Eugen David

Pentru ce optam CP(KW) sau cm cubi?

23 postări în acest subiect de discuţie despre Pentru ce optam CP(KW) sau cm cubi?

Pentru ce optam CP(KW) sau cm cubi?

Eugen David

Discutandu-se mult si despre masini, motoare, fiabilitatea lor am socotit de cuviinta sa putem discuta intr-un topic dedicat.

Dupa cum am scris titlul subiectului pentru ce optam? capacitate cilindrica (scuze n-am stiut cum sa scriu cm cubi, dar pana la urma nici cm patrati nu stiu scrie din tastatura).

Deci capacitate cilindrica sau putere motor, cat de multi cai putere CP, implicit KW multi?
Asta pentru a avea o masina cat de cat performanta cu putere si posibilitate de a tracta si o rulota in cazul nostru, nu vorbesc de motoare cu capacitatea cilindrica pana-n 1, 4.

In vara la Felix am avut parcat langa mine un neamt, pana la urma am aflat discutand cu el ca era din Timis, emigrat in Germania imediat dupa '89.
Tocmai venise dupa cum spunea, din Moldova prin Pasul Tihuta, Cluj, Oradea!
De varsta aproximativa cu mine, tare vorbaret fata de sotia lui, nu am auzit-o un cuvant sa spuna!

Deci avea o masina Mitsubishi din 2007 diesel de 1, 6l, in genul cum este Coltul, nu stiu daca era Colt, nu era scris avea doar emblema, mi-a fost jena sa-ntreb tipul, am avut o scapare; spunea ca are 126 cp, ceva injectie speciala dar cu rulota lui (un model englezesc facut pentru continent cu usa pe dreapta) scotea un consum de 6, 5%.

Omul spunea ca era inginer auto, avusese un servis si o scoala de soferi in Germania, dar s-a pensionat a vandut afacerea, avea bani si se plimba peste tot, era plecat din mai de acasa, asta fiind in august.

Rulota era destul de "greuta", avea de toate pe ea, baie cu dus separat utilitati etc. Nu montase cort, nu stiu daca avea la el!
Deci am ramas nedumerit de consumul spus de el si de masina lui destul de micuta dar totusi puternica!

Eu care avusesem consum de 9% am ramas "blocat".

Mai intreb pentru masina mea de acum, cati cai s-ar mai putea sa-i fie setati in plus celor 116 ce-i are?
O fi bine, o fi rau?

Totusi de ce nu "a dotat fabicantul" cu putere mai mare acest motor AJM?

Multumesc pentru eventuale postari pentru "lamurirea" subiectului!

nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eugen David

Adrian,

De acord cu cele spuse de tine, de aceia ziceam si eu de puterea data de fabricant.

Sunt destule persoane ce au facut-o.

Totusi sunt tipuri de motoare diesel, bunaoara la Audi si de 90, 101, 116 dar si de 131 cc, toate la cilindree de 1896 cc.

Banuiesc, sunt prin ele difernte la camerele de ardere etc!

Intr-un cuvant cred ca cine va dori sa modifice softul pentru marirea puterii, mai bina sa sada pe "curul" lui!

Bunaoara eu !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Asa este.

Am schimbat ambreiajul la o masina din 98 Dacia Break , luata din Pitesti, le "teseau" in asa fel de nu se putea iesii in proba.

Pana au venit de acasa 2 prieteni cu  un disc, am dat motorul jos cu inca un coleg in parcare la Topologul, vis a vis de Han Topolog (sau motel ce e), si de PECO.

Nu plecam fara rucsacul cu scule, stiam cu cine aveam de-a face.

Luai plasa, nu era bai ca oricum se vindea in primul targ!

Dupa asta imi facusem obiceiul de a merge sambata la Pitesti cand veneau cu ele.

Nu piedeam targul de Dumineca la noi, ajungeam pe la miezul noptii acasa.

De dimineata sambata, in Pitesti pe acel platou era targ de animale si de "bucate", atunci puteai s-o probezi!

Si , si asa am mai luat una cu ambreiaj defect dar mi-a convenit pretul si masina.

L-am schimbat in imediata apropiere a targului, atunci pe loc!

O Doamne cate am mai patit si eu!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

:*

Pelican, nepelican, am spus doar ce a spus el, v-am cerut doar parerea!

Pana la urma neamtul tot roman era, dar ce motiv ar fi avut sa minta?

