Gabriel Bugnar

TRACIA - prima rulotă românească

33 postări în acest subiect de discuţie despre TRACIA - prima rulotă românească

TRACIA - prima rulotă românească

Gabriel Bugnar

Salutări!

Cu o oarecare întârziere față de cum mi-am dorit, am publicat azi site-ul proiectului de design al rulotei pe care vreau s-o fabric. Opiniile rulotiştilor sunt extrem de importante pentru mine, așa că vă aștept pe Tracia Caravan să vedeți despre ce-i vorba și să vă exprimați punctele de vedere.

Mulțumesc și numai bine! 

FB_IMG_1464427751325.jpg

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Viorel C.

Am vizitat site-ul si am citit despre proiectul tau , proiect care se pare ca nu este asa de usor de realizat. Mi se pare normal, ca doar traim In Romania tamp
Insa, ambitia ta de a duce spre finalizare ce ai visat atata timp si anume sa realizezi "prima rulota romaneasca", este chiar un act de curaj.

Sunt constient ca vei avea mult de munca, atat fizic cat si mental, dar atunci cand adaugi si un pic de suflet, munca devine mult mai usoara.

 

Din imaginile prezentate reiese o caroserie de rulota cu un design destul de modern, spatele fiind chiar bestial, un interior destul de spatios si cu suficiente spatii de odihna.

Datele tehnice referitoare la greutate, par mai mult decat normale, la o rulota cu asemenea dimensiuni ale caroseriei.

 

Mai multe ce sa scriu?!

Imi doresc ca si roman, sa ai curajul, ambitia si puterea sa finalizezi ce ti-ai propus, sa pot la randul meu sa ma mandresc, prin iesirile mele in Europa, cu faptul ca si in Romania exista astfel de oameni care vor sa aduca un plus societatii in care traim.

Mult, mult succes!

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Popa

Multa bafta Gabriel !!! hi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Bugnar

Salutări! Și mulțumesc pentru încurajări! Într-adevăr, e chiar mai dificil decât mi-am imaginat inițial. Mulți spuneau ”mare șmecherie... o cutie pe roți”, ei bine, pentru a deveni un produs e cale lungă. Pe măsură ce voi finaliza proiectul tehnic voi posta aici detalii pentru că am mare nevoie de opiniile oamenilor de meserie, specializați în instalații, electricitate etc. Onoare muncii!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Avramita Marian

Multa bafta hi!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Bugnar

Să fie! Doamne ajută!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu

Arata superb, exterior ce tinde spre viitor, interior perfect.Totul e bine gandit! Cu siguranta va avea succes!:)

Succes in continuare in realizarea proiectului mult visat!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin

Nu pot decât sa-mi scot pălăria hi!!!

Poti sa-ti împlinești visul , important e sa crezi in el, am văzut proiectul ÎNDRĂZNEȚ , frumos si chiar cu elemente din viitor.

Dupa mine cred ca ai mai multe variante , să cauți ceva investitor in țară sau sa iei legatura cu o firma ce produce pentru a face sub licența lor, dar am auzit ca sunt ceva saituri in state pe care pui proiectul si ceri finanțare contra procent din afacere.

Baftă multă si sa ma ții la curent si pe mine cu demersul !

Toate cele bune !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Lucian T

Arata bine ! Bafta multa cu fabricuta ! Sa nu faci rabat la calitate, cu toate ca asta insemnana un pret mai marisor , in final ! Daca imi este permis, cateva sugestii ( ca vechi rulotist !) :

1- gabaritul cred ca este cam mare ! De ce spun asta...romanul, cel mediu fiindca lui cred ca vrei sa i te adresezi, nu are bani " la greu" pentru o astfel de rulota +MASINA care sa tracteze asa ceva ! Loganul , Opelul, masinile second hand in general predomina piata noastra. Deci trebuie umblat putin la dimensiuni . Din poza este o rulota de peste 6 m ( cu protap) deci si greutatea va fi de min. 1100-1300 mma, plus masina ar fi minunat sa nu treaca de 3500 kg. tot ansamblul, pentru a putea fi tractata decat cu categ "B" a permisului ;

2 - deoarece campingurile amenajate conform standardelor europene nu prea sunt, majoritatea prefera rulotismul off-camping. Deci tot la gabarit ajungem, in sensul ca a o tracta pe un teren neasfaltat ( drum forestier, drum rural , etc.) ar fi destul de dificil , deci s-ar impune si o garda la sol ceva mai mare, cam cat a unui SUV ;

3 - pentru instalatia electrica zic sa va orientati din prima la placutele sau becurile cu led ( pentru 12 V CC ). Economice si fiabile !

 

Ma rog, ar fi multe de spus, insa inainte de a incepe e musai sa discutati cu cat mai multi rulotisiti ! Mai ales cu cei care si-au imbunatatit ( reamenajat) rulotele !

 

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stelian

FELICITARI !

Initiativa buna!

Parerea mea: 

1. Nu este nevoie de geamuri frontale - fata rulotei - la zona dormitorului matrimonial, laterale sunt suficiente.

2. Pavilion de privit la stele - optional - extracost.

3. Personal nu imi place spatele ondulat - ca forma ondulata !

Te rog sa ma ierti ca nu vreau sa te jignesc, dar sunt pareri sincere, cum vad eu proiectul.

SPOR !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dumitrov Daniel Andrei

Foarte frumoasa...interesanta....mult noroc, ...asteptam sa o vedem si in realitate pe drumurile patriei()|

Modificat de Daniel1972

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Mult succes in reusita proiectului tau @Gabriel Bugnar! superok

Mie personal imi place foarte mult cum arata rulota, cu exceptia spatelui care nu prea ma atrage, dar asta e doar optiunea mea...

In rest, pentru piata romaneasca, cred si eu ca ar trebui sa fie cat mai usoara, o garda la sol potrivita pentru off-camping si accesibila la pret ( aici cred ca ar trebui propuse 2-3 variante de modele, una mai ieftina cu dotari standard, una medie si o varianta full-option care sa fie evident, cea mai scumpa)...

Dar tu stii cel mai bine... Inca o data, mult succes! nay

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex I.

Mie imi place foarte mult spatele - este partea de design care ma atrage cel mai mult.

Totodata va trebui sa ai grija la cum faci aripioarele alea din spate care ies in afara pentru ca daca le atinge clientul de ceva dand cu spatele sa nu trebuiasca sa inlocuiasca tot lateralul rulotei (daca face corp comun).

Imi place foarte mult buza aia care face tot conturul rulotei, ce pare dintr-un material mai dur, ca un bandou - e o idee foarte buna caci alea vor fi zonele cele mai accidentate.

 

Eu am ferestre la dormitorul matrimonial, in fata rulotei, am chiar 3, si-mi plac de mor. Nu as fi luat rulota fara acele geamuri - este o lumina excelenta si-ti da senzatia de foarte mult spatiu deoarece nu-ti blocheaza campul vizual.

 

Cum spunea colegul @lucian t, este super importanta greutatea finala a rulotei. Mi-am luat rulota acum 2 luni, am iesit o data cu ea, si acum deja ma interesez de o alta masina. Mi-ar placea foarte mult sa existe un fabricant in Romania la preturi decente, de rulote. In primul rand am avea acces direct la orice piesa de schimb iar suportul in garantie si post-garantie ar fi cu totul altfel decat pt o rulota la mana a doua, din nu stiu ce tara.

 

Iti sugerez sa te duci (daca nu ai facut-o deja) la intalniri de rulotisti unde in 5 minute afli cat intr-o luna de citit prin carti.

 

La prima iesire mi se parea dificil sa folosesc dusul, bucataria din rulota, etc. dupa care am aflat ca partea cea mai importanta la o rulota cand te duci in camping este cortul, nu rulota. In ea dormi, restul activitatilor - in cort. Iar acum caut un grill pentru cort si un dus-cort.

 

Multa bafta!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Bugnar

Salutări tuturor!

 

Acest prim mesaj va fi mai consistent, următoarele, proababil vor fi mai scurte.

 

Înainte de toate, vă mulțumesc tuturor pentru mesaje. Faptul că există interes, și aici, și pe alte forumuri, și pe FB, mă bucură enorm. Când faci un proiect îl faci cumva ”în orb”, n-ai cum să estimezi nici măcar davă vor fi reacții. Când vin reacții, multe sincere, atunci ai certitudinea că există interes față de ce vrei să faci iar asta contează enorm.

 

Din când în când voi intra și aici, și pe alte forumuri și voi încerca să răspund la toate observațiile, sugestiile, întrebările. În plus, voi informa periodic despre stadiul proiectului.

 

Înainte de toate vreau să fac câteva precizări de ordin personal.

