Radu R. 46 Semnalează Publicat 5 Februarie, 2023 Asa este dar....fiecare dupa buzunar. Important sa ne bucuram de cea ce avem. Daca as putea să-mi iau un TANC nu as regreta Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG 12 Semnalează Publicat 8 Februarie, 2023 La 31.01.2023 la 10:24, FlorinRFG a scris: Buna ziua! Am citit ce ati scris si sunt foarte incantat, sper sa ma sfatuiti si pe mine. Eu sunt proaspat rulotist, este un vis pe care am reusit sa il implinesc. Conduc un Renault Kadjar 1, 5 dci 110cp, iar de anul trecut din toamna sunt rulotist cu acte. Am achizitionat o rulota Adria Altea 540, masa 1070 kg (in realitate am pus-o pe cantar si are 1120kg) cu tot cu panouri solare si mover. Am parcurs cu rulota doar 250 km, cat am adus-o de la Ploiesti si m-am mai jucat cu ea in poligon sa ma obisnuiesc cu dimensiunile si parcarea. Acum a venit iarna si tremur de nerabdare sa o iau la trap, dar pana atunci cu ajutorul vostru as vrea sa ma pun un pic in tema. Primele impresii sunt: - masina trage foarte bine, pe autostrada 100 km/h treapta 4, 2500 rot/min, in panta treapta 3, 75 km/h, 2750 rot/min. - pe autostrada, pe o perioada scurta am mers si cu 120 km/h, nu am simtit nimic care sa ma faca sa ma simt neisgur, nu tangaj, nu oscilatii, dar sigur viteza este prea mare pentru ansamblu, a fost doar un test, nu am de gand sa-l permanentizez; Ceea ce nu am inteles este de ce la masina cu rulota, regulatorul de presiune dCi devine asa de galagios, tacane destul de tare, ca avansul la vechea dacie. Este cineva care are dCi sa-mi spuna daca este normal sau nu? Masina fara rulota functioneaza perfect, reviziile la zi, motorina buna. As vrea sa va mai intreb daca in deplasare cu rulota este mai bine sa las frigiderul, pe gaz sau pe 12V? Daca il las pe 12 V va consuma din bateria rulotei (110A) sau a masinii (70A)? Pe masina am un carlig de remorcare cu instalatie electrica CAN BUS, 13 pini, este ok sau nu? Va multumesc anticipat pentru sfaturi si recomandari! Buna ziua! Revin cu rezolvarea problemei. Bataia provenea de la intinzatorul curelei de accesorii care nu mai reusea sa intinda cureaua, aceasta fiind largita, iar cand alternatorul intra in sarcina si tragea de curea atunci se producea lovirea intinzatorului de limitatorul de cursa. A mai fost inlocuit si releul de la CANBUS pentru a decupla alimentarea acumulatorului rulotei la curent mai mare de 30 A (cred, aici nu sunt sigur la cat limiteaza). Am facut testarea, chiar si daca afara ningea, rezultatul OK, fara zgomote! 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.970 Semnalează Publicat 8 Februarie, 2023 în urmă cu 4 ore, FlorinRFG a scris: A mai fost inlocuit si releul de la CANBUS pentru a decupla alimentarea acumulatorului rulotei la curent mai mare de 30 A (cred, aici nu sunt sigur la cat limiteaza). Asa mai are sens. Insa sa ai in vedere ca 15 A prin conductor de 2, 5 mmp in sectiune au "darul" de a-l incinge binisor. Daca e corect ceea ce spui - curent limitat pana la 30 A - atunci cu siguranta te vei alege cu o priza topita. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG 12 Semnalează Publicat 9 Februarie, 2023 (modificat) în urmă cu 22 ore, NRLaurentiu a scris: Asa mai are sens. Insa sa ai in vedere ca 15 A prin conductor de 2, 5 mmp in sectiune au "darul" de a-l incinge binisor. Daca e corect ceea ce spui - curent limitat pana la 30 A - atunci cu siguranta te vei alege cu o priza topita. La rulota am doua prize de max 10 A, dar nu am ce sa bag in priza care sa consume nici 5 A. Daca am nevoie de frigider il las pe gaz, la fel ca si incalzirea. Diferenta intre relee este ca cel vechi limita doar in tensiune la sub 12 volti, nu si in curent, ceea ce face sa lase acumulatorul rulotei de 110A sa traga maximul din alternator. Acum nu il lasa sa traga mai mult de 30 A. Cel ptin asa a spus electricianul auto. PS Daca te referi la cablurile de la priza remorcii, cred ca sunt mai groase de 2, 5 mmp, cel putin, asa cred pentru ca bateria msinii poate sa trimita pana la 70 A, atat poate da acumulatorul masinii si din cate stiu eu majoritatea rulotelor au acumulator de 50-70 A. Gresesc? Modificat 9 Februarie, 2023 de FlorinRFG Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG 12 Semnalează Publicat 9 Februarie, 2023 16 minute în urmă, FlorinRFG a scris: La rulota am doua prize de max 10 A, dar nu am ce sa bag in priza care sa consume nici 5 A. Daca am nevoie de frigider il las pe gaz, la fel ca si incalzirea. Diferenta intre relee este ca cel vechi limita doar in tensiune la sub 12 volti, nu si in curent, ceea ce face sa lase acumulatorul rulotei de 110A sa traga maximul din alternator. Acum nu il lasa sa traga mai mult de 30 A. Cel ptin asa a spus electricianul auto. PS Daca te referi la cablurile de la priza remorcii, cred ca sunt mai groase de 2, 5 mmp, cel putin, asa cred pentru ca bateria msinii poate sa trimita pana la 70 A, atat poate da acumulatorul masinii si din cate stiu eu majoritatea rulotelor au acumulator de 50-70 A. Gresesc? Am folosit un calculator de pe net si rezulta ca pentru 30 A am nevoie de un cablu cu sectiunea minima de 1, 8 mm, deci chiar daca ar avea 2, 5 mm tot ar fi suficient. https://new.miculelectrician.ro/calculator-de-cabluri.php Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu 1.970 Semnalează Publicat 9 Februarie, 2023 @FlorinRFG acolo ai curent alternativ, alta tensiune etc. Ai amestecat borcanele... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG 12 Semnalează Publicat 22 Martie, 2023 La 31.01.2023 la 10:24, FlorinRFG a scris: Buna ziua! Am citit ce ati scris si sunt foarte incantat, sper sa ma sfatuiti si pe mine. Eu sunt proaspat rulotist, este un vis pe care am reusit sa il implinesc. Conduc un Renault Kadjar 1, 5 dci 110cp, iar de anul trecut din toamna sunt rulotist cu acte. Am achizitionat o rulota Adria Altea 540, masa 1070 kg (in realitate am pus-o pe cantar si are 1120kg) cu tot cu panouri solare si mover. Am parcurs cu rulota doar 250 km, cat am adus-o de la Ploiesti si m-am mai jucat cu ea in poligon sa ma obisnuiesc cu dimensiunile si parcarea. Acum a venit iarna si tremur de nerabdare sa o iau la trap, dar pana atunci cu ajutorul vostru as vrea sa ma pun un pic in tema. Primele impresii sunt: - masina trage foarte bine, pe autostrada 100 km/h treapta 4, 2500 rot/min, in panta treapta 3, 75 km/h, 2750 rot/min. - pe autostrada, pe o perioada scurta am mers si cu 120 km/h, nu am simtit nimic care sa ma faca sa ma simt neisgur, nu tangaj, nu oscilatii, dar sigur viteza este prea mare pentru ansamblu, a fost doar un test, nu am de gand sa-l permanentizez; Ceea ce nu am inteles este de ce la masina cu rulota, regulatorul de presiune dCi devine asa de galagios, tacane destul de tare, ca avansul la vechea dacie. Este cineva care are dCi sa-mi spuna daca este normal sau nu? Masina fara rulota functioneaza perfect, reviziile la zi, motorina buna. As vrea sa va mai intreb daca in deplasare cu rulota este mai bine sa las frigiderul, pe gaz sau pe 12V? Daca il las pe 12 V va consuma din bateria rulotei (110A) sau a masinii (70A)? Pe masina am un carlig de remorcare cu instalatie electrica CAN BUS, 13 pini, este ok sau nu? Va multumesc anticipat pentru sfaturi si recomandari! Buna ziua! Au trecut doua saptamani de cand am remediat problema cu motorul dar scriu mai tarziu pentru ca am vrut sa verific ca problema este chiar remediat. Asadar, tacanitul si toate celelalte zgomote de la motor care apareau doar cand tractam rulota erau cauzate de intinzatorul curelei de accesorii. Dupa inlocuirea setului (curea + intinzator) masinuta toarce iar ca un motanel. Spor la ruloteala si plimbari placute! A inceput sezonul 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu 300 Semnalează Publicat 7 Aprilie Dokker-ul a plecat de la mine. In acest moment am doar Peugeot-ul 4007. A fost o masinuta buna, dar o chinuiam rau cu rulota.Ieri Peugeot-ul mi-a dovedit acest lucru. Am urcat pe Transrarau, unde sunt niste curbe inclinate si pate abrupte ... Totusi Peugeot-ul s-a descurcat cu brio! 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri