Adi Aloman

Priza masina 7+1 pini

9 postări în acest subiect de discuţie despre Priza masina 7+1 pini

Priza masina 7+1 pini

Adi Aloman

Salutare!

 

Vreau sa inlocuiesc priza de pe masina (are 7 pini) si am constata ca are 8 fire. Al optulea este unul gri care este legat la un intrerupator mic, impreuna cu "masa".

Priza noua are loc pentru un fir in plus, dar nu sunt sigur daca aici trebuie sa-l pun pe cel gri. 

Cand nu e cuplata rulota, lamela pt al optulea fir face contact pinul de ceata. Cand cuplez rulota, lamela se decupleaza de pe "ceata"

 

Atasez pozele mai jos.

 

Multumesc!

 

 

20230810_193518.jpg

priza 7 pini.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Adi Aloman

Acestea sunt pozele reale cu priza.

Corespondent cu "pintenul" al optulea, pe stecherul rulotei am un pin metalic.

20230811_130902.jpg

20230811_130856.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman

Rectific ce am scris mai sus. Stecherul de pe rulota are 7+6 pini (astia sase sunt foarte mici) dar niciunul nu ajunge sa atinga pinul suplimentar de pe priza masinii. Priza are un mic "umar" care blocheaza atingerea pinului suplimetar. 

1. Care e rolul pinului suplimentar? 

2. Ce face miniintrerupatorul de pe priza veche?  Ala e actionat cand cuplez stecherul. Cum spuneam, acolo ajunge un al optulea fir, gri

 

Mulțumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Decupleaza ceata de la masina cand e infipt stecherul rulotei.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman

@NRLaurentiu, inteleg cu decuplatul la priza veche. Nu intelg ce trebuie sa fac cu firul gri care este in plus, mai ales acum ca pe priza noua nu mai am intrerupatorul. Sa-l las necuplat si am ceata atat la masina, cat si la rulota?

 

Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Firul gri il cuplezi la surubul "lamelei". Intreruperea becului de ceata de la masina se face pe ramura de alimentare a acestuia de la firul de minus/masa. Plusul ramane atat pentru becul de ceata de la masina (dar care nu se mai aprinde pentru ca nu are masa atunci cand stecherul bagat), cat si pentru cel de la rulota. Lamela e impinsa de acel "umar"/pin care la randul lui e impins de stecher cand il bagi in priza.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman

@NRLaurentiu, am incercat asa si nu merge, nu am curent la niciun pin din priza, indiferent daca am sau nu conectat stecherul. 

Am verificat la priza veche si atunci cand bagam stecherul, prin mini-intrerupator se conecta masa cu firul gri,   era o punte acolo.

Pe priza noua daca le las conectate (gri cu masa), anuleaza ceata de la masina, dar am curent in pinii prizei. De fapt doar in configuratia asta pot obtine curent in priza. 

Am incercat sa inlocuiesc firul gri cu masa si cu ceata si nimic, nu am curent.

Nu ma intereseaza sa anulez ceata cand am rulota conectata, vreau doar sa fie functionala.

 

Mulțumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Eu nu mai inteleg, nu stiu ce combinatie ai acolo. Intrerupatorul e pentru intrerupt ceata masinii cand ai remorca cuplata. Ca o face pe plus sau minus la tine, nu am cum sa stiu. De regula, la masina, firul alb este masa.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman

@NRLaurentiu, asa e, normal ca n-ai cum sa vezi ce am eu, cred ca e mai complicat. Masa nu e alba, e galben/verde :) 

Dupa ce m-am chinuit si nu i-am dat de cap la priza noua, am reconditionat priza veche si am remontat-o pe masina.

 

Multumesc pentru timpul tau!

 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Adi Aloman
      de Adi Aloman
      Salutare,
       
      De curand mi-am luat un Peugeot 508 combi cu senzori de parcare originali si carlig Thule cu priza de 7 pini. Am doua nelamuriri.
      1. Cand dau cu spatele senzorii centrali detecteaza carligul. Pot sa fac ceva sa rezolv problema asta fara sa dau carligul jos cand nu-l folosesc?
      2. Am vazut ca exista adaptor de la 7 la 13 pini. Aceasta solutie poate sa incarce bateria rulotei si sa intretina functionarea frigiderului? sau trebuie sa schimb instalatia electrica si sa am o priza cu 13 pini?
       
      Multumesc anticipat!
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.