Vizitator rica Semnalează Publicat 5 Septembrie, 2013 Am si eu o nelamurire.Cu ce viteza poti merge cu rulota dupa tine? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cla Clara 0 Semnalează Publicat 5 Septembrie, 2013 Un minim de... 130 km/h?Salve glumesc! Si eu as dori sa stiu rasp la intrebarea asta... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator rica Semnalează Publicat 5 Septembrie, 2013 Eu cu remorca de 850 kg incarcata cu peste o mie nu saream de 80-90 km/h.Dar aia nu avea nici antibalans, nici sistem de franare si o trageam cu o dacie 1310 pe carburatie...Acum la rulota ca are sistem de franare, o cupla antibalans, ma gandesc, sper sa pot sa ma apropii de 110-120 pe drumrile care permit astfel de viteze. Asteptam Batrani. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator dorunegru Semnalează Publicat 5 Septembrie, 2013 Cam devreme discutia despre viteza , ma rog discutia venita dinspre aripa tanara, cred ca de inceput ar fi buna intrebarea despre rapotul greutate intre vehiculul tragator si rulota. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator rica Semnalează Publicat 5 Septembrie, 2013 Aha... deci in jur de 100 km/h este ok si sigur. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator dorunegru Semnalează Publicat 5 Septembrie, 2013 Aha...deci in jur de 100 km/h este ok si sigur.Deja este viteza la care nu te mai ajunge ingerul tau pazitor , in functie de masina sau rulota "maximum de siguranta " este 80-90 , viteza teoretica la care mai poti interveni , de la 90 in sus incepi sa bati la usa sf Petru. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator dorunegru Semnalează Publicat 5 Septembrie, 2013 M-a refeream la viteza de siguranta si comfort , degeaba ajungi cu 15 min mai devreme si esti turbat cu rulota redecorata , pierzi mai mult sa rearanjezi in ea si sa iti revii fizico pshihic dupa mersul haotico-infernal.Parerea mea , vitejismele sunt gratuite si pentru oricine , rezultatul conteaza , vorba aia mergem la plimbare nu oase rupte , dar fiecare cum/ce isi doreste. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator rica Semnalează Publicat 7 Septembrie, 2013 Mda... 100 km/h este viteza de croaziera pentru mine pe nationale, pe autostrazi de 140.Deci ma incadrez , glummesc.Ai mare dreptate ca de cand a aparut fimea m-am potolit.Dar viteza o adaptezi si in functie de drum si ce ai in spate. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator rica Semnalează Publicat 7 Septembrie, 2013 Poi indiferent de viteza si conditiile de trafic trebuie pastrata distanta pentru o franare in siguranta.Cu o rulota ditanta creste o data cu cresterea greutatii, un alt aspect de care nu prea se tine cont. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator rica Semnalează Publicat 7 Septembrie, 2013 Franarea brusca in curbe este absolut interzis... Doamne fereste, iti sare de pe nuca si o culegi din camp sau mai rau din prapastie.De balans mai scapi ca reduci, dar sa eviti mai bine iti revizuiesti condusul preventiv decat sa ajungi in te miri ce situatii fara iesire.decat cu masina te mai strecori, mai eviti, dar cu rulota care este si mai lata si mai are si o tona... mai greu.Asa ca la o depasire nu mai merge la mustata cand mai ai 5-6 metri de atelaj dupa tine. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator rica Semnalează Publicat 7 Septembrie, 2013 ()] Stiu cum este... m-am invartit intr-o iarna in jurul remorci.Sleauri de gheata, 4 bucati, 2 pe sens.Pe un sleau o bicicleata ies de pe sleaurile mele si sunt pe cele din exteriorul sensului de mers... termin depasirea si cand sa intru inapoi ... oha nu mai intra remorca, ramasese pe sleaurile dintre sensuri si din fata venea masina, soc, ce ma fac... ma ia ala taras dupa remorca.Zic sa incerc sa ies putin in decor sa vina si remorca pe sleurile de pe sensul de mers...atunci dezastru am inceput sa ma invart in jurul remorcii, parca era ancorata acolo... punct fix, am ajuns cu fata in partea cealalta a sensului de mers.Am decuplat remorca am intors si pus tot la loc si am continuat drumul.Doua zile mi-au tremurat genunchi. ()] Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel C. 1.944 Semnalează Publicat 8 Septembrie, 2013 Ca prim sfat, recomand sa nu se abuzeze de puterile unei masini atunci cand tractezi o rulota. In primul rand nu este legal nicaieri sa "gonesti" cu rulota dupa tine; in al doilea rand, scade instantaneu "bugetul" prin consumul exagerat de combustibil la viteza mare. Pot spune, datorita drumurilor efectuate mereu afara, ca nu am vazut niciodata rulote tractate de "n" masini care sa goneasca pe autostrazi.De ce?Fiindca toata lumea este constienta ca nu duce la nimic bun acest lucru.O mica remarca care doresc sa fie si un sfat: aseara, 7 sept., in traseul meu catre casa, o "soferita" a incercat sa intre brusc in centura ocolitoare a unui oras, in Romania, fara sa aiba bunul simt sa se asigure. Rulam cu 70 km/h si imaginati-va ca nu functiona sistemul de franare al rulotei (al masinii nu mai spun), sau viteza sa fi fost mare. Am reusit sa evit si de acea recomand sa nu "alerge" nimeni cu rulota in spate.Are dreptate Doru Negru cand posteaza referitor la "aripa tanara". Toti am fost si suntem tineri si toti avem sau am avut ceva adrenalina in noi.Recomandare mea de final a vitezei cu o rulota tractata este de 80-90 km/h, nefiind una standard, dar fiind una care te asigura cat de cat in trafic. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel C. 1.944 Semnalează Publicat 8 Septembrie, 2013 Partea cu aripa nu o poti stabili decat tu Eu unul nu mai sunt tanar, dar nici batran ()] cu toate ca adrenalina inca isi mai face prezenta prin eroismele care le fac fara rulota in spate, dar asa cum spuneai si tu, fiecare este destul de matur sa stie cum se conduce in trafic. Sa ma apuc acum sa spun ca am nu stiu cati km si am facut p-aia si p-aia ce rost ar avea!! Nu cred ca are importanta prea mare.Maturitatea la volan te face sa cunosti zgomotul motorului, sa simti treapta de viteza in mers, etc. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mitrica Mirel 0 Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Chiar daca nu s-a mai postat de mult aici, intervin si eu cu oaresce observatii: ar fi fost bine sa se discute despre viteza legal admisa a atelajelor pe diverse drumuri care nu este in nici un caz de 100 km/ora...doar , , saracii" germani permit asta..si doar la rulotele pe care le certifica TUV si le aplica acel sticker! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator 23 Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 In Codul rutier romanesc nu sunt facute specificatii exprese in ceea ce priveste viteza cu care se poate deplasa un ansamblu format dintr-un autovehicul si o rulota, decat ca viteza de deplasare sa fie cu 10Km/h mai mica decat categoria din care face parte vehicolul tragator ( Noul Cod Rutier , art.50 , alin.2 "(2) Viteza maxima admisa în afara localitatilor pentru autovehiculele care tracteaza remorci sau semiremorci este cu 10 km/h mai mica decât viteza maxima admisa pentru categoria din care face parte autovehiculul tragator.In acelasi articol 50 , se gasesc la alin.1 , lit.a , limitele de viteza Art.50. Vitezele maxime admise în afara localitatilor pentru categoriile si subcategoriile de autovehicule prevazute la art.15 alin.(2) sunt:a) 130 km/h pe autostrazi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele nationale europene (E) si 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A, B si BE;Asadar :- daca merg cu rulota pe autostrada cu 110Km/h este perfect.- daca merg cu rulota pe drumurile expres sau europene cu 90km/h este iar perfect ; si daca ii dau cu pana in 100Km/h tot este bine Cum spuneam si mai devreme , desi la noi nu este un organism care sa certifice viteza maxima cu care poate merge o rulota ( cum nu exista organism care sa dea revizia la inst de gaz ) ramane la latitudinea fiecaruia sa se ingijeasca de starea ei tehnica, de la bucsi , amortizoare, pastile cupla , rulmenti , si pana la anvelope.Ma folosesc si de acesta ocazie pentru a recomanda in continuare folosirea anvelopelor "C" la rulota . NU FOLOSITI anvelope de turism decat in cazuri extreme, la viteza mica si pentru o perioada scurta de timp. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mitrica Mirel 0 Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Apreciez si sustin sfaturile referitoare la anvelopele tip , , C" cargo la rulote, pt. ca la 80km/ora sa-ti faca explozie una dintre ele te umple de..fericire! Daca s-ar implica si RAR-ul in asa ceva n-ar fi rau. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Valentin Busca 138 Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Dar daca ne este bine, de ce trebuie sa dam idei .! Daca s-ar implica si RAR-ul in asa ceva n-ar fi rau. Dupa asta venim aici si incepem sa ne plingem , oare nu ne-am facut-o cu mana noastra? Incit consider ca un rulotist care stie ce are de facut isi i-a toate masurile de precautie. Adica inaintea oricarui sezon isi face revizia, daca nu el plateste si i-o face altul . Sfaturi si ideii gasesti numai sa cauti sau sa ceri ajutor. Pentru asta suntem pe aici, si multumim ca ne putem exprima. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Niky Radu Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Parerea mea este ca legislatia romaneasca nu este actualizata cu tractarea rulotelor, tocmai a subliniat Adrian puncte din legislatie care sunt valabile inca de pe vremea lui Ceausescu , cand pe atunci, cele mai grele remorci erau cele de 750kg , deci ca niste profesionisti ce suntem, ne adaptam la legilatia altor tari, exista pe un forum postat cu vitezele maxime permisive cu rulota in toate tarile, cine o gaseste primul sa o posteze aici, din ce cunosc si aplic personal, daca am sistem antibalans pot merge cu 100km/h, daca am sistem clasic doar cu 90km/h, in Olanda daca nu gresesc , legal se poate circula cu rulota doar cu 80km/h...referitor la anvelope, RAR-ul scrie in cartea de identitate modelul de anvelope care se folosesc in mod obligatoriu, dar romanul este inventiv si considera ca...lasa mah ca merge si asa!!! adica in loc de C-uri sa foloseasca anvelope de autoturism, fiecare face experiente pe "barba" lui! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel C. 1.944 Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Este postat pe blog un tabel referitor la viteza de deplasare cu rulota Limitele de viteza Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel C. 1.944 Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Exceptie fac acele rulote de generatie noua (punti cu cinci gauri la prezoane), care au "dezlegare" la 100 km/ora.Din experienta, pot scrie, ca pe Olanda este 90 km/ora limita de viteza cu rulota in spate si pare sa contrazica acel tabel.Acel tabel afisat mai sus l-am gasit pe un site de afara, la vremea respectiva...., dar se pare ca avea o oarecare vechime. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Valentin Busca 138 Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Daca s-ar citi tot ce s-a scris pe aici , exista o intimplare cu o explozie de cauciuc pe rulota cred ca Viorel a patit -o daca nu gresesc Intamplari-Peripetii cu rulotaAcum se poate spune ca"tot patitul este priceput" era sa imi rup gitul cind am facut explozie pe fata , cind intram in Deva dispre Arad . Scuze pt. of-topic, m-am luat cu vorba. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Niky Radu Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Eu contest acest tabel, sunt cateva tari care nu cred, ca corespunde cu realitatea, Germania nu are cum sa aibe doar 80km/h, cand pe toate rulotele cu antibalans are stick lipit in spatele rulotei cu 100km/h, nu poti merge mai incet decat un TIR, care asta merge cu 90, in multe zone din Germania sunt restrictii de depasiri care se aplica masinilor cu remorci sau rulote si TIR-uri si toti merg in coloana, nu vrei sa stii ce se intampla daca circuli mai incet decat camioanele!!!...la Romania, conform legislatiei ai voie sa circuli cu 120km/h, iar la Bulgari cu 70?...hai sa fim seriosi!!! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Viorel C. 1.944 Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Din cate mi-aduc aminte, tabelul l-am gasit pe un site de "afara".Subscriu ca nu sunt atat de reale datele din el, dar nici sa mergi cu 100 km/ora nu cred ca este ok.Scriu astea ca si motiv de amenda pentru depasirea vitezei, cat si ca pericole ce pot aparea la o viteza in care nu poti controla ansamblul.Esentialul este, asa cum preciza si Adrian, sa te poti deplasa de asa natura incat sa poti face fata tuturor problemelor si necesitatilor aparute in traseu. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator 23 Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Coane Viorele 100km/h pe autostrada este decent . La viteza asta pe banda 1 esti putin mai "vioi" decat un camion , care la o adica il poti depasi in 3-400m , asa ca nu este o tragedie.Ce am observat eu din experienta este ca la vant lateral indiferent ca este din stanga sau dreapta , atunci cand depasesti un camion pot aparea oscilatii ale rulotei destul de ample.La fel se poate intampla si atunci cand depasirea unui camion se face in zona separatoarelor de sens.Totul este ca la aparitia acelei oscilatii ( sau balans ) sa nu va panicati si sa puneti frana . Ori accelerati ( daca va permite puterea motorului) ca sa iesiti din zona de turbulente , ori luati piciorul de pe acceleratie si treceti frumos in spatele camionului . Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Vizitator Niky Radu Semnalează Publicat 21 Mai, 2014 Ohoho, Adi, sa mergi in spatele unui transportor de turisme, sa vezi cum iti face rulota, chiar cu antibalans, dupa parerea mea sunt cele mai greu de depasit, nu se poate controla efectiv balansul din cauza curentilor de aer ce strabat spatiile "goale" dintre masini Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri