Ghineag2000

Probleme sistem incalzire

6 postări în acest subiect de discuţie despre Probleme sistem incalzire

Probleme sistem incalzire

Ghineag2000

Buna seara, ma numesc George, sunt orasul Buzau, am o rulota Beyerland 6040, am fabricatie 1991 si azi am obsservat ca nu mai porneste soba Marca Primus, ce incazeste antigelul din calorifere. Ma puteti sfatui ce sa fac, ori sa ma indreptati catre un depanator care sa fie mai aproape de mine?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Viorel C.

Salut si bun venit pe forum!

Multe raspunsuri la problema ta, le vei gasi in topicul Sistem incalzire rulota

Incearca si obisnuieste-te cu sectiunile din forum, posteza in sectiunile dedicate, deoarece ai postat acest topic intr-o alta sectiune ce nu are de-a face cu acest subiect.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ghineag2000

Va multumesc foarte mult pentru sfaturi si va doresc numai bine.

Stimati colegi, puteti sa ma indrumati in vreun mod referitor la problema expusa mai sus?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ghineag2000

Bună seara din nou, problema pe care o am este la instalaţia de încălzit cu antigel şi calorifere, marca Primus 2490 fabricată în Suedia, ce este montată pe o rulotă marca Beyerland 6040/1991in stare foarte bună.
Doresc să repar soba respectivă, pentru că nu da scânteie la bujie şi nu ştiu cum să aflu dacă vine gaz.
Puteţi să-mi spuneţi către cine să mă adresez pentru constatare şi reparaţie, dar care să fie mai aproape de Buzău?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion
On 12/1/2015 at 20:36, ghineag2000 a scris:

Buna seara din nou, problema pe care o am este la instalatia de incalzit cu antigel si calorifere, marca Primus 2490 fabricata in Suedia, ce este montata pe o rulota marca Beyerland 6040 /1991in stare foarte buna.

Doresc sa repar soba respectiva, pentru ca nu da scanteie la bujie si nu stiu cum sa aflu daca vine gaz.

Puteti sa-mi spuneti catre cine sa ma adresez pentru constatare si reparatie, dar care sa fie mai aproape de Buzau?

Am pe rulota mea exact acelaşi tip de centrală termică, Primus 2490. Dacă mai aveţi rulota şi/sau problema cu pricina, s-ar putea să vă pot fi de ajutor. Anunţaţi-mă doar dacă mai aveţi nevoie de ajutor.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Să vă spun ce am constatat în ceea ce priveşte centralele astea termice făcute de nordici: cine n-a avut şi n-a văzut niciodată aşa ceva, zice invariabil că-s proaste şi că nu-s fiabile. Din experienţa proprie (recunosc, nu prea multă, daor vreo 4-5 ani) şi din ce mi-au spus oameni care au şi folosesc centrale din astea pe rulotele lor, reiese exact contrariul. Adică-s bune, fiabile şi incomparabil oferă mai mult confort decât convectoarele pe gaz. Într-o paranteză fie spus, eu n-am auzit de vreun lucru fabricat de nordici care să nu fie de foarte bună calitate, indiferent că-s centrale termice, maşini, tigăi, lenjerie de pat, camioane sau avioane. Un norvegian îmi spunea, la un moment dat, că "faţă de noi, nemţii sunt nişte palavragii". O fi ceva exagerare în butada asta, dar şi destul adevăr, cred (cazul mânăriilor la scară planetară ale grupului VW-Audi e un bun exemplu în sensul ăsta).

 

Revenind la centralele Primus 2490: au fost printre ultimele modele fabricate de firma Primus. Aceasta a fost ulterior cumpărată de alt fabricant nordic, Alde, care echipează toate rulotele produse în Scandinavia, dar şi majoritatea celor nemţeşti şi slovene vândute pe pieţele nordice (aşa cum se pare că e şi rulota dv). E şi ăsta un indiciu: dacă ar fi centralele astea aşa de proaste,  de nefiabile şi de inconfortabile, cum zic inclusiv unii colegi de aici, oare de ce şi nemţii şi alţii le montează pe rulotele pe care le vând scandinavilor? 

 

Suedezii zic despre Primus 2490 că-s simple, foarte eficiente la temperaturi mici, că asigură în rulote 25 de grade când afară sunt minus 25 şi că-s uşor de reparat. Atâta doar că acela care repară trebuie să şi înţeleagă ce repară. 

 

Mie mi-a reparat-o un electrician auto (i-a înlocuit modulul electronic de comandă şi electrodul, acesta din urmă mai mult aşa, de amorul artei, că şi cel vechi funcţiona corect), după ce, timp de o zi, a studiat documentaţia pe care i-am pus-o la dispoziţie. Reparaţia în sine, cu verificări cu tot, a durat cât am băut o cafea.

 

Pentru cine are sau va avea astfel de centrale, ataşez aici traducerea în româneşte a manualului de depistare a defecţiunilor, precum şi o schiţă a centralei, cu piesele componente. După cum se poate vedea din schiţă, nu-s multe, deci şansa ca, statistic vorbind, ceva să se defecteze, e mică. 

De piese de schimb pentru acest tip de centrală, nu vă faceţi probleme, sunt la discreţie, noi. Sunt preţuri cam măricele din punct de vedere românesc, dar vă asigur că n-o să cumpăraţi în fiecare an câte ceva. La mâna a doua, sunt pline Danemarca, Suedia, Norvegia şi Finlanda de aşa ceva. Cam ca piesele de Logan la noi.

 

Exemple de preţuri: electrod nou, cu garanţie trei ani, 350 de lei (trimis acasă), modul electronic de comandă cca 1700 de lei, nou, eu am găsit unul folosit, cu 500 de lei.

 

 

ManualDepistareDefectiuni_Primus2490.rtf

Primus1.JPG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.