poti regla cat ce cat 1-2mm. Puteti face si o simulare initial pe niste materiale mici rebut ca sa stabiliti cat de cat pozitia, sa nu aveti abateri mari de la inceput "pe curat". Am facut si o greseala de proiectare la ambele corpuri. Peretele despartitor l-am facut exact la mijloc, iar tot la mijloc trebuia sa vina si push-lock-ul de pe usi. Peretele era f greu sa il mai mut, iar un push-lock pe usa mai intr-o parte era iarasi ca naiba. Push-lock-urile erau deja cumparate, mai folosisem si ne placusera, asa ca am facut un compromis. S-a trezit Brancusiul din mine si am sculptat din sipca verticala de la peretele despartitor astfel incat sa pot da push-lock-ul mai la mijlocul usii. Nu a ajuns chiar la mijloc dar nu se observa, mai ales ca usile sunt destul de mari. E si o poza cu opera la un corp. Iar valoarea dubei o sa creasca, doar am mobilier sculptat manual. Masa inca nu e montata, o sa o prezint atunci. 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 20 Iulie Ne-am intors dintr-un sejur de o luna in principal in Austria, prima iesire din tara si lucruri de povestit. Am plecat cam cu emotii ca nu stiam cum e prin campinguri cu deversarea plus alte reguli specifice camperelor, dar astea n-au fost nimic fata de restul. Un nou ghinion cu masina. In a doua zi de Austria, intr-o duminica dupa amiaza, pe o urcare destul de lunga, s-a aprins martorul in bord cu mesaj de supraincalzire motor si intr-adevar indicatorul era la maxim. Pana sa opresc in 2-300m (speram la o minune sa apara o degajare in drum sa pot iesi dar nu a fost sa fie), temperatura a revenit la normal. Stiam de acest defect posibil, ma atentionase despre el un mecanic anul trecut la Medias cand am reparat ad-blue-ul. Zice-se ca se despinde turbina pompei de apa de ax si axul se invarte in gol. Au zis ca e defect clasic la peugeot motoarele de 2 si 2.2 (eu am de 2) si trebuie oprit imediat si hopa pe platforma de acolo. Doar ca de unde sa iau platforma duminica dupa amiaza in Austria, brambura pe un drum de munte. Puneam triunghiurile si mi se parea ca visez ceva urat. M-a ''trezit'' dupa vreo 10 min un cuplu care a oprit si m-au intrebat daca am nevoie de ajutor, femeia indeosebi a empatizat cu noi. A sunat la oeamtc (adica asistenta rutiera), le-a povestit ce stia de la mine, m-au cerut si pe mine, le-am dat ceva date si m-au informat ca va costa undeva la 150 euro, daca sunt de acord. Normal ca da, n-aveam variante. Am asteptat vreo ora, au fost doi baieti, intamplator sau nu, unul vorbea binisor romaneste. N-au venit cu platforma si mai bine asa, ca chestia nu era chiar tragica. S-au uitat la motor, au pipait pe acolo furtune, au zis ca e o problema cu pompa dar mai putem circula de ici colo. Mi-au zis sa intorc si sa mergem la vale sa gasim o degajare din carosabil unde am facut formalitatile. A costat 180 euro. Am dormit chiar acolo (ne-au dat la mana ceva pt politie daca se luau de noi). Luni am plecat dis de dimineata sa fie racoare, cu inima cat un purice si cu ochii pe indicatorul de temperatura. Am fost la un service care a zis ca e ok, probabil s-a facut regenerarea filtrului de particule. Constatarea gratis. Nu l-am crezut si am fost la o reprezentanta Peugeot cu service (multi dealeri pe aici nu au si service). Un baiat a pus testerul si a confirmat ca pompa e cu probleme dar seful a zis ca nu ne poate rezolva mai devreme de 2 saptamani, insa a vorbit la un service vecin (la un turc) care ne-a rezolvat dupa doua zile. Adica a schimbat distributia complet. Nici