Mihai-Arad 3.802 Semnalează Publicat 21 Iulie Salutare @Viorel K Imi pare rau pentru cele intamplate ... Off topic: [...] Stiu si imi sunt cunoscute starile prin care ai trecut. Desi cele mai multe vacante le petrec prin "Europa-vestica", pericole si necazuri sunt la tot pasul. Am trait si eu o experienta neplacuta pe A7 langa Barcelona (Taragona, mai exact) cand anvelopa spate dreapta a ... facut explozie (cauza: greutatea, vechimea, inteperiilor vremii...etc). Cei de facut? Simplu! Sunat la asistenta rutiera (asa cum ai mentionat mai sus, ÖAMTC/acopera toata EU; 120 euro/an). Tractarea pina in Service, unde am schimbat ambele anvelope de pe spate (500 euro). Tractarea gratuita pina la primul service. In cazul in care, reparatia dureaza mai mult de 3 zile, ai cazarea la hotel platita de asigurare (Öamtc, in cazul tau; "Schutzbrief für Auto" iti acopera de multe alte costuri). Ce NU am inteles din cele scrise? în urmă cu 14 ore, Viorel K a scris: M-a ''trezit'' dupa vreo 10 min un cuplu care a oprit si m-au intrebat daca am nevoie de ajutor, femeia indeosebi a empatizat cu noi. A sunat la oeamtc (adica asistenta rutiera), le-a povestit ce stia de la mine, m-au cerut si pe mine, le-am dat ceva date si m-au informat ca va costa undeva la 150 euro, daca sunt de acord. Normal ca da, n-aveam variante. Am asteptat vreo ora, au fost doi baieti, intamplator sau nu, unul vorbea binisor romaneste. E de bine, nu ... ?! Un cuplu care incearca va ajuta intr-un fel sau altul. Un baiat care "vorbeste binisor romaneste" si cu care puteati lega o conversatie despre starea tehnica a masinii.. Deci, balanta inclina ... spre "pozitiv în urmă cu 14 ore, Viorel K a scris: Nu ne-am temut de politie cat de răutăți locale, am mai citit review-uri cu cauciucuri intepate, mai ales ca stim cat ne simpatizeaza cei din vest. Am ales locatii mai izolate, am cautat sa ajungem mai inspre seara si n-am stat doua zile in acelasi loc ca sa nu fim luati la ochi. Asa ca am mai recuperat ceva din paguba cu masina. Rautati locale (cum le numesti) exista pretutindeni... Cat ne simpatizeaza cei din vest? ... pai ce treaba am eu cu cei din Leeds (cei care au rasturnat masina politiei zilele trecute)? Ma reprezinta ei pe mine, eu pe ei, sau...? Ah, da... acum dupa ce-au vazut si cei din Parlamentul European , cu cine au de-a face, ....poate ai dreptate. Poate. Politia mai ales in Austria, Elvetia unde "densitatea campingurilor" este ridicata (gasesti pe langa toate atractiile turistice), aplica "Strafe" (amenda, deloc ieftina) acolo unde regulile sunt incalcate. Daca stationarea | parcarea nu este permisa (rulota | autorulota), daca "comportamentul de camping" se desfasoara pe parcare, daca ... Da, se sanctioneaza cu amenda. Astfel (posibil) sunt protejati cei cu afaceri in domeniu turistic, parcurile nationale, ordinea si curatenia, diminuarea infractionalitatii ...etc. Referitor la e-bicicleta; am si eu o mare dilema cu transportul lor + incarcarea. Nu mai vreau ( nu am chef) sa fac up-date la suport din spatele autorulotei, la instalatia electrica, etc... Prefer sa le transport | sa ma plimb cu cele "clasice". Simple, usoare, ... clasice. Una peste alta, sper sa ramai numai cu amintiri frumoase din vacanta. Drumuri bune! 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 21 Iulie în urmă cu 14 ore, NRLaurentiu a scris: Oau... 