Eugen David

Legare doua baterii in paralel

19 postări în acest subiect de discuţie despre Legare doua baterii in paralel

Legare doua baterii in paralel

Eugen David

isor

Cum am mai spus, vreau sa "dotez rulota" cu 2 baterii pentru o mai mare autonomie "electrica"!

Detin si 2 panouri fotovoltaice x 100 w, pentru incarcarea solara.

In acest sens am facut o schema dupa care sa pot sa ma ghidez, dar intreb colegii mai priceputi daca este bine sau mai trebuie ceva modificat?

Deci, panourile sunt controlate la incarcare de un regulator solar de 20A, (o chinezarie cu functie MPPT), dar care a deservit bine instalatia , in cazul unei baterii de 105Ah.

Acum, eu am facut "ceva modificari" la vecheea instalatie electrica a rulotei, dar si la masina care nu a fost dotata din fabricatie cu "carlig de imperechiere", si anume:

- la masina:

Avusesem de gand sa montez cablaj pentru deservire priza cu 13 pini, dar am renuntat, am montat doar priza cu 13 pini, cablajul conform schemei originale ale conductoarelor destinate semnalizarii rutiere, mai putin mersul inapoi (nu l-am considerat ce nefiind imperios necesar, tot nu vezi in spatele rulotei).

Am montat un circuit pentru  incarcarea bateriei rulotei de la masina in timpul mersului (sectiune 2x6mm patrati), alimentat prin intermediul unui modul dedicat, ( releee, sig etc), renuntand la circuitul pentru functionare frigider in timpul mersului de la masina).

In priza cu 13 pini fiind 3 pini dedicati "masei ( - )" (pin 3 , 11 si 13) am facut punti intre ei, atat in priza de pe masina cat si in fisa de la rulota, pentru un contact cat mai bun, dar am creat contact la masa masinii atat la baterie cat si in spatele masinii!

- la rulota:

Am folosit cablul cu 7 conductoare (cel ce 13 l-am pus la vanzare), dar cum spuneam am schimbat fisa, cu una de 13 pini.

In doza de ramificatie de sub rulota circuitele dedicate semnalizarii rutiere au ramas intacte, in schimb am intrerupt circuitul de alimentare frigider.

Sosirea de la masina (2 x 2, 5 mm patrati), am intregit-o pana la baterie pentru incarcare in mers (am intercalat in circuit pe (+ ) o dioda de 35 A destinata impiedicarii descarcarii bateriei rulotei in stationare cu "masina cuplata".

Circuitul spre frigider, din doza de sub rulota, numai bine a ajuns la bateria montata in rulota.

L-am intregit prin intermediul unei sig de 30A.

Nu am vazut rostul a 2 circuite de la masina, in conditiile ca ai baterie la rulota!

Asadar am racordat frigiderul de la bateria rulotei, (cazul meu, sig 13 si 14, adeca  + si - din panoul de sig al rulotei) implicit alimentand instalatia originala a rulotei la 12v! Este acolo un "RELEU DESTEPT" ce intrerupe alimentarea la 12v de la baterie cand este alimentat la 220v, prin priza rulotei!

Dar alimentand la 22ov, se alimenteaza numai instalatia veche a rulotei, cea "noua" functioneaza "bine merci" de la bateria rulotei ( panou nou, circuite separate, lumina + prize 12v).

Am mai creeat legaturi suplimentare la masa rulotei (avea doar 2), implicit la baterie.

Acum cum am mai spus doresc sa folosesc si un frigider cu compresor la 220v de 50l, 50w!

In acest sens voi folosii si un invertor sinus pur de 600 w, (cel modificat, nu-l " duce" tamp).

Am in acest sens montat in "circuitul nou" protectie suplimentara dupa invertor, sig 220v x 10 A ( nu mai mari), dar si un voltmetru la 220v.

Este singurul consumator la 220v, frigiderul!

Asadar anexez o schema a ce vreau sa fac!

Va rog comentarii, sfaturi, "barfe", orice, nu ma supar!

