Stircu

Se merge iarna cu autorulota??

25 postări în acest subiect de discuţie despre Se merge iarna cu autorulota??

Se merge iarna cu autorulota??

Stircu

Probabil ca da....

Cine imi poate spune cum functioneaza truma pe gaz ( pentru ca este singura sursa de caldura) bineineles ca nu pun aragazul la socoteala.

Doresc sa stiu daca consuma gaz si energie electrica de la acumulator sau doar gaz. 

 

Mai vreau sa stiu daca truma produce energie electrica asa cum mi a spus un coleg

 

Mulltumesc!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Marius Rotaru

Salut. La camperele echipate cu Truma se foloseste de obicei Truma combi 4 ( la camperele mai mici ) si combi 6 ( la cele mai mari ). Fac atat apa calda cat si caldura ( de aia probabil le-a si zis combi ).  Ca folosesc gaz pt a produce caldura si apa calda banuiesc ca iti este evident. Aceste unitati au si destul de multa electronica; placi electronice, controlere,  ventilatoare. Toata herghelia asta de electronice, cel putin la Combi 6, necesita in consumul maxim vreo 5A la 12V. Deci nu e chiar putin. Energie pe care i-o asiguri din retea, cand esti legat la stalp, sau din bateria auxiliara. Gandeste-te la Truma asta ca la o centrala de apartament si necesitatile acesteia. Chiar seama in anumite privinte cu una. Doar ca nu incalzeste habitaclul cu apa, ci cu aer cald. Sistemul Alde face asta.

Unele modele, care au la sfarsitul numelui si litera "E", au posibilitatea sa incalzeasca si electric. Adica au o rezistenta electrica ce functioneaza doar la 220V. Dar caldura produsa este mai putina decat cea obtinuta prin arderea gazului. Este mai mult o dotare complementara, folositoare cand ai nevoie de mai putina incalzire sau perfecta cand nu folosesti camperul si vrei sa mentii o temperatura peste limita de inghet. 

Mai exsta si posibilitatea in cazul camperelor mai vechi sa aiba ca sursa de caldura soba aceea clasica, intalnita la rulote. Dar probabil la cele mai vechi de 1990 - 1995.

Pe asta cu faptul ca produce energie electrica nu am mai auzit-o pana acum. Ar fi interesant, cred. Dar, nu. Din pacate nu ai la bord o centrala electrica ce functioneaza pe gaz. Doar consuma, nu si produce.

 

Nu stiu daca intrebarea din titlu este retorica sau nu, dar eu raspund: evident ca se foloseste si iarna! Unele campere sunt mai bine dotate pentru utilizarea pe timp de iarna, altele mai putin. Dar toate se pot folosi.

  • Like 2
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Nu am mai putut edita asa ca fac completarea despre sobele "clasice" aici: Acestea consuma mult mai putina energie electrica, mai precis doar ventul. Daca imi amintesc corect, la rulota consumul era intre 0.2 si 1A in functie de turatia ventului. Banuiesc ca si la camperele echipate cu asa ceva nu difera mult acest consum. Nu au nevoie de electricitate pentru a mentine flacara. Aprinderea se face cu sistem piezo ( manual sau automat ), iar flacara este mentinuta de o electrovalva ce isi ia energia dintr-un termocuplu aflat in flacara. Are nevoie doar de cativa zeci de mV. Exact ca la aragazul de acasa, cu sistem de asistenta la oprirea flacarii.

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu

Multumesc pentru raspuns. Inteleg ca truma mea consuma 1A/ora adica o baterie de 70 AH ma tine 70 de ore  daca functioneaza doar incalzirea ( cel putin asa inteleg eu )

 

Atasez foto pt a mi spune   rulotisti/autorulotistii cu experienta daca pot avea curaj sa plec 2-3 zile iarna cu utilajul din foto ( alaturi de sotie si de 3 copii mici)

 

Si a-II-a problema vreau sa stiu ce consum de gaz are truma din fotografii, truma de la autorulota mea,  ( cate ore functioneaza truma  la capacitate maxima cu o butelie obisnuita caer la inceput era plina)

 

Si mai am 2 intrebari de astea stupide numai sa nu deranjez...

 

Multumesc!

SAM_3016.JPG

SAM_3017.JPG

SAM_3018.JPG

SAM_3019.JPG

SAM_3020.JPG

SAM_3021.JPG

SAM_3022.JPG

SAM_3023.JPG

SAM_3024.JPG

SAM_3025.JPG

SAM_3026.JPG

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Salutare @Stircu:salutare!:Noi când am avut rulotă am petrecut câteva revelion in ea. Autorulotă deținem de anul curent acum suntem la al doilea. Prima era un Fiat Adriatic cu alcove, in care pe 04. Noiembrie am fost două nopți la Vama Buzăului. Momentan suntem la baza pârtiei de schi Homorod și aici o să rămânem vreo două nopți. 

 În rulotele pe care am avut și în prima autorulotă o butelie ne ținea două zile fără problemă chiar și în -11 grade.  Acumulator la toate am avut de 90 Ah sau mai mare. Pe Valea Cerbului lângă Gura Diham in off, când nu am avut parte de soare după două zile a trebuit să încărcăm bateriile cu generator.  La autorulotă dacă pornești motorul încarcă și bateria auxiliară. 

 

DJI_0277.jpg.4ffc8fb1fcd0a0c8a44038e34f33030d-1.jpg

IMG_20210205_101805.jpg

IMG_20190210_084500_0.jpg

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu
27 minute în urmă, Fejer Antal a scris:

Salutare @Stircu:salutare!:Noi când am avut rulotă am petrecut câteva revelion in ea. Autorulotă deținem de anul curent acum suntem la al doilea. Prima era un Fiat Adriatic cu alcove, in care pe 04. Noiembrie am fost două nopți la Vama Buzăului. Momentan suntem la baza pârtiei de schi Homorod și aici o să rămânem vreo două nopți. 

 În rulotele pe care am avut și în prima autorulotă o butelie ne ținea două zile fără problemă chiar și în -11 grade.  Acumulator la toate am avut de 90 Ah sau mai mare. Pe Valea Cerbului lângă Gura Diham in off, când nu am avut parte de soare după două zile a trebuit să încărcăm bateriile cu generator.  La autorulotă dacă pornești motorul încarcă și bateria auxiliară. 

 

DJI_0277.jpg.4ffc8fb1fcd0a0c8a44038e34f33030d-1.jpg

IMG_20210205_101805.jpg

IMG_20190210_084500_0.jpg

Multumesc de incurajare, probabil ca incepand cu prima zi din an voi incerca o tura de 2..3 zile.  INteleg ca truma poate functiona si fara baterie ( asta daca nu mai functioneaza ventilatorul trumei)?

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal
4 minute în urmă, Stircu a scris:

Multumesc de incurajare, probabil ca incepand cu prima zi din an voi incerca o tura de 2..3 zile.  INteleg ca truma poate functiona si fara baterie ( asta daca nu mai functioneaza ventilatorul trumei)?

Va funcționa însă nu distribuie uniform aerul cald in toate încăpere. Faci economie cu iluminatul folosește numai strictul necesar și verifică des starea bateriei. Dacă observi că scade tensiunea in baterie pornești motorul. Nu cred că vei avea problemă. Mi-e personal îmi place mai mult ieșirile pe timp de iarnă. Succes și ține ne la curent! La mulți ani! 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Salut. 

1 - nu deranjezi. Dacă știu/ știm răspundem cu drag.

2 - tu ai varianta cu sobă clasică.  Deci consum de electricitate mult mai mic. Nici camperul nu este foarte voluminos si automat necesarul de caldura va fi mai mic. Doar ventul consumă.  Dacă bateria este în mințile ei nu ai probleme. Dar pe lângă sobă mai ai și alți consumatori.  Nu uita sa schimbi si bateriile de la aprinderea automata a sobei.

în urmă cu 7 ore, Stircu a scris:

adica o baterie de 70 AH ma tine 70 de ore

Total gresit. Dintr-o baterie nu poti scoate 100%. Depinde de tehnologia ei. Daca este LiFePo4 poate te apropii de 90%. O baterie deep cycle maxim 50%. Una "normala" auto, mult mai putin. 

Eu consider mica bateria de 70Ah, insa depinde mult si de consumatorii avuti. Dar dacă rămâi fără, pornesti motorul sa o incarci. 

3 - cu butelia galbena din imagine ( adica mare ) ar trebui sa poti acoperi cel putin 2-3 zile la o minima de cateva grade pe minus. Daca ai -10 grade probabil nu mai mult de 2 zile. Dar totul depinde de temperatura exterioara, de cate grade faci inauntru, de cate ori deschizi usa, geamurile samd. Deci un raspuns exact nu pot da. Pentru butelie recomand sa o ai si pe a doua la tine, iar un sistem Duo Control face minuni la 3 dimineata cand bate vantul si ploua sau sunt -10 grade ( adica atunci cand are obiceiul sa se termine butelia :default_big_grin: rulotistii cu vechime stiu ).

 

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Banuiesc ca stii, dar pentru siguranta spun: in butelie sa ai GPL ( daca spatiul de butelii este cat de cat izolat, ai incalzire in spatul respectiv sau daca temperaturile nu scad mai jos de -7 / -8 grade ) sau propan ( daca buteliile sunt la discretia temperaturilor de afara sau se prognozeaza sub -10 grade ). Total nerecomandata utilizarea buteliei casnice ( cu gaz butan ) pe perioada rece. Din experienta, propanul se consuma ceva mai repede decat GPL-ul ceea ce solicita prezenta obligatorie a celei de-a doua butelii. 

Si din cum vad amplasarea sobei, la usa de la intrare, va fi mai afectata la deschiderea usii. Aerul rece va lovi direct in ea si "butelca" cu gaz ce comanda flacara de lucru. Astfel ca recomand deschideri cat mai rare si mai scurte ale usii pentru a nu determina soba sa accelereze inutil, cu consumul de gaz corespunzator.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu
în urmă cu 4 ore, Marius Rotaru a scris:

Salut. 

1 - nu deranjezi. Dacă știu/ știm răspundem cu drag.

2 - tu ai varianta cu sobă clasică.  Deci consum de electricitate mult mai mic. Nici camperul nu este foarte voluminos si automat necesarul de caldura va fi mai mic. Doar ventul consumă.  Dacă bateria este în mințile ei nu ai probleme. Dar pe lângă sobă mai ai și alți consumatori.  Nu uita sa schimbi si bateriile de la aprinderea automata a sobei.

Total gresit. Dintr-o baterie nu poti scoate 100%. Depinde de tehnologia ei. Daca este LiFePo4 poate te apropii de 90%. O baterie deep cycle maxim 50%. Una "normala" auto, mult mai putin. 

Eu consider mica bateria de 70Ah, insa depinde mult si de consumatorii avuti. Dar dacă rămâi fără, pornesti motorul sa o incarci. 

3 - cu butelia galbena din imagine ( adica mare ) ar trebui sa poti acoperi cel putin 2-3 zile la o minima de cateva grade pe minus. Daca ai -10 grade probabil nu mai mult de 2 zile. Dar totul depinde de temperatura exterioara, de cate grade faci inauntru, de cate ori deschizi usa, geamurile samd. Deci un raspuns exact nu pot da. Pentru butelie recomand sa o ai si pe a doua la tine, iar un sistem Duo Control face minuni la 3 dimineata cand bate vantul si ploua sau sunt -10 grade ( adica atunci cand are obiceiul sa se termine butelia :default_big_grin: rulotistii cu vechime stiu ).

 

Multumesc, Nu am stiut ca soba are baterie pt scanteie. Va trebui sa gasesc manualtul pt treaba asta!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu
în urmă cu 2 ore, Marius Rotaru a scris:

Banuiesc ca stii, dar pentru siguranta spun: in butelie sa ai GPL ( daca spatiul de butelii este cat de cat izolat, ai incalzire in spatul respectiv sau daca temperaturile nu scad mai jos de -7 / -8 grade ) sau propan ( daca buteliile sunt la discretia temperaturilor de afara sau se prognozeaza sub -10 grade ). Total nerecomandata utilizarea buteliei casnice ( cu gaz butan ) pe perioada rece. Din experienta, propanul se consuma ceva mai repede decat GPL-ul ceea ce solicita prezenta obligatorie a celei de-a doua butelii. 

Si din cum vad amplasarea sobei, la usa de la intrare, va fi mai afectata la deschiderea usii. Aerul rece va lovi direct in ea si "butelca" cu gaz ce comanda flacara de lucru. Astfel ca recomand deschideri cat mai rare si mai scurte ale usii pentru a nu determina soba sa accelereze inutil, cu consumul de gaz corespunzator.

Sincer stiam doar despre faptul ca GPL ul poate afuma pa la frigider pe la boiler, asa auzisem eu. Pt prima data am aflat ca exista butelii cu butan respectiv propan sper ca angazatii care le vand sa aiba informati a asta . La ce temperaturi vor fi in perioada asta cred ca amastec imi trebuie.

Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Dai masca jos și o să vezi că în partea de jos este o casetă dreptunghiulară de plastic negru. Are un capac care parcă glisează în sus.  Înăuntru are o baterie AA. Cumpără una de cea mai bună calitate ( mărci din alea cu iepurași sau ceva similar ) și te va ține cel puțin 2-3 ani.

 

GPL - ul nu afumă.  Afumă problemele aparatelor, reglajele proaste. Garantat. Am folosit 9 ani GPL fără probleme. Când a afumat am avut de reparat, dar nu gazul era problema. Fie duze decalibrate, fie admisia de aer opturată,   mizerie pe arzător samd.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Dai masca jos de la sobă ( ai grijă la sârmele elastice ce țin masca să nu le strâmbi ) și o să vezi că în partea de jos este o casetă dreptunghiulară de plastic negru. Are un capac care parcă glisează în sus.  Înăuntru are o baterie AA. Cumpără una de cea mai bună calitate ( mărci din alea cu iepurași sau ceva similar ) și te va ține cel puțin 2-3 ani.

 

GPL - ul nu afumă.  Afumă problemele aparatelor, reglajele proaste. Garantat. Am folosit 9 ani GPL fără probleme. Când a afumat am avut de reparat, dar nu gazul era problema. Fie duze decalibrate, fie admisia de aer opturată,   mizerie pe arzător samd.

 

Butelii cu propan găsești doar în orașele mari in1, 2 benzinarii OMV sau Petrom. Nu sunt peste tot. Sper să nu te încrezi în "cunoștințele" vaste ale vânzătorilor.  În Călărași este la stația nr 2 - sper că o știi.  Caută pe Goagăl " LISTA LOCATIILOR PETROM SI OMV UNDE VEI GASI BUTELIILE CU PROPAN"  și le vezi pe toate din țară. 

Dar dacă ai compartimentul buteliilor mai ferit sau încălzit nu ai nevoie de  propan. Dacă nu, este mai sigur cu propan.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu
în urmă cu 12 ore, Marius Rotaru a scris:

Dai masca jos de la sobă ( ai grijă la sârmele elastice ce țin masca să nu le strâmbi ) și o să vezi că în partea de jos este o casetă dreptunghiulară de plastic negru. Are un capac care parcă glisează în sus.  Înăuntru are o baterie AA. Cumpără una de cea mai bună calitate ( mărci din alea cu iepurași sau ceva similar ) și te va ține cel puțin 2-3 ani.

 

GPL - ul nu afumă.  Afumă problemele aparatelor, reglajele proaste. Garantat. Am folosit 9 ani GPL fără probleme. Când a afumat am avut de reparat, dar nu gazul era problema. Fie duze decalibrate, fie admisia de aer opturată,   mizerie pe arzător samd.

 

Butelii cu propan găsești doar în orașele mari in1, 2 benzinarii OMV sau Petrom. Nu sunt peste tot. Sper să nu te încrezi în "cunoștințele" vaste ale vânzătorilor.  În Călărași este la stația nr 2 - sper că o știi.  Caută pe Goagăl " LISTA LOCATIILOR PETROM SI OMV UNDE VEI GASI BUTELIILE CU PROPAN"  și le vezi pe toate din țară. 

Dar dacă ai compartimentul buteliilor mai ferit sau încălzit nu ai nevoie de  propan. Dacă nu, este mai sigur cu propan.

  Compatimentul pt butelii e oarecum ferit dar nu este incalzit ( este in interioruul rulotei dar accesul se face pe o usita exterioara)) . De la ce temperatuara in jos trebuie propan?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Dacă se afla în interiorul camperului cred că până la -7/-8 face serviciu GPL. În funcție de câtă căldură fură din interior poate si mai jos.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu
în urmă cu 15 ore, Marius Rotaru a scris:

Banuiesc ca stii, dar pentru siguranta spun: in butelie sa ai GPL ( daca spatiul de butelii este cat de cat izolat, ai incalzire in spatul respectiv sau daca temperaturile nu scad mai jos de -7 / -8 grade ) sau propan ( daca buteliile sunt la discretia temperaturilor de afara sau se prognozeaza sub -10 grade ). Total nerecomandata utilizarea buteliei casnice ( cu gaz butan ) pe perioada rece. Din experienta, propanul se consuma ceva mai repede decat GPL-ul ceea ce solicita prezenta obligatorie a celei de-a doua butelii. 

Si din cum vad amplasarea sobei, la usa de la intrare, va fi mai afectata la deschiderea usii. Aerul rece va lovi direct in ea si "butelca" cu gaz ce comanda flacara de lucru. Astfel ca recomand deschideri cat mai rare si mai scurte ale usii pentru a nu determina soba sa accelereze inutil, cu consumul de gaz corespunzator.

Sincer stiam doar despre faptul ca GPL ul poate afuma pa la frigider pe la boiler, asa auzisem eu. Pt prima data am aflat ca exista butelii cu butan respectiv propan sper ca angazatii care le vand sa aiba informati a asta . La ce temperaturi vor fi in perioada asta cred ca amastec imi trebuie.

Multumesc!

metoda.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu

Se pare ca va fi cald pe Valea Prahovei  in aceasta perioada. Mai departe nu ma bag ( poate Buzau) GPL aici in zona nu se mai baga in butelii decat  a fost  acea mare explozie.

Asa ca am 2 variante:  voi mai cumpara o butelie,   cu butan sau cu propan. Butanul face o flacara albastra in timp ce GPL ul o face toate culorile eu asa imi amintesc.Pe pteava  de gaze a locuintei probabil ca vine butan sau un amestec....

 

Va multumesc pentru timp si raman dator@

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu
5 minute în urmă, Stircu a scris:

Sincer stiam doar despre faptul ca GPL ul poate afuma pa la frigider pe la boiler, asa auzisem eu. Pt prima data am aflat ca exista butelii cu butan respectiv propan sper ca angazatii care le vand sa aiba informati a asta . La ce temperaturi vor fi in perioada asta cred ca amastec imi trebuie.

Multumesc!

metoda.jpg

Husa asta nu cred ca face mai mult decat o butelie si din experienta mea minima cred ca ajuta mult!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru
10 minute în urmă, Stircu a scris:

Se pare ca va fi cald pe Valea Prahovei  in aceasta perioada. Mai departe nu ma bag ( poate Buzau) GPL aici in zona nu se mai baga in butelii decat  a fost  acea mare explozie.

Asa ca am 2 variante:  voi mai cumpara o butelie,   cu butan sau cu propan. Butanul face o flacara albastra in timp ce GPL ul o face toate culorile eu asa imi amintesc.Pe pteava  de gaze a locuintei probabil ca vine butan sau un amestec....

 

Va multumesc pentru timp si raman dator@

Asta cu  flacăra nu prea o cred . Dar ce știu sigur este că dacă iei butan o să îngheți.

Dacă nu știi,   butan punct vaporizare 0°C versus propan -40°C. Alege.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu
acum o oră, Marius Rotaru a scris:

Asta cu  flacăra nu prea o cred . Dar ce știu sigur este că dacă iei butan o să îngheți.

Dacă nu știi,   butan punct vaporizare 0°C versus propan -40°C. Alege.

 

Multumesc! nu am avut informatiile aste 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu
La 29.12.2023 la 12:19, Stircu a scris:

Multumesc! nu am avut informatiile aste 

Pana la urma am bagat  GPL   si nu am gasit acea baterie A4 probabil ca e AA

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin B

O asa reusita trebuie sarbatorita zdravan in zlilele noastre! Felicitari!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
acum o oră, Cosmin B a scris:

O asa reusita trebuie sarbatorita zdravan in zlilele noastre! Felicitari!

Subscriu, este un adevarat clasic in viata - se citeaza singur!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stircu

In primul rand  LA MULTI ANI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dupa care ma simt dator sa scriu cateva cuvinte despre aventura de iarna.

Povestioara de iarna a fost cam asa: Am plecat pe 1 iauarie dimineata, din mun Calarasi catre Sinaia. Mers relaxat am facut in jur de 3, 5 ore. Nu era foarte aglomerat in Sinaia asa ca am gasit cu usurinta loc ( locuri) de campare defapt de parcare.  Voi adauga foto pt a mi spune cei cu experienta daca am parcat bine sau rau. Consum mediu  autorulota 9l/100km.

Principala mea  grija la planificarea miniexcursiei a fost caldura mai ales pt ca nu aveam sistem de rezerva ( varianta care functioneza cu motorina) si pt ca aveam cu mine 3 copii mici, cel mare de 7 ani.

Nu au fost probleme mari  pt ca  a fost cald minim -1 grad iar maxima de 10 grade ( soba a mers maxim la jumatate din capacitate) cu toate astea probleme ce tin de incalzire au fost astfel:

1.geamurile cabinei dar si geamurile rulotei au nevoie de izolatie termica pt perioada de noapte/ iarna(  sper ca cei cu experianta au o solutie pe care mi -o vor spune si mine)M-a salvat putin perdeaua de panza care delimiteaza cabina

2 diefrenta mare de temperatura intre  patul de jos si patul de sus ( mansarda sau cu o fi denumirea) sper ca cei cu experianta au o solutie pe care mi -o vor spune si mine pt ca banuiesc o diferenta de 4--5 grade ceea ce e mult.

Butelia: avea cam o treime butan peste care am adaugat GPL de 90 ron. Asa cum auzisem flacara butin mai rosie nu albastru curat ca la butan. In cele aproximativ 40 de ore de functionare (inclusiv, ceai cafea , lapte , apa calda) aproximez ca am consumat doat un sfert din butelie.

apa.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

OFF TOPIC

Rog un moderator- Radierea mesajelor off topic

 

în urmă cu 8 ore, Stircu a scris:

pam FLET motociclistii se ajuta intre ei!

:default_109: .... pentru a se ajuta, intre ei, oamenii (aia buni dar si aia rai), au un nume frumos: "solidaritate".

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.