Viorel C.

Rulota suspendata sau nu iarna?

19 postări în acest subiect de discuţie despre Rulota suspendata sau nu iarna?

Rulota suspendata sau nu iarna?

Viorel C.

Exista un topic dedicat pregatiri rulotei pentru iarna in care s-a discutat si despre acest aspect, dar am decis sa postam aici doar aceasta problema privind suspendarea rulotei iarna, cu pareri pro sau contra si bineinteles cu argumente.

 

Din cate cunosc si patite de-a lungul timpului, datorita eroziunii solului din cauza apei de la ploaie, exista posibilitatea ca atat rotile, cat si picioarele de sprijin,  sa se afunde in pamant. Asta in situatia ca rulota va ramane nemiscata multa vreme.

O solutie buna de aplicat in astfel de situatie, este cea din imagine

rulota-suspendata.jpg

 

Ceva de genul, se intampla atunci cand aveam, sau aduceam rulote pe timpul iernii si o, sau, le tineam parcate intr-o curte unde solul era destul de afanat. Acum acea curte este betonata si pica procedeul din imagine biggrin

 

Gandirea actuala este ca majoritatea celor care detin o rulota, au mereu grija ca ea sa nu fie parcata direct pe pamant, varianta suspendarii, fie pe capre dedicate, sau pe picioarele de sprijin,  nu cred ca trebuie luata in calcul.

Este doar o parere :)

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Levi N

Salutare tuturor

Eu cobor picioare de sprijin pentru a putea umbla în rulota nu din alt motiv, în schimb pe perioada iernii cel puțin o dată pe lună ridic rulota si rotesc rotile să nu stea în aceeași poziție pe perioada iernii.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

Pe Forum, s-a mai discutat despre efectul nociv asupra anvelopei prin stationarea indelungata (5-6 luni) a rulotei.  Indoitura cauciucului anvelopei  in zona de contact cu solul devine, in timp indelungat de stationare, permanenta si la reluarea activitatii cu rulota se va simti in timpul mersului si poate conduce si la deteriorarea anvelopei. A nu se interpreta ca suspendarea rulotei presupune ridicarea rotilor de la suprafata pamantului exagerat de mult. Este suficient ca anvelopa sa "stearga" suprafata de sprijin fara a exercita presiune asupra ei. Eu recunosc ca iarna trecuta nu am dispus de aceste capre si rulota a stat pe pamant, ( nu asfalt sau piatra) 5 luni si nu s-a intamplat nimic. Am coborat calele de fixare un pic mai mult si am pus sub ele scandurele. La fel si roata de la protap. La reluarea activitatii anvelopele nu aveau indoituri in zona de contact cu solul si a fost ok. hi
   

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Popa

Salutare,

Eu nu ridic rulota pe cale. De ce? Din experianta anilor trecuti, pe perioada iernii, ies de cateva ori cu rulota, iar un alt motiv este acela ca sunt nevoit sa mut rulota de cateva ori, pentru a putea intra alte masini in curte (de exemplu: masina cu lemne).

In concluzie eu nu folosesc aceasta metoda.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Pentru  anvelopele tip "C" nu este nevoie de protejare ( capre, cale rotunjite specializate, etc). Teoretic, este util pentru anvelopele normale, care, in anumite conditii ( dezumflare, stationare indelungata, sarcina mare ) se pot deforma, cu influente negative asupra sigurantei rularii. Aceasta este opinia mea.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Eu tin rulota la teren, la Letca Noua si in primavara asta am turnat 2 alei scurte din beton, tocmai ca sa nu stea anvelopele pe pamantul plouat, inghetat, dezghetat, asa cum se poate vedea mai jos...

Dar noi iesim si iarna cu rulota, asa ca nu prea au timp sa stea rotile nemiscate mult timp si sa strice anvelopele ...

Iar pentru cei care nu ies cu rulota o perioada mai lunga de timp ( 5-6 luni ), eu cred ca e bine sa se foloseasca niste capre, butuci de lemn, borduri, etc. sub axa sau sasiu si sa susupende rulota astfel incat contactul anvelopelor cu solul sa fie cat mai mic sau egal cu zero...parerea mea /.;

 

IMG_1378.JPG

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Ai perfecta dreptate, rulota stationata timp indelungat (luni de zile) trebuie suspendata pe punte astfel ca rotile sa nu mai fie portante. Se va echilibra cu calele stabilizatoare. Inclusiv in manualele dedicate este mentionata aceasta metoda. Se relaxeaza astfel suspensia (toroanele din cauciuc) si se menajeaza anvelopele.

Referitor la aleile betonate pe care le-ai turnat, sunt de parere ca anvelopele sunt mai "bucuroase" sa stationeze pe pamant decat pe beton. Solul ia forma rotii astfel incat aceasta isi descarca sarcina pe o suprafata mai mare. Exista si niste dispozitive semirotunde din plastic folosite pentru stationari indelungate pe suprafete tari (nedeformabile). Apropos, chiar si senilatelor le prieste solul deformabil (pe teren tare, piatra sau beton, sarcina cade pe o singura rola din ansamblu, fapt ce duce la uzuri mult accelerate ale trenului de rulare). Pe sol deformabil sarcina masinii se distribuie cvasiuniform pe toata suprafata de contact a senilelor deci si pe trenul de rulare.   Totusi, lucrarea pe care ai facut-o da o tenta mai ingrijita amplasamentului, il apropie de mediul urban.

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

acum nu stiu daca are sau nu efect, mie imi place si ideea sa se relaxeze un pic si suspensiile

 

Later edit: acum vad ca si @Mihnea Stoenescu zice acelasi lucru

Later edit 2: Cu siguranta aleiutele facute de @Daniel-P ajute cel putin ca sa manevreze rulota mai usor pe iarba. Astfel de alei mi-am facut si eu dar din dale si exact pentru usurinta impingerii/tragerii rulotei manual.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin Smolnicki

Dragi colegi,  

Vă rog să-mi spuneți ce părere aveți.

Sâmbăta trecută mi-am suspendat rulota. Am făcut treabă pe la tata, în jurul casei, toată ziua și la finalul zilei eram cam obosit.... În plus, spre seară, atunci când am făcut această operațiune la rulotă, a venit o viforniță puternică: vânt, zăpadă (cu fulgi mari, mari), frig. Cât că eram „obosit”, cât că era și vremea rea, am împrumutat un cric de la un vecin, am ridicat rulota, așa cum se vede în imagini:

 

IMG_20161211_114056.jpgbilder kostenlos

 

IMG_20161211_114107.jpgbilder kostenlos

 

IMG_20161211_114608.jpgbilder kostenlos

 

IMG_20161211_114701.jpgbilder kostenlos

 

 

IMG_20161211_114714.jpgbilder kostenlos

 

Întrebarea mea: ESTE BINE (SĂNĂTOS) PENTRU RULOTĂ, PENTRU STRUCTURA EI SĂ O LAS AȘA SAU SĂ O PUN CÂT MAI DREAPTĂ?

Mulțumesc anticipat pentru răspunsuri. :christmas:

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornel Mihailescu

@Florin Smolnicki hi
E cam , , stramba " asa vad din poze :laughing:
Parerea mea este ca ar fi bine sa fie un pic inclinata dar fata sau spate nu ...lateral.
In cazul tau inclinata spre fata ( avand prelata mai lunga spre fata )
E doar o parere de-a mea. 
Las pe colegii mai experimentati sa dea o parere mai buna.superok

Modificat de Cornel C Mihailescu
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Daca roata din partea laterala (de langa casa) nu este pe pamant, nu are niciun fel de problema.

De altfel nu este o rulota veche la care sa-i fie afectata structura caroseriei in acea pozitie.

Doar ca, parca nu da bine la ochi cand o vezi ca "sta intr-o parte" biggrin

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin

Florin seara bună, important este să nu stea zăpada pe rulota , să nu plouă și faptul că ai distanțat-o de prelată e bine ca circulă aerul ; treaba cu suspendatul eu o văd bună , sunt alții care zic că nu e bine fiindcă stă amortizorul întins la maxim si se deteriorează , dar nu am văzut unul să pună poze că s-a dus amortizoarele după o suspendare ! Asta este părerea mea , dar tu trebuie să faci cum crezi ca-i mai bine !

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Daca rotile nu ating solul este foarte bine. Amortizoarele extinse pana la limitare nu sunt in pericol de a se defecta. Limitarea la extindere se face, de obicei, printr-o bucsa interpusa dintr-un material plastic semielastic (aflata in interiorul tubului). Suspensia este aproape destinsa. Forta "importanta" care trage de amortizor este, aproape exclusiv, componenta  greutatii ansamblului fuzeta - roata pe axa amortizorului.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

hmmm... asta cu amortizoarele... la mine, la suspendare, ele se comprima, nu se extind

 

am aranjamentul cam ca in poza asta:

n5762.JPG

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin
36 minute în urmă, Radu Ionescu a scris:

hmmm... asta cu amortizoarele... la mine, la suspendare, ele se comprima, nu se extind

 

am aranjamentul cam ca in poza asta:

n5762.JPG

Depinde de la model la model Radu , am văzut rulotă care avea foaie de arc și amortizor ca la autoturism cu arc circular , acum fiecare alege ce este mai bun pentru rulota lui !

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

hehe, pai alegi ce e mai bun si se potriveste, nu prea ai loc de intors.

Si asta cu alesul este relativa, avand in vedere ca pe piata exista o singura marca de amortizoare (vorbesc strict de amortizoare ptr. sasiuri Al-Ko)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

@Florin Smolnicki dupa parerea mea este foarte bine ca ai suspendat-o, singura conditie  ar fi ca acele obiecte pe care suspenzi rulota, sa le bagi sub sasiu sau punte, NU sub picioarele de sprijin...

Si da, asa cum sugereaza mai sus @Cornel C Mihailescu , pentru scurgerea apei, inclin-o putin spre fata si nu lateral...Pe mine unul m-ar zgaria pe creier, s-o vad inclinata asa, spre lateral...biggrin

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Eu vad ca este calata pe sasiu, nu pe calele stabilizatoare...:ascratch: Sunt de parere ca ar trebui lasate si calele, numai putin tensionate, asa, pentru siguranta si stabilitate. Eu asa am facut fiindca am suspendat-o numai pe punte si ma mai urc in ea, mai trebaluiesc pe acolo... Altfel, ma dadeam "uta" :laughing:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Da, ideia era sa nu lasam greutatea rulotei exclusiv pe calele stabilizatoare.../.;

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.