Pana acum am avut noua instalatie racordata din regulator (dupa cum arata schema pe el), dar am modificat-o, direct de pe baterie!

Cum se vede in schema!

Mai am o nedumerire; daca s-a comportat bine incarcarea de la masina si pentru bateria rulotei de 105Ah, oare cum va fii in cazul cresterii capacitatii de incarcare, la 2 baterii pe langa cea a masinii?

Sau poate ar trebuii sa n-o mai folosesc, in mers?

Oricum ziua incarca si panoul de pe rulota! Nu stiu cat in mers, nu poti sta in ea sa vezi, nu este permis! tamp

Multumesc!

Deci schema!

nay

post-219-14355622444819_thumb.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Cantemir

Cioc... cioc!

Pemiteti sa dau cu ciocul?

Schema e realizabila, bine gandita si functionala, dar cu niste amendamente. Sunt doar niste pareri personale:

-in primul rand circuitul de incarcare de la auto e subdimensionat (2, 5mmp), nu-si are rostul si va distruge alternatorul masinii. Dioda inseriata va trebui monta pe radiator;

-nu vad de ce trebuie legat minus-ul bateriilor rulotei la sasiu. Sasiul rulotei ar trebui legat la pamant, avand in vedere circuitul de 220v de la invertor la frigider;

-cam prea multe sigurante (ma refer la cele de la bornele bateriilor); Invertorul ar trebui legat la baterii cu conductoare scurte, groase, cu contacte ferme, fara sigurante, el insusi avand si rol de siguranta.

-dioda cu nume englezesc e un moft: nu strica, dar nici nu face vre-un bine (separa bateriile intre ele la descarcare). Eu unul, le-as fi legat in paralel, pur si simplu (desigur, dupa ce as fi egalizat densitatea electrolitului in elementi, incarcare... etc).

Schema functioneaza oricum: si cu si fara parea mea!

Felicitari pentru inovatie si creativitate! aw

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

hi

Multumesc, Cantemir!

Dialogul a fost si va fi intotdeauna constructiv, mai ales daca este in cunostinta de cauza, facut cu raspundere si  "bun simt"!

S-a intamplat sa fiu luat "peste picior", in alt forum!

Asadar, circuitul pentru incarcarea bateriei rulotei este dimensionat la 2, 5 mmp, de catre fabricant.

Bunaoara si in cazul cablajului cu "7 fire" , 5 x 1, 5 mmp + 2 x 2, 5 mmp, circuitul de putere (dedicat functionarii frigiderului in mers) este de 2, 5 mmp, dar si in cazul celui cu 13 fire, 9 x 1, 5 mmp + 4 x 2, 5 mmp, tot de 2, 5 mmp sunt circuitele de putere!

Tocmai pentru a scurta lungimea circuitului de 2, 5 mmp, pe masina am folosit conductoare flexibile de 2x 6 mmp.

La rulota am folosit cablajul existent.

Tocmai spuneam ca am temerea, incarcarii a inca 2 baterii in plus de a masinii!

Pentru a "supra dimensiona oarecum" sectiunea conductorului de masa, am realizat/suplimentat acele legaturi la sasiul rulotei, dar si la masina. Si fabricantul o face!

Cat despre legarea sasiului rulotei la pamant, in cazul functionarii la 220v, cu sau fara invertor, am omis sa spun ( vorbeam mai mult de legarea in paralel a bateriilor), ca am un "tarus special" cel "bat in pamant", legat la rulota prin intermediul unui conductor flexibil de sectiune mare, pentru protectie printr-o "priza de pamant" auxiliara!

Invertorele folosite cu cablajul din dotare fabricantului, normal fara sigurante suplimentare la 12v, dupa, la 220v, chiar am pus 2 sig automate!

Sigurantele si dioda intre baterii le-am montat la "sfatul unor colegi" intr-un alt forum.

Destinate protectiei bateriilor in cazul unui sccurtcircuit in una dintre ele.

Erau "indicate" sigurante de 70...100A, eu intrebam de ce asa de mari in conditiile consumului mult mai mic la rulota?

Dar am si pus mai mici!

Chiar mentionam faptul ca in cazul "defunctei masini ARO", erau folosite pentru pornire 2 baterii, erau si incarcate de la alternator, dar nu stiu sa fi avut aceste separatii intre ele?

Dar "paza buna trece primejdia rea"!

Diodele "sckoty" folosite doar fixate pe un radiator! Celelalte nu!

Inca o data , multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

isor

La sugestia altor colegi uite ca a intervenit si "modificarea modificarii"!

post-219-14355622519823_thumb.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cantemir

Pentru ca-s un puturos notoriu, eu aleg simplitatea!

E mai puțin de șurubărit si sunt șanse mai mari sa funcționeze mai bine. Plus ca nu-i un hobby de-al meu sa car după mine alternatoare, diode si alte siguranțe, pe care sa le tot înlocuiesc când se ard, pentru ca se vor arde.

Sa fie, zic:

-cu dioda cu nume englezesc, din prima schema, treacă de la mine;

-cu "panou 12V" legat la bornele 5-6 ale regulatorului, ca de-aia au fost puse;

-cu invertorul legat direct la baterii, ca are toate protecțiile necesare;

- fara circuitul de la alternatorul mașinii.

-era sa uit: fara minusuri la sașiu, altele decât cele proiectate special pentru functionarea ansamblului masina- rulota.

Repet: e doar părerea mea! hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ivanescu

Ma bag si eu in discutie si consider ca a lega in paralel nu este o solutie in a mari autonomia .

Ar trebui folosita o legare in serie cu un invertor pur de 24 v-220v si asa cresti autonomia si eviti supraincarcari de curenti in instalatie . 12v poti lua de pe unul din acumulatori pentru pompe si.......

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cantemir

5/6 de la regulator nu-s pentru alimentare panou, ci pentru un consumator!

Desigur!

In a doua schema, cu "panou 12v" e notat panoul de sigurante de 12v, de unde sunt alimentati consumatorii.

In ceea ce priveste legarea in serie sau in paralel a acumulatorilor, cantitatea de energie stocata este absolut aceeasi.

Exemplu: avem doi acumulatori de 12v-100Ah.

Prin legarea in paralel obtinem o baterie echivalenta de 12v-200Ah, prin legarea in serie obtinem una de 24v-100Ah. Singurul avantaj al circuitelor de 24v este injumatatirea curentului consumat, deci se pot folosi conductoare de sectiune mai mica.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mariusb11

La legarea paralel sau serie trebuie luat in calcul riscul defectarii unei singure bateri din cele doua si anume: paralel, ai energie in continuare de la o singura baterie; serie, s-a o baterie atunci s-a dus tot.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ivanescu

La legarea paralel sau serie trebuie luat in calcul riscul defectarii unei singure bateri din cele doua si anume: paralel, ai energie in continuare de la o singura baterie; serie, s-a o baterie atunci s-a dus tot.

Treaba tine doar in cazul intrerupri unei bateri in paralel dar daca una este mai uzata?

Eu folosesc 2x12v75A serie plumb acid si sunt mai mult decat multumit.

Plus de avantaj din 24 poti face usor 12V invertoarele sunt mult mai fiabile

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mariusb11

Daca una este mai uzata si sunt in serie, e rau pentru ca cea uzata o va forta pe cea buna sa dea curent si va ceda si aceasta mai repede. Acum ce-i drept mai mult in teorie, pentru ca la o rulota nu ai socuri de consum mare, care sa forteze bateriile.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

  isor

Cu scuzele de rigoare vreau sa va reamintesc, subiectul topicului este "legarea in paralel a 2 baterii", nicidecum in serie, asa ca, sa nu deviem! nyo

Performantele bateriilor ce doresc a le lega in paralel, sunt prezentate in toticul "test baterii"! Sper ca l-ati urmarit, desii comentarii nu am vazut?  nevazut

Am ales sa modific prima varianta prezentata in favoarea ultimei prezentate, tot la sugestia altor colegi!

Si pe buna dreptate, incarcarea se face uniform pe fiecare din baterii, neavand posibilitatea de a debita una pe alta din capacitatea ei datorita acelor diode, asta nici in procesul de incarcare , nici in cel de exploatare.

Acele sigurante montate intre ele , protejaza in cazul unui scc accidental intr-una dintre ele.

Am ales valori destul de mici pentru sigurante dar si pentru diode datorita faptului ca nu am consum mare. Singurul consumator, un frigider cu compresor la 220v, ce doresc a-l alimenta prin intermediul unui invertor "sinus pur", de cca 500...600w!

Va reamintesc, restul consumatorilor sunt la 12v, tot, tot, tot!

Ca este posibil sa se mai defecteze uneori cate ceva din echipament, sunt convins!

Dar ce varianta ne garanteaza contrariul? ptg

Stiu, as fi putut alege orice alta varianta, dar avand o baterie, a fost mai simplu sa cumpar inca una de capacitate mai mica, adeca apropiata de prima, dacat sa fi cumparat una mai mare! Poate ar fi fost mai simplu?

Bornele 5 si 6 ale regulatorului, le-am folosit la instalatia anterioara, pe motiv ca acel regulator "stie sa intrerupa" functionarea instalatiei in regim de tensiune scazut, sub 10, 5v, dar stie sa intrerupa si in regim de suprasarcina!

"Ionut", inca din "prima" indica legarea din baterie si nu din regulator, daca urmariti prin forum, o sa vedeti!

Acum, sunt de acord ca la un consum accidental mai mare se vor descarca bateriile, bunaoara frigiderul pornit accidental si pe 12v, ca alt consumator de mare capacitate nu am!

Dar si ala intr-o noapte nu poate consuma mai mult de 7...8 Ah x 12h aprox 90...100A, deci tot mai ramane curent (in 2 baterii), mai consuma si frigiderul cu invertorul, si tot, teoretic n-ar trebuii sa "ramai pe butuci"!

A doua zi va fi iar soare (speram) si bateriile se vor incarca din nou!

Daca nu ajutam cu masina!

Dar cum noi barbatii pe la rulota si pe langa avem mai multe functii, si rege, si de pion, si ofiter, si de cal, chiar si de nebun uneori, mai dam cate o tura din cand in cand si verificam ca regina sa nu gresasca ceva!

Acum si regina mai are ceva functii pe acolo, nu doar de regina, si anume, bucatar, consilier tehnic uneori, consilier juridic, dar mai ales consilier financiar!

Si uite asa urmarim ce se poate urmarii!

Problema "spinoasa", sa nu "care cumva" sa apara pe acolo si Bachus, caci chiar s-au dus "daracului" toate!

Scuze pentru comentariu paralel! nevazut

                                                              nay

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

:* George!

Nu la tine faceam referire.

Am deschis topic cu acelasi subiet si in alt forum si in urma discutiilor de acolo concluziile mele!

Cert este ca am mai facut un test al bateriilor si cu un inveror (numai de 500w sinus modificat am avut), cu un consumator de 60w, dar nu sunt deloc multumit, fata de cel la 12v!

Nu l-am mai prezentat fiindca n-am vazut interes pentru cel la 12v!

Pana la urma, toti putem face asta cu bateriile din dotare pentru convingerea personala!

:-)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cantemir

Care va's'zica, intreb: dragi colegi, care dintre voi are pregatirea necesara ca sa raspunda, sau care a experimentat pe bune - baterii diferite, cu uzuri diferite ?[/u]...

Omul, cât traieste-invata!...

Acuma, eu ce sa zic: or fii suficienți 33 de ani lucrați ca electrician, dintre care ultimii 28 exclusiv in curent continuu?

Ca sa nu fiu off, repet:

- in paralel se pot lega baterii de același tip, indiferent de diferența de capacitate (Ah);

- in serie nu se pot lega decât baterii absolut identice. Fara alti diverși consumatori de12V legați doar la una dintre ele;

- încărcarea se face doar in schema aleasa (sunt niste particularități la legare serie).

