Petre Bingert

Setări încarcare acumulator LiFePo4

16 postări în acest subiect de discuţie despre Setări încarcare acumulator LiFePo4

Setări încarcare acumulator LiFePo4

Petre Bingert

Am terminat acum cateva zile instalatia electrica solara si as dori sa stiu daca setarile de incarcare au fost alese corect. In aplicatie nu am gasit sa-i dau tipul bateriei - LiFePo4 iar cea mai apropiata a fost Li-ion. Deoarece am facut instalatia cu niste amatori(tot respectul pentru ajutor!) as dori sa stiu daca setarile au fost facute corect.

Acumulatorul:

CAV04.thumb.jpg.5104a2d684b7ee13becf82c4b9423c34.jpg

 

Controller: eSmart3-MPPT - 40A

Panoul solar de 330w, monocristalin

Aplicatia pentru mobil se cheama SolarMate, iar setarile parametrilor sunt urmatoarele:

setari1.thumb.jpg.c5d2c4333347024ba64f47af5927b993.jpg

 

In acest moment acumulatorul este incarcat complet(14.6v), iar panoul si controllerul sunt in standby incarcand cu 0, 2A pentru mentinerea bateriei.

 

 

Modificat de Petre Bingert

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

Banuiesc ca exista un BMS in cutia LiFePO4 si, teoretic, nu prea are importanta ce reglezi in controlerul solar, atat timp cat nu depasesti specificatiile bateriei de acumulatori.

E totusi ceva in neregula cu tensiunile de cut-off, mai compara specificatiile si schimba valorile. De asemenea, atentie la traducerea termenilor.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

nu incarca un Lifepo4 mai mult de 3.55 pe celula. deci full charge voltage 14.2V. battery overcharge maxim 14.6. nu te poti conecta la BMS?

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Merge invertorul la 9, 7 v? 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Petre Bingert
în urmă cu 5 ore, NRLaurentiu a scris:

E totusi ceva in neregula cu tensiunile de cut-off, mai compara specificatiile si schimba valorile. De asemenea, atentie la traducerea termenilor.

Sa schimb valorile intre ele? Adica Battery cut-off cu Cut-off recovery voltage!  (cineva asa mi-a recomandat) Sau sa le mai maresc putin?

 

în urmă cu 5 ore, Bilti a scris:

nu incarca un Lifepo4 mai mult de 3.55 pe celula. deci full charge voltage 14.2V. battery overcharge maxim 14.6. nu te poti conecta la BMS?

O sa schimb la 14, 2v. Nu am gasit unde sa ma conectez la BMS.

Bateria este asta:

https://batteryempire.ro/lifepo4-akkus/4097-green-cell-lifepo4-baterie-200ah-128v-2560wh-litiu-fier-fosfat-pentru-sistem-fotovoltaic-camper-barca.html

 

în urmă cu 1 oră, Ovidiu Cica a scris:

Merge invertorul la 9, 7 v? 

 

Nu-mi dau seama daca este o intrebare ironica sau nu, dar daca nu ma pricep, o iau de buna! Chiar nu stiu, instalatia merge doar de 2 zile si nu am verificat decat cu bateria plina.

Invertorul esta acesta: https://www.magazinoutdoor.ro/convertor-de-tensiune-de-la-12v-la-230v-putere-1000-w-unda-sinusoidala-pura/p/15771?search_query=Convertor+de+tensiune+de+la+12V+la+230V%2C+putere+1000+W+unda+sinusoidala+pura&results=2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

@Petre Bingert Buna seara.

Sfaturile colegilor de mai sus toate adevarate. In ordinea importantei: 3.55v pe celula max, deci full charge voltage 14, 2v mi se pare cel mai corect. Diferenta pana la 3, 65v pe celula e de cateva procente asa ca poate fi folosita mult mai safe asa. Felicitari @Bilti pentru sfat. 
@NRLaurentiu zice tare bine cu recovery voltage trebuie sa fie mai mare decat cut of voltage. As face cut of voltage la 9, 5v si recovery la 9, 8v. La fel ca mai sus, nu pierzi mult din capacitatea maxima si lucrezi in zone mai “sigure” pt incarcare/descarcare. Un singur sfat legat de solar charger… daca ti-a acceptat softul voltaje inversate, ori nu e fff user-friendly ori nu e foarte “performant”. In ambele cazuri ai mare grija la toate setarile pe care le faci.

 

Acum, ce am vazut eu la mine in sistem, chiar daca scula de incarcare solara e victron, am diferente de citire voltaj intre ce imi arata solar charge controller-ul si ce imi citeste bms-ul. Cam 0, 2v si e victron… mama tuturor sculelor. Deci ca si sfat, in prima faza pentru primele cicluri, stai cu ochii pe instalatie si cu aparatul de masura pe baterie. Alt motiv sa ai setarile un pic mai jos decat cele maxime si sa vezi ce diferente de citire ai in sistem. 
 

spor in toate sa ai si sper ca sfaturile iti sunt utile,

 

Cristian B.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

@Petre Bingert inca un sfat. Am vazut prezentarea bateriei, faptul ca iti spune ca are cut off pentru temperatura joasa nu este 100% sigur ca are . Sunt zeci de filme pe youtube cu baieti care desfac astfel de baterii si majoritatea nu au chiar daca scrie ca au. E important sa ai inca o metoda de siguranta gen senzor de temperatura pt charge controller sau sa bagi bateria in congelator si sa vezi daca refuza incarcarea cat e rece (nu glumesc). De restul elementelor de siguranta gen over temperature, nu prea ai grija lor la incarcare dintr-un singur panou ca nu impingi atata energie in ea ca sa o incalzesti.

 

Seara buna

 

Cristian B.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Petre Bingert

 Acum e bine?

 

 

 

 

setari3.thumb.jpg.20234e352effad6d92d2219740449234.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

@Petre Bingert overcharge recovery voltage 14, 4 eventual 14, 5v

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Petre! 

Nu am pus intrebarea ironic! 

Verifica si la tensiune sub 10, 5 V si vezi ce se intampla. 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Petre Bingert

Multumesc tuturor pentru ajutor. Intre timp am ajuns la Corbu cu rulota, sunt in camping si am curent de la retea. N-am mai apucat sa fac ultimele modificari deoarece am pierdut legatura dintre aplicatie si controller, telefonul pe care il foloseam ca router nu are semnal aici. Am resetat dispozitivul wi-fi(Cloud Box M2) si nu-i mai dau de cap sa refac conexiunea. Ca sa fiu corect nici nu prea mi-am batut capul, fiind ocupat cu frumusetile locului. Dupa 10 zile, incerc si ceva off pe la Vadu si sper ca pana atunci sa rezolv. Calatorii placute tuturor!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Daca ai nevoie de un imbold iti scot eu stecherul cand merg spre plaja, ca parca am vazut un Azur pe partea stanga, dar nu am fost atent la numere🤪

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Petre Bingert

Ai putea sa vii sa facem conexiunea daca tot te pricepi :salutare!:!!! Mai stau vreo 8 zile pe aici! Sunt la Teepee, rulota e de Gj.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Nu stiu care este Tepeee , eu sunt la Malulmarii, am vazut ca cea de aici este de Bucuresti.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 10 ore, Cornelsavu a scris:

Nu stiu care este Tepeee

E colea, mai incolo! Are corturi tuguiate!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel
La 16/08/2022 la 22:54, Cristian Bednar a scris:

@Petre Bingert Buna seara.

Sfaturile colegilor de mai sus toate adevarate. In ordinea importantei: 3.55v pe celula max, deci full charge voltage 14, 2v mi se pare cel mai corect. Diferenta pana la 3, 65v pe celula e de cateva procente asa ca poate fi folosita mult mai safe asa. Felicitari @Bilti pentru sfat. 
@NRLaurentiu zice tare bine cu recovery voltage trebuie sa fie mai mare decat cut of voltage. As face cut of voltage la 9, 5v si recovery la 9, 8v. La fel ca mai sus, nu pierzi mult din capacitatea maxima si lucrezi in zone mai “sigure” pt incarcare/descarcare. Un singur sfat legat de solar charger… daca ti-a acceptat softul voltaje inversate, ori nu e fff user-friendly ori nu e foarte “performant”. In ambele cazuri ai mare grija la toate setarile pe care le faci.

 

Acum, ce am vazut eu la mine in sistem, chiar daca scula de incarcare solara e victron, am diferente de citire voltaj intre ce imi arata solar charge controller-ul si ce imi citeste bms-ul. Cam 0, 2v si e victron… mama tuturor sculelor. Deci ca si sfat, in prima faza pentru primele cicluri, stai cu ochii pe instalatie si cu aparatul de masura pe baterie. Alt motiv sa ai setarile un pic mai jos decat cele maxime si sa vezi ce diferente de citire ai in sistem. 
 

spor in toate sa ai si sper ca sfaturile iti sunt utile,

 

Cristian B.

Ca idee, poti sa ai mama sculelor, daca nu ai senzorul de Voltage pe baterie de la Victron, orice solar charger de la Victron va avea erori.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.