🙁 Imi pare rau. Dar, desi nu ati amintit nimic, sunt sigur ca au fost multe momente bune si frumoase! Cu asta trebuie sa ramaneti! Iar partile negative, povestite aici, sa va ramana ghid pentru mai departe, sa planificati mai bine necesarul de... energie pentru viitoarele calatorii! Spor! Asa e, au fost. Asta si pentru ca am depasit surprinzator de usor momentul nasol de la inceput. Mi-am zis că atat am muncit la conversia asta, ca sa nu mai zic de costuri, că nimic nu imi poate strica timpul petrecut in iesirile cu 'Șopronul' (trebuia sa poarte un nume), atitudine care ne-a ajutat pe amandoi, sotia fiind mai 'cazuta' la inceput. @Mihai-Arad Referitor la asigurare, in tara avem card asistenta Peugeot si ne-ar fi tractat ei, stiam si de A24international si sotia chiar a insistat sa facem asigurare dar n-am vrut eu, am considerat ca probabilitatea e totusi mica pentru o masina de 6 ani si 85mii km sa aibe nevoie de tractare/platforma. Se pare ca teoria probabilitatii e valabila doar in teorie, in practica e altfel. în urmă cu 1 oră, Mihai-Arad a scris: Ce NU am inteles din cele scrise? In afara de problema in sine totul a fost de bine, oamenii saritori, calitatea reparatiei (desi aveam ceva temeri de calitatea turceasca, inclusiv angajatii nu pareau autentici austrieci) etc. Nimic de reprosat nimanui, doar multumiri. în urmă cu 1 oră, Mihai-Arad a scris: Referitor la e-bicicleta; am si eu o mare dilema cu transportul lor + incarcarea. Ambele biciclete stau inauntru, cu rotile din fata scoase. A mea (cursiera clasica) in spate in mijloc pe lung si noaptea pe perete pe niste suporti, ca sa putem desfasura patul pe toata latimea. A sotiei in fata, in spatele banchetelor. Desi e mai grea si credeam ca o sa fie o problema, ne-am dibăcit si o urcam surprinzator de usor. Rotile de fata stau in compartimentul din fabrica de deasupra cabinei in niste huse. Sotia e de-a dreptul incantata de ea, ar merge de dimineata pana seara (bateria tine muuult), inclusiv urcari serioase la care eu ma intrebuintez ceva, ea urcă relaxat cu puls 90-100 si deseori mi-o ia inainte cateva zeci de metri. O ajuta si motorul puternic, am avut noroc (de data asta) sa gasesc o oferta super pe Bike24, bicicleta echipare premium, singura ramasa din 2023 si sa fie pe masura care trebuie. Daca te intereseaza, ăsta ar fi un pont, primavara sa cauti modele ramase de anul trecut, unele sunt la preturi chiar bune, reduse aproape 40% real, eu am cautat-o si pe alte site-uri unde inca era la vanzare la pret intreg si nu era pacaleala reducerea. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ciprian Mirescu 668 Semnalează Publicat 21 Iulie Salutare @Viorel K , îmi pare rău pentru experiențele neplăcute de care ai avut parte. Mă bucur că ai reușit să te întorci totuși cu bine, respectiv să împărtășești cu noi cele întâmplate. Te înțeleg că ai depus foarte mult efort la conversie dar asta face mai minunate ieșirile care urmează! Drumuri și gânduri bune . Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I 899 Semnalează Publicat 22 Iulie Uff ce de probleme la o masina de 85k! Bine ca totul a fost ok la final. Poti sa ne spui ce model de bicileta are sotia? 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 22 Iulie în urmă cu 4 ore, Gabriel I a scris: Poti sa ne spui ce model de bicileta are sotia? Focus Jarifa 2, marimea XS, are bateria e de 625WH si roti de 27, 5. Celelalte marimi au baterii de 750Wh si roti de 29. Dar si 625Wh e arhi-suficient, probabil si pentru ca rider-ul e mai usor. Am mai facut si niste modificari. Am pus tija de sa cu suspensie cu paralelogram (de fapt am luat-o de la tandem), am taiat din ghidon cate 8cm din fiecare parte ca era prea lat si am pus bar-ends-uri ca sunt odihnitoare la drum mai lung. Plus dotari utile dar nu neaparat necesare. Ciclocomputer Garmin 830 (fost al meu, eu mi-am luat altul), foarte utile ca faceam tura pe telefon si apoi o puneam pe ambele, fiecare aveam rutarea in fata, nu mai exista riscul sa ne pierdem in caz ca ne distantam in mers. Si radarul Garmin, extrem de util sa vezi pe ecran cand vine vreo masina din spate, sa stii sa te dai mai mult pe dreapta si sa mergi cat poti mai drept, il recomand oricui merge mai mult cu bici. Si pentru ca, obisnuiti cu comunicarea neintrerupta pe care o aveam pe tandem, si care acum ne-a lipsit enorm, tocmai am comandat doua casti smart, abia le asteptam ca deja e in plan o noua iesire. In alta ordine de idei, azi am rezolvat si cu pompa de apa, spuneam mai sus ca nu se mai oprea de la sine. Cred ca ceva are si ea undeva, că parcă cei 10l/min cu care se lauda sunt departe de a fi 10, cred cel mult vreo 3-4, si pe motivul asta nici nu ajungea sa creeze presiune suficinenta in presostat. E o Fiamma aqua 8. Cum debitul mai mic ne convine, am schimbat arcul din presostat cu unul mai moale gasit prin 'colectia' de maruntisuri adunate in timp. Am renuntat si la vasul de expansiune ca datorita debitului mic, cand deschid robinetul, pompa merge continuu si fara el (cu debit mare ar fi trebuit sa faca brr-brr-brr... si atunci s-ar fi justificat vasul); ba mai mult, cu vasul, cand inchideam robinetul, pompa se mai caznea degeaba sa comprime aerul din vas cateva secunde bune. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 22 Iulie în urmă cu 3 ore, Viorel K a scris: E o Fiamma aqua 8 Aceasta o am si eu, cu tot cu vas de expansiune. Dupa ceas, rezervorul de 70 L e gol in 7'. Noi nu dam drumul la maxim niciodata (prelucrat consoarta pe indelete in acest sens), pentru ca inseamna drumuri mai putine ale subsemnatului la cismeaua/furtunul din camping. Presiune (1 bar daca-mi amintesc bine) face. N-am masurat presiunea, dar daca furtunul instalatiei presurizate se face beton (nu e cu armatura - trebuie sa-l schimb, am luat, dar n-am timp sa-l si schimb), eu zic ca nu e lesinata pompa. De asemenea, noaptea, deschid f. putin robinetul cand ma spal pe maini si face doar "mâr-mâr, " adica doar de 2x! In alta ordine de idei, presiunea nu e in relatie buna cu debitul! 🤪 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 22 Iulie în urmă cu 1 oră, NRLaurentiu a scris: Aceasta o am si eu, cu tot cu vas de expansiune. Dupa ceas, rezervorul de 70 L e gol in 7'. Noi nu dam drumul la maxim niciodata (prelucrat consoarta pe indelete in acest sens), pentru ca inseamna drumuri mai putine ale subsemnatului la cismeaua/furtunul din camping. Presiune (1 bar daca-mi amintesc bine) face. N-am masurat presiunea, dar daca furtunul instalatiei presurizate se face beton (nu e cu armatura - trebuie sa-l schimb, am luat, dar n-am timp sa-l si schimb), eu zic ca nu e lesinata pompa. De asemenea, noaptea, deschid f. putin robinetul cand ma spal pe maini si face doar "mâr-mâr, " adica doar de 2x! In alta ordine de idei, presiunea nu e in relatie buna cu debitul! 🤪 Tineam minte dintr-un alt post ca ai aceeasi pompa dar parca cea de 7l si te plangeai de debitul prea mare. Cum am zis, probabil pompa are si ea ceva, n-am desfacut-o la motor ca ne place asa 'putoroasa', doar presostatul l-am facut bucati. Sper sa nu se leneveasca inca prea mult. Filtrul de la intrare e curat. Nici la inceputurile ei nu tin minte sa fi fost prea vioaie. Si eu am pastrat vasul exact unde era ca loc insa doar ca bibelou, furtunul trece acum pe langa el, cine stie ce se se intampla si mi-ar fi bun sa-l pun la treaba. Mai vedem. Stiu ca presiunea e una si debitul e alta, a se vedea spalatoarele cu presiune, de care unii se mira ca nu spala masina pentru ca se uita doar la presiune, daca s-ar uita si la debit cat e de mic ar intelege, probabil. Doar ca in cazul meu au mers mana in mana. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 22 Iulie Da, a mea e varianta cu debitul mai mic. Nu mai caut modelul exact, dar imi suna cunoscut 8-ul! 😁 Aici imi dau cu parerea, dar e posibil sa fie o problema la membrana (nu e etansa, are una din camere strapunsa etc.) Am citit ca asta ar fi boala ei (doar e un silicon ordinar, facut sa fie "eco", adica degradabil, fie ca e utilizat, fie ca a stat in raft). Exista un kit de schimb pentru ea. Pretul... in trend cu pompa. 1 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 1 August Cum se zice pe aici, lucrarile la RV nu se termina niciodata. Confirm. Pentru ca aveam o mica problema cu pet-urile raspandite pe colo colo, iar in mers greu de gasit loc sa nu o ia la plimbare, am facut un suport. E fix, prins in spate, nu in podea. Nu e o mare frumusete dar oricum peste el vine perdeaua, se si vede putin din ea in dreapta. Si mai vine si bicicleta sotiei, deci acces la el va mai mereu peste bici (acum lipseste din poza). Controlerul care se vede este al panoului pliabil de 160W. 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 6 August Gata, am rezolvat si cu pompa de apa. Problema era membrana din poza, că cele trei garnituri de jos nu sunt de sine statatoare ci trebuie sa faca un corp comun cu restul, adica sunt in cele trei gauri mari. Insa au fost asa de bine desprinse ca de cate ori am umblat la ea am zis ca asa trebuie. Privind pe net filmulete cu pompe ca asta demontate, mi-a atras atentia membrana cu princina, cum o manipulau ca pe o piesa distincta, asa ca am comandat un kit de reparatie. Alta viata. Niciodata pompa n-a mers asa, cred ca din fabrica a fost cu defect, dar neavand experienta, am zis ca asa trebuie. Doar ca a inceput sa faca figuri si sa nu se mai opreasca si de aici am inceput sa ma agit pana am gasit buba. Daca vasul de expansiune tot era scos din circuit, am facut o proba asa, cu surubelul de reglaj al presostatului desurubat la minim. Daca deschid apa la maxim pompa merge continuu si turatie normala, dar daca incep sa inchid robinetul merge tot continuu dar scade turatia, parca mormaie. N-am mai incercat si alt fel, am zis ca oricum pun vasul ca asa recomanda producatorul. Deci cu vasul pus si cu surubelul tot asa slab, merge si se opreste des, dar merge la turatie normala iar presiunea e mica, implicit debitul mic. Pe masura ce il strang, merge in reprize tot mai lungi si cu debit din ce in ce mai mare. Momentan l-am lasat asa strans, am zis ca viata pompei are prioritate, dar trebuie atentie la deschiderea robinetului, ca are debit aproape ca acasa si se consuma apa rapid. Ca si consum as fi preferat sa mearga in reprize mai scurte dar cu debit mai mic. Inca stau un dubiu cum ar fi mai bine. De fapt nici nu prea inteleg cu ce dauneaza daca pompa merge in reprize scurte, poate la consum, că pornirile la motoare mananca mai mult curent, dar cred ca e neglijabil si asta la un RV. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.952 Semnalează Publicat 6 August în urmă cu 2 ore, Viorel K a scris: Problema era membrana din poza Variante pentru debit mic: robinetul deschis putin sau montat o sectiune de furtun/conducta cu diametru mic imediat dupa vasul de expansiune (sau toata instalatia facuta pe teava cu diametru foarte mic, dar vor trebui nipluri de adaptare la fiecare robinet). PS: în urmă cu 2 ore, Viorel K a scris: nu prea inteleg cu ce dauneaza daca pompa merge in reprize scurte, poate la consum Pune in balanta si vezi cum iti e mai usor: sa refaci rezerva de apa sau cea de curent? 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 7 August Aseara am facut dus in ''Șopron"'. Presiunea e excesiv de mare, foarte greu de reglat din robinet, sare apa de uda toata baia. Trebuie musai sa fac ceva. în urmă cu 10 ore, NRLaurentiu a scris: Variante pentru debit mic: robinetul deschis putin sau montat o sectiune de furtun/conducta cu diametru mic imediat dupa vasul de expansiune (sau toata instalatia facuta pe teava cu diametru foarte mic, dar vor trebui nipluri de adaptare la fiecare robinet). Multumesc pentru sfat, de fapt mi-ai dat un fel de ok la o alta idee pe care o aveam dar șovăiam in aplicare. Mi-a ramas nefolosit un robinet pentru furtune de 10mm cum am eu. O sa-l intercalez cum ai zis. O sa ma mai joc si cu surubelul de reglaj al presostatului, sa aleg o pozitie de compromis. Referitor la reprizele de functionare ale pompei, ce am retinut e ca vasul de expansiune lungeste viata pompei, facand reprizele de functionare mai lungi si mai rare. De aici a si aparut intrebarea cum anume dauneaza reprizele scurte si dese si nu prea inteleg. Consumul de curent da, dar n-are legatura cu viata. Acasa am patit de mai multe ori sa am probleme la instalatia de apa (presostatul de cateva ori, sorbul si membrana la vas sparta cate o data) iar pompa sa trebuiasca sa mearga cine stie cate zile in reprize dese, pana intamplator am descoperit ca e o problema, si n-a avut nimic, cel mai probabil cativa lei la factura de curent. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 9 August Am aflat de la un vecin priceput cum e cu vasul de expansiune. A zis ca evita 'lovitura de berbec' (cum i-a zis el), adica oprirea pompei brusc in sarcina maxima, cu efect negativ asupra partii mecanice. Pe motivul asta, judec eu, ar fi mai indicat ca instalatia sa fie cu furtune si nu cu tevi, furtunul fiind mai elastic, si in plus ar fi preferabila o presiune mai mica reglata din presostat. In alta ordine de idei, pentru incarcarea bateriei de la motor am luat un incarcator Victron blue smart de 10A. Cel Ctek de 5A cred ca nu mai merge bine, termina incarcarile cam repede la ambele masini, la duba mai inteleg, dar la turism nu prea. Am si un tester de baterii care confirma ca nu se incarca full. Nu mai stiu daca am prezentat testerul undeva, e o chestie intereseanta, arata viata bateriei in procente, rezistenta interna, capacitatea reala, starea de incarcare si e chiar consecvent... Incarcatorul e destul de mare, aproape cat cel Ctek de 25A, insa e racit pasiv si poate de-asta, Ctek-ul are ventilator. Are bluetooth si merge cu aplicatia stiuta Victron connect, dar nu e un musai. Se poate seta si un curent de 3A (numit low current mode), pentru baterii mici. Poate fi si furnizor de curent daca nu se conecteaza bateria la el, si cred ca 10A sunt suficienti intr-un RV la supravietuire (frigider, pompa si lumini). Pentru mine chestia e buna daca raman cam fara curent in bateria de sine statatoare si vreau sa consum din statie. Oricum pentru asta am avut Ctek-ul de 25A care stie si el sa dea curent, mult mai acoperitor la consum, dar nu l-am folosit ca n-am avut nevoie, am fost atent si am incarcat si una si alta echilibrat, doar ca Victronul e ceva mai mic si mai usor la carat, o sa vad pe care il iau la drum. Am stat in dubiu daca sa iau redresor de 7 sau de 10A, bateria la turism e de 70Ah si 10A poate e cam mult. Am intrebat la Caranda si au zis sa iau de 7 ca e ok pentru ambele, am intrebat la Victron si au zis sa iau de 10. Si mai oscilam intre Ctek si Victron. La Victron am avut si un cod de reducere de 20% si am iesit mai bine, plus ca are bluetooth. Oricum sunt foarte multe pareri referitoare la incarcarea bateriilor. De exemplu am mai gasit multe incarcatoare in pulsuri, chestie mai noua, care zice-se ar ajuta la desulfatare. Documentandu-ma am gasit ce zic cei de la Victron: Some battery charger manufactures recommend pulse charging to reverse sulfation. However, most battery experts agree that there is no conclusive proof that pulse charging works any better than constant voltage charging. This is confirmed by our own tests. Prin aplicatie se pot face setari pe care se le poti face dealtfel si din buton iar in timpul incarcarii se poate vedea curentul, in ce faza este, durata incarcarii pe faze etc, pentru cine e amator de cifre. Vine cu o hartie explicativa de utilizare rapida iar manualul este on line si e foarte dezvoltat, nu se refera doar la functionarea stricta a incarcatorului, care in principiu e foarte simpla, ci prezinta multe informatii lamuritoare la ce si de ce, pentru cine e interesat de a cunoaste, ca de exemplu o faza bulk scurta la o baterie presupus descarcata, poate arăta ca bateria e cam la sfarsitul vietii. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 28 August Chestiile marunte contribuie la confort. La ultima iesire am folosit cu succes un mic ventilator luat de pe un site chinezesc cu pana in 20 lei. Putere 5W si marime 12, 5cm pe latura, se alimenteaza la usb, are 3 viteze, nu e chiar anemic si e bine echilibrat. Se stie ca problema multor ventilatoare e ca sunt neechilibrate si vibreaza. Apropo de asta, mai luasem unul tip auto (cu mufa de bricheta) cu vreo 70 lei dintr-un supermarket dar inutilizabil din motivul mentionat. L-am folosit si seara cand inca era cald inauntru, scos afara pe acoperis, alimentat cu un powerbank obisnuit, scos si el tot acolo, si batea inspre capacul trapei deschisa si prin ricoseu inauntru, trapa fiind in spatele dubei iar maxxfanul in fata setat sa scoata. Asa se facea un circuit de aer mult mai bun decat fara ventilator. In rest n-am avut probleme, doar para de dus care din cauza calcarului si-a subtiat jeturile prin gaurele, fenomen aparut surprinzator de rapid. La duș pe corp mergea, dar sotia n-a reusit sa se limpezeasca pe păr si asta mi-a atras atentia. Le-am desfundat ad-hoc cu un varf de hosurub. Era bun un spiral de 1mm, aveam de 1, 5 dar nu incapea si n-am vrut sa le largesc. In alta ordine de idei, am mai vazut niste faze care imi cam schimba impresia despre nemti in ce priveste disciplina si bunul simt odata iesiti din Germania. Despre noi nu ma mai mira nimic. La intoarcere, in Ungaria, aproape de intrarea in Romania, in fata noastra a iesit dintr-o parcare un camper cu numar de Ro si cu insemnele XGO din care curgea apa dedesubt. Odata cu marirea vitezei se facea un fel de tromba care iti stropea parbrizul daca stateai prea aproape. Am crezut ca nu stie si l-am flashuit, fara niciun efect. Cel mai probabil omul se pregatea sa predea camperul inchiriat si asa golea rezervorul de apa gri. Romanul e inventiv, cu bunul simt sta mai prost. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 326 Semnalează Publicat 15 Octombrie Pentru cei cu echipamente Victron. De la inceput am avut problema cu smart shuntul ca diminetile, pana sa deschid ochii bine, deja indica bateria full (Lifepo4 de 160Ah Victron) desi era evident ca nu avea cum sa fie si in plus ledurile de pe controller spuneau asta. Am mai citit mai atent manualul smart shuntului si am gasit ca indicatia de full este data daca sunt indeplinite 3 criterii: - tensiunea este 13, 2 V; - curentul este 4% din capacitate, in cazul meu 6, 4A; - aceste doua valori sunt mentinute cel putin 4 minute. Toate cele 3 valori sunt setabile dar asa sunt implicite. Am tras concluzia ca dimineata, tensiunea ajunge repede la 13, 2V, iar panoul, desi de 450W, da curent mic destul timp, mult mai mult decat cele 4 minute. Asa ca am modificat curentul la 3% si timpul la 35 min, tensiunea am lasat-o asa. Valorile l-am ales la bun simt, nimic calculat. De atunci am scapat de acel 100% indicat rapid. Am inteles ca si altii au aceeasi problema si de-asta am tinut sa prezint experienta si solutia mea. Mai sunt si alte anomalii, ca de exemplu pierderea in timp a balansarii celulelor bateriei daca o incarci doar de la panou, balansare care se restabileste doar prin incarcarea cu incarcator la 220V la curent mai mare, chestie recunoscuta si de specialistii Victron. Vorbesc de baterii Lifepo4. Mie debalansarea mi se intampla in sezonul rece cand nu circul, deci nema camping si nu ma alimentez la 220V cu saptamanile (am invertor multiplus, deci cu incarcator incorporat). Tot ei zic ca debalansarea nu e un defect si nu afecteaza cu nimic. Alta anomalie, sau ciudatenie, este tensiunea minima indicata de Smart shunt. Deseori am gasit-o pe la 6-7V, desi n-am descarcat-o vreodata mai mult de 50%. Mentionez ca la plecarea intr-o calatorie, incarc bateria din plecare si resetez smart shuntul, ca sa vad energia consumata si produsa, ca o indicatie in plus a starii de incarcare, si in plus am proaspete niste valori cum este si asta cu tensiunea minima. Daca n-as reseta, as sta cu valoarea asta la nesfarsit, fara sa stiu daca a mai scazut mult vreodata, doar daca a scazut sub. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri