Klaudiu B 99 Semnalează Publicat 25 Martie, 2018 @Viorel K nu stiu cit e de reala chestia asta. Sincer, eu acum aud pentru prima data si de umblat, am umblat si nu m-a intrebat nimeni , nimic. Parerea mea e ca sunt zvonuri ; partea reala poate fi cea legata de montarea autorizata a unui carlig. Aici, te poate intreba un politist , dar nu vad cum ai putea sa-i demonstrezi atunci pe loc ca l-ai montat autorizat. Eu am pe un suv montat carlig din fabrica , dar nu scrie nicaieri, in afara de factura masinii ca are carlig original. Factura nu o iau cu mine, asta e clar. De asta zic ca e ceva neclar ; poate cei ce vor citi , colegii de forum, ne vor putea lamuri. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita 3.647 Semnalează Publicat 26 Martie, 2018 Mie mi se pare absurd sa fii obligat sa dai carligul jos de pe masina! Sunt destule masini care au fost aduse de afara cu carligul montat. Astea cum au avut voie sa circule? De oprit, nu cred ca te va opri cineva sa te intrebe de factura. Problema se schimba cu siguranta daca vei fi implicat intr-un accident si, mai ales, daca accidentul se soldeaza cu raniti sau morti. Atunci trebuie sa fii cu dosarul pregatit 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel K 329 Semnalează Publicat 27 Martie, 2018 La 3/26/2018 la 22:16, Radu Ghita a scris: Mie mi se pare absurd sa fii obligat sa dai carligul jos de pe masina! Absurd sau nu, Italia este una dintre tarile cu astfel de regula. Asa am citit pe un forum, ca un roman a fost oprit de politie si pus sa-si dea carligul jos acolo in strada. Iar in Italia s-ar comercializa numai carlige demontabile. Si trebuiesc montate numai in Italia. Credeam ca mai sunt si alte tari tot asa, sa nu fiu surprins in neregula daca merg fara rulota de ici colo. In tot cazul, din cate am mai citit, la noi chestia cu carligele pe masini nu e sub control ca in alte tari, la rar sau itp inteleg ca nu te intreaba nimic de omologare, montare autorizata. Mai povestea aici pe forum cineva din Spania, tot asa cu carlig montat in Romania cu ceva probleme la Itp. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita 3.647 Semnalează Publicat 28 Martie, 2018 M-ai facut curios, asa ca la o simpla cautare am gasit aici Gancio traino: installazione, collaudo e omologazione. Tutte le informazioni utili per montare il gancio traino sulla vettura. Normativa, montaggio, collaudo e omologazione. Cam vechi articolul, cam prin 2014! Mai caut si gasesc in 2017 forumul asta unde zice un forumist ca instalarea carligului l-a costat 150 de iepuroi, montajul si certificatul ( "ad un officina che prese 150€ per il montaggio, mi diede il certificato di installazione") Nu in ultimul rand, alte sfaturi utile si modele de carlige in acest articol din aprile 2017 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty 5.612 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2018 Poate cineva să-mi dea o idee sau poate chiar soluţia ridicării unui asemenea cârlig cu maxim 3 cm. A se întelege... doresc ca bila să fie cu max. 3 cm mai sus. Sistemul de prindere nu este exact ca cel din schiţă, însă e asemănător. Tot aşa este prins şi la mine, cu două şuruburi la bază de suportul prins în şasiu. Muţumesc ! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cristian A 1.539 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2018 Bila carligului e prinsa prin doua gauri pe aceeasi linie. Dai o gaura deasupra gaurii exterioare cu un cm mai sus sau pe cea dinspre masina mai jos. Modelele mai noi, am vazut ca au o gaura si un canal de un cm si ceva pentru culisare si reglare pe inaltime. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru 405 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2018 Se lasa cupla rulotei cu 3-4 cm mai jos schimband pozitia ei pe protap. Acum este montata pe partea superioara a protapului si va trebuie montata sub protap.Se schimba si pozitia franei de mana. Asa am facut eu dupa ce am inaltat rulota cu puntea noua. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty 5.612 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2018 Două răspunsuri, două idei diferite. Voi vedea care dintre cele două sunt mai simplu de realizat și mai convenabile pentru ansamblul nostru. Vă mulțumesc mult amândurora ! Mă mai gândeam la o variantă, respectiv găsirea unui braț mai lung, însă nu știu dacă există cu prinderea exact pe găurile existente la mine. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Levi N 1.259 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2018 @Ovidiu-Betty demonteaza cuiul si ia dezmembrarile la rand. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru 405 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2018 cuiul de remorcat este din material special si nu poate fi modificat numai schimbat cu altul. Dar toate au aceeasi forma. Ca sa vezi unde este problema pune masina si rulota la boloboc pe suprafata neteda si masoara distanta de la pamant la rulota pana la jumatatea bilei si la masina din pamant pana la jumatatea bilei si vezi unde este diferenta. Distanta normala este de 40 cm. Poate ca rulota este prea jos sau masina este joasa. La rulota poate sa fie din amortizoare sau din toroanele puntii. Daca toroanele sant uzate rulota sta prea jos. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty 5.612 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2018 Distanța de la pământ până deasupra bilei este de 40 cm fără câțiva mm. Nu am măsurat exact. Ma înțeles că normal este între 39, 5 și 43 cm. Problema e că ating uneori, la trecerile pentru pietoni mai înalte, cu roata proțapului. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan 5.777 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2018 @Ovidiu-Betty nu încerca să te complici mai mult decât este necesar ..... cârligul mașinii este standard, la fel și proțapul, respectiv șasiul rulotei .... sfatul meu este ca atunci când legi rulota la mașină, roata proțapului să o scoți și o pui în rulotă sau în orice altă parte ai loc ..... P.s. acest lucru l-am auzit și eu la alții mai vechi în rulotism .... 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty 5.612 Semnalează Publicat 17 Aprilie, 2018 Ar fi și asta o soluție @Flavius Ivan să scap de deformările roții proțapului. Mulțumesc ! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster 1.601 Semnalează Publicat 18 Aprilie, 2018 @Ovidiu-Betty Intotdeauna solutiile simple sunt cele mai bune. La elementele omologate ale ansamblului ( carlig auto, cupla, sasiu rulota ) nu este bine sa intervii. In cazul unui eveniment nedorit, orice modificare atrage vinovatia asupra ta. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty 5.612 Semnalează Publicat 18 Aprilie, 2018 în urmă cu 1 oră, Gabriel Schuster a scris: La elementele omologate ale ansamblului ( carlig auto, cupla, sasiu rulota ) nu este bine sa intervii. In cazul unui eveniment nedorit, orice modificare atrage vinovatia asupra ta. Ai dreptate. Este perfect adevărat şi nu mi-aş dori aşa ceva ! Mulţumesc pentru opinie. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihai Cirstea 15 Semnalează Publicat 9 Ianuarie, 2019 Buna ziua, doresc sa-mi instalez carlig remorcare ( achizitionat de la o reprezentanta , montat de ei, omologat, etc). Trebuie sa merg si la RAR sa il treaca in carte? E obligatoriu? Multumesc de raspuns. Mihai Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita 3.647 Semnalează Publicat 9 Ianuarie, 2019 Nu 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal 10.374 Semnalează Publicat 9 Ianuarie, 2019 Sigur NU Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri