Vizitator

Problema sistem de rulare rulota

9 postări în acest subiect de discuţie despre Problema sistem de rulare rulota

Problema sistem de rulare rulota

Vizitator

In noiembrie dupa iesirea de la Iepuresti ajuns acasa am hotarat sa suspend rulota pe butuci(o tin  in curte pe beton) si am miscat de roti si surpriza, roata din partea dreapta avea joc mare, am strans piulita si cand invart de roata avea un zgomot anormal, erau rulmentii uzati si atunci am procedat la schimbarea lor.
Ma intreb ce se poate intampla daca se blocheaza rulmentii la viteza de 80-90 km la ora?
Recomand ca periodic sa se verifice daca rotile rulotei se invart usor si nu au zgomote anormale.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Daniel P

Ce sa se poata intampla ? Se sparge rulmentul in prima faza,  se distruge axul si cel mai rau, daca esti in mers si nu-ti dai seama la timp, poti sa pierzi si roata si sa te trezesti cu ea taras, pe asfalt,  pentru ca ti se desface piulita datorita socurilor in siguranta... Doamne fereste! )|(

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Exista posibilitatea ca roata respectiva sa se blocheze, iar urmarile nu le doresc nimanui.
Un amic de-al meu a patit asa ceva, rulota s-a rasturnat pe-o parte, iar el a lovit 5 masini pe autostrada, pe drumul de intoarcere din Germania.

Asa ca este indicat sa se faca o revizie si de a nu neglija acest aspect.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Sunt foarte multi care nu isi pun problema sistemului de rulare de la rulota si se ghideaza pe principiul : " Lasa sa mearga pana crapa". 
Uzura rulmentilor nu se creeaza in 2-3-5 km sau in cateva saptamani ; este un procedeu ce se masoara in ani . DAR , o data ce s-a trecut peste un anumit prag uzura avanseaza "galopant". Si acum sa o spunem p'aia dreapta : la noi 95% dintre rulote sunt second-hand_uri aduse din Vestul Europei si sunt foarte putini cei care desfac sa vada gradul de uzura al rulmentilor.
Eu unul , cam  data la 2ani fac o revizie completa la rulmenti si la sistemul de franare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR

@Adrian V., dacă îți faci singur aceasta revizie, financiar cont de procentul de care aminteai si de faptul ca majoritaea lor sunt membri ai acestui forum , nu ar strica sa aprofundezi subiectul, poate reușim si noi cu ajutorul tau.
De exemplu eu nu știu ce trebuie sa fac pentru a-mi verifica si eventual gresa rulmentii de la roti.
Ce zici? Te bagi?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

De ce sa nu ma bag ? Vin eu la Turnu Severin sau vii tu in Bucuresti ?:laughing:

"Tehnologia" nu este foarte complicata :
- se pune rulota pe un loc plan si se lasa frana de mana jos
- se slabesc prezoanele de la una din roti
- se suspenda rulota (de preferat pe partea unde s-au slabit prezoanele doh ); pe partea opusa se pun niste "pene" la roata
- se da jos roata 
- se da jos capacul de la rulment, cu o surubelnita sau cu o dalta nu foarte ascutita 
- se scoate acel stift de siguranta de la piulita ce strange rulmentul
- se desface rulmentul cu o cheie tubulara ( masura cheii variaza intre 28 si 32mm )
- se extrage tamburul 
- se curata vaselina veche de pe rulment cu benzina , diluant, motorina cu ajutorul unei pensule , si ar fi de preferat sa se sufle cu aer sub presiune pentru a scoate toata vaselina dintre role. Dupa curatare se observa cu atentie calea de rulare a rolelor de la rulment ( camasa exterioara si cea interioara) si daca aceasta are pete de culoare mai inchisa sau daca se observa o mica nervura la capetele rolei insemna ca rulmentul este uzat si trebuie schimbat . Daca trebuie schimbat , ar fi bine sa folositi o presa mecanica sau hidraulica pentru demontare/montare rulment . NU FOLOSITI CIOCANUL deoarece materialul rulmentilor este casant .
- se inspecteaza ferodourile de la saboti . Daca grosimea ferodoului este sub 2mm atunci trebuiesc schimbati.
- se inspecteaza tamburii de fonta . Tinandu-i in pozitie verticala ( pozitia de montaj) se observa ca la partea dinspre sasiu este o urma de uzura ca o mica "buza" . Ar fi si aici de preferat sa inlaturati acea "buza" fie cu un flex , fie pe un strung. Limitati-va doar la "buza" fara sa interveniti la restul tamburului chiar daca operatia se face pe un strung . Indiferent decat de mult se centreaza tamburul pe strung tot nu o sa-l scoata "ca de fabrica" si o sa-l descentreze. 
- se inspecteaza simeringul din spatele rulmentului si in caz de nevoie se schimba si acesta.
- se pune vaselina pe rulment ( vechi sau nou , nu conteaza)  fara a face economie 
- se face operatiunea de montare in sens invers demontarii, fara a pune capacul de la rulment si stiftul de siguranta.
- strangerea piulitei de la rulmenti se va face astfel incat roata sa se invarta fara sa se blocheze . Strangeti piulita pana la capat , si apoi desfaceti jumatate de tura. Invartiti de roata , si daca se simte ca nu se invarte liber mai slabiti pana la 3/4 de tura. Pentru verificare suplimentara apucati de anvelopa si trageti stanga-dreapta sa vedeti daca se simte joc. 
- se pun stiftul de siguranta si capacul de la rulment

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR

Oricand la Severin esti bine venit!
O sa incerc sa fac singur aceasta operatiune si sunt convins ca avand aceste indicatii multi colegi se vor apuca de treaba.
Multumesc mult!hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
TEODOR

Da, multumim, duceam lipsa!biggrin

Aceste revizii cam toti trebuie sa ni le facem , mai ales inainte de plecare la drumuri lungi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.