In ceea ce privește uzura lor, e clar ca nu împerechezi o epava cu o baterie noua, indiferent de schema.

In cazul baterilor prezentate de dl.Eugen, diferenta e foarte mica. Așa ca i-am recomandat (si mi-am asumat raspunderea pentru) legarea in paralel chiar fara dioda Sckoty. Sistemul s-ar fi echilibrat de la sine.

hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cantemir

Da! Se pierde energie si sistemul devine ineficient. In plus, intervine si o uzura prematura.

Revenind la  cele expuse de dl. Eugen: simpla reglare a densității electrolitului (1, 28g/cmc) in bateria "un pic mai obosita" ar rezolva problema.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Omul, cât traieste-invata!...

repet:

- in paralel se pot lega baterii de același tip, indiferent de diferența de capacitate (Ah);

- încărcarea se face doar in schema aleasa (sunt niste particularități la legare serie).

In ceea ce privește uzura lor, e clar ca nu împerechezi o epava cu o baterie noua, indiferent de schema.

In cazul baterilor prezentate de dl.Eugen, diferenta e foarte mica. Așa ca i-am recomandat (si mi-am asumat raspunderea pentru) legarea in paralel chiar fara dioda Sckoty. Sistemul s-ar fi echilibrat de la sine.

hi

Multumesc!  nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

isor

Ei uite ca usor, usor al executat/terminat "lucrarea"!

Cam asa am gandit si facut montajul!

Un tablou de sigurante de pe o masina dezmembrata, am sectionat bara pe "parcursul" ei, siguranta lipsa din mijloc, ocazie cu care am putut realiza si priderea/racordarea celei de-a 2-a baterie.

Sigurantele lipsa de la exterior corespund incarcarii de la masina; le pun doar cand am nevoie!

Incarcarea de la panou(uri), dupa caz, trece prin dioda de 10A, la fiecare baterie apoi siguranta si intra in bara, implicit in baterii!

Plecarea inspre instalatia de 12v a rulotei prin cele 2 siguranta de la mijloc (intentionat am pus inspre bateria de 120Ah, siguranta de 40A, si de 30A inspre cea de 105Ah.

Continua prin dioda Scotcky de 25A, apoi in tabloul de sig a rulotei si instalatie!

Am montat si diode normale in locul celei Scotcky, dar caderea de tensiune este aproape dubla!

Pe incarcare caderea de tensiune este de 0, 7v (diode normale), pe cand pe cea scotcky doar de 0, 4v.

Am facut si ceva masuratori si o sa se vada diferenta!

hdJaR3Q.jpg

Tensiunile pe baterii la un moment oarecare!

JKB04fU.jpg

Incarcare, se vede cat intra pe regulator, cat incarca dar si cat distribuie spre consumatori!

Vorbeam inainte de caderea de tensiune pe diode!

RIEHCh7.jpg

Aici bateriile incarcate, se vede cat este tensiunea produsa de panou in gol (doar cel mobil).

OuxmjUY.jpg

Nici aici nu incarca, dar nu stiu sa spun de ce tensiunea pe intrare este la fel ca in incarcare! Probabil nu este decuplat total? askc

en8Fasy.jpg

O alta masuratoare!

UcgzFUZ.jpg

Fiind un soare foarte puternic, panoul incarca foarte bine si mult!

Ieri a stat rulota afara, au incarcat ambale bateriile, masuratorile la fel, deci bateriile sunt incarcate!

Le-am fost insa incarcate pe redresoare cu cateva zile-n urma! Am vrut sa vad si cum lucreaza regulatorul in si fara sarcina!

Am lasat multa vreme sa functioneze frigiderul, normal ca scarea tensiunea cau cu 0, 5...0, 6v, cu cass-ul nu scadea nimic, iar cu toate becurile scadea 0, 2v, cu un ventilator nu scadea nimic! Vorbesc asta asa pe parcursul a putin timp cca 1 min!

Deci temperatura la umbra in spatele panoului 33°, iar in soare pe fata panoului cca 50°. Termometrul digital deja nu se mai poate citii doar de aproape! Dar se vede pe celalalt!

Ca o concluzie personala, este suficient in soare incarcarea de la un singur panou de 100w, dar totusi rezerva pentru "vremuri tulburi" nu strica nici cel de-al 2-lea!

App ca in bancul cu batranii, sau si copii in unele dintre cazuri "cine-i are sa traiasca, cine nu sa nu-i doreasca"! tamp

aa44RbZ.jpg

Multumesc! pa-pa

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Cristi, vesti nu prea bune!

Daca in prealabil renuntasem la una dintre baterii, datorita faptului ca cea de-a 2-a avea caracteristici foarte bune la probe, am avut surpriza sa "ma lase" chiar in timpul sejurului de 2 saptamani la Felix!

Noroc cu bateria de la masina care fiind noua, cumparata in iunie "15, a reusit sa-mi asigure necesarul de energie nefiind racordat la 220 v.

Asta in prima saptamana de sejur, dupa care m-am racordatt si la 220v, schimband si locatia tot o data, ocazie care a rezolvat problema!

Dar totul despre "experientele" mele intr-un topic ulterior!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Nicu Iancu

Salut Eugen,

citeam si eu pe aici cate ceva, si mi-a atras atentia topicul tau ! Spune-mi te rog cu ce grosime de fire ai realizat paralelul intre bateriile rulotei ? Si firele care vin de la masina, nu pune si bateria masinii in paralel cu cele de pe rulota ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vali Popa

Hai ca-ti raspund eu.. intre 2 baterii de 100Ah  pui fire de 16mmp sau de 25mmp daca sunt mai distantate, dotate cu papuci corespunzatori.  Ideal e ca cele doua baterii sa fie cat mai aproape una de alta, pentru fire cat mai scurte, dar practica nu e mereu cum zice teoria. (cand punem greutati in rulota, trebuie sa tinem cont de cat si unde punem) Diodele nu-si au rostul deoarece mai mult rau fac decat bine.  Pe fiecare dioda ai o cadere de tensiune de cca 0.5V care-ti da peste cap multe lucruri (chiar daca se zice ca shotcky ar avea undeva la 0.35V.)  Bateriile trebuie sa fie de acelasi fel (capacitate, tehnologie) , aceeasi uzura si anual sa le schimbi intre ele, pentru ca oricat te-ai stradui, nu se vor uza la fel.

Circuitul de incarcare de la masina, este bine,  aproape obligatoriu sa fie unul original, dotat cu releu electronic din fabrica, sau oricum facut pentru acea masina, nu sa punem noi o dioda acolo unde mai pierdem 0.5v si evident bateria nu se va incarca corespunzator. Releul masinii care comanda cupla de remorca, (cea cu 13 pini, ) functioneaza pe baza unor tranzistoare CMOS, care se deschid si inchid cand alternatorul baga curent sau nu, astfel incat nu mai e nevoie de nicio dioda pe pinul de tensiune pt. frigider. Acel releu de pe masina are grija ca frigiderul sau bateria rulotei, sau orice alt consumator din rulota sa nu-ti descarce bateria masinii cand stationezi! 

Oricum, din experienta, in 3 ani nu am folosit niciodata circuitul de incarcare de la masina. Il am, dar siguranta automata nu am cuplat-o niciodata pentru ca nu am avut nevoie. Vara cand in general umbli cu rulota,   e suficient soare sa nu ramai fara curent, nici macar cu o singura baterie de 100Ah. Am un panou de 350w,   pe rulota, care-i asigura suficienta energie pentru lada frigorifica de 90L cu compresor pe 220v.(am si un inverter de 1000w). Restul consumatorilor sunt nesemificativi..(laptop, telefoane becuri led, la tv. nu te uiti mai mult de 1 ora noaptea ca te ia somnul in general..:))

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.