Szekely 6 Semnalează Publicat 22 Iunie, 2017 (modificat) Buna am vazut ca multi au probleme cu cupla Al-ko aks 1300. La cupla mea au ruginit rulmenti axiali cautand pe net am gasit la pretul de 30 lire perechea ce mi s-a parut strigator la cer. Am cautat si am gasit la magazine specializate de rulmeni acelasi rulment de calitate net superioara celui din cupla cu 9 lei bucata.M-am gandit ca o sa fie si altora de folos.iata codul rulmentului AXK 1024 Modificat 22 Iunie, 2017 de szekely 4 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vlad Mihai 47 Semnalează Publicat 23 Iunie, 2017 Montata cu succes cu adaptor. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 23 Iunie, 2017 Salut tuturor! Poate ma ajuta cineva sa inteleg cum stau lucrurile la o cupla AKS 2004 pe care o am in dotarea rulotei. Din indicatorul de uzura se mai poate vedea doar o fasie mica de verde ceea ce ma duce cu gandul ca are tachetii uzati. Nu mai stiu pe unde am citit ca acest model de cupla are 4 zone de frictiune, 2 laterali (tacheti) si 2 fata-spate. Singurii tacheti pentru aceasta cupla sunt cei de mai jos. Este suficient sa-i achizitionez pe acestia sau mai trebuie si altceva? Multumesc anticipat! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 23 Iunie, 2017 Pentru exemplificare am atasat foto cu cupla cu pricina si indicatorul de uzura. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Traian M 505 Semnalează Publicat 23 Iunie, 2017 Eu cred ca, la ce te referi tu fata spate, este de fapt pargia mica a cuplei ce se inchide pe bila si nu ii da voie sa se miste fata spate tachetii laterali sunt singurii care se serviseaza si poate sa mai fie un surub pe laterala, pe care trebuie sa-l strangi in functie de cat de tare vrei ca parghia cea mare a tachetilor sa fie stransa. preferabil cat mai strans, dar sa iti permita sa o ridici si sa o lasi cu o anumita forta. Poti s-o desfaci bucati si te lamuresti! atentie, ca poate sa aiba si un arc sau doua in ea si o sa sara daca nu esti atent si mai greu sa te prinzi de unde vin dupa aceea! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica 28 Semnalează Publicat 23 Iunie, 2017 Indicatorul cu pricina nu are legatura cu uzura tachetilor, el iti arata daca ai cuplat sau nu bine pe bila cirligului. Al doilea miner are legatura cu tachetii. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Multumesc @Traian M si @Cristian57! Voi comanda tachetii la Exis si o sa-mi suflec manecile sa-i le montez. Sper sa-mi si iasa Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica 28 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 e banal sa-i montezi:se scot capacelele rosii din laterale si se apasa cu o surubelnita pe capatul tachetilor.Daca ti mana caus pe gura cuplei o sa-ti cada in mina. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 27 Iunie, 2017 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marius Negru 207 Semnalează Publicat 12 Iulie, 2017 Cum sa ungi tachetii de frictiune? E ca si cum ai pune vaselina pe discurile de frana si apoi te miri ca nu mai ai frane. Cupla antibalans are rolul de a preveni intrarea in balans, nu de a stopa balansul rulotei. Cum sa crezi ca producatorii de cuple nu recomanda ungerea pentru a-si vinde pastilele de frictiune? Cand dai 3000 de lei pe cupla te mai uiti ca dupa 5 ani dai 250 lei pe pastile? Nu imi vine sa cred. Care mai e rolul antibalansului daca nu frictiunea? Cei care aveti cuple antibalans NU le ungeti cu nimic. Cuplele antibalans si carligele folosite cu acestea au FIX aceeasi metoda de intretinere ca si franele. Carligul se mentine curat si degresat (periodic) iar tachetii de frictiune se curata cel mult cu spray de curatat frane. Vaselina nu face decat sa micsoreze forta de frecare si implicit antibalansul. Daca dati cu vaselina mai bine luati cupla normala si le vindeti pe cele antibalans la cei care au nevoie de ele. 1 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Traian M 505 Semnalează Publicat 13 Iulie, 2017 cand schimbi tachetii se recomanda foarte putin ungerea lor pe partea din spate(vezi foto) unde are loc culisarea pe cupla, nicidecum pe partea cu ferodoul, aia trebuie sa ramana uscata tot timpul. Mare grije ce tip de vaselina si cata puneti sa nu se scurga in zona ferodoului. Oricum dupa montaj recomand sa curatati cu spray de frane interiorul cuplei unde intra bila de la carlig, si bila de pe carlig deasemenea. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marius Negru 207 Semnalează Publicat 13 Iulie, 2017 Corect @Traian M, la cuplele care au acest sistem. Eu am winterhoff la care pastilele nu culiseaza, sunt fixe, suportul este din plastic, culisarea se face din cele 2 arcuri care preseaza pastila din spate. Dar pentru cei cu pastile metalice e binevenita putina vaselina pentru evitarea oxidarii si o buna culisare. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Adrian1975 11 Semnalează Publicat 1 Mai, 2018 Va salut Stie cineva sa imi spuna ce este aceasta parghie cu butuc de cheie de pe cupla mea de la rulota? Nu inteleg ce rost are. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Adrian1975 11 Semnalează Publicat 1 Mai, 2018 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Adrian1975 11 Semnalează Publicat 3 Mai, 2018 Chiar nu stie nimeni ce este acea parghie? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Stefan P 2.966 Semnalează Publicat 3 Mai, 2018 Sa nu fie cumva antifurt. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cosmin B 181 Semnalează Publicat 3 Mai, 2018 (modificat) Cel mai probabil asa e, antifurt - uita-te daca atunci cand parghia este deplasata fata-spate impinge un blocator in capul cuplei, acolo unde intra nuca carligului, sau poate blocheaza parghia cuplei. Modificat 3 Mai, 2018 de Cosmin B Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Adrian1975 11 Semnalează Publicat 3 Mai, 2018 O sa verific asta. Problema e ca nu am cheia de la butuc...... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Traian M 505 Semnalează Publicat 4 Mai, 2018 în urmă cu 10 ore, Adrian1975 a scris: O sa verific asta. Problema e ca nu am cheia de la butuc...... Incerci cu un lacatus sau o tai cu bormasina sau flexul. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Aurelianz 122 Semnalează Publicat 4 Mai, 2018 Daca cupla nu este blocata de acel antifurt, las-o asa si nu-ti mai bate capul. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Adrian1975 11 Semnalează Publicat 4 Mai, 2018 As vrea sa o pot folosi, nu sa o tai..... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Adrian1975 11 Semnalează Publicat 12 Mai, 2018 La 03.05.2018 la 17:42, Cosmin B a scris: Cel mai probabil asa e, antifurt - uita-te daca atunci cand parghia este deplasata fata-spate impinge un blocator in capul cuplei, acolo unde intra nuca carligului, sau poate blocheaza parghia cuplei. Am verificat daca blocheaza cumva interiorul cuplei atunci cand trag parghia in pozitia opusa, dar nu se intampla nimic, se trage destul de usor si nu blocheaza nicicum cupla. Oare sa fie ceva legat de mersul cu spatele? Cert este ca are un rol, este montaj de fabrica, nu aftermarket, deci..... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Dragos Alexandrescu 104 Semnalează Publicat 14 Mai, 2018 (modificat) Salutare. Am la rulota cupla din imagine (Walter Winterhoff 3000H). Problema este ca la franare usoara rulota smuceste si vine toata spre mine si se smuceste si la plecarea de pe loc. Stie cineva ce fel de amortizor are la interior sau ce anume trebuie sa schimb? Sunt universale sau trebuie sa comand piesa direct la producator? Am bagat un tub de vaselina, dar din pacate problema persista. O pot impinge cu mana destul de usor si revine la fel de usor. O desfac in weekend dar as vrea sa cumpar inainte ce imi trebuie. Multumesc! Modificat 14 Mai, 2018 de Dragos Alexandrescu Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cristi N. 17 Semnalează Publicat 14 Mai, 2018 în urmă cu 7 ore, Dragos Alexandrescu a scris: Salutare. Am la rulota cupla din imagine (Walter Winterhoff 3000H). Problema este ca la franare usoara rulota smuceste si vine toata spre mine si se smuceste si la plecarea de pe loc. Stie cineva ce fel de amortizor are la interior sau ce anume trebuie sa schimb? Sunt universale sau trebuie sa comand piesa direct la producator? Am bagat un tub de vaselina, dar din pacate problema persista. O pot impinge cu mana destul de usor si revine la fel de usor. O desfac in weekend dar as vrea sa cumpar inainte ce imi trebuie. Multumesc! Salut Amortizorul de protap de care zici il gasesti pe site-uri cu piese pentru rulote-remorci si il comanzi in functie de modelul de protap/sasiu care il ai, greutate rulota... Ar trebui sa ai stantate niste serii, model , cifre langa cupla , sau demonteaza amortizorul vechi si vezi ce scrie pe el. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Dragos Alexandrescu 104 Semnalează Publicat 15 Mai, 2018 în urmă cu 17 ore, Cristi N. a scris: Salut Amortizorul de protap de care zici il gasesti pe site-uri cu piese pentru rulote-remorci si il comanzi in functie de modelul de protap/sasiu care il ai, greutate rulota... Ar trebui sa ai stantate niste serii, model , cifre langa cupla , sau demonteaza amortizorul vechi si vezi ce scrie pe el. Multumesc! Nu am mai asteptat pana in weekend. Am desfacut si comandat amortizorul. Pastilele mai merg sau trebuiesc si ele schimbate? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri