Dan Varga

Rulota vs. Camper / Autorulota

93 postări în acest subiect de discuţie despre Rulota vs. Camper / Autorulota

Rulota vs. Camper / Autorulota

Marius Viorel
La 18/10/2022 la 21:25, Cornelsavu a scris:

Mai sunt câteva lucruri de luat în calcul. Noi după 8 ani de rulota am trecut la autorulota, dar principalul lucru care ne-a făcut sa trecem la autorulota a fost faptul ca iesim fff des iarna la ski.

Cu rulota era imposibil.

Nu sunt multe parcari de partii care sa te primeasca cu rulota si chiar daca ar exista, sa ajung seara la 11 noaptea in parcare si sa fie bocna in rulota nu e chiar placut. Apoi sa mai stau sa bag si apa in rezervor sau sa ii port de grija apei gri cand afara erau -20, - 26 de grade nu as face.

Iarasi am intampinat situatii cu polei unde nu mi-as fi dorit sa mai am si 7m de rulota in spate, la camper ii pun lanturi si gata.

Au fost weekenduri in care am facut ba Transalpina, ba Straja unul dupa altul la ski. Cu rulota ar fi fost fff obositor iarna, noaptea pe ninsoare sau ploie. Cu camperul a fost mult mai usor si datorita pozitiei inalte la condus.

Lipsa mobilitatii in tarile civilizate se rezolva usor cu inchirierea unei masini.

Un alt avantaj in cazul in care ai copii este ca se pot duce fff usor la baie daca esti intr-un ambuteiaj. 

Astea sunt iarasi motive foarte bune pentru autorulote si pentru mine.

Mai fratilor, imaginati-va voi asa: suntem 6 oameni in fie ea rulota/autorulota. Consumam la apa de n-ai idee. Sa-l vedeti pe Marius cum sta seara cu furtunul de apa la umplut rezervorul de vreo 2-3 ori (doar seara ca in restul zilei mai pui), basca mai e si vreo 10 grade sau mai frig, etc. In rulota am rezervor de 45L. E mic pt noi. O autorulota sanatoasa de 6 locuri are minim 100-110L rezervor de apa curata. Esti boier. Maxim 1 data pe zi daca as alimenta, ziua, si aia e. 

Ma repet, eu fac ft multe activitati pe langa rulota pe care multi dintre voi nu le faceti asa des din lipsa de consum/membrii familie as zice eu.

Deci pana si alimentarea cu apa e o corvoada la mine. Si nu am City Water. E umplere clasica.

De aici sunt si altele dar nu le mai discutam. Am dat doar un exemplu.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Marius Viorel

Am o intrebare vizavi de autorulota si 6 locuri de dormit. Am vazut cu Alcov ca sunt 6 locuri usor. Dar daca vrei o Semi-integrata, ai patul in spate 2 pers, cel din mijloc ce se coboara din plafon 2 pers, iar celelalte 2 unde? Ca eu nu prea imi imaginez. Aveti un exemplu ceva? Weinsberg vad ca nu are.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Weinsberg nu am studiat caci nu ma intereseaza. Dar se pot face pat canapelele de sub patul electric. Nu trebuie sa il cobori pana jos. Il lasi la jumatate si ai scara ca sa te sui in el.

Eu tot caut un model care sa nu imi blocheze usa atunci cand patul este coborat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M
în urmă cu 18 ore, Cornelsavu a scris:

Eu tot caut un model care sa nu imi blocheze usa atunci cand patul este coborat.

 

Am avut eu un Dethlefs (editia de 30 ani) semi integrat, la care patul avea o "tesitura" si cand era coborat se putea folosi usa normal..., si mai sunt modele care au patul decupat pentru a putea folosi usa.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel
La 15/11/2022 la 12:53, Cornelsavu a scris:

Weinsberg nu am studiat caci nu ma intereseaza. Dar se pot face pat canapelele de sub patul electric. Nu trebuie sa il cobori pana jos. Il lasi la jumatate si ai scara ca sa te sui in el.

Eu tot caut un model care sa nu imi blocheze usa atunci cand patul este coborat.

Good point!

Oricum, ca idee, pt mine primeaza ft mult adunatu si plecarea/sosirea. Pierd enorm de mult timp cu copiii pe partea asta. Un camper e perfect pt asa ceva. De asta la fiecare e diferit.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Catalin
La 24.10.2022 la 13:56, Marius Viorel a scris:

Cu asta sunt si eu de acord. Din punctul meu de vedere eu vad rulotele mult mai spatioase la interior ca si autorulotele.

Apropos de spațiu... Am văzut multe argumente pro și contra spațiului din rulota/autorulota. Intrebare: e acesta un criteriu în alegere ? Întreb pentru ca la mine în familie, de dimineață când ne trezim și pana seara la culcare, nici naiba nu sta în interior 😀 Chiar dacă plouă, toate activitățile le desfășurăm în cort: citit, tv, gătit, uneori chiar și un somnic de amiază...

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Bună ziua colegii! Vin cu o întrebare la care nu am găsit un răspuns sigur nicăieri. Am o autorulotă Fiat cu alcov, aici în alcov ce greutate maxima este permis? Doi adulți încape fără problemă însă nu știu la ce greutate rezistă.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
acum o oră, Fejer Antal a scris:

în alcov ce greutate maxima este permis?

Daca partile laterale ale patului coincid cu rama superioara din dreptul portierelor, cred ca singura grija este data de greutatea suportata de somiera. Insa, atat la Ikea, cat si la Jysk, in specificatii nu este trecuta greutatea suportata. Dupa logica mea, o greutate de 120 kg/persoana, ar trebui sa suporte. N-ar trebui sa-ti faci griji decat de "genunchi"! Un genunchi bine infipt in saltea poate fractura relativ usor o stinghie a somierei. 😁

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Asa am gandit si eu insa vroiam sa fiu sigur inainte sa folosim cu sotia alcovul autorulotei. Mersi de raspuns!:noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
în urmă cu 5 ore, Fejer Antal a scris:

Bună ziua colegii! Vin cu o întrebare la care nu am găsit un răspuns sigur nicăieri. Am o autorulotă Fiat cu alcov, aici în alcov ce greutate maxima este permis? Doi adulți încape fără problemă însă nu știu la ce greutate rezistă.

 

Salutare @Fejer Antal 

... am intrebat un prieten, (cred ca-l cunosti) Google, si ... mi-a spus (bine, in lb. germana | mi-a soptit):

 

"Also, ich habe bis vor ca. 2 Jahren einen Weinsberg mit Alkoven gehabt. Ich habe damals die Fa. Weinsberg diesbezüglich angeschrieben und man teilte mir mit das der Alkoven für 2 X 100 kg zugelassen ist. Getestet sind sie auf 350 kg.

 

[...] Der größte Schwachpunkt beim Alkoven ist sicher häufig der Lattenrost. Hier entstehen auch die unangenehmen knarrenden Geräusche bei jedweder Bewegung (ich meine das nächtliche Umdrehen), das habe ich aber inzwischen abgestellt, indem ich den Lattenrost verstärkt habe und Schaumgummi unter die tragenden Lattenrostträger und zwischen Tragrahmen und den Federhölzern gelegt habe. Seither reibt nirgends mehr "Holz auf Holz" und jedes Knarren hat sich erledigt. Die Geräuschkullise war vorher besonders außerhalb des Fahrzeugs enorm."

 

"Ei bine, am avut un Weinsberg cu un alcov până acum vreo 2 ani. Am scris la acea vreme producatorului Weinsberg despre asta și m-au informat că,   "carcasa alcovului"  a fost aprobată pentru 2 X 100 kg. Sunt testate la 350 kg.

 

[...] Cel mai mare punct slab al alcovului este adesea cadrul cu șipci. Tot aici apar zgomotele neplăcute de scârțâit la orice mișcare (mă refer la întoarcerea pe timp de noapte), dar de atunci am oprit asta prin întărirea cadrului cu șipci și plasând cauciuc spumos sub cadrul șipcilor de susținere și între cadrul de susținere și lemnul cu arc. . De atunci nu a mai existat „frecare lemn de lemn” și fiecare scârțâit a dispărut. Zgomotul de fond era enorm înainte, mai ales în afara vehiculului.

 

Alcoven-greutate.png.650cf8e52dab74f0400ed926425de315.png

 

 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Deci, @Mihai-Arad , pe scurt, cu logica din dotare, 2x120 e OK! :)

 

@Fejer Antal , te mai poti ingrasa vreo 30 kg! :default_big_grin:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Mulțumesc mult @Mihai-Arad :OK: Am întrebat și eu pe prietenul nostru, însă numai pe limba română, nici în limba maternă nu am incercat. Din păcate sau nu limba germană stă foarte departe de mine, nu mi-a plăcut niciodată și mereu am ocolit învățatul acestei limbi. :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal
7 minute în urmă, NRLaurentiu a scris:

Deci, @Mihai-Arad , pe scurt, cu logica din dotare, 2x120 e OK! :)

 

@Fejer Antal , te mai poti ingrasa vreo 30 kg! :default_big_grin:

Am deja 110 kg, și fac eforturi că să slăbesc. Nici soția nu mai are 55 kg și ea se apropie de 70kg. :default_109:  Dar m-am liniștit putem să dormim liniștit amândoi în alcov. (asta depinde dacă după câteva pahare o să pot să urc)

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Am deja 110 kg, și fac eforturi că să slăbesc. Nici soția nu mai are 55 kg și ea se apropie de 70kg. :default_109:  Dar m-am liniștit putem să dormim liniștit amândoi în alcov. (asta depinde dacă după câteva pahare o să pot să urc)
Acolo este problema, nu la kg

Inviato dal mio CPH2251 utilizzando Tapatalk

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Salutare tuturor! Revin cu o întrebare la care nu am găsit răspuns concret! Am găsit în Olanda o autorulotă integrat care îmi satisface așteptările. Problema este că MMA ul este de 4000kg. Întrebarea ar fii ce costuri suplimentare aduce una cu 4000kg vs 3500kg? Ambele același tip de motor! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Salut.  Ma gândesc la taxele de la RAR, cost vinieta/ taxe de drum,   asigurare, poate impozitul.  Pentru multe taxe acel 3.5T reprezintă un prag important. Dar, pentru mine, cel mai mult al cântări ( ca să glumesc legat de greutate ) interdicția de a accesa anumite categorii de drumuri. Probabil nu se vor găsi mulți să te oprească și să te verifice. Dar, dacă?  Depinde și dacă vrei să o scoți din țară spre țările vestice. Doar amintește-ți de ieșirile de pe autostradă,   spre zona de cântărire,   pentru vehiculele mai mari de 3.5T. Pe afară nu se prea joacă cu astea.

Și bănuiesc că din moment ce întrebi nu te deranjează la literele de pe permisul de conducere. Doar precizez pentru cei cu B96, că nu pot conduce decât ansamblu mai greu de 3.5T, nu și un vehicul al cărui MMA depășește 3.5T.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Cu accesul în străzile unde ai limita de 3.5t așa am auzit că autorulota cu MMA de 4t are acces de intrare. Impozitul este la fel că la cel 3.5t fiind vorba de autovehicul special M1. Însă nimic concret nu găsesc. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Sincer, 3.5T sunt 3.5T. Nu cred că îți permite accesul doar pt că este autorulotă.  Cât despre taxele de drum,   la fel. Verificat pe banii unui prieten care a depășit 3.5T. Vinieta,   iarăși; 100% este alta. Mă rog,   poate impozitul o fi la fel. Nu știu despre ăsta.  Dar restul sunt mai mari.  Sunt precizate clar, până la 3.5.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Cristian Dumitru
      de Cristian Dumitru
      Buna ziua!
               Încă nu am o rulota sau autorulotă, tocmai de aceea vin pe acest forum. Am un Logan II, dci, 75 cai, 2018, 85.000 km. Pot sa încerc sa-l vând si sa iau o autorulotă, sau sa iau o rulota si sa-i pun cârlig. Cam 12.000 euro as avea in total pentru autorulotă, si cam 5.000 pentru rulota. 
               Sunt îndemânatic, am scule, as putea sa repar/modernizez unele lucruri. Stau la casa.
               Am nevoie de sfaturi avizate si argumentate pentru care va mulțumesc din nou. Din acest moment o sa încep sa citesc forumul sistematic. Achiziția as vrea sa o fac in jur de 01.05.2025.
    • Damian Bogdan
      de Damian Bogdan
      Din pacate nu am apucat sa ma bucur de ea si imi doresc sa gasesc pe cineva care sa o faca...
       
      Hymer Nova, an 2005, inmatriculata în România, proprietar în acte.
      Echipare ptr offcamping!!
      Panou solar și baterie de 100A
      Cupla rapida de gaz ptr exterior
      Priza exterioara 220v
      Mufa tv externa, ptr cort.
      Mufa rapida externa ptr conectare la rețeau de apa sau bazin suplimentar + mufa si pompa apa externa si pompa apa exterior noua
      Bazin de apa curata la interior cu umplere din exterior BOILER apa calda pe GAZ si curent 220v Roata de rezerva noua, de tip C pe 14 și anvelope ca noi, jante de aliaj Cupla antibalans ca noua.
      Talpi pentru picioarele de calare, noi, nu am apucat sa le montez.
      Cuptor pe gaz si curent 220v
      Frigider mare cu congelator separat.
      Soba Truma cu Trumavent la 12v si încălzire Ultraheat la curent Aragaz și chiuveta.
      Iluminat 12v ambiental cu schimbarea culorilor Trapa mare funcțională, fără fisuri sau alte probleme Trapa în zona patului matrimonial Trapa în baie, cadita dus Geamurile sunt ca noi, plasele de insecte și parasolarele sunt prezente și funcționale.
      Mochete originale foarte curate, ca noi.
      Multiple spații de depozitare, usa de vizitare din exterior ptr spatiul de sub patul matrimonial.
      Vine echipata cu bidon de apa curata suplimentar ptr alimentare din exterior, bazin de ape uzate Rulota se prezintă într-o stare de excepție, foarte spațioasă.
      Tapiteria pentru banchetele din fata este noua, refacuta integral.
       
      Pret: 8000 Eur, usor negociabil.
       



















    • GigiBuciuman
      de GigiBuciuman
      Salutare
      Sunt proaspat proprietar al unei frumoase rulote Burstner 540TK din 2003. A fost lovita de gheata in vara cand au fost furtunile alea "criminale" prin Italia.  
      Abia astept sa inceapa sezonul.

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Dupa 5 ani frumosi, viata noastra a trecut de la un cuplu cu catel la o familie cu 2 copiii, catel si muuuulte obligatii. Asadar ne vedem nevoiti sa ne despartim de rulota noastra draga care ne-a cazat in multe locuri in perioada frumoasa in care a stat la noi.
       
      Asadar, oferim spre vanzare rulota Knaus Eurostar 400, din 2000, MMA 1700kg, cu urmatoarele dotari (initiale din fabrica):
      cupla anti balans alko 2000
      mufa clasica de 13 pini
      exterior lucios (mi-a placut tare mult asta, probabil a cantarit mult si la decizie)
      doua butelii de gaz mici, ambele in perioada de ‘garantie’
      supoort de biciclete montat in spate
      aragaz, frigider, chiuveta, toate pe drapta cum intri in rulota. Am pe cineva care mi-a subliniat ca este important sa nu am frigiderul cu ventilatia in cort...
      doua banchete cu masa ce se pot transforma in pat in caz de nevoie.
      pat fix in spate cu rafturi deasupra patului (obligatoriu in epoca reviste/tablete/carti la pat)
      toaleta cu dus patrat si chiuveta in dormitor
      dulap de haine
      mouver cu baterie
      boiler de apa calda pe gaz
      instalatie de apa sub presiune
      cort exterior
      portbagaj superior cu scara
      soba truma cu truma vent pe 12v
       
