Sorin S

Despre Invertor 12 -220v

34 postări în acest subiect de discuţie despre Despre Invertor 12 -220v

Despre Invertor 12 -220v

Sorin S

Salutare , deschid acest topic deoarece m-am lovit de o problema si nu stiu cum sa o scot la capat .

Vreau sambata sa conectez invertorul la reteaua rulotei dupa cum urmeaza:

- leg bateria pe intrarea de 12 v si scot 220 v max. 500w .

Acum pe iesirea de 220 v conectez reteaua rulotei si anume tabloul general de unde pot folosi ventul , boilerul si storcatorul de fructe . Acum intrebarea este daca las invertorul cuplat la tablou dar oprita alimentarea de 12 v si conectez rulota la retea , invertorul are dioda pe iesirea de 220v sa blocheze intrarea curentului din retea ?

Daca cineva stie acest lucru astept cu nerabdare sa aflu si eu , daca nu sambata probez aceasta miscare cu riscul sa ard invertorul...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Marius George

:ascratch: , eu unu am ars invertorul asa...

Am uitat sa il decuplez si cand am dat drumu la retea din exterior a crapat...

Pana si prelungitorul exterior de la retea a suferit.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Salut @Sorin S, si eu am aceeasi configuratie ca tine (diferenta este puterea invertorului, 1000W sinus pur). Am instalat un comutator cu came de 30A in 3 etaje cu 3 pozitii (1-retea externa, 0 decuplat total, 2-invertor). In felul acesta sunt sigur ca nu pun in paralel cele doua surse. Nu vreau sa risc nimic.

switch_s.jpg

PS: pret comutator came 45 ron iar instalarea ''by myself'' (gratis)biggrin.

  • Like 1
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Este clar. Comutator cu 3 faze . 

 

Multumesc frumos !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

Intrebare: daca se va pune/intercala un releu intermadiar (gen RI13) parca asa se 
numeste :ascratch: ) normal, la 220v.
Gandesc ca acesta nu va permite intrarea/trecerea curentului din retea spre invertor???
Acest releu nu poate inlocui acest comutator? Inclusiv grija de a-l actiona?
 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius George

Eu am vrut sa pun, insa si acel releu poate crapa intro buna zi si BAUUUtamp

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Sau, cum ma uit pe net acum , se poate face urmatoarea faza , pe care o voi incerca . Pun intre tabloul rulotei si invertor o dioda dar nu stiu de cat sa fie.Trebuie sa ma duc in piata la Veteranilor unde este un magazin cu tot felul de componente electronice si sa vorbesc cu vanzatorul de acolo si sa ma indrume el ce trebuie sa fac. Este buna ideeasuperok.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

@MARIUSGEORGE de acord, dar daca uiti sa decuplezi comutatorul nu tot BAUUU face? :ascratch:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Stimati Colegi, se poate pune un releu cu bobina alimentata la 230V si contacte normal-inchis, normal-deschis. Bobina alimentata din alimentarea externa. Cand este energizat, se fac contactele pentru alimentarea externa, la de-energizare (decuplare sursa externa sau defect) contactul trece pe invertor. Este un montaj simplu dar eficient. Singurul lucru negativ, dupa cum a remarcat si @MARIUSGEORGE, acesta se poate defecta, dar ramai totusi alimentat prin invertor. Este la alegerea utilizatorului.
Eu am ales solutia comutatorului, si pentru siguranta (pozitia 0 - decuplat total).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Nu are dioda intrucat nu se poate (curentul este alternativ si asa trebuie sa ramana !). Daca vrei sa realizezi ruperea de la instalatia interna a rulotei (220v AC) se poate folosi un releu bipolar corespunzator (contacte min. 10A). Se poate folosi si unul monopolar (vei intrerupe numai - sa zicem - "faza", cu toate ca nu are sens aici). Releul va inchide numai atunci cand este alimentat invertorul, realizandu-se astfel conectarea iesirii invertorului la instalatia interna (220v AC) a rulotei. Problema este sa nu cumva sa uiti sa intrerupi alimentarea invertorului la  12V DC.  Deci, cel mai sigur ar fi (desigur, cu oarecare complicare):

