Stefan1972

Melc lovit in strainatate - info utile

5 postări în acest subiect de discuţie despre Melc lovit in strainatate - info utile

Melc lovit in strainatate - info utile

Stefan1972

Probabil ajuta pe cineva  in caz de pateste ceva buba in strainatate, asa ca zic povestea mea.

 

In drum spre Grecia (vara asta), in Bulgaria, am fost lovit din spate (stationam si un nene bulgar a facut cioca boca cu mine, probabil nu il mai tineau franele ). Bulgarul ok, chemat politia, recunoscut vina, facut amiabila, lipit bara spate cu banda de aia de ratza (nu era sparta bucati), mers mai departe spre Grecia si facut concediul ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

La prima oprire de peste noapte luat legatura (email) cu Generali Romania (bulgarul avea asigurare la Generali Bulgaria), completat formulare, trimis poze, facut tot ce a cerut Generali Romania.

Mi s-a eliberat online adeverinta de reparatie, constatare daune dupa pozelel trimise, ce sa mai, totul s-a facut online, din vacanta.

     Acum vine partea un pic mai complicata...reparatia :) . Decizia data de inspectorul Generali a fost inlocuire, e ok, doar ca de unde iau bara (noua sau second) tinand cont ca melcul meu e din 2003, plasticele pt autorulote nu se gasesc pe toate drumurile (presupun ca este o boala generala a autorulotelor dat fiind seria mica in care se fabrica vs milioane la masinile normale). Asa ca luat legatura cu producatorul melcului meu (Challenger) el m-a sfatuit sa iau legatura cu dealerii oficiali, asa ca da si cauta. In Romania nu sunt dealeri oficiali Challenger, asa ca am ales de pe site-ul Challenger dealerii cei mai aproape de Romania (Croatia, Austria, Italia) si le-am scris ...mi-a raspuns doar unul din Italia si unul din Croatia. Normal ca nu aveau pe stoc, trebuia comanda, plata in avans 50%, livrarea dura cu lunile, si cel mai important, nu lucrau cu asigurarile, asa ca singura posibilitate a fost sa cer reparatie in regie proprie la Generali, eu sa primesc banii de la ei, si apoi sa fac o mica excursie iin Zagreb si acolo sa pun bara. Explicat problema la Generali, pus factura proforma cu pretul barei si manopera (croatul mi-a dat proforma), si asteptat rapsuns....si asteptat, si asteptat, si asteptat. Generali Romania ziceau ca asteapta raspuns de la Generali Bulgaria (logic din punctul meu de vedere), care raspuns (pozitiv sau negativ) nu mai venea.

     Si uite asa s-a implinit 3 luni de la depunera actelor...intre timp inspectorul de la Generali Romania m-a avertizat ca spetele de genul asta (accident in strainatate) dureaza ff mult, posibil sa fie si 1 an jumate. Nevrand sa atept asa mult am inceput sa caut in dreapta si stanga si am aflat ca exista un document la nivelul UE care stabileste termene si penalitati in caz de depasirea lor. Undeva zicea ca , in caz de accident in strainatate (cazul meu) trebuie sa se primeasca un raspuns justificat (pozitiv sau negativ, nu conteaza) in cel mult 3 luni de la depunerea actelor pt despagubire, in caz contrar pot cere daune. La fel se zice ca daca in 3 luni de la depunerea actelor nu primesc niciun raspuns justificat (poziitiv sau negativ) de la asiguratorul vinovatului sau de la reprezentantul lui in Romania, ma pot adresa organismului national din tara de resedinta a pagubitului, adica B.A.A.R (cred ca e Biroul Asiguratorilor Auto din Romania ) in cazul meu. Asa ca dupa 3 luni si cateva zile de asteptare am luat legatura cu B.A.A.R, ei mi-au solicitat iarasi toata hartogaraia trimisa si la Generali Romania (o aveam deja pregatita pe laptop deci mi-a fost usor), si am cerut plata facturii proforme (nu conteaza cat era factura) plus 10% dobanda de la data celor 3 luni pana cand se emite oferta de despagubire (am justificat cei 10% ca atat era dobanda cea mai mica in Romania la creditele de nevoi personale). In cateva zile (sub 1 saptamana) de cand am trimis la BAAR cererea de despagubire am primit mail si de la Generali Romania cum ca sunt de acord cu plata facturii proforme, dat ibanul, si iarasi in cateva zile am primit banii in cont.

Ramane sa fac comanda de bara, sa o montez, si happy ending .

 

Concluzia e ca nu trebuie sa ne amaram zilele daca se intampla un cioca boca usor in strainatate, se rezolva. Presupun ca mai conteaza si asiguratorul din tara vinovatului si cine este reprezentatul lui in Romania, in cazul meu Generali Romania au fost ok, nu am ce sa le reprosez.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

Salut, @Stefan1972 !

 

Utila informatia si ma bucur ca ati reusit s-o schimbati vs. reparat. Sunt curios daca acel dealer (sau chiar producatorul) o avea uitata prin depozit sau a construit-o "pe loc", semn ca a pastrat matrita.

 

Una peste alta, eu as fi votat pentru reparatie, ar fi fost mult mai rapid, bineinteles cu decontarea banilor de la asigurator.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Salutare

în urmă cu 2 ore, Stefan1972 a scris:

.... exista un document la nivelul UE care stabileste termene si penalitati in caz de depasirea lor. Undeva zicea ca , in caz de accident in strainatate (cazul meu) trebuie sa se primeasca un raspuns justificat (pozitiv sau negativ, nu conteaza) in cel mult 3 luni de la depunerea actelor pt despagubire, in caz contrar pot cere daune. La fel se zice ca daca in 3 luni de la depunerea actelor nu primesc niciun raspuns justificat (poziitiv sau negativ) de la asiguratorul vinovatului sau de la reprezentantul lui in Romania, ma pot adresa organismului national din tara de resedinta a pagubitului, adica B.A.A.R (cred ca e Biroul Asiguratorilor Auto din Romania ) in cazul meu.

Corect...

Am tot postat diferite informati utile de pe site-ul Uniunii Europene, dar ... mult de citit (plictisitor, si al naibii de greu de inteles) asa ca, am renuntat....

 

 

grafik.png.0bb00a95b9eebde6649e288edde9424f.png

 

L263/11 din 07.10.2009 (DIRECTIVA 2009/103/CE A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUI )


CAPITOLUL 7

DESPĂGUBIREA PREJUDICIILOR REZULTATE ÎN URMA ORICĂRUI ACCIDENT CAUZAT DE UN VEHICUL ACOPERIT DE ASIGURAREA MENȚIONATĂ LA ARTICOLUL 3

 Soooo, sa vedem ce (ne)spune directiva:

"" Articolul 3

Obligația de asigurare a vehiculelor

În conformitate cu dispozițiile articolului 5, fiecare stat membru ia toate măsurile necesare pentru a se asigura că răspunderea civilă pentru pagubele produse de vehiculele care staționează în mod obișnuit pe teritoriul lor este acoperită prin asigurare.

Măsurile menționate la primul paragraf stabilesc prejudiciile acoperite de asigurare, precum și termenii și condițiile asigurării.

Fiecare stat membru ia toate măsurile necesare pentru a se asigura că prin contractul de asigurare sunt acoperite și următoarele:

(a) prejudiciile cauzate pe teritoriul altor state membre, în conformitate cu legislația în vigoare în acele state;

(b) prejudiciile suferite de resortisanții statelor membre în timpul unei călătorii ce leagă direct două teritorii în care se aplică tratatul, în cazul în care nu există un birou național al asigurătorilor pentru teritoriul traversat; în acest caz, paguba sau vătămarea se despăgubește în conformitate cu legislația internă privind asigurarea obligatorie în vigoare în statul membru pe teritoriul căruia staționează în mod obișnuit vehiculul.

Asigurarea prevăzută la primul paragraf acoperă în mod obligatoriu prejudiciile materiale și vătămările corporale.""

 

"" Articolul 22

Procedura de despăgubire

Statele membre prevăd obligații însoțite de sancțiuni financiare eficiente și sistematice corespunzătoare sau de sancțiuni administrative echivalente pentru a se asigura că, în termen de 3 luni începând cu data la care persoana vătămată și-a prezentat cererea de despăgubire, fie direct întreprinderii de asigurare a persoanei care a provocat accidentul, fie reprezentantului său însărcinat cu soluționarea cererilor de despăgubire:

(a) întreprinderea de asigurare a persoanei care a provocat accidentul sau reprezentantul său însărcinat cu soluționarea cererilor de despăgubire sunt ținuți să prezinte o ofertă de despăgubire justificată, în cazul în care răspunderea nu este contestată și prejudiciul a fost cuantificat; sau

(b) întreprinderea de asigurare căreia i-a fost prezentată cererea de despăgubire sau reprezentantul său însărcinat cu soluționarea cererilor de despăgubire sunt ținuți să dea un răspuns justificat la elementele invocate în cerere, în cazul în care răspunderea a fost respinsă sau nu a fost stabilită în mod clar sau în care prejudiciul nu a fost pe deplin cuantificat.

Statele membre adoptă dispoziții care să garanteze că, în cazul în care oferta nu a fost prezentată în termen de 3 luni, se percep dobânzi calculate în funcție de valoarea despăgubirii oferite de către întreprinderea de asigurare sau acordate de către judecător persoanei vătămate.""

 

 

@Stefan1972 ... ma bucur sa aud ca, .... ai reusit reparatia in regie proprie. Era o vorba "All's Well That Ends Well" - Totul e bine cand se termina cu bine (dupa un sir de evenimente neplacute, au un sfarsit ... happy-end)

Personal, alegeam sa o repar la un service (autorizat) fie el in Italia sau ...Croatia.

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gherman Radu

@Stefan1972 Buna ziua, imi pare rau pentru cele intamplate, trebuia sa va adresati direct la BAAR si scapati mai repede si eu am avut un incident de genul dar cu masina, m-am adresat direct la BAAR si intr-o luna am avut banii, termenul pentru primirea banilor, asta in regie proprie este de 3 luni dar ei se misca mai repede. Sanatate

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan1972
acum o oră, Gherman Radu a scris:

@Stefan1972 Buna ziua, imi pare rau pentru cele intamplate, trebuia sa va adresati direct la BAAR si scapati mai repede si eu am avut un incident de genul dar cu masina, m-am adresat direct la BAAR si intr-o luna am avut banii, termenul pentru primirea banilor, asta in regie proprie este de 3 luni dar ei se misca mai repede. Sanatate

Salut...din cate m-am interesat, nu se poate adresa direct catre BAAR inainte de trecerea a 3 luni de la depunerea actelor intai la asiguratorul vinovatului sau la reprezentantul lui in Romania

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.