       
      Imbunatatiri facute de cand am luat rulota:
      toate luminile cu LED
      kit de refresh toaleta C200 (colac, rezervor,  solutii si hartie igienica pt rulote)
      4 prize duble de USB A si C.
      2 plafoniere LED care sa le inlocuiasca pe cele clasice
      sistem masurare apa curata in rezervor cu display
      panou solar 270w cu regulator de incarcare Victron
      inverter UPS 12v/220v de 1200w tot Victron
      DC to DC de 30A tot Victron
      Monitor baterie Votronic
      Sistem ventilatie pentru zona de tehnologie cu senzori de temperatura si ventilatoare ultra silent
      tot sistemul electric al rulotei este refacut la standarde actuale si chiar peste
      acumulator Litiu Ion de 2.5-2.8 kwh
      inlocuit cateva plase de tantari la toate geamurile plus plasa noua la usa tip glisanta
      oale and stuff pt gatit
      gratar
      rezervor apa gri de 40 litri
      detector de gaz 3 in 1
      senzor de CO2 si termometru
      rezervor dedicat de 100 litri apa curata
      Dus suplimentar exterior
      prize suplimentare de 12v pt accesorii
      iluminat de seara/noapte Interior cu dimmer si camera video de mers cu spatele pe care am lasat-o conectata permanent ca sa am echivalentul unei oglinzi retrovizoare. Si am lacuit si refacut usile de la mobilier unde prezentau urme de uzura
      priza rapida pt conexiune gaz exterioara
      remasticarea tuturor geamurilor si inlocuirea celor doua trape 40x40 Heike cu unele noi
      tamburi noi de frana cu placute, anvelope noi Michelin C-uri made in France
      amortizoare noi originale
      marchiza Fiama de 2, 8m
      sistem de apa sub presiune din reteaua exterioara. Nu mai stiu de unde am aflat de el, insa acum ma pot conecta permanent in camping, fara grija nivelului de apa din rezervor
      frigider nou cu compresor, dedicat rulotelor sau barcilor. M-am invartit mult sa gasesc un frigider de 220v si sa il trnsform la 12v, insa nu am reusit sa gasesc niciunul la dimensiunea celui vechi (74 cm inaltime). Toate din comert au 80 cm . 2 ani m-am tot codit din cauza pretului, greu de acceptat sa dau mai mult pe cel din rulota decat pe frigiderul din casa
       
      Toata povestea rulotei si evolutia ei o gasiti in prezentarea ei la 
      Acum, impreuna cu rulota se ofera orice va trebuie pentru ea… de la tacamuri la farfurii, de la scaune si masa la covoare de exterior, de la marchiza Fiama de 2, 8m parca la orice accesoriu va ganditi ca ar putea sa va trebuiasca pentru o iesire perfecta cu rulota.
       
      Rulota poate fi vazuta in Otopeni unde a fost centru de comanda si control pentru spritz si voie buna. Inclusiv frigiderul este plin cu bere de cea mai buna calitate.
       
      Pretul de vanzare este 9.500 de euro pentru colegii de pe forum. In alte parti va fi expusa la 10.000 euro. Motivul vanzarii este cel relatat la inceput, deci nu va asteptati la capcane sau vicii ascunse. Are istoric complet la Corda Campers in Bucuresti.
       
      Caut sa atasez si cateva poze in mesajul urmator.
       
      zi buna tuturor,
      Cristian Bednar
       
       
       
       
       
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.