Am sa deschid acest subiect cu un dicton care mi se pare a fi emblematic :
“Rulota este ca viata : cu cat este mai simpla, cu atat este mai frumoasa” (citat B.M.)
Precizez, aprioric, ca 99% din ceea ce voi posta mai jos, nu imi apartine. Eu doar am aranjat conceptele intr-o ordine personala, pentru a fi de ajutor celor care doresc sa devina rulotisti.
Rog colegii cu experienta sa intervina doar in situatia in care considera ca am deviat de la valoarea de adevar a ideilor exprimate.
Multumesc!
Incepand de ieri, am devenit rulotist cu diploma si in cele ce urmeaza am sa va prezint rulota mea.
Primul lucru pe care trebuie sa il faca un rulotist in devenire este sa citeasca certificatul de inmatriculare al calului (masina cu care va plimba rulota). In certificat va gasi masa proprie a masinii, masa totala maxima autorizata si masa remorcabila cu dispozitiv de franare(adica masa maxima autorizata a rulotei pe care poate sa o plimbe cu masina respectiva).
Sfatul rulotistilor cu experienta (citez A.V.) este: se recomanda ca masa maxima a rulotei sa fie cel mult jumatate si un pic din masa maxima autorizata a masinii. In cazul meu : MMA masina este 1830kg, MMA remorcabil cu dispozitiv de frinare este 1300kg .
Totusi, se recomanda: MMA masina/2 = 1830kg/2=915 kg, deci recomandat max. 1000kg pentru rulota. Rulota mea are MMA=950Kg, deci e OK.
Daca vom tine cont de acest sfat, vom putea calatori in siguranta si pe rampe, si pe pante si cu vantul in fata , fara sa omoram motorul masinii.
Acestea fiind rezolvate , putem trece la pasul doi.
Va urma.
Iata prima fotogratie de prezentare a rulotei mele de vis.