Cristian Sima

Despre consumul masinii care tractează

66 postări în acest subiect de discuţie despre Despre consumul masinii care tractează

Despre consumul masinii care tractează

Cristian Sima

Cineva cu motor de 1, 9 tdi a spus că rulota nu-i consuma mai mult de 2 litri la sută. Deci la un motor mult mai mare diferența poate fi, intr-adevăr, mult mai mică , poate nesemnificativă.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Traian M

Gresit, nu poti sa ai o tona in plus pe masina si sa nu iti consume mai mult la aceeasi viteza si acelasi stil de condus.

Modificat de traianm

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

@traianm, Salutarehi, cam asa cred si eu in legatura cu Razvan78superok.
Cred ca si la mine va fi cam acelasi consum. Eu avand o viteza de croaziera cam de 150- 170km/h cu masina fara rulota pe autostrada . Si cu rulota cred ca undeva intre 80-100km/h. Dar na, pana cand nu voi face consumul real cu rulota de la plin la plin nu sustin cu tarie asa ceva.
()|

Pai,  @Cristian Simahi inseamna ca eu la un motor de 3700 cc as avea un consum aproape egal cu cel fara rulota???
 Nu prea as sustine asa ceva .:ascratch:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Sa nu mai punem la socoteala ca rulota te infraneaza de la frecarea cu aerul. Si o tabla de 2 pe 2 m daca ai avea in spatele masinii care sa se opuna vantului tot iti creste consumul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Sima

??????!!!!!!!!! într-adevăr, greu de crezut !!!!!!!

dar poate fi mult mai mică diferența !!!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

E vorba de aerodinamica, gandestete si tu.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

@Cristian Sima observatia ta e corecta: tragand o rulota,  consumul unei masini cu motor mare (cuplu mare) va creste mult mai putin decat cel al uneia cu motor mai mic. E usor de inteles: un motor mic va avea nevoie de reprize mai lungi si turatii mai mari pentru a misca ansamblul. La un motor mare se simte mai putin greutatea in plus, deci nu e nevoie de turare suplimentra.

Masinile cu motoare mari au o rezerva mare de putere, iar tractarea unei rulote depaseste uneori cu foarte putin aceasta rezerva.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

@Ionut C., Dar nici , , nesemnificativa" nu poate fi diferenta de consum .hi
Chiar as dori sa stiu cam ce consum as avea eu cu rulota in spate cu motorul de 3700cc.
L a 100km/h cu masina fara rulota am un consum de vreo 11l de gpl.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Eu iti estimez un minim 15l de gpl pt ca nu are cuplu. Rulota de 1200 de kg.

Modificat de traianm

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu
2 minute în urmă, traianm a scris:

Eu iti estimez un minim 15l de gpl pt ca nu are cuplu.

Deci un 4 l de gpl plus cu rulota agatata nu?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Da. Daca vrei mai putin mergi cu 70-80.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

EEE mai putin. Acum ce sa fac?...Sa merg frate cu melcul?...Hahahah.
15 l gpl = 7.5 l benzina.asa ca nu i problema.
Apropos cuplul este cel din poza pe care o atasez?...Cat ar trebui sa fie acest cuplu ca sa nu mai fie asa de mic?

ScreenHunter_53 Mar. 11 16.30.jpg

Modificat de Cornel Mihailescu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Sima

!5 litri față de 11 înseamnă un procent de aprox. 30% cred ca e bine

unii au spus 100%,   alții 50%

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Eu sincer nu inteleg la ce bun estimarile in fata monitorului?
Consumul se face pe sosea, se calculeaza de la plin la plin, apoi se compara tronsoane identice sau cel putin similare. Variabile importante in stabilirea unui consum mediu: densitatea traficului, viteza de deplasare (cu rulota max. 90km/h), stilul de conducere (fara sportivitate, agresivitate), experienta la volan (evitarea franarilor inutile, pauze cand apar ambuteiaje), repartizarea incarcaturii pe tragator si rulota si probabil multe altele.
La masinile cu motoare mari in special, un stil de conducere sportiv fara remorca, poate duce la un consum apropiat sau chiar peste consumul cu rulota, cand ar trebui sa fii mult mai atent.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Pe gpl e si mai mic cuplul se duce spre 300, dar e suficient sa tragi spre 1500 de kg, doar ca la benzinare se vede in consum mai mare fata de diesel.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

@Ionut C.,  hi. Ai perfecta dreptate. Numai ca na, mai conversam si noi pe aici sa aflam cate una alta.:ascratch:
 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Marinescu

@Cornel Mihailescu  sa nu uitam ceva: GPL-ul este un inlocuitor/substitut al carburantului -respectiv benzina in cazul masinii tale. Proprietatile sunt cu totul altele de la benzina la GPL . Deci de aici si consumul mai mare la GpL. Intradevar este mai ieftin acest GPL dar sa nu uitam ca acel motor a fost proiectat pentru benzina , daca nu ma insel minim recomandat 97 -98 .Randamentul scade la GPL , motorul lucreaza in alti parametrii. Cei expusi  pe fisa tehnica sunt cei pentru Benzina.

        Cit despre aerodinamicitate...gindes-te doua trepte : cu cit distanta de inaltime intre ele  este mai mare cu atit forta de rezistenta opusa (in cazul nostru vintul, curentii de aer ) este mai mare - masina mai mica-rulota mai inalta.()|

         Daca va amintiti pe vremuri, cind Polonezii veneau cu rulotele pe la noi, fie la mare sau la munte, isi montasera pe acoperisul masinii, acele eleroane gen aripa cabina TIR (urite cu crengi ). Aceala erau gindite tocmai pentru a diminua rezistenta la inaintare creeata de diferenta de inaltime dintre rulota si masina cap tractor si de aici un consum mai mic si o stabilitate mai buna a rulotei in timpul tractarii.

               La tinicheaua mea de masina , care este un tractor de felul ei , avantajul este : masina este patrata (creeaza o bula de vid -un drpetunghi mai mult cred ) care acopera si rulota si de aici si ideea ca nu o simte in spate . Forta de frecare a vintului e relativ mare  pe parbriz si botul  masinii mele -de unde si zgomotul aerului care se freaca de ea la viteze mai mari . Viteza de croaziera  recomandata si in cartea ei Th si pe toate forumurile,  pe autostrada este undeva la 120 km/h. Nu spune nimeni ca nu duce mai mut dar trebuie sa iti amintesti daca vrei o masina de curse nu cumperi un Jeep Warngler . 

   Nu vreau sa supar pe nimeni aici dar am incercat doar sa lamuresc probabil cauza si efectul legate de consum - randament -cuplu motor si aerodinamica.

         Recunosc posed un tractor  Nu o masina , pe care trebuie sa il iubesti ca sa ajungi sa nu ai reprosezi prea multe :laughing:

    

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian N.

A mea e mai patrata, si totusi am avut cu rulota un consum cu 50%mai mare, am ajuns undeva la16.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

Multumesc @Razvan78.hi
Exact ceea ce scriam mai sus , mai invatam si noi una alta pe aici .nay
De aia exista forumul acesta ( si multumesc colegilor).superok

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu
în urmă cu 23 ore, Cornel Mihailescu a scris:
în urmă cu 13 ore, Razvan78 a scris:

Deci de aici si consumul mai mare la GpL

 

Consumul mai mare de GPL (volumic de cca.1, 23 ori), comparativ cu benzina, este justificat in proportie covarsitoare de puterea calorica / unitate de volum lichid, mai mica a amestecului butan-propan (proportie ~ fifty-fifty). Daca am judeca consumul raportat la unitati de masa, am observa ca situatia se inverseaza (GPL are putere calorifica mai mare ca a benzinei).  Sa nu uitam deasemenea ca ajustarea avansului (necesara la conversii de carburanti cu viteze de ardere apropiate), la motoarele moderne, se realizeaza electronic. Este cam off topic, dar prelucrarea in alta parte a pasajului citat si-ar fi pierdut sensul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian_vasile

Tot un Knaus am adus si eu de la Cluj. Pana la Cernavoda am avut un consum de 10, 5 l , iar dupa Cernavoda in jur de 12. Simteam rulota in spate bine de tot. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

@DRAGOS HAREA hi
Ai dreptate in legatura cu consumul.superok
Se face pe teren nu la calculator.:clapping:
Si aici asi da un exemplu din experienta mea.
Cu Audi A8, 3.7 cc aveam un consum de 11l% fara rulota la 100km/h. Pe aici pe calculator, inainte de a lega rulota preconizam un 15l%
Pfff, de unde asa ceva!!!!.... Am ajuns la un consum de 21-22 %. La o viteza de 100km/h. 
La 80km/h intradevar scade vertiginos consumul.
Si asa cum spui si tu mai sus consumul ti-l cam faci cum doresti si cum iti permiti.nay
Vrei un consum mai mic ....70km/h, ai talpa grea....urci consumul cat mai mult.:laughing:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

@DRAGOS HAREA hi
Nimic mai adevarat. :clapping:
Mai ales ca au niste criterii cand dau consumul unei masini.biggrin
Si din cate am inteles, la consumul extraurban se ia in considerare viteza de 100 km/h.
Pe un drum plan, fara vant si alte forte de frecare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin
31 minute în urmă, Cornel C Mihailescu a scris:

@DRAGOS HAREA hi
Ai dreptate in legatura cu consumul.superok
Se face pe teren nu la calculator.:clapping:
Si aici asi da un exemplu din experienta mea.
Cu Audi A8, 3.7 cc aveam un consum de 11l% fara rulota la 100km/h. Pe aici pe calculator, inainte de a lega rulota preconizam un 15l%
Pfff, de unde asa ceva!!!!.... Am ajuns la un consum de 21-22 %. La o viteza de 100km/h. 
La 80km/h intradevar scade vertiginos consumul.
Si asa cum spui si tu mai sus consumul ti-l cam faci cum doresti si cum iti permiti.nay
Vrei un consum mai mic ....70km/h, ai talpa grea....urci consumul cat mai mult.:laughing:

Ai perfecta dreptate  Cornel , eu cu Q7 la 100km/h și rulota agățată mă duceam in 18-20l % iar de aveam de urcat ...am făcut Apusenii pe un traseu Off am avut 38%  dar plăcerea  de a fi în natură nu o calculezi în bani sau litri , ai plecat la drum și punct e vacanță, relaxare , e pt tine și familia ta !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

@Ciurea Sorin hi
Pai........asta e cel mai important.superok
Ai mare dreptate.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.