NRLaurentiu 1.970 Semnalează Publicat 17 Februarie, 2022 Foloseste antifurtul dedicat - axul cu cheie - si nu se mai ridica. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin 1.929 Semnalează Publicat 17 Februarie, 2022 Nu e ciudat ca se ridica fără acel antifurt? Am mai avut aceasta cupla pe celelalte rulote și nu se ridica maneta in mers… Edit: Am schimbat pastilele cuplei. Sunt curios cum va fi la următorul drum. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ilie Catalin 0 Semnalează Publicat 27 Februarie, 2022 Va salut ! cu respect ! v am urmarit cu drag parerile despre lubrefierea tachetilor la cuplele antibalans si am vazut pareri care spuneau despre acele cuple de generetie mai veche care utilizeaza tacheti metalici ca oarecum la acestia ar putea fi benefica ungerea ! Eu nu am avut probleme de scirtieturi sau trosnituri in parcurs doar ceva zgomot in cirligul masinii care este nou la denivelari sau la demaraj si aceasta faza m a pus pe ginduri ! Tin sa va spun ca posed o rulota Adria 4256 TE din 1991cu masa proprie de 610 kg si 1000 max cu o cupla Wessfalia 55 k cu tacheti ssk 1 sau 2 nu sunt sigur pina nu desfac ! va postez si o foto cu ea ! trag cu un duster 1, 5 dci in prezent dar mi a fost de bun augur si loganul 1, 5 dci ! va rog si astept ceva detalii daca se poate din partea dv ! tind sa cred ca dupa ce v am urmarit o sa treb sa schimb si amortizorul care este pe ulei pt ca am punctul de gresare cu decalimertul pe protap ! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin 1.929 Semnalează Publicat 27 Februarie, 2022 Daca rulota se aude un zgomot la frânare și la demaraj, este din amortizorul de pe cupla ( ce de frânare ). 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal 10.348 Semnalează Publicat 27 Februarie, 2022 Când se aude zgomotul pe drum cu denivelări, in afară de amortizorul din proțap poate să fie și bucsile uzate în care se mișcă (alunecă) bolțul! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ilie Catalin 0 Semnalează Publicat 28 Februarie, 2022 în urmă cu 23 ore, Ilie Catalin a scris: Va salut ! cu respect ! v am urmarit cu drag parerile despre lubrefierea tachetilor la cuplele antibalans si am vazut pareri care spuneau despre acele cuple de generetie mai veche care utilizeaza tacheti metalici ca oarecum la acestia ar putea fi benefica ungerea ! Eu nu am avut probleme de scirtieturi sau trosnituri in parcurs doar ceva zgomot in cirligul masinii care este nou la denivelari sau la demaraj si aceasta faza m a pus pe ginduri ! Tin sa va spun ca posed o rulota Adria 4256 TE din 1991cu masa proprie de 610 kg si 1000 max cu o cupla Wessfalia 55 k cu tacheti ssk 1 sau 2 nu sunt sigur pina nu desfac ! va postez si o foto cu ea ! trag cu un duster 1, 5 dci in prezent dar mi a fost de bun augur si loganul 1, 5 dci ! va rog si astept ceva detalii daca se poate din partea dv ! tind sa cred ca dupa ce v am urmarit o sa treb sa schimb si amortizorul care este pe ulei pt ca am punctul de gresare cu decalimertul pe protap ! va multumesc pt raspunsuri dar cu tachetii ii ung sau nu ? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin 1.929 Semnalează Publicat 28 Februarie, 2022 Pastilele de la antibalans nu se ung 😊 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel 76 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2022 La 01/05/2018 la 12:05, Adrian1975 a scris: Salut! E cam tarziu raspunsul meu dar acea "chestie" e un simplu antifurt. Nu e pt nu putea pune/lua o bila in cupla ci pt protectia cuplei in general. Sa nu poate fi furata de pe sasiu. Practic toate cuplele sunt prinse de sasiu cu 2 suruburi mari. Daca le dai astea jos ramai cu cupla in brate (3-400 euro). Deci e ceva bani. Repet e doar pt a nu fi furata cupla de pe rulota. Protejeaza unul din cele 2 suruburi in a fi desfacute. Daca vrei sa schimbi cupla ca s-a defectat sau alt motiv atunci iti trebuie cheia de acolo. In caz ca nu o ai te apuci s-o dai, n-ai ce face. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel 76 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2022 Alta chestie: ungerea bilei. NU FACETI ASTA NICIODATA. Uitati mai jos ce spune producatorul cuplei Winterhoff (ca si restul de altfel). "In the case of dacromet-coated (matt-silver corrosion-protection coating) and painted coupling balls, the coating must be removed completely using 200-240 abrasive paper prior to being driven for the first time and then cleaned, e.g. with thinners or spirit, so that it does not collect on and clog the surface of the friction pads. The surface of the coupling ball must be "bright metal". A damaged or unclean coupling ball results in increased wear to the friction pads and a greasy coupling ball reduces the stabilising effect considerably. Keep the inside of the ball chamber close to friction elements clean and free of grease. If the friction pads are dirty, they can be cleaned using abrasive paper 200-240." Pierdeti functia antibalans complet. Iar daca va suna, scrasneste zona carligului la viraje e pt ca aveti mizerie pe bila si sau tachetii de frictiune din cupla. Trebuie sa va apucati frumos cu hartie abraziva cum spune mai sus, granulatie 200-240 si luati bila la polish pana o faceti oglinda. Am vazut niste bile pe aici cu pete de vopsea, alea nu asigura functia de antibalans sub nici o forma. La fel si cu tachetii sa nu aibe pete pe ei de vopsea sau mizerie neagra. Dupa ce faceti curat dati cu spray de frana pe bila si tacheti. Montati cupla in carlig si daca aveti indicatorul de uzura din cupla pe verde blana. Scapati si de sunete. Daca nu schimbati tachetii. Ca o mica istorioara: am aflat de "problemele" astea dupa ce am fost la ITP, am lasat masina pe a 2-a zi pt a fi verificata si evident ca cei de acolo au pus rulota pe un carlig complet inadecvat, murdar, ceva a fost, dar dupa ce am luat rulota pe tot drumul a scrasnit carligul. Deci mda, faceti curat acolo si 0 ungere pe bila si tacheti. In rest e ok. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman 93 Semnalează Publicat 27 Martie, 2023 Salutare! In toamna ne-am schimbat rulota si nu imi placea cum arata cupla. Am zis sa o restaurez si in acelasi timp sa-i fac si o verificare. Am gasit asta, poate ajuta Inainte aveam o cupla antibalans Westfalis si functiona diferit. Cu ocazia reviziei mi-am dat seama ca rotita care se strage, de fapt nu mai strage. Tachetul era blocat si nu mai culisa la strangere. M-am chinutit foarte mult sa scot siguranta tachetului de pe partea cu rotita cuplei. A fost nevoie sa scot cupla de pe rulota, sa pun carligul masinii in menghina si sa face ce face nenea asta aici. De aici lucrurile au fost simple: - am curatat toata vopseaua de pe maneta de aluminiu (n-am avut unde sa o sablez cu nisip, asa ca am folosit mai multe perii de sarma montate pe un slefuitor de precizie). Pe spate au mai ramas cateva zone cu vopsea veche, dar nu conteaza. - am dat trei straturi de grund si mai apoi trei straturi de vopsea, toate cu spray; rotita de plastic doar am curatat-o si degresat-o. - am curatat toate piesle din interiorul cuplei cu spray de curatat lantul de bicicleta si mai apoi cu cel de curatat frana. - am gresat elementele din zona cu arcuri, fara zona unde se prinde carligul! - am curatat usor tachetii cu smirlghel foarte fin si mai apoi cu spray de frane. - am curatat si gresat rulmentii mici ai tachetilor. - am remonat tot, am verificat cum se inchide cupla pe carlig - nu reuseam sa o misc deloc in plan orizontal!!! Atasez si pozele cu starea initiala si rezultaul final. Spor la treaba si vreme buna! 3 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B 58 Semnalează Publicat 13 Mai, 2023 Salut, aveti idee cum aflu daca la o cupla AKS1300 trebuie sa inlocuiesc tachetii? Multumesc. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Adi Aloman 93 Semnalează Publicat 13 Mai, 2023 @Bogdan B, eu i-am schiombat cand aratau asa Trebuie sa-i dai jos si iti dai seama daca mai au "carne" suficienta. In principiu trebuie ca in jurul adanciturii sa mai ceva material si nu direct metal. Cred ca poti sa verifici si cu ei montati, dar e mai greu de vazut in detaliu. Succes! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B 58 Semnalează Publicat 19 Mai, 2023 Oricum, vazand lucrarea colegulul Adi Aloman, ma "mananca" sa reconditionez si eu complet Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B 58 Semnalează Publicat 21 Mai, 2023 La 9/21/2020 la 9:35, Dani M a scris: In week-end am schimbat pastilele. Am facut o poza comparativa, pastilele vechi si noi, in caz ca cineva se intreaba cand trebuie schimbate: Foarte utila imaginea. Dar, totodata, mi-a dat o veste proasta. Trebuie sa le schimb si eu ... 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mircea Muntean 19 Semnalează Publicat 31 Mai, 2023 Salutare. hai ca am comis-o cu cupla…. Azi am plecat cu rulota (nou nouță), eu începător…al doilea drum cu ea…. a început sa scârțâie la un moment dat (a stat parcata vreo luna și jumătate intr-o curte la strada) și eu ca un deștept, am decuplat-o și am dat cu un spray gen WD40, atât pe nuca, Cât și in cupla. Bineînțeles, ca după a început sa facă și mai urat. Am dat un telefon, am aflat ce tampenie am făcut, am luat un spray de curățat frâne și am curățat atât nuca, cât și cupla. Acum, la viraje face de zici ca se rupe rulota in doua. Chestia e ca sunt plecat din tara….in sălbăticie, la Krapets. ii pot face eu ceva aici? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B 58 Semnalează Publicat 2 Iunie, 2023 Daca se aud un fel de scartituri, ca de frana auto pe saboti, ar trebui sa fie normal. Si eu am degresat tachetii, dar cu diluant nitro (l-am avut la indemena) si acum scartaie, dar se simte clar ca s-a redus balansul... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Bogdan B 58 Semnalează Publicat 2 Iunie, 2023 Am si reconditionat-o. Mai trebuie sa schimb tachetii, dar un drum la Corbu mai merg si cei vechi, curatati.... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri