Chiriac Bogdan

tractare cu opel vectra 1,6l , 75 cp

16 postări în acest subiect de discuţie despre tractare cu opel vectra 1,6l , 75 cp

tractare cu opel vectra 1,6l , 75 cp

Chiriac Bogdan

Buna seara! 

As dori un sfat si apelez in special la cei cu experienta in tractarea rulotelor, remorcilor. Am un opel vectra A 1, 6l 75 de cai ( masina exclusiv pentru mers la pescuit) motor facut de mine complet ; masina merge excelent pentru  anul 1991 fabricatie.

Se poate tracta o rulota Hobby de 750 kg, iar max autorizata 1000 kg in conditii de siguranta avand in vedere ca este o masina destul de usoara? Intreb in sensul sa nu suprasolicit motorul.

Mai am un SUV dar cu siguranta pe aia nu voi monta carlig 

Va multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Gogonea Razvan

Salut, Bogdan !

Te sfătuiesc sa tractezi cu acel SUV, nu te baza pe acel Opel . Poate găsești aici towcar.com

La acel Opel ce cuplu ai? 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Nu o sa se duca motorul, o sa se strice ambreiajul.Daca ai SUV, agata rulota de el.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chiriac Bogdan

In nici un caz n-o sa agat X5 de rulota , are cutie septronic si sunt foarte grijuliu la cutii automate din punct de vedere al intretinerii.
O sa fac o incercare chiar daca fortez ambreiajul , daca nu merge asta e, alta masina :)

C16NZ1598 cc55 kW (75 PS; 74 hp) @ 5200 rpm127 Nm  @ 2600 rpmSPFISOHC176 km/h 
 

Cam astea ar fi valorile pentru Opel . Totusi am vazut logan de 1, 4 tractand rulota sau barca merita incercat...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

            Merita sa incerci ! Nu cred ca nu o sa mearga! Motorul trebuie urcat in ture si consumul o sa creasca putin, dar asta e!

             Rulota mea de 750Kg(1050kgMMA) a fost adusa din Olanda cu un Golf III de 1, 4l benzina si a mers!

            Observ ca Opel-ul vrei sa-l folosesti pentru "tavaleala"! Foarte bine!Dar daca vrei performante ridicate si mai multa siguranta treci la X5:)

Modificat de Drinovan Ovidiu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

@Drinovan Ovidiu ai adus o rulota cu un motor de 1, 4 intradevar, dar eu vin cu intrebarea:
- vei mai dori vreodata sa tragi o rulota cu un motor de 1, 4 ?

Toata lumea discuta de motorul masinii, de greutatea rulotei, dar nimeni nu ia in calcul si volumul unei rulote, fie ea oricare.
Si eu am adus o rulota din Olanda, acum ceva vreme (cam 4-5 ani in urma),  cu un Opel Astra ce avea un motor de 1, 4 si am jurat ca in viata mea nu voi mai face o asemenea gafa.
Numai eu stiu ce am patit 2000 de km, iar biata masina ma mir ca nu i s-a ars garnitura de chiuloasa, deoarece motorul a fiert mai tot drumul, iar acul indicator al ceasului ce indica temperatura apei, a stat numai la maxim. Daca nu exista acel limitator care opreste cursa acului, se dadea peste cap tamp
In permanenta alimentam cu apa, numai cu motorul pornit,  fiindca se pierdea cand "dadea in clocot". Am demontat masca, am dat jos bara de protectie din fata, doar, doar, sa aiba racire.
Poate a fost si greseala mea ca am facut aceasta cursa in luna august.

Rulota avea 520 kg, greutate proprie si 750 MMA. Usoara, nu?!
Dar volumul ei infrana, cum de fapt infraneaza orice rulota ce se afla dupa o masina si atunci, sfatul pentru fiecare ce este la inceput de drum in trasul unei rulote, este sa i-a in calcul si acest aspect, nu numai greutatea.

@Adrian V. are perfecta dreptate cu mersul pe autostrada, fiindca numai eu stiu cate claxoane am primit, insotite bineinteles de injuraturile aferente biggrin
Si poate multi nu cunosc, dar claxonatul "afara" este un lucru destul de rar intalnit.

Forumul este accesat si de experimentati si de cei care nu cunosc aceste probleme si eu zic, ca unele sfaturi sunt binevenite, iar concluziile le poate interpreta fiecare.

Drumuri bune sa aveti cu totii!

P.S. @Bogdan Chiriac, nu ti-am stricat topicul, dar am dorit sa informez doar.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

  Da, aveti perfecta dreptate!E ca si cum ai cara un sac de 50Kg in loc de unul de 10Kg.

  Acum cine  vrea sa incerce pe distante mai scurte nu-i ramne decat sa se convinga! Daca e ok ramane sa o foloseasca asa!Daca nu, nu!

  Sigur trebuie tinut cont si de raportul dintre masa masini si a rulotei pentru a merge in siguranta, dar si de o motorizare adecvata pentru a nu ingreuna traficul (mai ales intr-o zona muntoasa).biggrin

Modificat de Drinovan Ovidiu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chiriac Bogdan

In concluzie sunt fericitul castigator al unui loz necastigator! la naiba de rulota ca imi iau cort biggrin
Cu riscul ca fac praf Opelu , desi am bagat ceva bani in el, si am de gand sa-l reconditonez complet( a fost prima mea masina si o am din anul 2000) o sa risc sa fac o iesire, dar binenteles tin mana pe butonul de SOS.
Se va gasi cineva care sa-mi aduca taraba acasa in caz de ma lasa masina. Oricum nu intentionam sa fac drumuri lungi , ci max/ 130 km-raza judetului Constanta sau Tulcea.
Nu am de ales, deja am investit prea mult.... rulota, carligul nu mai spun ca pentru vechitura aia de masina de abia l-am gasit, acum urmeaza priza si electrician ca in concediu am o lene cronica!

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Am experienta (scurta, e drept) a mersului cu rulota cu masina cu motor mic.

Asa cum am zis si in alta parte, rulota MMA 1000 kg, Masina, Logan 1, 4, 75 cp. Masina o am de mult, de 10 ani, voiam musai rulota, cat mai usoara pentru ca n-aveam chef sa schimb masina doar pentru ca ies de cateva ori pe an cu rulota (si nici dupa ce am mers cu rulota n-o schimb, deocamdata). Configuratia asta am mai vazut-o si la alti membri de pe forum. Am mers asa si la munte si la mare (suntem 4, + catel maricel, deci masina full.

Concluzii

- drum de campie - Bucuresti -Eforie Sud si retur: Demaraje oarecum lente in oras, plecand de la semafoare. Pe autostrada 80-90-100, treapta a 5-a fara sa omor motorul. Un pic mai greu pe zonele de autostrada cu denivelari mari de dupa Medgidia, vreo 2 unde am urcat cu 70 dar m-am bagat pe banda suplimentara pentru vehicule lente. La intoarcere, cu aer conditionat, 80km/h, treapta a 4-a. Bogdan Chiriac zice ca vrea sa mearha in special prin jud. Constanta si imprejurimi, deci se potriveste cu situatia lui. De cateva ori m-am bagat dupa cate un TIR care mergea cu 90 (nu lipit in spatele lui, evident)  iar asta mi-a permis sa merg in perioadele alea abia pipaind acceleratia.

- drum de munte - scurt, serpentine nu prea multe dar cateva foarte stranse si abrupte, urcate in treapta a 2-a cu viteza intre 20-40 km/h. In zonele respective se adunau cateva masini in coada mea iar cand se putea, depaseau. N-am luat nici un clacson, cei din urma priveau oarecum cu simpatie atelajul. Aaaa, atunci eram combinat cu un prieten care venea si el din spate cu o rulota MMA 950kg trasa de o Solenza, tot motor. 1, 4, 75 cp.

Concluzia mea este, deocamdata, ca ansamblul este unul decent fara a fi unul performant. Am bagat datele in site-ul acela (unul dintre ele) si rezultatul a fost bun (nu foarte bun sau excelent)

Am povestit toate astea nu pentru a face apologia masinilor cu motor mic ci doar am povestit experienta mea de pana acum, in ideea ca te poti descurca si cu ce ai, Daca intelegi limitarile ansamblului te poti descurca si asa si sa te simti excelent.

Stiu cat mi-am dorit eu rulota. e pacat ca cineva sa se descurajeze pentru ca n-are un motor mare si nu-si poate permite alta masina, sau rulota mai mare, mai noua, mai grea. Poti avea satisfactii si daca te multumesti cu mai putin xll

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil Naghi

Ca posesor de auto cu motor de 1, 6l subscriu la ce a scris colegul Radu Ionescu.

"Am povestit toate astea nu pentru a face apologia masinilor cu motor mic ci doar am povestit experienta mea de pana acum, in ideea ca te poti descurca si cu ce ai, Daca intelegi limitarile ansamblului te poti descurca si asa si sa te simti excelent.

Stiu cat mi-am dorit eu rulota. e pacat ca cineva sa se descurajeze pentru ca n-are un motor mare si nu-si poate permite alta masina, sau rulota mai mare, mai noua, mai grea. Poti avea satisfactii si daca te multumesti cu mai putin"

In ideea in care in Romania oricand indifierent cu ce viteza ai merge cu rulota sau fara, se gaseste cineva sa vina tare din spate si sa-ti dea faruri si claxoane ptr ca el vrea sa fie nr 1,  consider ca nu trebuie sa imi fac eu probleme pentru cei care ajung sa mearga in spatele meu in asa zisa coloana mai ales ca asa, de bun simt, de cate ori drumul o permite incetinesc si trag cat se poate pe dreapta ca sa poata depasi cei din  "coloana", in definitiv platim aceleasi taxe si avem aceleasi drepturi, NU ?

Daca depasesti faza cu limitarile masinii, adica ai una mare si puternica, cu siguranta vei umple rulota pana la refuz cu te miri ce si apoi te vei lovi de limitarile constructive ale rulotei care nu este facuta sa fie trasa cu mai mult de 100 km/h, rulota va incepe sa serpuiasca, se vor incinge rotile, franele se vor incinge si ele, amortizorul de la cupla are si el de suferit la franari si greutati mai mari, si pana la urma tot cu o coloana in spate te vei trezi si tot cu disperati care vor sa depaseasca numai pentru simpu fapt ca nu vor sa mearga in spatele tau, nemaivorbind de fatul ca dupa ce te depasesc reduc viteza si te tin ei in spatele lor.

"Parerea mea"

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Parerea ca  poti fi fericit si cu mai putin ? Cu siguranta nu ! Ca e mai bine cu o masina mai puternica ? Cu siguranta da, nimeni nu zice altfel !

Are maaaare dreptate insa si @Emil Naghi !

Stiu din experienta, pe vremuri mergeam in concedii cu Dacia 1300 si bagam in ea ce vrei si ce nu vrei, peste tot, de se cruceau toti la destinatie ce scoteam din ea. Am trecut la Logan, portbagaj dublu, plin si ala, nu mi-a ajuns. I-am adaugat un box deasupra, cel mai mare pe care l-am gasit. Tot nu mi-a ajuns, la ultimele drumuri cu cortul si cu gasca am inceput sa imprastii bagaje si prin masinile celorlalti. Cum zice Emil: e mica masina, iei alta mai mare. Acum e puternica, parca ar merge si o rulota mai mare ! Gata, am luat una mai mare ....hmmm, parca masina asta trage cam greu. Alta ! SUV sa fie ! Dar, la asa SUV..... etc, etc. Unde ne oprim ? Pariez ca, daca ne-am permite, la rulota aia de 18t, ca altceva mai mare nu exista. Sigur, asta inseamna progresul, sa fii mereu nemultumit si sa-ti doresti mai mult.

Dar aici, pana la urma vorbim, despre concedii si timp liber ! Hai sa ne bucuram de ele, fiecare dupa posibilitati ! Noi astia mai "trecuti", cum am zis mai sus, ne faceam concediile cu Dacia 1300, Trabant, Lada1200, etc. Acum n-am concepe masini cu mai putin de 100cp, tot soiul de aere si clime. Dar poate spune cineva ca atunci nu ne simteam excelent la mare/munte ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica

Pana la urma tine de optiunile fiecaruia.Impedimentele pe care le poti avea tin de cit de bine stai cu nervii si de faptul ca nu prea poti merge chiar oriunde.
Daca prietenii hotarasc sa mearga la Cheia si vrei sa mergi si tu, treci mai intai pe la farmacie iei niste calmante si pe urma pleci la drum.
Te inarmezi cu multa rabdare  si calm si nu bagi in seama ca prietenii ajung in 2 ore si tie i-ti trebuie 4, o sa vezi petrecerea in poze .
Dar asta nu-i nimic pe langa faptul ca daca dai pe serpentine peste un tir supra incarcat care urca cu viteza 1 si nu-l poti depasi , tu avand masina pe benzina, nu poti merge asa incet ca tirul (trebuie turata ca sa poti trage rulota) si trebuie sa tragi pe dreapta sa-l lasi sa se indeparteze.
Si sa vezi belea, sa trebuiasca sa pornesti in panta cu masina pe benzina.Sau sa ai norocul sa prinzi bariera la intoarcere de la Cheia si sa trebuiasca sa opresti in curba si in panta, sa vezi dansuri la ridicarea barierei.Asta a fost un exemplu.
Dar sa vrei sa mergi la Ocnita, sau Ocnele Mari si sa trebuiasca sa faci Dealu Negru, sa sa vrei sa mergi in Padina sau la Piatra Arsa si exemplele pot continua.
Eu pot sa-ti dau cel putin 20 de exemple pe care le-am patimit cu o masina pe benzina de 1, 4 100 cp si o rulota cu mma 1060.
Pana la urma am strans din cur, am vandut si masina si rulota si mi-am luat masina pe motorina (1, 9 130cp) si rulota mma 1000.
Ajunsesem sa-mi zica nevasta ca nu mai merge cu mine cu masina aia.
Bineinteles ca nu e obligat nimeni sa faca cum zicem noi,  dar din moment ce ai cerut pareri, noi ti-am impartasit din experientele noastre,  daca i-ti face placere poti trece si tu prin ce-am trecut noi poate la tine va fi altfel.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

 Foarte corect ce zici, dar mai tine si de obiceiurile de drumetie ale fiecaruia. Mie nu mi-ar trece prin cap, de pilda, sa ma cocot pe Dealul Negru cu rulota agatata de Logan, dar traseul respectiv nici nu face parte din traseele mele obisnuite.

S-a uitat ceva foarte important, ce zice initiatorul topicului:

Oricum nu intentionam sa fac drumuri lungi , ci max/ 130 km-raza judetului Constanta sau Tulcea.

 

 

Deci nu vorbim despre trasee complicate, Transalpine, Transfagarasene, Deluri Negre ci despre niste plimbarici prin Dobrogea !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Deosebit de utile informatiile oferite de "grei", jos palaria !

Eu tot insist din cauza ca e pacat ca aspirantii (din categoria carora am facut parte si eu, pana de curand) sa se descurajeze din cauza ca n-au masina ideala pentru a tracta o rulota.

Cel care m-a "convertit" pe mine definitiv a avut o rulota la care a renuntat la un moment dat si pe care o tragea cu o Octavia diesel. Viata s-a invartit in asa fel incat nu si-a mai permis mai mult de o Solenza si n-a avut nici o jena sa-si ia iarasi de curand rulota si sa mearga si sa se bucure de ea, inclusiv la munte (Rasnov, de pilda, vara asta)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Stoica

Initiatorul topicului a vrut pareri avand in "curte" si o alternativa beton.
In alta ordine de idei, sper ca in drumurile prin Dobrogea sa nu aibe parte pe traseul Cernavoda-Agigea, de un vanticel  cum am avut noi la o intoarcere de la Techirghiol.
Sa va spuna Adrian V  cum a mers el atunci avind masina pe motorina si 4x4 si de vreo 2 t.
Dar repet, fiecare face cum crede el de cuviinta, intentia mea nefiind de a incerca sa descurajez pe cineva.Este doar informare mai ales atunci cind ai si alternativa.

Apropo de Solenza, avem si noi un prieten (Generalu Ionel), care are o Solenza de 1, 9 cu care trage mai bine decat multe alte masini.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chiriac Bogdan

Spre Agigea chiar n-am de ce merge; cunosc baltile si e pierdere de timp.Spre Tulcea zona unde se afla eolienele e posibil pe vant puternic sa ai necazuri. Asta e riscul distractiei! Alternativa  chiar nu consider ca am, nu-mi permit sa intru cu o masina la care nu vreau sa va spun cat costa o simpla revizie. Rulota mai noua nu am vrut tocmai din motivul asta, voi merge pe drumuri proaste si foarte proaste si daca o fac praf sa nu-mi para rau. Este destul de bine inchegata, nici prea mare cu dotari destul de bune pentru anul ei si mergand usor nu cred ca o sa fie o problema cat ar fi drumu de rau.

Nu acelasi lucru pot sa spun despre masina, la care intretinerea costa si chiar nu e de bagat prin toate drumurile de camp, noroaie, ramuri de copac  sau tarana.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.