Vizitator

Legaturi prize 7 si 13pini

81 postări în acest subiect de discuţie despre Legaturi prize 7 si 13pini

Legaturi prize 7 si 13pini

Vizitator

Am deschis acest topic pentru cei care nu stiu cum se fac legaturile la prizele cu 7 pini , cat si la cele cu 13pini.

Pe langa codul culorilor , aveti si identificarea  pinilor dupa codul numeric.

In general , pe priza sau stecher , sunt trecute si acele coduri numerice , din cate am constatat eu in ultima vreme.

La cele cu 13pini , aveti data si sectiunea minima a cablului electric , mai ales pentru alimentarea accesoriilor ( frigider , baterie, , pompa de apa )

2dipqae.jpg

2nghszn.jpg

oi7n7n.jpg

2m76f86.jpg

2ep7onk.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cristian S.

Intreb aici ca sa nu mai deschid alt topic cu discutii asemanatoare.

Rulota este englezoaica deci are 2 mufe cu 7 pini. Masina are montata priza cu 7 pini. Astazi am comandat cablajul original cu 13 pini pentru masina cablaj plug&play.

Problema e ce fac cu rulota? Modific prizele la rulota pe 13 sau caut adaptor de la 13 la dublu 7?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Eu zic sa pui toate firele de la rulota intr-un stecker cu 13pini

Cei 13pini iti acopera toate optiunile ( lumini si alimentare rulota+frigider)

In plus de asta priza cu 13pini este de o mie de ori mai fiabila si mai robusta decat cea cu 7 .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian S.

Acum am priza 7 pt remorca si platforme.Nu prea am unde sa pun pe masina mai o priza cu 7, pentru ca e modelul ce se ascunde sub bara, iar acolo locul e conceput doar pt una altfel va ramane fix din cauza rotii de rezerva.Daca mai pun una langa si sa ramana priza fixa nu mai pot rabata suportul ce tine roata.Deci exclus mai ales ca deja am comandat de la reprezentanta kitul electric pentru 13 pini si nu a fost chiar ieftin, l-am ales pe asta ca masina e preinstalata doar mufez mufa.

Ori din 13 caut sau fac adaptor la cele 2 de 7 ori rulota o modific pe 13, care varianta e mai buna?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Cristi ,

Asculta-ma ca nu te invat de rau : pune de 13pini si la rulota . Adaptorul ala este o grija in plus.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian S.

Multam baieti, asa am sa fac.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Va rog frumos sa ma ajutati si pe mine sa rezolv primul pas in procesul de procurare a unei rulote. Am carlig la masina montat , dar, folosesc momentan o priza cu 7 pini pentru tractarea unei remorci usoare.

Instalatia electrica am facut-o personal , asa cum m-am priceput , prin legarea prizei  la cablurile electrice care alimenteaza becurile din spatele masinii, respectiv la : semnalizare stg/dr, pozitie, stop frana si avarie.

Stiu ca este o improvizatie si ca,   in momentul cand voi cumpara rulota , trebuie sa am o priza cu 13 pini si cu legaturi noi , realizate asa cum trebuie.

Problema e , daca pot realiza singur aceste legaturi si de unde sa ma bransez , sau, ma sfatuiti sa apelez la un electrician auto  calificat?

Masina mea e un VW Bora 1, 9 TDI Berlina, an 2002.

Multumesc anticipat!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

De ce trebuie sa ai neaparat o priza cu 13 pini? Cand majoritatea folosesc pe cele cu 7 pini si la nevoie, se poate adauga un adaptor de la 7 pini la 13 pini.

Sigur nu vei rezolva sa functioneze toate comenzile, asa ca sfatul meu este sa consulti un electrician auto, neaparat.

Este posibil ca atunci cand te "legi" de rulota, sa cedeze siguratele, fie cele ale masinii, fie cele de la rulota.

Succes!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Ai dreptate !

In mod sigur ceea ce am facut eu nu e ok, dar, Adrian comenta undeva pe forum ca prizele cu stechere de 13 pini sunt mai sigure decat cele cu 7 pini, iar rulotele de pe continent au stechere cu 13 pini.

Daca voi cumpara o asemenea rulota, e mai facil sa schimb priza masinii cu una de 13 pini si sa realizez si celelalte legaturi electrice la ea (respectiv alimentare frigider, iluminat interior, incarcare baterie proprie a rulotei, etc).

Problema era daca eu pot face acest lucru, sau, e prea complicat si e bine sa apelez, asa cum ai sugerat tu, la un electrician autorizat .

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Stoian

Vreau sa montez a doua priza pe masina si anume cea pt alimentarea frigiderului in mers, incarcarea bateriei... si nu stiu legaturile la mufa gri de la rulota. Ma puteti ajuta cu o schema?

Multumesc!

post-136-14355621771122_thumb.jpg

post-136-14355621771992_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil Naghi

Cred ca asta este schema care-ti trebuie.

post-689-14355621781024_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil Naghi

Sau cred ca asta.....

post-689-14355621783912_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi Stoian

Multumesc mult Emil Naghi, astea sunt. Acum mai am o nelamurire la prima poza dreapta sus; ce inseamna "intoarcere frigider"? Minus sau plus?

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Cristi-An ,

Te felicit ca te preocupa sa rezolvi singur problemele. Asta incerc si eu sa fac, dar tot nu am inteles , cablurile pentru lumini de la masina unde le-ai bransat ? Sau ai cumparat masina cu carlig si priza gata montate ?

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Multumesc , Cristi - An ; aproximativ la fel am facut si eu . Am depistat firele respective fara sa umblu la lampile din spate ale masinii , am desizolat o portiune mica , am lipit cu pistolul un fir pe care l-am dus la priza masinii. Am vrut sa stiu daca e ok , sau ar fi trebuit sa plec cu cablurile de undeva de la tabloul general al masinii. Asa cum am procedat amandoi, sectiunea cablului care alimenta , sa zicem un bec de stop la masina, dupa legarea rulotei va mai alimenta un bec , cel de stop de la rulota. Nu ma pricep , dar sper ca sectiunea conductorului respectiv sa fie ok si sa nu se incalzeasca. Cred ca m-am facut inteles.

Circul de ani buni cu remorcuta de 500kg si nu am avut nici o problema. Totusi rulota e altceva.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Multumesc, m-am mai linistit. Problema ramane pentru a doua priza ce urmeaza a fi montata la masina . Cablajele le pozez eu in masina , problema care mai trebuie sa o studiez se refera la releu , sigurante si altele pe care inca nu le stiu.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mariusb11

Mircea, inteleg ca ai facut deja "investitii" cumparand priza de 7pini.

Eu as fi pus pe masina priza de 13pini, la rulota stecher 13pini, iar pentru remorcuta foloseai un adaptor 13-7pini, intrucat remorcuta nu are nevoie de 13pini (consumatori suplimentari).

Eu sunt in aceeasi situatie avand rulota si remorca si este simplu, eficient si fara dureri de cap. Mai mult, daca folosesti doar tu remorca, poti lasa adaptorul prins permanent de stecherul remorci si nu mai ii porti de grija.

Priza de 13pini nu stiu daca este mai rezistenta sau eu as zice ca nu, insa iti ofera tot ce ai nevoie la o rulota chiar mai mult in sensul ca iti mai raman si ceva pini liberi.

Un alt avantaj este ca pe 13pini ai si mersul inapoi care daca la remorca nu este asa o problema ai sa te bucuri de el la rulota.

In priza de 13pini trebuie sa ai pe fire de 2, 5 +permanent (util pentru lumini interior dar mai ales pentru pompe) si +contact (necesar pentru frigider si incarcarea bateriei rulotei de la masina).

Nu uita, fiecare + are propiul -, deci o sa ai trei -/mase.

Spor!

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Cristi An si Mariusb11, va multumesc pentru interventii, dar va rog sa imi permiteti sa va explic cum vad eu problema aceasta. La iesiri cu rulota, consider ca sunt suficienti cei 7 pini pentru semnalizari, frina, pozitie si lampa de ceata. La mers inapoi, te mai dirijeaza cineva si nu o faci pe drumul public decat extrem de rar.Oricum nemtoaicele (Hobby si  Dethleffs pe care le-am vazut de curand au 7 pini)

    Cand pleci de acasa, ai bateria rulotei incarcata, panoul solar voltaic la tine si obligatoriu o lada frigorifica cu pinguini, sau electrica la 12v (daca te tine punga) plina cu carnitza pentru gratar si alte produse care trebuie sa stea la rece. Cei maxim 100 km pana la destinatie ii parcurgi in maxim 2 ore. Odata ajuns in off camping, pui frigiderul pe gaz si mai stai o ora pana se raceste bine, timp in care bei doua beri ca sa nu se incalzeasca - berea.  :) Deja au trecut 3 ore si poti muta carnitza din lada frigorifica in frigider.Din experienta, va asigur ca in 3 ore, carnitza e inghetata bocna cand o scoateti din lada frigorifica.  Restul activitatilor : cort, desfacere bagaje, etc. le stiti mai bine decat mine ; eu doar le visez acum. ptg Astept sa ma contraziceti, daca gresesc cu ceva.  :-)  hi

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mariusb11

Decizia, clar iti apartine. Daca rulota la care visezi nu o sa aiba baterie??? Sau esti plecat o saptamana in off si se descarca?. In cazul in care ai o sursa de incarcare fie chiar si un panou fotovoltaic, poate ca nu e o problema. Eu unul am cumparat personal rulota si nu era prevazuta cu baterie propie, cam un an de zile a trebuit sa stau mereu cu rulota "conectata" la masina iar baterie i-am pus ca sa scap de aceast impediment. Pentru o vacanta linistita in off a trebuit sa pun o baterie la rulota si astfel sa pot pleca numai cu masina fara sa planga careva ca nu are apa, lumina, etc. Acum de 1mai am avut la mine generator ca stiam ce o sa ma astepte (multi invitati si consum mare de curent), dar cum eu nu am panou si daca nu vroiam sa mai car si generatorul porneam masina si incarcam bateria rulotei sau o lasam "conectata" la rulota si foloseam curent si din bateria de la masina.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil Naghi

@ Mircea si CristiAn, corect !  superok

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex Stefanescu

Buna seara !

Am ales sa postez in acest topic rugamintea mea pentru oricare dintre voi care ma poate ajuta cu o proba. Am montat de curand carligul si priza cu 13 pini si as vrea ca in zielel urmatoare sa plec in Germania dupa rulota doar ca vreau sa ma asigur de functionalitatea prizei, sa nu cumva sa ma trezec printre straini cu probleme tehnice.

Ma pot deplasa oriunde in jurul Bucurestiului, de preferat in a doua parte a zilei.

Va multumesc !

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Daca ai o lampa de control si schema in fata , este foarte simplu .

Daca nu te descurci , suna-ma de marti incolo si stabilim o zi in care sa ne vedem.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
.Vizitator..

...si daca iei in considerare o rulota mai veche, ia-ti si un adaptor 13/ 7 pini. 13 spre masina, 7 spre rulota, ca exista si invers.

Functie de timpul disponibil si pret, gasesti la Exis, Motorhome, aici sau pe Olx.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex Stefanescu

Cristi, crezi ca mai poti urca o data filmuletul in care ai unit cele 2 cabluri de 7 de la rulota in mufa de 13? Am accesat link`ul dar cred ca a expirat perioada.

Multumesc !

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex Stefanescu

Stie cineva unde pot gasi in tara un adaptor de la 13 pini (cat am eu pe masina) la 2 x 7 pini?

Cam asa arata :

post-1223-14355623713091_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Cristian Iovitu
      de Cristian Iovitu
      Salutare tuturor,
      In `uichend` am incercat sa cuplez rulota la 3008, totul a fost ok pe partea cu cuiul Westfalia versus Winterfoff de pe Hobby :). M-am lovit insa de faptul ca nu pot conecta corect mufa 13 pini de la remorca la cea (prost amplasata, parerea mea) a masinii... Prinde doar partial, uneori merg becurile pe frana dar semnalizatoarele ba, alteori invers, sau doar lampa de la numar... Daca o misc usor atunci cand este `cuplata` am cazurile de mai inainte, pe rand. Banuiesc ca in mers asta nu este acceptabil.
      Trebuie sa merg la RAR cu ea saptamana asta, are cineva o idee despre cum as putea rezolva situatia? Mufa noua? Mama, tata? Am atasat si poze cu cele doua, ma gandeam poate e mai bine sa inlatur pe pe cupla tata intaritura din lateral? Ea cam impiedica intrarea mufei corect (se loveste de capacul mufei mama, care din cauza spoilerului masinii nu se ridica la mai mult de 90 de grade).
      Multumesc anticipat, Cristi


    • Bogdan N.
      de Bogdan N.
      Buna ziua tuturor.
      In urma unui upgrade electric la rulota am ramas cu cateva componente.
      DONEZ oricariu interesat.
       


    • Vasile Oae
      de Vasile Oae
      Cum acum sunt la faza in care imi ajustez putin instalatia electrica a rulotei (de Anglia) la tara noastra, am si eu o intrebare la cei umblati mai mult prin campingurile din tara..... in general in campingurile amenajate ce tipuri de prize electrice pentru alimentarea rulotei se pune la dispozitie? Priza obisnuita shuko? Sau CEE de 16A? Vreau sa stiu ce tip de stecher pun la prelungitorul rulotei. Stiu ca pot sa imi fac tot felul de adaptoare de la orice la orice, dar prefer un cablu direct fara adaptoare. Orice adaptor e un punct slab. Macar in 70% din situatii sa nu folosesc asa ceva.
      Multumesc mult!
    • Cristian Popa
      de Cristian Popa
        Cu bucurie va salut,
        Dupa multe, foarte multe cautari, dupa foarte multe opinii pro sau contra, am decis sa pun pe rulota panou fotovoltaic. Investitia nu se va amortiza intr-un viitor foarte apropiat (comparativ cu costul motorinei pentru generator), dar din comoditatea de a nu mai lua un generator cu mine, am recurs la aceasta varianta. Intentionez ca in curand, panoul sa-l folosesc si acasa (ca sa nu stea degeaba  ). Pana acum mi-am procurat doar panoul de 250W si accesoriile de montaj, controller-ul MPPT de 30A, cablu pentru panou, conectori MC4, leduri pentru iluminat interior, intrerupatoare. Din motive financiaro-contabile (la mine nu s-a rectificat bugetul  ])] ), inca nu am cumparat invertorul si acumulatorul.
        Am deschis acest subiect, astefel incat, cei ce vor sa-si satisfaca acest moft cu panoul fotovoltaic sa stie la ce costuri sa se astepte. Costurile totale (incluzand acumulatorul pe gel de 120A si un invertor 1000W care nu le-am cumparat) sunt de aproape 2600lei (cam un sfert din pretul rulotei mele  wow), iar greutatea rulotei creste cu oprximativ 60 kG.
        Pentru pompele de apa, lumina interioara/exterioara, si un radio care sa faca un pic de galagie, oare merita acest efort finaciar si cresterea greutatii rulotei cu 10% (in cazul meu rulota goala are 574 kg)? Fiecare decide.
                                                          Pret (lei)  Greutate (kg)
      Panou fotovoltaic 250W - 1 buc         625  19.6
      Controller MPPT 30A - 1 buc                 230         0.6
      Acumulator solar pe gel 120A - buc  900         31.4
      invertor 1000W - 1 buc                         650        3.2
      Cablu pentru panou solar - 20 m           97  1.65
      Conectori MC4 - 2 set                           14         0.08
      Feronerie (bracheti panou, suruburi…)   26         1.2
      Banda led 12v - 2.5 m                           18         0.09
      Itrerupator pentru leduri - 2 buc           10         0.11
      Silicon etansare                                   15         0.15
              Total                                      2585         58.08
        Pe langa cele de mai sus, mai trebuie tot felul de maruntisuri (fasete, bada izolatoare sau tub termo, suruburi, surubele...), care le mai are fiecare prin cutia cu boscarte. Nu am pus la socoteala sigurantele pe care le aveam.
        Exista si variante cu un cost mai scazut, iar pentru cei care au baterie la rulota, costurile se reduc si mai mult
                                                                    Pret (lei) Greutate (kg)
      Panou fotovoltaic 100W - 1 buc                   425   8.1
      Controller MPPT 10A - 1 buc                           125   0.6
      Acumulator solar pe gel 60A - buc                   600   19.8
      invertor 300W - 1 buc                                     250   1.5
      Cablu pentru panou solar - 20 m                     97   1.65
      Conectori MC4 - 2 set                                     14   0.08
      Feronerie (suport panou, suruburi…)             26   1.2
      Banda led 12v - 2.5 m                                     18   0.09
      Itrerupator pentru leduri - 2 buc                     10   0.11
      Silicon etansare                                             15   0.15
      Total                                                1580 33.28
        Daca voi avea timp in weeckend (cu toate ca nu cred  nyo), si daca vremea va tine cu mine, voi incepe montarea, trasul si ascunsul caburilor, montarea ledurilor, astfel incat in momentul cand vor fi bani de baterie, sa fie totul pregatit. (pentru moment voi folosi pentru probe o baterie de masina). o sa incerc sa fac si ceva poze la montaj.
    • Lucian Pop
      de Lucian Pop
      Salutare,  
      Doresc sa montez carlig si nu stiu daca este necesar sau nu modulul can bus.  
      Masina este Audi a4 2002 1.9 tdi tip motor awx (modelul care nu afișează in bord cand se ard becuri). 
       
      Unii vânzători spun ca este necesar,  pe net am citit ca nu ar fi pentru modelul meu.  Cum imi pot da seama de adevăr? 
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.