Comanda decuplarii iesirii invertorului sa se faca atunci cand priza externa (220v AC) sesizeaza prezenta tensiunii de alimentare externa. Aceasta (priza externa), va trebui sa fie separata (fata de instalatia interioara) de un circuit ce cuprinde un releu temporizat si un contactor de separatie.
 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion
3 minutes ago, costica V. said:

@MARIUSGEORGE de acord, dar daca uiti sa decuplezi comutatorul nu tot BAUUU face? :ascratch:

Nu se poate arde nimic prin solutia comutatorului sau a releului cu bobina alimentata de la sursa de 230 externa. Nu exista posibilitatea conectarii in paralel a celor doua surse.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Mai usor ca ma bagati in ceata cu relee si contactori .

Am uitat sa precizez ca nu ma leg exact in tablou, ma leg undeva la ultima priza din rulota care este cea mai aproape de baterie si invertor . Acum mi-a  picat fisa , sigurantele generale sunt puse intre tablou si priza rulotei nu? Daca las sigurantele jos si alimentez cu invertorul merge reteaua rulotei fara priza externa , nu ?

Cand cuplez reteaua nu va intra curent pana nu ridic sigurantele , dar trebuie sa decuplez invertorul de la priza sau sa-i pun dioda nu ? 

Modificat de Radu B.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Daca te legi in priza si nu prin sigurante pierzi protectia circuitelor! Nu recomand. Este mai usor, dar nu si sigur. Am sa fac cele doua scheme dupa care alegi pe care o doresti. Parerea mea este sa ramai cu sigurantele rulotei active in ambele situatii (cineva va spune ca invertorului are sigurantele lui!). Exista o asa numita selectivitate pe partea de protectie.

Ma voi stradui sa fac repede acele scheme.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius George

Asa am facut si eu insa din graba am uitat sa decuplez si a crapat.

Eu zic ca cel mai sfant este acel comutator pus de colegul @Marinescu Ion.

Nu poti arde nimic, in cel mai rau caz descarci bateria pana intra invertorul in protectie daca uiti sa treci pe 220V din exterior.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Deci eu vreu sa fac  asta ca sa pot folosi off-camping ventul , boilerul si atat , restul sint pe 12v si nu am nevoie de invertor .

Sa trag circuit separat doar pentru vent si boiler nu imi vine , ideea este ca ventul este legat direct in tablou iar boilerul este legat de rigleta din baie dupa dulap .

Cum pot alimenta pe cele doua daca sint unul in stanga si altul in dreapta ??

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius George

Atata timp cat nu alimentezi rulota la 220V din exterior fiind off-camping  nu vad de ce iti faci griji.

Daca ai generator nu mai folosi invertor si scapi de griji.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Excludeti "treaba cu dioda" ca nu merge. Curentul este alternativ si chiar asa il dorim !  Varianta a 2-a pe care am propus-o (si cu care "cocheteaza" si cativa colegi) este valabila numai cu un releu de timp, ce comanda contactorul, care sa dea timp decuplarii invertorului (fapt ce nu se petrece instantaneu !).

Sau varianta cu comutatorul (propusa de @Marinescu Ion), care este foarte sigura.

Modificat de Mihnea Stoenescu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

Eu sunt acum in aceasta situatie: de conectare a invertorului in circuitul rulotei.  
Eu vreau sa conectez iesirea invertorului (220v) intre priza exterioara de 220v si tabloul
de sigurante de 220v, prin intermediul unui releu cu bobina la 220v-10A.(cu 8 picioare)
Astfel voi avea 220v la toate prizele de 220v din rulota.
In momentul cand cuplez rulota (la priza exterioara) la 220v, releul nu imi va decupla
automat curentul de la invertor?Intrebare?
Eu nu sunt pe profil, dar asa am fost indrumat de un profesionist.
Parerea voastra: e bine sau nu???
Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Stimati Colegi, va propun spre analiza schema de mai jos. Aceasta presupune un releu cu bobina alimentata la 230V din sursa externa. Asta inseamna ca, releul va sta energizat permanent cat este cuplata sursa de 230V exterioara. In cazul in care sursa dispare, releul devine de-energizat, iar invertorul devine sursa pentru alimentarea rulotei. Trebuie doar sa porniti manual invertorul. Daca nu se doreste asta, putem sa mergem mai departe cu automatizarea si putem sa-l pornim automatbiggrin.
PS: va rog sa nu criticati partea estetica a schemei! Am desenat rapid cu ce am avut prin ''batatura''biggrin