Oricum nu puteam proba, dar asta este, am ramas doar cu "nedumerirea" mea si v-am imprtasit-o si voua.

:-)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian S.

Eu sunt pentru softarea motoarelor in limitele normale binenteles.Orice motor din fabrica iasa putin 'strangulat'.

Ma refer strict la motoarele turbo si in special diesel.

Personal am avut soft pe un Audi B5 Cod AJM, Pd 116 cp stock, dupa resoftare m-am ales cu 140 cp si 285 nm de la 215.Diferenta sa simtit, apoi am schimbat turbina vnt 15 cu un vnt 17 de 131 cp si au reiesit 157 cp si 380 cuplu, totul testat pe dino si inainte si apoi.Diferenta a fost uriasa, pentru clasa ei devenise un mic monstrulet motorul, depasirile din scurt erau fara probleme, singurul lucru a fost ca facusem praf ambreiajul foarte repede, nu a fost o problema deoarece oricum doream un ambreiaj dedicat cuplului.Am vandut masina unui prieten care o are si astazi iar motorul cu remaparea de 250mii km si 8 ani de cand a fost scris se comporta foarte bine.Consumul nu creste deloc, sau poate creste din cauza adidasului care simte mai multa putere la apasare.

In Ro o remapare o faci pentru cuplu ca cp nu ai unde sa ii folosesti.

Momentan detin un alt B5 avant AJM triptonic si imediat ce ii fac transplant de cutie va 'suferi' aceleasi modificari.

Am deasemenea masina cu care imi mai plimb platforma, remorca si de acum inainte rulota, un captiva 2.0 150 cp stock remapat inspre 190cp fara dino ca nu avem in tm pt 4x4 si diferenta mai ales cand tragi 2 tone dupa tine e uriasa, cuplul e superb, binenteles ca ambreiajul va ceda dupa multe exploatari in forta, dar chiar si asa merita

Remaparea e acelasi lucru cu cip tuning doar ca difera putin.La remapare resoftare se scrie noul soft doar prin mufa OBD direct in ECU, asta la motoarele mai noi, motoarele PD.Modificarea prin cip tuning implica desfacerea ECU dezlipirea si scrierea cipului.

Deci cei cu turbo diesel si le pot modifica linistiti chiar merita, in schimb pentru motoarele benzina aspirate banii sunt doar aruncati.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Chiar se vede ca esti in "cunostiinta de cauza", sti despre ce vorbesti!

Poti trece la semnatura si un nr. de tel, skype, mess, viber, ceva, pentru a putea fi contractat pentru informatii de cei interesati!  call

                            .nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Anul trecut la mare la Camping Turist am vorbit si eu cu neamtul cu Mitsubishi Colt gri sobolan si rulota englezeasca cu usa pe dreapta si avea si o lumina albastra in jurul rulotei pe partea dreapta.

Da are 1.6cmc  125 cp este motor de Mercedes Benz ca este pus si pe Mercedes Benz A Klasse , Mercedes Benz Citano parca unul exact ca un VW Caddy.

Ideea este ca multi producatori de masini au trecut la capacitate cilindrica mica ex: VW a trecut la 1.6 tdi,   Audi la 1.8 , Opel , Ford, Dacia , etc. vor cilindree mica dar putere mare ...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Eu sunt si pentru cmc si CP in acelasi timp.

Acum este o tendinta spre a se merge spre motorizari mici dar cu multi CP, din considerente economice (taxe mai mici).

Nasul meu are o octavie 3 cu 1.4tsi tot 140CP cat am si eu dar din 2.0 Tdi.  Am facut impreuna acelasi drum pana in Austria si inapoi, cu masinile incarcate full. La viteze mici  ( max 100 ) si fara depasiri am avut acelasi consum si ne-am miscat la fel. Cum am inceput sa crestem viteza si sa tragem de ele in depasiri , se tinea dupa mine fara efort dar consumul la el a sarit cu 1 litru.

Ce este foarte curios este ca daca ne referim la capacitatea de tractare el cu 1.4 benzina are voie sa tracteze 1600 kg pe cand eu cu o punte spate superioara si un motor mai mare 2.0 diesel am voie doar 1400 kg.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Pana la urma este foarte important si stilul de condus, si binenteles viteza.

Spre exemplu: fica-mea are un WV Polo af 2007, 1, 4 TDi 75 cp, E4, 3 pistoane:

In 2012 am venit cu ea din Italia, 3 persoane si masina plina full, viteza marisoara, poate media a fost cam 145 km/h, consum 7, 5%.

Inapoi nu s-a mai depasit 120 km/h , consumul apox 4, 8%.

Acesta-i modelul  Volkswagen Polo 1.4 TDI

Local ca nu merge tare, nu este aglomerat, uita sa mai puna motorina.

Deci este si mic motorul dar si destul de slabut, cei drept dupa ce ia viteza nu semai aude zgomotul caracteristic de 3 pistoane!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
MihaiS

Cilindree mica si putere mare = turbina, cuplu mic, micut. Probabil merge bine pe autostrada la viteza constanta, insa pe serpentine/in reprize devine brusc puturoasa si hapsana. Eu prefer motoare aspirate daca vorbim de benzinare iar daca vorbim de diesel, cam toate au cuplu si trag bine de la turatie mica. Caii putere sunt buni, dar creste considerabil si pretul/capacitatea cilindrica/consum/taxa de poluare.

Am un Swift de 1, 6 aspirat de 134cp si sunt extrem de multumit de performante. Peste 4000rpm trage ca nebunul pana in 7500. Pana in 4000 nu e foarte fericit, nu-l ajuta turbina ca n-are. Consumul nu sare de 6, 4 in oras. Mers sportiv maxim 7, 2 am putut sa scot. Mers lejer 90 afara are un consum enervant de mic, undeva sub 5. Pe autostrada la 160 undeva la 7, 5-8.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator dorunegru

Pana la urma este foarte important si stilul de condus, si binenteles viteza.

Spre exemplu: fica-mea are un WV Polo af 2007, 1, 4 TDi 75 cp, E4, 3 pistoane:

In 2012 am venit cu ea din Italia, 3 persoane si masina plina full, viteza marisoara, poate media a fost cam 145 km/h, consum 7, 5%.

Inapoi nu s-a mai depasit 120 km/h , consumul apox 4, 8%.

Acesta-i modelul  Volkswagen Polo 1.4 TDI

Local ca nu merge tare, nu este aglomerat, uita sa mai puna motorina

Deci este si mic motorul dar si destul de slabut, cei drept dupa ce ia viteza nu semai aude zgomotul caracteristic de 3 pistoane!

Nea Eugene , mai taie din ele da-le draq , la cotetul ala medie de 145 km/h , ne inspaimanti pe cuvant .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi Enache

Vreau sa va expun si eu experienta mea apropo de consum si putere cu rulota si fara.

Audi allroad 3.0 tdi 240cp standard si dupa re-mapare 270 cp, 580 Nm.

Va spun consumuri inregistrate de computer inainte si dupa.

Diferntele de consum sunt enorme fata de stilul de condus.

1. masina goala, mers foarte linistit Sibiu- Bucuresti, nu mai mult de 130 autostrada consum 5, 9%

2. la intoarcere m-am grabit destul de tare si am scos consum de 10, 8 , dar daca exagerez se duce in 15.

3 in general in oras sub 10 nici vorba indiferent de stil condus.

4. cu rulota in spate linistit, 9% pana in 90km/h

5. mers mai repede, depasiri, 110-120km/h  12% si se duce in 15% daca traseul e mai dificil.

Dupa remapare, am mers cu rulota decat 350 km, Sibiu-Busteni si retur si pot spune ca am redus consumul cu aprox. 1l%

Aici pot sa ma insel dar fara rulota sigur am redus consumul.

Sibiu -Bucuresti in conditiile de la p.1 s-a mentinut consumul, dar in momentul cand am cerut de la masina mai mult

se simte cuplul marit mai jos in turatii si am scos consum mergand sportiv pe acelasi traseu de aprox 10%.

Numai bine!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Doru Negru,

N-am inteles, ce sa tai?

Da am spus 145, dar consumul a fost 7, 5%. Faceam referire efectiv la autostrada, nu Arad - Deva, si nici la Pisogne-Brescia.Tot timpul a fost mult peste 130.

Stai linistit, nu sunt nici pescar nici vanator!  Poate doar pelikan, nu te obliga nimeni sa crezi!

Da, da, "cotetul" ala a mers si cu 170 la autostrada!

Nu stiu ce masini ai tu sau ai avut, dar nu mint ca n-am de ce, nu castig nimic.

AAA, Logan ! Bune masini, cred ca am schimbat vreo 25, cele mai multe plusuri la Logan le-am avut , si 1000 de euro la masina!

Sper ca n-ai inteles ca am fi avut si rulota dupa noi ?

:) :) :)

Adi, poi ce ai tu este "tanc" nu masina, 3litri , 240 cp, acum 270 wawwww!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Puterea (CP) si cuplul (Nm) sunt doua masuri fizice distincte. Maximele acestor masuri se gasesc la turatii diferite. Exista o relatie intre cuplul maxim, puterea maxima si turatia unui motor. E mult de discutat, trebuie folositi termeni tehnici si formule din fizica, ceea ce ar fi plictisitor sau cel putin greu de urmarit.

Incerc sa sintetizez:

Cuplul ajuta la demaraj, la acceleratia autovehiculului (timpul in care creste viteza), iar puterea este cea care duce la viteza maxima.

Pe aceeasi masina, diferenta de cuplu este sesizabila si importanta, pe cand diferenta de putere se simte mai putin.

Binenteles ca un rol important il are transmisia de la motor la roata (cutia de viteze).

Nu exista masina ideala pentru deplasare in oras, pentru curse, pentru tractiune, pentru economie de carburant, etc. Inainte sa alegi o masina, ar trebui sa-ti faci un "caiet de sarcini". Sa pui pe hartie ce iti doresti de la ea, cum va fi exploatata in cea mai mare parte a timpului.

Un cuplu cat mai mare la turatii cat mai joase este ideal pentru economie de carburant, pentru tractarea unei remorci (rulote) sau urcarea unor pante abrupte. O putere mare nu ajuta decat la dezvoltarea unor viteze foarte ridicate, la turatii foarte mari (ceea ce duce la consum exagerat de carburant).

Cu cat cuplul maxim este obtinut la turatii mai joase, cu atat elementele transmisiei (in special ambreiajul) vor fi mai putin solicitate.

Daca folositi frecvent o remorca (rulota) sau va deplasati frecvent in zone muntoase, cu rampe abrupte, e bine de ales o masina cu cutie de viteze  cu reductor, sau cel putin una de tractiune, cu multe trepte si rapoarte cat mai scurte.

Tunning inseamna reglaj fin. Tunningul nu este nici pe departe daunator, dimpotriva. Din pacate, ce se face in cele mai multe cazuri este doar o modificare a motoarelor dupa niste criterii total necunoscute clientilor.  ptg

Un tunning profesional ar trebui sa se faca in functie de nevoile clientului, nu doar sa se "elibereze" restrictiile setate de constructor. Acestia vand masinile cu niste setari generale, pentru a putea fi folosite decent in aproape toate conditiile, cu toate ca motoarele "pot" mult mai mult. Ma refer la motoarele noi, gestionate electronic, supraalimentate, cele cu distributie variabila.

Un reglaj (tunning) gresit combinat cu o exploatare neadecvata pot duce chiar la distrugerea motorului, de aia s-a raspandit ideea ca e ceva rau. De aceea e foarte riscant sa o faca cineva nepriceput.

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

Buna colegi .

Am citit toate postarile dvs cu ceva interes .

In cele din urma avem parte de cateva idei clare si reale ce rezulta din cele cateva randuri scrise de Ionut C cu destula acuratete tehnica .

Cine este interesat , se pricepe putin ( macar sa inteleaga ) si tine la buzunarul propiu poate sa-si gaseasca o linie calauzitoare .

Concluzia este clara si unica : in general un producator cam stie ce face functie de caracteristicile enuntate in cartiele tehnice si manualele de exploatare. 

Daca punem in discutie optiunile extra numite , , TUNNING " atunci este foarte indicat sa ne adresam unor specialisti (in general Reprezentantelor Tehnice ale Producatorilor), care sa cunoasca problematica si sa beneficieze de toate cele necesare ( softuri, aparatura conditii oficiale nu piratate ).

Ma gandesc ca sfatul lui Ionut C adresat rulotistilor este foarte corect : masini ptr tractare bine analizate si alese functie de modelul MMA- ul si domeniul de utilitate a rulotei care sa corespunda necesitatilor, dorintelor sau intereselor fiecaruia dintre noi   Ionut C : am achizitionat un VW Passat Variant 2.0 /150 cp cu DSG 6  cu euro 6 din  2015 .

Am o rulota Knaus 400 Sudwind an 1999 cu Mma 1300 KG ( dar care ca orice rulota in Romania, prin accesorizari optionale, ajunge  la  un MMA de 1450 kg echipata ptr concediu ).

Pana acum, timp de 5 ani am remorcat-o cu un Nissan Quasquai 1, 5 110 CP 2X4 caruia nu prea i-a convenit regimul de tractare si asta doar din cauza ambreiajului foarte sensibil constructiv ( ptr tractare  - la plecarile de pe loc generate de statul in vama sau la stopuri sau plecarile din panta nu mai mare de 8-9%).Va intreb , din cunostinta dvs sau si din experienta dvs , daca credeti ca este nevoie de o modificare prin tunning a masinii VW ?

Eu, personal, nu prea agreez sa modific ceva ce este fabricat ( de o echipa/ fabrica bine cotata).Pentru viitor mi-am propus  sa inlocuiesc rulota cu una cu un MMA mai mic ( suntem doar 2 pers si dupa 5 ani  de rulotism stiu exact ce imi trebuie ptr viitor ) undeva in 1000KG . Nu stiu cand se intampla asta dar pana atunci trebuie sa gasesc niste solutii cat mai optime ptr tractarile mele ( eu sunt rulotist care agreaza marea deci merg  cu predilectie in Grecia, Italia, Croatia, Muntenegru   iar in Romania foarte rar ).

Astept un sfat parere de la dvs ( va dau si tel privat poate aveti disponibilitatea la o discutie 0773 950 604 ) .                                                                                                                                                                                                    

  Salutari cordiale tuturor .

   Marian Enache Brasov 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
23 minute în urmă, Marian Enache a scris:

pana atunci trebuie sa gasesc niste solutii cat mai optime ptr tractarile mele ( eu sunt rulotist care agreaza marea deci merg  cu predilectie in Grecia Italia Croatia Muntenegru   iar in Romania foarte rar )

 

.... :default_doh:

Oare asta-i motivul ?

--> „Să supravieţuieşti unei călătorii pe drumurile româneşti este un miracol“.

 

P.S.

Ah, EU OPTEZ pentru ccm³ / cuplu (Nm) !

2.500 cm³ / 102 CP  ,  250 Nm bei 1900–2300/min = PERFECT !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

VW Passat 

TDI cu 2 000 cm /150 cp la 3500/4000rot /min , masa de remorcare cu franare  1800/2100kg  cuplu maxim 340 Nm/1 min /1700-3000rot/min 

 

MMA rulota 1300 cu depasire pana in 1450 kg 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vana Petre

Parerea mea, Marian Enache, este ca VW tau este suficient de capabil, dpdv al puterii si cuplului, sa traga rulota...la fel am si eu, un Vectra C de 1.9, 150 cai si 320 Nm si trage perfect rulota de 1300 kg, chiar si in pante (parca chiar ii place mai mult in pante...)...singura problema este aderenta...fiind doar 2x4, daca este panta si terenul cu nisip/pietris/pamant... caz intalnit in afara soselelor... poate pierde aderenta... aici era buna tractiunea 4x4 si/sau alt tip.de cauciucuri si nu o putere si/sau un cuplu mai mari...

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

 

Buna ziua

Asa este Mi-am droit modelul de 177 cp cu 4x4 dar …….mereu in viata noastra apare un dar .( nici nu am gasit la un pret convenabil prin prisma anului de fabricatie

iar problema cu lipsa 4x4 am zis ca mi-o asum  )

 Multumesc de raspuns 

Salutari tuturor 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Enache

Buna colegi 

In alta ordine de idei va cer ajutorul intr-o problema 

Caut urgent spre achizitie prin cumparare sau copiere( suport IT ) MANUAAL UTILIZARE VW PASSAT editie din 11 2014 sau din 05  2015 in ROMANA 

si de asemenea ptr  MANUAL  COMPOSITION MEDIA DISCOVER MEDIA ( Generation 2) in ROMANA  

Le am primate la cumpararea masinii  doar in Germana si nu ma descurc deloc cu aceasta limba .

Astept cu interes raspunsul dvs 

Multumesc anticipat 

Marian Enache 0773 950604 ( Brasov )

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Militoiu Ciprian

Un vin (serie sasiu) ar fi de ajutor si o sa incerc sa sap la mine in documentatii.

Nu promit dar incerc sa ajut.

O zi buna!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Am optat pt autorulota integrata cu 4x4 .reductor.garda inalta, diferential blocabil si alte chestii interesante !

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.