Viorel C.

Problema climatizare Volkswagen Passat

18 postări în acest subiect de discuţie despre Problema climatizare Volkswagen Passat

Problema climatizare Volkswagen Passat

Viorel C.

Detin un Volkswagen Passat din anul 2000, cu motor 1, 9 TDI, tip ATJ.

Astazi, m-am confruntat cu o problema ce ma pune pe ganduri si anume, modul de pornire si oprire a sistemului climatronic.

Am fost la o unitate de incarcare cu freon a instalatiei si mare mirare a fost cand persoana de acolo, a incercat sa-mi explice ca am pierdut freonul fiindca nu am oprit sistemul climatronic, inainte de oprirea motorului.

Am intrat intr-o discutie in contradictoriu, constructiva, explicandu-i ca niciodata nu am procedat astfel.

Am dat cateva telefoane la "alti" cunoscatori si din cinci discutii purtate la telefon, doi au precizat ca asa se procedeaza. Se opreste intai si-ntai clima, dupa care se opreste motorul.

Am incercat sa le explic ca am detinul un alt Passat timp de 4 ani, inaintea acestuia prezent si nu am procedat asa niciodata si sistemul de climatizare a fost super ok mereu.

Raspunsul primit a fost ca este o raritate asa ceva.

Care este si parerea voastra, a celor care detin un sistem de climatizare auto? A-ti intampinat o astfel de problema?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Eugen David

Wawww!

"Nimeni nu se naste invatat"! Uite ca se adevereste din nou!

Apoi nici eu nu am oprit niciodata clima inainte de a oprii motorul la cate masini "mi-au trecut prin maini" si nici nu am auzit ca cineva dintre cunoscutii mei sa o faca.

Este intaia oara sa aud asa ceva, dar totul este posibil! Or sti ei ce stiu!

Singura chestie ce o fac este sa pun clima pe economic, necirculand tot timpul cu ea pornita, deci se deconecteaza automat compresorul, ramand doar ventilatia!

Pana la urma chestie de economie, clima pornita "luand" cam 10 cp, implicit crescand consumul cu aprox 1% dupa constatarile mele!

Si masina mea tot din 2000, af, climatronic, 1, 9TDi, motor AJM, 116 cp, dar nu cred ca are de-aface ceva cu pirderea de freon!

Normal ca in timp se pierde freonul din instalatie, este indicat ca dupa ceva timp sa se improspateze, partial sau total! Diferite persoane spuneau 2 ani!

Probabil pe un forum de Audi/VW se pot afla mai multe!

Cert este ca si eu din 2010 de cand o am n-am facut-o niciodata si merge si acum bine!

Ginere-miu are un Audi de 131 cp din 2004, dublu climatronic, ce-l detine din 2007, dar el o face la 2 ani (ma rog, eu n-am posibilitatea lui)!

App, dupa reancarcare sau complectare, merge bine clima?

Numai de bine!

Drumuri bune!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Cu opritul climei si pe urma opresti motorul , este prima oara cand aud. La Toyota din 2007 anul asta am bagat freon in ea.Am stat cca.35 de minute in service si am platit 50 de lei.Mi-a bagat cu un aparat care amesteca freonul cu putin ulei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Deci am avut dreptate si eu cand m-am contrazis cu respectivii.

Despre introducerea freonului nu este discutie, deoarece s-a bagat asa cum cer aparatele acestea de ultima generatie, freon+cantitatea de ulei respectiva.

Problema este ca acele persoane cu care m-am contrazis, sunt mecanici cu ceva experienta si pe care-i cunosc de ceva vreme, printre ei fiind si doi care se ocupa cu instalatiile de climatizare auto.

Dintre ultimii doi, doar unul m-a contrazis, celalalt spunand ca nu exista problema cu opritul climei inaintea opririi motorului.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel.Gabriela

Tare explicatia :)))

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

Eu am Passatul din 2010 (fabricat 2007) si am schimbat/complectat de trei ori freonul pana acum, dar nu am auzit chestia cu opritul motorului, nu gasesc nici logic/tehnic aceasta explicatie.

Vorba lui  Adrian "cine stie??!!??".         

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Nu e nevoie să opreşti clima înainte de a opri motorul, pentru că oricum mişcarea de rotaţie este transmisă către compresor de un mic ambreiaj. Nu se opreşte şi nici nu porneşte brusc. 

Eu te sfătuiesc să nu te mai duci la mecanici ăia. :)

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian_vasile

Eu personal, înainte de oprirea motorului opresc climatronicul. Am citit undeva ca este indicat, nu obligatoriu, să faci acest lucru. Orice motor se oprește fără sarcină pe el. Eu consider climatronicul ca fiind o sarcină destul de mare. Desigur, este doar părerea mea, fiecare face cum dorește la masina dumnealui.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gogonea Razvan

Am auzit de treaba cu oprirea climei înaintea motorului, dar nu am aplicat niciodată aceasta metoda, deoarece nu sunt chiar chinez' in ale mecanicii. 

Masini am avut cred ca 30 askc , si nu am întâmpinat probleme. Este indicat ca si pe timp rece sa se mai pornească A/C, pentru a nu se se usca garniturile. superok

Toate bune! nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Haideti sa o i-au pe rand.

Prima si prima data trebuie retinut faptul ca am 28 de ani de munca intr-o unitate service auto, deci stiu ce inseamna un autovehicul.

De numarul de masini detinute, nu este nevoie sa specific, fiind destule. Am facut referire la Passatul actual, fiindca nu eram multumit de temperatura facuta de sistemul clima si mai ales ca acest model este arhi cunoscut si utilizat de catre mine.

Mi s-a parut nu stiu cum, sa vina unul si altul sa ma invete cum sa lucrez cu climatronicul, de aceea am dorit si doresc si parerile voastre, ca doar nu trebuie sa fie numai o parere care sa le schimbe pe toate. Niciodata!

Acest topic l-am deschis in ideea ca, din orice postare care atrage atentia, se pot trage invataminte si este bine sa stim si sa cunoastem cat mai multe pareri.

@Marios, cum sa nu ma duc la mecanicii aceia, ca doar sunt prietenii mei!!

@marian_vasile sa sti ca asemenea vorbe mi-a zis un mecanic cu multa experienta si le mai i-au in calcul, cateodata, pe parcurs.

@Gogonea Razvan , intradevar, chiar este recomandat sa pornesti aerul conditionat sau clima si pe timpul iernii.

@Adrian V., te contrazic putin, fiindca uleiul are rolul numai de ungere. Solutia verde la care faci referire, se introduce numai si numai pentru depistarea eventualelor scapari din instalatie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Nu trebuie (nu este necesar) oprit AC inainte de oprirea motorului, fie el "climatronic" sau simplu. Compresoarele montate pe motoarele auto sunt diferite de cele actionate de motoare electrice,  au niste supape care controleaza presiunile dupa oprirea motorului.

@Marian Vasile: dupa oprirea motorului, "sarcina" compresorului ar actiona asupra inertiei motorului. Nu o face insa, deoarece este decuplat de "ambreiajul" acestuia (electro-cupla). 

In unele situatii este bine sa se schimbe freonul la cativa ani, depinde de producator. Nu neaparat se pierde din gaz, ci doar isi pierde proprietatile. Probabil asta s-a intamplat si la Viorel.

Atentie la noile statii de incarcare! Acestea recupereaza gazul din instalatiile vechi si il recicleaza (refolosesc). Chiar daca dureaza mai mult, prefer sa fac completari sau schimbari de agent de racire la frigotehnisti "old school", sa ma asigur ca bag doar gaz nou.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian S.

Viorel dar macar acei mecanici la scos afara sa vada cantitatea sau au completat si gata?Trebuia scos, introdusa solutie de contrast, verificat daca are instalatia scapari si abia apoi introdus freonul. Am fost si eu cu un opel de la firma de curand la un recomandat pentru verificarea instalatiei deoarece multi ziceau ca e dus compresorul si ca are masina freon !!!.Pai cat are?De unde stii ca are? intr-o instalatie cu mai putin de 45-50 grame dintr-un total de  aprox 5-600, clima nu functioneaza.Binenteles tot de compresor a zis ca e defect, iar la insistentele mele de a verifica, scoate si reumple instalatia de climatizare sa facut frig....Cine ghiceste ce a zis meseriasul???..."era blocat compresorul dar bine ca si-a dat drumul..."

Am vrut sa ii raspund ca bine ca nu la si stropit cand si-a dat..../.;

Am ras si eu putin cand am auzit faza cu opritul/.; si nici normal ca la fiecare 2 ani sa gadili instalatia, ceva nu e ok acolo.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

@Cristian S., am avut lipsa aproximativ 80-90 grame din 700 de grame capacitate totala.

Problema a fost rezolvata, dar pe mine m-a pus pe ganduri chestia asta cu opritul climei inaintea opririi motorului. Dar asta e! Fiecare cu parerea lui.

Pierderea este posibil sa o fi avut-o de anul trecut, cand am avut blocat ventilatorul din fata, cel cu clima, dar am observat la timp si am rezolvat(deblocat) cu un spray.

In situatia ca se mai bloca, urma sa inlocuiesc carbunii, dar nu a fost necesar.

Multi spun ca daca nu lucreaza ventilatorul, cel atasat in fata pe radiator in partea dreapta, se pierde din freon datorita presiunii acumulate in instalatie.

Modificat de Viorel

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Ene

@Ionut C.  La frigiderul de acasa schimbi freonul la cativa ani, daca acesta nu a avut pierderi?!  Ma indoiesc, freonul nu isi pierde proprietatile in aceste conditii ..

@Viorel   Ventilatorul montat pe condenser-ul de clima are rolul de a scade presiunea si temperatura freonului comprimat de compresor, accelerand lichefierea acestuia ( transformarea din gaz in lichid) si marind randamentul instalatiei de climatizare. Daca nu au fost gasite urme pe unde s-a pierdut freonul, este posibil ca acesta sa fi iesit pe la supapa de suprapresiune de pe compresor atunci cand nu a functionat electroventilatorul.

Este bine sa verificati si sa spalati , daca este cazul, condenser-ul de clima de impuritatile adunate in timpul exploatarii; fiind montat in fata radiatorului motorului, toate mustele si praful se depun si impiedica transferul de caldura, astfel se ajunge ca si motorul va functiona la o temperatura mai ridicata. Spalarea sa o faceti doar cu apa, fara a folosi produse de spalatorie care pot ataca aluminiul din care e confectionat. Cat despre pierderea de freon din cauza nedecuplarii instalatiei de climatizare inainte de oprirea motorului..este foarte mult folclor pe piata auto!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Salutare ,  

Legat de prima parte cu opritul climei inainte de a opri motorul , am trait sa o aud si pe asta dar prosti sint destui . In momentul in care opresti motorul se decupleaza ambreiajul si tot freonul curge catre compresor . Daca ati vazut cand porniti motorul niciodata nu porneste cu sistemul de AC cuplat. Exista senzori si supape pe tot sistemul de climatizare , sa nu inghete sistemul si sa nu faca presiune mai mare de 30 bari + ca exista si filtru uscator care retine umezeala si apa din freon.

Am vazut ca spunea un coleg ca nu schimbam freonul acasa la frigider , da nu se schimba pentru ca :

1 Este alt tip de freon decat cel de la auto.

2 Generatia noua de frigidere are freon organic : noua directiva a UEnu mai da voie sa se foloseasca freon normal pentru ca este extrem de toxic .

3 La auto se foloseste R 134 deoarece este mult mai comprimat si lucreaza la temperaturi ai presiuni mai mari ; in ultimul timp la auto au inceput sa folosesca alt tip de freon.

Deoarece instalatia de AC este din aluminiu in timp se pierde din cantitatea de freon , normal se pierde pana in 100g , daca pierdem mai mult exista o problema la instalatie , oricum daca pierdem mult mai mult sistemul nu va mai merge deoarece senzorul de presiune nu simte presiunea necesara care va fi buna doar daca avem peste trei sferturi din cantitate , daca nu avem intra in "protection mod" sau "emergecy mod" pe sistemul de AC ...

O zi buna va doresc.

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel.constantin

Oare acele minți sclipitoare de ingineri care au proiectat automobilul si toate accesoriile lui nu au luat în calcul acest aspect, sau erau îmbibate în alcool.

 Eu zic ca s-au gândit și la acest aspect si au constatat că nu are nici o influenta.

 Adică efectul razelor de luna asupra galosilor  de guma.

Știați că , compresorul de AC de la Mercedes A class nu are ambreiaj??

Acesta de la prima învârtire produce presiune , dar este eliberată în sistem de un distribuitor.Oare inginerii de la Mercedes sau Valeo  din nimereală au făcut acest lucru??

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Salut,  sant masini care au cumpresor fara ambreiaj,  mai ales cele care au clima si sant mai noi dar aici vorbim de altceva si anume de compresoare pe surub cu electrovalve in el.

Acestea functioneaza permanent si in momentul cuplarii butonului de clima se inchid electrovalvele si presiunea produsa de compresor pleaca pe conducte catre vaporizatorul din habitaclu unde se face amestecul aer, aer sau aer rece,  cald sau numai cald pentru comfortul pasagerului.

Modelele noi de compresoare sander cupleaza si decupleaza in permanenta pentru economie de carburant,  la mine la masina de munca Dacia Dokker asa face si temperatura interioara este buna , la Astra mea care are clima nu se opreste compresorul decat in sarcina ... 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel.constantin

Da așa este sunt compresoare cu surub, sunt compresoare cu pistonase  cu ambreiaj care nu merg continuu de ex. la două mașini care le-am avut una o mai am adică Subaru Forester si BMW ser 3 E46 amândouă au climatronic si compresoare VALEO cu pistonase si ambreiaj si acestea nu merg continuu, sunt gestionate de clima in speță modulul comfort acesta din urmă în funcție de ce îi se spune  senzorii de temperatura pornește si oprește compresorul, iar nu este o regulă generală ca în momentul când pornești AC-ul să îți pornească si electroventilatorul de pe radiatorul de AC si acesta la unele mașini este gestionat de un calculator in funcție de temperatura si presiune.

 La motoarele mai mici gen Matiz etc la o deschidere mai rapidă a clapetei de accelerație pt. un plus de putere se decuplează compresorul de AC până la stabilizarea poziției clapetei.

 Din aceste lucruri rezultă că cei care au proiectat acest sistem de comfort AC, climatic, climatronic etc. sunt totuși cu capul pe umeri si nu au trecut prin școala ca , gasca prin apa si au făcut îndelung destule teste până la montarea lor pe mașină.

 Si daca avea vreo influenta opritul sau pornitul climei înainte sau după pornitul motorului o lasa în seama calculatorului să îi bata el capul cu gestionarea acestui lucru nu șoferului.

 Așa că ce au afirmat acei mecanici au făcut- o de amorul artei nu din cunoștință de cauză.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.