Am 50 de ani și visul meu din adolescență și tinerețe (înainte de 89) era să văd lumea cu o rulotă, fără să fi văzut vreuna și fără să știu că se numește ”rulotă”. În mintea mea era o remorcă în care să trăiesc (de fapt, asta e rulota, nu?) Când am văzut prima rulotă, la televizor, a fost una dintre cele mai puternice imagini ale copilăriei. Cu toții cred că avem o amintire sau mai multe din copilărie care nu ne părăsește toată viața. Amintirea mea e legată de rulotă.

 

În urmă cu 10 ani, când am dat de niște bani, am plecat la Rotterdam și am cumpărat rulota pe care o văzusem pe un site și de care mă îndrăgostisem. Era un Chateu mic cu o poveste frumoasă. În parcurile de acolo am văzut rulote vreo patru zile dar m-am decis la cea văzută pe net. Din Olanda în România am făcut trei săptămâni. Apoi, fiecare plecare cu rulota era o bucurie.

 

Din 2007 până azi, numărul rulotiștilor de la noi a crescut constant. Cu ocazia primei rulote dar și intrând pe forumuri și întâlnindu-mă cu rulotiști în urmă cu trei ani la Jupiter, de 1 mai, am aflat și ce specie de oameni sunt rulotiștii români, cu totul speciali. Mă bucură mult că spiritul rulotismului, dacă pot să-l numesc așa, l-am văzut ca fiind același la toți rulotiștii, indiferent de nație. Consider că e o componentă a civilizației la care am visat pentru țara asta. Dacă toți românii ar fi rulotiști, România ar fi o țară civilizată. Din păcate, nu e așa... Foarte puțini rulotișri am văzut , în acești 10 ani, care să-i deranjeze pe ceilalți, care să fie fericiți când urlă manelele în difuzoare sau care să lase gunoi în urma lor. De fapt, această specie nici nu e una de rulotiști, sunt niște oameni care și-au cumpărat o rulotă și se folosesc de ea fără să fie rulotiști. În toți anii ăștia (și în cei dinainte) m-am tot gândit că ar fi bună o fabrică de rulote în România. Părea o utopie dar acum sunt tot mai convins că nu e.

 

Acum, despre produs,

Ceea ce am publicat este conceptul, proiectul de design. Cu ocazia asta am aflat foarte multe despre  ce este un proiect de design, eu nefiind de meserie. Pentru orice produs se elaborează un astfel de proiect, este, ca să zic așa, idealul de la care se pornește. Apoi este elaborat proiectul tehnic și pe baza soluțiilor tehnice, când este necesar, proiectul de design se modifică. Importnat este să rămână componentele care dau identitate produsului. Se poate întâmpla ca un produs să arate bine ca design dar ca soluție tehnică să fie imposibil de fabricat. Aici se fac compromisuri dar doar până la limita la care să se păstreze identitatea produsului.

Am luctrat cu un excelent arhitect, un tânăr care predă arhitectura la Facultatea de Arhitectură Ion Mincu. Este extrem de pasionat de design. Se numește Cristian Silviu Valentin și este autorul proiectului de design. După îndelungi discuții și căutări, de unde nu știa nimic despre rulote, Vali a studiat, s-a documentat. I-am alcătuit un sumar cu componentele rulotei și i-am ilustrat cu acele componente așa cum le găsim la mai mulți fabricanți. Aici, Internetul și pliantele ne-au ajutat mult. Am făcut comparații, am găsit plusuri și minusuri. Am pornit de la ideea că vream să facem o rulotă ”normală la cap”, nu un proiect futurist care să nu poată circula pe stradă. Și pentru că nimeni nu a inventat apa caldă, am căutat în istoria design-ului de la noi. Vali a găsit primul model de dubă TV de la care a luat elemente importante: sigla, ferestrele din față, triunghiurile și trapezul din spate și altele. Am scris asta pe site la descrierea proiectului. Credem că în design-ul produselor românești - Aro, TV, camioanele Buceag ș.a. - există multe elemente de care nu trebuie să ne fie rușine, dimpotrivă, la ele au lucrat oameni talentați care au făcut lucruri minunate. Apoi, pentru partea din spate - dar nu numai - Vali a mers pe gândirea lui Gaudi, a căutat rezolvări de design din natura care oferă deja soluții. Ideea de curgere, de trecere prin spațiu a sugerat-o prin acel spate cu linii ondulate. Va fi, așa cum se fabrică acum multe rulote, o piesă dintr-o bucată, din fibră de sticlă, care va ”îmbrăca” spatele în formele stabilite de Vali.

 

Despre garda la sol.

Prin proiectul tehnic deja am stabilit o serie de modificări. Garda la sol este una dintre ele. De la început pornisem pe ideea unei garde ridicate. Nu va fi atât de ridicată pe cât sunt rulotele australiene dar nici coborâtă ca cele occidentale. Problema gărzii la sol pornește de la structura șasiului care dă înălțimea la care se va afla cupla și care nu poate fi variabilă. După cum știe orice rulotist, pentru Europa, înălțimea la care se află cupla/cârligul de pe mașină trebuie să fie de 430 de mm +/- 35 de mm. Iar unghiul în care se poate mișca cupla pe orizontală nu poate fi mai mare de 20 de grade de o parte și de cealaltă a orizontalei. Având în vedere aceste date, garda la sol nu poate fi modificată decât din prinderea proțapului de șasiu. Deci șasiul trebuie să fie diferit pentru garda la sol mai mare (mai ridicat, firește) față de garda la sol de 430 de mm. Ori, asta presupune costuri suplimentare. Așadar, pentru garda la sol mai mare de 430 de mm, de 500 sau 530-570 de mm., vor fi construite rulote la un preț diferit. Nu cu mult mai mare, dar nici același ca pentru cele normale. Am avut în vedere acest fapt exact din motivele invocate aici, turismul off-camping (al cărui adept, sunt).

 

Despre ferestre.

Vor fi două modele pentru fereastra din față, unul cu ferestre, altul fără ferestre dar cu conturul ferestrelor marcat (ca și când ferestrele ar fi pline). Vrem să păstrăm acest element de design care particularizează produsul.

 

Despre vitraliu.

În urma calculelor făcute am decis că da, va fi opțional.

 

Despre greutate.

Pentru a ne încadra în greutatea maximă admisă de 1090 de kg., (modelul standard) pentru Logan, deja am regândit spațiul interior în sensul că dispar fotoliile aflate față în față între baie și patul dublu. Am regândit spațiile de depozitare (dulapurile) iar cele două paturi suprapuse din spatele rulotei au o altă structură: în partea de jos sunt fotoliile față în față care, prin unirea lor devin pat iar patul de la etaj este rabatabil la 90 de grade. Lățimea acestor paturi este de 100 de cm., ceea ce oferă un spațiu comod de luat masa pentru patru persoane care stau față în față. Mai mult, un pat de 110 cm lățime este extrem de comod pentru un copil (pot dormi chiar doi în acest spațiu) și suficient pentru un adult. Aceste modificări au făcut ca rulota să devină mai scurtă, fapt reflectat în greutate și în preț.

 

Despre gabarit.

Inițial m-am gândit la o rulotă mică, compactă, cât mai versatilă. Am în minte modelul de Adria pentru patru/cinci persoane (cred) cu paturi care se compun din tot felul de alăturări de volume. Acea rulotă vreau să fie pentru tineri, mai mică și mai accesibilă ca preț. Dar am vrut, totodată, ca primul model să fie o rulotă pentru familie. De ce? Pentru că eu cred foarte mult în valorile familiei și cred că pentru copii rulotismul este o stare de spirit benefică. Așadar, următorul model va fi unul ”studențesc”.

 

Sper ca foarte curând proiectul tehnic să fie gata. Ca urmare a modificărilor și observațiilor din munca de până acum vom elabora noi schițe de design. Nu am știut și nu știu și nu am învățat de nicăieri cum se face, mă bazez pe bunul-simț iar acolo unde nu știu sau nu înțeleg îi întreb pe oameni de meserie. Asta, având o abilitate persoanlă în a treage linii și a face socoteli.

 

Sper ca soluția pentru modul de îmbinare a pereților să fie o surpriză plăcută.

Și, încă ceva: pentru fiecare element avem în vedere soluțiile pentru service. Am avut mașini pentru care a schimba electromotorul însemna să desfac jumătate de motor. Această rulotă nu va fi construită așa. Mai ales că celor mai mulți rulotiști le place să meșterească lucrurile pe care le pot face singuri. Astfel, după perioada de garanție, lucrurile simple, cel puțin, ar trebui să le poată face oricine pentru buna funcționare a rulotei. Am văzut asta și la nemți, și la olandezi. Prima mea rulotă a fost izolată total de fostul proprietar. Și deși era o rulotă de 20 de ani nu avea pic de miros iar când i-am schimbat o fereastră, lemnul din structua peretelui era perfect. Bogdan Dobrovăț, care mi-a schimbat fereastra, mi-a spus că mai rar a văzut așa ceva, în gerneral acel lemn era măcinat ca nisipul. Asta, ca exemplu.

 

Mulțumesc tuturor pentru interesul acordat față de proiect.

 

Onoare muncii!

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu
în urmă cu 11 ore, Gabriel Bugnar a scris:

 

 

Despre greutate.

Pentru a ne încadra în greutatea maximă admisă de 1090 de kg., (modelul standard) pentru Logan,

 

 

 

Posed Logan, fab. 2005, in talon scrie 1200 mma admis pentru remorca DAR la rubrica "observatii" zice ca greutate autotren = 2300 kg, la un MMA auto de 1535 kg, mai raman 765 kg, departe rau de cei 1090 kg.

Modificat de Radu Ionescu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
S. Simion

Câteva păreri venite de la cineva cu relativ puţină experienţă în ale rulotelor (vreo 7-8 ani doar), dar care cunoaşte bine rulotele nordice, aproape total ignorate la noi, în ciuda calităţii lor de necontestat, din motive pe care eu unul nu le înţeleg încă: 

* La izolaţia termică şi la etanşare nu ar trebui făcută economie. Aici se face diferenţa între rulotele de calitate şi "englezării", de exemplu. O rulotă bine izolată va păstra mai bine căldura în interior (consum mai mic de gaz, deci) şi va fi ceva mai răcoroasă vara.

* Tot ce e instalaţie de apă trebuie să fie la interiorul rulotei, nu pe afară. Rezervoarele de apă curată şi uzată, tot la interior. Altfel, la temperaturi negative, e greu de utilizat rulota.

* Unele geamuri pot fi fixe (nu e nevoie să se deschidă toate), din aceleaşi raţionamente legate de izolare.

* Nu ştiu ce e aia sobă Truma, dar dacă s-ar putea ca rulota dv să aibă încălzire în baie, ar fi excelent. Nimic nu e mai de dorit decât un prosop cald, uscat, în baie. 

* Şasiul trebuie să fie solid, rezistent, iar prinderea obiectelor de mobilier în rulotă, aşişderea. Altminteri, pe drumurile noastre, oricând apare riscul să plece frigiderul la plimbare, dulapurile să se mişte etc. Dacă aveţi posibilitatea, studiaţi şasiul de la o rulotă Bjolseth (marcă norvegiană, nu se mai fabrică de vreo zece ani), precum şi prinderea mobilierului. Despre rulotele astea se spune că excelează la capitolele şasiu şi fixare mobilier. 

* La orice altceva, se poate face economie. Se poate trăi şi fără cuptor în rulotă, e bun şi un WC portabil în locul unuia fix cu spălare electrică. Însă fără o construcţie solidă, rezistentă, şi fără o izolaţie foarte bună, în stil nordic, nu cred că putem vorbi de un produs care să se deosebească vizibil de ceea ce e deja pe piaţă. 

Vă rog să nu-mi luaţi rândurile de mai sus în nume de rău. Accentuez, sunt simple păreri ale unuia care nu e specialist în rulote, ci un simplu utilizator şi atât. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Nu cred ca pentru fiecare postare din acest topic trebuie sa se ceara scuze sau sa se afiseze o parere de rau, deoarece sunt postari pertinente, pareri ale unor detinatori de rulote, cu mai multa sau mai putina experienta si toate duc catre un rezultat din care @Gabriel Bugnar sa traga concluziile.

 

De fapt, acesta este si scopul topicului initiat,  de a afla opiniile tuturor celor care detin,  stiu ce inseamna o rulota si sunt liberi sa-si exprime parerile.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Bugnar

Domnului S. SImion - Aveți perfectă dreptate în privința izolației și a rulotelor nordice. Marca Bjolseth, din câte știu,  a devenit Cabby. Am trăit o lună într-o rulotă Cabby și este, într-adevăr, extraordinară. Ca și Polar este o rulotă gândită pentru a merge iarna la ski. Pereții sunt mai groși și au o altă structură decât la restul rulotelor europene, Cabby are încălzire în podea și calorifere de jur-împrejur la baza pereților. Pentru a rămâne în 10.000 de euro și greutatea de 1090 de kg. nu e posibil ca rulota noastră să fie precum una nordică. Apoi, nici nu știu câți români s-ar duce la ski cu rulota, deci ar da niște bani pentru facilități pe care nu le folosesc. Din toate ieșirile mele cu rulota timp de 10 ani, cred că în 30% din cazuri am dat drumul la sobă sau poate nici atât. Iar pentru drumuri până în Olanda sau iarna în Semenic, soba a făcut față cu brio. Nu mi-a lipsit nici încălzirea în podea, nici centrala. 

În privința etanșeității este un subiect care mă preocupă în cea mai mare măsură. Iar în acest sens sper ca profilul de îmbinare dintre planuri - orizontal și vertical - să fie o surpriză plăcută.

Sunt de acord cu instalația de apă în interior dar nu cred că va fi posibil să avem încălzire în baie. Dealtfel, în rulota pe care am avut-o, era destul să las deschisă câteva minute ușa la baie și erau 25 de grade. 

Șasiul va fi atât de solid pe cât o cere structura rulotei.

Din păcate, după multe cercetări, studii și deliberări, am ajuns la concluzia că nu se poate construi o rulotă cu structura unei rulote australiene, cu dotările unei rulote nord europene care să coste până-n 10.000 de euro și să aibă 1090 de kg. Va avea garda la sol ceva mai ridicată, dar nu va putea să aibă structura unei rulote australiene care ajunge să treacă de două tone la aprox. 5 metri lungime. În privința mobilierului aveți perfectă dreptate, ancorarea e foarte importantă și e un subiect care ne preocupă mult.

 

În concluzie, vrem să facem o rulotă care să se adreseze, în primul rând, românului posesor de Dacia Logan sau altă mașină corespondentă, care nu poate să dea mai mult de 10.000 de euro (și ăia, poate, în rate), care vrea să meargă și la mare, și la munte cu o rulotă care să-i ofere confortul de care are nevoie, să fie rezistentă, adaptată la drumurile din România, dorim să oferim garanție și service post-garanție. Acesta este publicul-țintă, acesta este produsul.

 

Vă mulțumim pentru sugestii și le mulțumim tuturor celor care își rup câteva minute din timpul lor pentru a lăsa un mesaj.

 

Iar în privința specialistului despre care vorbeați, cred că orice iubitor de rulote care e pasionat de acest stil de viață poate să fie considerat specialist pentru că opiniile sale sunt ale unui om care a ales cu sufletul și se bucură de alegerea sa. Că altfel, specialiști care să facă doar socoteli, sunt mulți.

 

Numai bine!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Inaltimea de cuplare este foarte usor de modificat: se monteaza cupla sub sasiu prin elemente distantiere. 

Posteriorul este foarte placut, insa nu este practic, de fapt este incomod :). Este o prelungire inutila, la viraje poate acrosa alte obiecte, cu toate ca nu ofera un plus de spatiu interior.

Pretul de 10.000 EUR mi se pare competitiv in piata actuala de rulote (desi imens pentru o rulota, dupa parerea mea). MTMA 1090 kg e rezonabila. Exemplul cu Loganul nu este de luat in seama, nu este singura masina populara care nu poate tracta legal 1090 kg.

Cine isi doreste o rulota noua, ar avea destule motive s-o aleaga pe asta in locul uneia straine. Pentru asta trebuie gasit un producator responsabil, nu e greu sa scoti in Romania calitate superioara constructorilor consacrati.

Succes!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Lucian T
On 06.06.2016 at 17:19, Ionut C. a scris:

 Exemplul cu Loganul nu este de luat in seama, nu este singura masina populara care nu poate tracta legal 1090 kg.

Succes!

Poate nu mai stiu eu ( am fost posesor de Logan Laureat 1.6...avea 1540 mma + maxim 1500 kg ( pt. a nu depasi tragatorul) rezulta 3040 total mma masina + rulota ! Aveam o englezoaica de 1110 kg mma si o tractam LEGAL cu Loganul !!! Imi scapa ceva ? La fisa zice 1100 ca poate tracta...Fisa tehnica Dacia Logan

 

On 01.06.2016 at 23:27, S. Simion a scris:

 

* Nu ştiu ce e aia sobă Truma, dar dacă s-ar putea ca rulota dv să aibă încălzire în baie, ar fi excelent. Nimic nu e mai de dorit decât un prosop cald, uscat, în baie. 

 

Sa-mi fie cu iertare...NU STITI ce e aia o soba Truma ??? Aveti de 7- 8 ani rulota si nu stiti ce e Truma sau Truma Vent-ul ? E soba ce merge cu gaz de pe ORICE rulota . Iar in baie ajunge caldura prin Ventul ce se monteaza in spatele trumei si "varsa" caldura pe orificiile ale din baie, de sub paturi...nu pot crede ca nu stiti ce e Truma !!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Pana acum cativa ani, in CIV nu se mentiona masa maxima a ansamblului, luandu-se in considerare masa maxima remorcabila cu dispozitiv de franare. 

In cartea de identitate a Loganului scrie masa maxima a ansamblului 2300kg sau 2350kg. in fisa tehnica a vanzatorului este trecuta ca MTR (masa totala rulanta). Daca scazi MTMA (1530kg pana la 1610kg, in functie de model), rezulta ca masa maxima remorcabila LEGAL este mult mai mica de 1100kg.

Atentie la mentiunile din CIV! Desi producatorii de autovehicule dau mase remorcabile mari, apare masa maxima in ansamblu care le diminueaza mult.

Modificat de Ionut C.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sarpe

Salut! Eu am mari probleme cu rulota pentru ca sunt majoritatea pe bara de torsiune si au garda la sol mica. 4-5 luni trag de ea pe camp si uneori o duc ca pe sanie , de aceea ar fi bine sa aiba o suspensie pe perne ma 3, 5 t . Sunt perne de dimensiuni mici si daca s-ar unfla complet cred ca s-ar dubla garda la sol. Numai bine tuturor!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

Salut,

 

Cateva remarci si din partea mea:

1- dorindu-se un concept romanesc, chit ca-i accesat cu fonduri europene, n-ar fi rau ca rulota sa fie tractata de un Duster, laptopul sa fie o tableta si eventual AllView, la televizor poate rula de ex stirile protv...

2- in general rulotele sunt mai late dacat masina tractoare, a.i. nu are niciun rost sa iesi in exterior cu rotile.

3- vasul de WC este pus invers intr-o poza. In plus, in detaliile exterioare lipseste usita  de vizitare pt acesta.

4- cam prea multe locuri de dormit si extrem de putine spatii de depozitare. Da bine in poze, dar fara utilitate in exploatare.

5- sub aragaz sta de regula frigiderul. Si acestuia ii trebuie grilele de vizitare.

6- spatiul de depozitare frontal este foarte mic.

 

Dupa ce vei adauga toate aceste grile si usite + cosul de la incalzire, nu va mai arata asa de futurist.

 

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan P

Felicitari in mod personal @Gabriel Bugnar

pentru premiul I acordat in proiectul pentru prima rulota romaneasca "TRACIA CARAVAN"

Spor si succes la implinirea visului!

Castigatori Startarium

nay

xll

superok

:clapping:

O sa avem rulota romaneascaaaaaa!!!!

 

Imi cer scuze!!! Dar nu m-am putut rabda sa astept sa de-a anuntul Gabriel asa ca am luat-o inainte!

Probabil ca acum sarbatoreste ca abia ieri sa intamplat "istoria"!



 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Marius Viorel
      de Marius Viorel
      Cum vi se pare?
      Prima rulota romaneasca ce va fi anuntata oficial de maine.
      Are aproximativ 5-6 locuri.
      E usoara si are elemente unice:
       
      shoe boxes la intrare etajate oglinda mare cat usa la intrare, pe spatele usii de la baie bucatarie externa spatiu de joaca pentru copii la interior, da ati citit bine la interior trapa electrica, asta nu e prea unica dar rar vezi la o rulota asemenea trape  
      Daca am ratat ceva rog sa mai adaugati.
      Sunt curios de pret.
       

       
    • Cristi Florean
      de Cristi Florean
      Bailey discovery înmatriculata (Bailey ranger 460/2) an fabricație 2008. Rulota nu a fost folosita niciodată în scop turistic sau comercial, este goala pe dinăuntru astfel rămâne la latitudinea fiecăruia cum o mobileaza/utileaza (se pot pune trape oriunde, toaleta la fel (nu are decupat peretele sau tavanul). Este perfect functionala și garantat nici o problema de infiltratii, geamuri defecte sau alte probleme. Ideala pt o conversie noua în scop turistic sau comercial (eu am luat-o in ideea unui proiect propriu dar din lipsa de timp renunt ))
      Prețul este fix sau 2900 fara husa (husa e noua pusa pe ea de o luna). Eventual și un cort în stare perfecta și curat, cu foaie de sol și bețe aluminiu-marimea 900- la dimensiunea potrivita pentru ea (plus 1000 lei)
      Acte in regula, este a mea si in acte, ofer fiscal pe loc.







    • Mihai Gabriela
      de Mihai Gabriela
      Buna ziua, Am cateva nelamuriri legate de RAR/ITP/Impozit/ Politie/Vama/ omologarea tuturor utilitatilor (geamuri extra, butelia de gaz, panoul solar etc.) pentru un campervan.  Am cumparat de curand o autoutilitara Iveco din Germania pe care vreau sa o transform in autorulota. Am fost zilele trecute la RAR si mi s-a spus ca trebuie sa vorbesc cu un carosier ca sa fac transformarea, apoi el v-a trimite proiectul la RAR ca sa il aprobe si apoi sa platesc in jur de 1000 de lei ca sa fac omologarea la RAR, insa nu am intrebat daca o pot lasa autoutilitara si sa fac conversia...Poate reusiti sa imi raspundeti la urmatoarele intrebari:

      1. in situatia in care aleg sa transform o duba in campervan voi intampina vreo problema din partea autoritatilor daca nu voi omologa auto in categoria M?
      2. stiu ca itp-ul pt dube se face anual, ce se inampla daca sunt plecata din tara pt o perioada mai mare de 1 an?
      3. in UE daca verifica actele dubei si observa ca masina este defapt un campervan pot avea probleme? 4. In legatura cu RCA-ul, impozite etc. este mai avantajos autorulota decat autoutilitara?
        Momentan sunt un pic confuza si nu stiu exact ce decizie dpdv legal si financiar ar fi mai bine sa iau..   Multumesc! O zi frumoasa, Gabriela
    • Adrian Dediu
      de Adrian Dediu
      Bine v-am gasit dragi colegi,
       
      Se pare ca o parte dintre colegii rulotisti au aflat deja de intentia noastra de a amenaja un camping in Bucovina, mai precis in localitatea Dorna Candrenilor, aflata la distanta de 10 km de statiunea Vatra Dornei.
      Terenul nostru se afla intr-o zona montana eco chiar la poalele muntilor Suhard, aproape de intrarea in parcul national Calimani.
      Ideea amenajarii unui astfel de loc a venit spontan dupa ce am calatorit si am testat atat campinguri din Romania, cat si unele aflate in alte tari europene. Realizand diferentele enorme de calitate a serviciilor oferite in Romania fata de cele de afara, in special Germania si Austria, am decis sa incercam sa amenajam un camping in care bunul simt si respectul fata de natura si semeni sa fie la ele acasa.
       Daca aveti disponibilitatea sa impartasiti cu noi cateva sfaturi sau sugestii despre cum vedeti ideea acestui proiect, va rog nu va sfiiti. 
       
      Ture faine!
       
      P.S.: Anexez o fotografie cu locatia viitorului camping.

    • Ursu Florin
      de Ursu Florin
      Va salut colegi, anul ce urmeaza de facultate trebuie sa imi aleg tema de licenta. Tatal prietenei mele are o rulota KIP  foarte veche pe care a folosit-o cat timp a construit casa. Rulota este distrusa, nu mai ai ce face cu ea, tabla este indoita toata, mobila este distrusa, etc.
      Momentan este un vis pentru mine ca proiectul de licenta sa fie constructia unei noi rulote pe sasiul rulotei KIP. Din cate am inteles o rulota se construieste in felul urmator:
      Se pune podeaua, se fac instalatiile, se realizeaza mobila, iar dupaia se vine cu peretii exteriori. Daca aveti cunostiinte va rog sa ma ajutati cu sfaturi, cu niste costuri aproximative ( piese o sa caut second hand, aici ma refer la frigider, chiuveta, soba, etc, mobila ma gandesc sa o realizez din pal, am un prieten care face mobila si ma poate ajuta ).
      As dori sa pastrez forma celei de acum, in  care as pune in plus o baie ( pentru ca nu are ), dar sa regandesc interiorul..
      Niste idei mi-ar fi de mare folos pentru a lua o decizie finala.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.