Schema releu 230V.JPG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

@Marinescu Ion multumesc ptr. promptitudinea raspunsului !!hi
Totusi, te rog spune-mi:
  - F2 si F3 pot fi sigurantele principale de la intrarea 220v in rulota?
    Daca da, atunci este exact schema pe care vreau eu sa o aplic.
    Sau trebuiesc puse alte sigurante?
  -ce inseamna "DPCO"?
  -cand adaugi si continuarea cu pornirea automata a invertorului, cand nu mai avem
sursa exterioara de curent. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

@costica V. cu mare placere! F2 si F3 sunt sigurantele din dotarea rulotei (pot fi bipolare sau monopolare si de diferite amperaje). Singura siguranta care trebuie adaugata este F1, iar valoarea ei este data de valoarea curentului pe bobina releului. DPCO este tipul contactului si vine din termenul englezesc ''Double pole changeover''.
Voi adauga si releul de amperaj mare pentru pornirea automata a invertorului, cu toate ca nu recomand, deoarece, poate sunt situatii in care nu este necesara tensiunea de 230V in rulota iar invertorul ar consuma din baterie (putin dar constant) nejustificat. Mai mult, este indicat ca trecerea de pe o sursa pe cealalta (extern - invertor) sa se faca fara sarcina (adica consumatorii de 230V deconectati). Urmand ca dupa trecere sa se conecteze pe rand la rete (boiler, aeroterma, vent, etc).
Revin cu schema completata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan P

Eu am facut in felul urmator azi.Am legat invertorul de  la baterie, apoi am pus un stecher in invertor si cablul de la stecher l-am dus pana in dulap inainte de intrarea in panoul central al rulotei.

Aici am trecut cu el printr-o siguranta de 10A, apoi din siguranta am legat in panoul central al rulotei. Cand ma cuplez de la retea externa ca sa nu-mi intre curent in invertor inchid siguranta si gata.

Cand sunt off camping ridic siguranta si am 220 de la invertor. Am probat azi si merge ok, numai sa nu uit sa las siguranta jos ca atunci face BUUUUM!

O grija tot avem!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion

Am revenit cu schema completa. Releul 1 trebuie sa aiba 3 randuri de contacte NI/ND. Se gasesc usor la magazinele cu profil electric. Recomand o sina omega si tot aparatajul sa fie instalat aceasta sina (n.r. la releele si sigurantele noi).
Daca se doreste si calculul de sectiune pentru cabluri, se poate face.
Seara buna!

Schema releu 230V_2.JPG

PS: Pentru explicatii va stau la dipozite!hi

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David
36 minute în urmă, lungu marin a scris:

Si nu se intampla niciodata nimic.

 

"Bravisimo" colegu, far de complicatii celor ce vor si doresc functionare echipament la 220 v, dar au si cu ce sa-l sustina!

Ma refer la acumulator in primul rand!

Modificat de Eugen.D

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu Ion
3 hours ago, lungu marin said:

Dragi colegi eu am facut simplu fara nici un fel de complicatii , de la invertor am alimentat rulota prin priza exterioara si am pus un intrerupator in interiorul rulotei pentru a intrerupe functionarea invertorului .Cand doresc  alimentarea la 220 v de la alta sursa scot stecherul de la invertor si il alimentez la alta sursa.Si nu se intampla niciodata nimic.

@lungu marin, asta inseamna ca mergeti cu un cablu de la invertor afara si-l cuplati la priza externa? Aceasta metoda este super sigura!superok Simplu de aplicat!
Un dezavantaj vad eu aici, ca trebuie scos  stecherul, pe undeva, afara din rulota!
PS: se poate trai foarte usor/bine si fara automatizarebiggrin. Nu-mi place sa o recunosc, dar asta-i crudul adevar!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Marius Viorel
      de Marius Viorel
      Vand Invertor de la Victron stare ca nou.
      Il vand pt ca am trecut la un EcoFlow ce are invertor mai mare si nu mai am nevoie de el.
      Merge la baterie 12V si se poate conecta pe cablu VE Direct la USB pe PC sau device Victron sa fie afisate datele cu care lucreaza: consum, putere debitata, etc.
      Ft bun al rulota pentru a alimenta frigidere si consumatori mici pe curent AC.
      Specificatii:
      400W reali in continuu daca temperatura nu depaseste 25 grade, daca depaseste scade la 350W.
      Nu va lasati pacaliti de reclama Victron: pe carcasa scrie 500VA si lumea spune ca e invertor de 500W dar evident ca nu e.
      Atinge 900W putere de varf pt ft scurt timp.
      Ofer si caburi groase de conectare la baterie cu terminali inel de surub M8 pe ele atasat.
       
      Pret: 500ron fix. (magazin online e 1000 ron)
       
      Prefer predare personala in Mures.



    • Adi Aloman
      de Adi Aloman
      Salutare,
       
      Ne-am schimbat vechea rulota cu una Knaus 450 Blue Line din 2000. Este dotata din fabrica cu becuri pe 220v si nu are traseu pt conectare baterie. Va atasez poze cu panoul electric (unde vad ca are si ceva pe 12v). Vreau sa-i fac traseu pt conectare baterie si toate becurile sa fie pe 12 v (acum sunt pe 220v).
      Imi puteti recomanda un electrician in jurul Ploiestiului?
       
      Multumesc!
      20221101_154259.heic
      20221101_154231.heic
      20221101_154317.heic
      20221101_153811.heic
    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Daca este un coleg care are sursa pt rulota Miko MK375 si are probleme cu ea, sau se pricepe sa scimbe sursa lui diferita cu probleme cu alta de tipul Miko MK375, o ofer cu draga inima. Mergea perfect in momentul demontarii, are multe circuite, poate incarca si bateria rulotei cu 2A parca. A fost data jos in urma unui upgrade. Tinand cont ca e grea, constructie old school, rodicare personala din Otopeni.
      Primul venit, primul servit.
      Seara buna dragi colegi rulotisti,
      Cristian Bednar



    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna seara dragi colegi rulotisti,
      De cand a venit cel mic in familie si in echipajul permanent de la rulota lada noastra frigorifica ne-a ramas mica. Am achizitionat deja next level si acum a venit vremea sa ne despartim de lada noastra perfecta si mult indragita. O avem de 2 ani, am folosit-o in toate iesirile noastre si in pandemie cu succes sa raceasca beri si vin. Apa rar, dar poate si asta. Poate congela pana la -18 grade, consuma doar 2, 5 amperi in sarcina si este extrem de compacta si practica, atat la rulota cat si la masina. Ea a costat in jur de 350 euro plus trnasport in Ro, o vand pe olx la 250 euro insa pentru colegii de breasla o ofer la 200 euro. Este in stare perfecta de functionare si fara urme de folosire pe ea. A fost ingrijita si apreciata toata perioada cat ne-a racit spritz-ul cel de toate zilele. Daca sunt doritori, ma gasiti la 0723346855.
      Caracteristici tehnice gasiti in poze, 18 litri capacitate, compresor, foarte eficienta energetic.
       
      O seara excelenta sa aveti, Cristian B.







    • Toma Roger
      de Toma Roger
      Vand frigider cu compresor, avand un volum de 93litri inaltime 84cm, latime 47cm si adancime 44cm, frigiderul are alimentare 12/24v cc, cc, 45w, 1, 5-3A/12v, 0, 5-1, 5A/24v. Acest frigider poate fi utilizat pe: rulote, autorulote, campere, pavilioane apicole, barci, cabane etc.




  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.