la reprezentanta nu ne-a luat nimic, iar reparatia la turc a costat 800e, stiam de la inceput ca l-am intrebat. Până sa reparam, stiind si cat va costa, sotia a insistat sa mergem in tara cu o platforma, asa ca ne-am interesat si am gasit cu 1400e pana in Arad plus ''morcovul'' ca depaseam greutatea permisa a platformei si la o adica amenda ar fi fost un euro/kg depasit, adica 400kg=400 euro si cadea in sarcina noastra. O platforma mai mare insemna ca scapam de amenda dar ar fi fost mai scumpa, asa ca am ales sa ramanem sa reparam loco. Si nici in tara reparatia nu ar fi fost gratis. Colac peste pupaza, in dimineata zilei cu reparatia am vazut niste urme de praf de frana pe roata stanga spate cam ciudate. I-am aratat turcului si a zis ca placutele sunt duse asa ca le-am schimbat si pe alea la ambele roti spate, inca 150 euro. Cele pe fata erau bune, probabil mai fusesera schimbate. Am vazut si pompa, turbina patina si agata in trepte ca si cand ar fi fost bagata pe niste caneluri uzate. La drum usor probabil ca mai mergea un timp, cum de fapt a si fost, ca am mai mers la total cam 80km si de vreo trei ori a mai crescut putin temperatura, dar rapid a revenit la normal. Alte mici probleme tehnice. La plecarea din tara am mai trecut pe la Turda la Edotec si am rezolvat ceva cu alarma, nu se mai alarma cand trebuia, in schimb dadea alarme false destul de multe inca de la montare anul trecut. Baiatul pare ca se pricepe dar probabil e cam superficial de tot apar probleme. Acum vad ca a mers bine, fara alarme false, a disparut in schimb afisajul de la telecomanda dar nu e din vina lui. Probleme am mai avut tot cu alarma dupa ce am trecut granita la unguri ca nu mai avea semnal si nu mai comunica cu aplicatia. Uitasem ca are cartela si de chestia cu roamingul. Am rezolvat-o prin call center-ul vodafone nu fara mici emotii, ca nici fata respectiva nu era sigura pe niste chestii dat fiind ca nu era o cartela intr-un telefon. Acum referitor la conversie. Datorita noii biciclete electrice a sotiei, necesarul de curent a crescut iar in zilele noroase puteau fi probleme cu incarcarea, asa ca am luat o statie de putere Bluepalm de 2240Wh din Hornbach. Inaintea ei luasem una Ecoflow delta 2 dar a fost defecta din start si mai bine asa ca ar fi fost prea mica. Cred ca statii sub 1000Wh sunt glumite si cam bani aruncati, cel putin pentru conversii, dar si in rest le vad mult limitate, doar ca sunt mai mici, mai usoare si mai ieftine. Pe asta am descarcat-o pana la 50% de cateva ori, deci Ecoflow care are capacitate jumatate ar fi fost descarcata complet, teoretic. Un alt motiv al achizitiei statiei a fost ca invertorul instalatiei initiale era prea mic pentru boilerul de 1200W/10l asa ca imi mai trebuia ceva sa il pot alimenta, deci cu statia am castigat si energie si alimentarea boilerului. Surprinzator, in fix 6 min apa din boiler se incalzeste suficient cat sa facem dus amandoi (pe rand, doar pe corp) si spalatul vaselor de la masa de seara, dar cam rece inspre final. Sunt multimit de statie, doar ca va trebui sa ii fac un cablu de incarcare mai serios. A venit cu unul cam subtirel cu mufa de bricheta la un capat pt incarcarea de la bricheta masinii in mers. N-am incarcat de la bricheta masinii, am facut o derivatie de la panoul solar si am pus o mufa de bricheta mama dedicata incarcarii statiei, printr-o siguranta de 15A. Am incarcat alternativ de la panou, cand statia, cand bateria Victron. Adica statia dimineata si seara, cand panoul baga mai putin, sa nu topesc cablul si sa fiu acolo la o adica. Deja peste 300W se incalzeau mufele, indeosebi cea de bricheta, cablul asa si asa, e de 0, 75mmp, cam subtire, iar inspre statie mufa DC7909 e si ea cam firava pentru cei 2x500W cu care se lauda ca primeste maxim la incarcare (are doua intrari de panou solar). Daca lasam cuplate la panou concomitent si statia si instalatia veche, controlerul victron intra in float in cateva minute, adica nu mai incarca, si nu mai iesea de acolo indiferent ce consumatori erau sau ce faceam, isi revenea doar daca il decuplam de la panou cateva minute si il cuplam din nou dar singur, fara statie. Ciudatenii electrice de care m-am prins observand cu atentie ce se intampla (de acasa). Despre incarcarea statiei la 220V mi-am luat gandul in campinguri ca din cate stiu nu dau amperaj cat vrei, iar statia se incarcă cu 2000W, asa ca nici n-am incercat. Am trecut doar instalatia veche pe 220V camping si statia pe panou cand nu dadea peste 300W. Am modificat putin instalatia electrica si am putut da 220V la prize de unde am vrut la momentul respectiv, statie sau instalatia veche, cu un comutator. Recomand sa luati initial baterie mare si invertor pe masura, sa nu mergeti cu adaosuri cum am facut eu. Am studiat si varianta cu inca o a doua baterie dar nu mai era loc pentru una identica (160Ah), plus un invertor mai mare pt boiler ieseau si cam scump. La statie as mai avea un mic avantaj ca o pot folosi si in alte scopuri casnice dar inconvenientele la conversie sunt mai multe in varianta combinata ca la mine. Doar statia poate fi o solutie buna si poate si mai convenabila, dar trebuie aleasa bine ca nu poti face modificari ulterior pe componente. Probleme am avut si cu pompa de apa a instalatiei, nu se mai oprea, si asta chiar din plecare. Am incercat in fel si chip, am bagat apa mai cu presiune in doua randuri la un peco si la un camping ca sa scot aerul, am schimbat presostatul ca aveam de rezerva, degeaba. Curios ca daca strangulam furtunul la iesirea din pompa se oprea, adica mergea cum trebuie. A trebuit sa facem de serviciu la intrerupator si sa o pornim/oprim manual. Am avut si o masinuta de spalat rufe, e destul de ok dar cam se umple ''incaperea'' de rufe puse la uscat si se cam consuma apa, dar la camping n-ar fi o mare problema apa. Am spalat in doua randuri dar nu stiu daca pe viitor o mai luam. In prima seara de spalat am avut si o senzatie de sufocare la culcare. Si inauntru era destul de cald dar cam ciudat, probabil umezeala aerului de la rufele la uscat a contribuit la asta. Ajutati pe alocuri de vremea nu foarte calda, am mai stat si free, ca n-am avut nevoie sa deschidem larg usile pentru racorit inauntru. Am folosit aplicatia park4night platita, cea free nu are chiar toate locurile. Nu ne-am temut de politie cat de răutăți locale, am mai citit review-uri cu cauciucuri intepate, mai ales ca stim cat ne simpatizeaza cei din vest. Am ales locatii mai izolate, am cautat sa ajungem mai inspre seara si n-am stat doua zile in acelasi loc ca sa nu fim luati la ochi. Asa ca am mai recuperat ceva din paguba cu masina. 3 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 20 Iulie Oau... 🙁 Imi pare rau. Dar, desi nu ati amintit nimic, sunt sigur ca au fost multe momente bune si frumoase! Cu asta trebuie sa ramaneti! Iar partile negative, povestite aici, sa va ramana ghid pentru mai departe, sa planificati mai bine necesarul de... energie pentru viitoarele calatorii! Spor! 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri