-
-
Conţinut similar
-
de NRLaurentiu
Salutare, dragi colegi!
Tavi Pertea a realizat un clip extrem de simplu de inteles de catre toti actualii/viitorii rulotisti, despre ce poti tracta, cu ce permis si mai ales cu ce greutate maxima poate fi incarcata rulota si mai ales, corelatiile dintre aceste notiuni. Poate fi vizionat pe YouTube, aici. Exista si o partea intai, insa consider ca acest al doilea clip din serie este cu mult mai usor de inteles de catre oricine, mai ales ca vine si cu exemple concrete.
Sper ca odata cu vizionarea acestui clip sa moara odata pentru totdeauna miturile legate de ce si cat poti cara. Am spus si pe celelalte topicuri si voi repeta si aici: domnul politist se uita in acte (iar daca este insotit de un echipaj al RAR se va uita si la valoarea indicata de un cantar rutier) si nu la expresii de genul "da' nu e incarcata la maxim"!
Am rugamintea ca un moderator sa faca topicul sticky si, eventual sa-l inlocuiasca pe celalalt unde s-a tot discutat in contradictoriu, iar cine citeste habar nu are la final care este raspunsul la o intrebare atat de simpla. De asemenea, ar fi bine sa fie si inchis, pentru ca mesajele contradictorii sa nu zapaceasca pe noii veniti. Stiu ca un clip video nu este un text de citit si accesibil cu o cautare pe forum, insa textul se regaseste in legea rutiera, pe care ar trebui s-o cunoastem fiecare dintre noi!
Multumesc frumos!
-
de Cristian Iovitu
Salutare,
Pentru ca m-am lovit de cateva chestiuni pe subiectul topicului, atat personal, cat si in activitatea de la munca (vanzari vehicule noi si rulate), o scurta actualizare pe RAR si ITP respectiv, inmatricularea de vehicule.
De la 17 august 2020, au intrat in vigoare modificari privind listele de documente cerute (original + copie) la autoritatile implicate.
La RAR, pentru inmatricularea unei rulote din Anglia, cel putin la Bucuresti (nota obligatorie pentru ca in Romania, ce se cere la Bucuresti nu se cere neaparat si la Braila, de exemplu) a fost necesara, macar in copie, si o dovada a modalitatii in care rulota a intrat in posesia vanzatorului. Aceasta poate fi si celebra chitanta scrisa de mana intre `englez` si cel ce aduce rulota in Romania, daca acesta nu este si cel ce vrea sa efectueze RAR/CIV.
In cazul meu, au fost deci necesare: copie dupa aceasta chitanta, original + copie CVC dintre mine si vanzator, cerere si programare RAR. Tot in cazul meu, a trebuit facuta omologare individuala - nu stiu daca este practica obisnuita sau a fost doar pentru Hobby 560 KMFE, care este aparent un pic diferita. Desi initial inginerul RAR a spus ca o sa vin in alta zi dupa CIV, pana la urma am stat `doar` o ora si jumatate si am luat actele.
** Observatie 1: de cand cu `carcalacul`, la RAR Voluntari (la Grivita este diferit, au program continuu, dar este doar pentru automobile) exista program de eliberare a actelor, astfel dupa ce faci inspectia tehnica si verificarea (la mine, au fost verificate frana de mana, seria de sasiu, a fost cantarita rulota si masurata destul de aproximativ cu ruleta, s-a sarit peste lumini), poti ridica actele in urmatoarea ora, incepand cu fix si pana la si un sfert. Termini verificarea si inspectia la 9, 45, de exemplu, ridici actele la 11-11.15. Daca nu, atunci la 12-12.15 etc).**
**Observatie 2: pentru automobile, daca vreti sa efectuati RAR si eliberare CIV pentru masini care NU au mai fost inmatriculate in Romania, la an de fabricatie mai nou de 2018 inclusiv, este OBLIGATORIU acum CoC (Certificate of Conformity) in ORIGINAL (+ copie). Pentru masini mai vechi de 2018 inclusiv, este doar recomandat sa il aveti. Explicatie: dupa scandalul `noxe VW`, s-au introdus noile norme WLTP, iar CoC cuprinde nivelul de noxe explicit pe care nu trebuie sa il depaseasca masina. Fara CoC, RAR nu poate determina nivelul New WLTP (practic, ei il copiaza din CoC si il trec in CIV). Singura alta posibilitate este efectuarea testului dinamic si omologarea individuala, proceduri care au un cost de 1400-4000 lei, in functie de categoria vehiculului.**
La DRPCIV a trebuit sa iau al doilea rand de numere provizorii pentru ca primele expirau la 2 saptamani inainte de primul termen disponibil pentru inm definitiva. Fata de prima data, cand au fost necesare actele: cerere, copie dupa CVC, copie C.I si dovada RCA, acum au cerut in plus si dovada achizitiei initiale, in cazul meu, dintre G.I. si proprietarul din Anglia (o nota de mana, atasata in copie la actele depuse, nu au cerut originalul).
Initial, `acritura` de la ghiseu a insistat cu documentele rulotei in original, la replica mea ca pentru Anglia ele nu exista spunand ca `nu se poate asa ceva`. Pana la urma, a intrebat in stanga si in dreapta si s-a lamurit, asa ca acea copie a fost suficienta. Atentie insa pentru rulotele din alte tari unde rulotele se inmatriculeaza separat, aceste acte vor fi necesare, original + copie. De asemenea, pentru autorulote (la ghiseul de langa era un posesor de autorulota noua) este necesar... ati ghicit, CoC, daca anul de fabricatie este 2018 cel putin :).
Tot la DRPCIV, incepand cu 17.08.2020, pentru automobile, pentru eliberarea de numere provizorii, este OBLIGATORIE prezenta in ORIGINAL a Brief+Schein (pt Germania, de ex) sau a certificatului de inmatriculare extern (pentru Franta, de exemplu). Pentru moment, constatarea este valabila pentru Bucuresti si Cluj, dar se va uniformiza in perioada urmatoare.
Info costuri, actualizate 19-20.08.2020
RAR (identificare, certif omologare + CIV, ITP) 738 lei
DRPCIV numere provizorii (1 placuta) 33 lei + 14, 92 RCA Euroins
Inchei aici, ca deja am scris un roman, in loc de `scurta actualizare`, dar va rog, daca aveti intrebari, sa le adresati si raspund cu drag daca pot fi de ajutor. Voi reveni cu detalii de la inmatricularea definitiva, la jumatatea lui septembrie.
O zi buna tututor!
-
de Lucian Pop
Salutare prieteni,
Am un instant pe gaz calore tn9 si dupa ce am umplut butelia cu gpl nu mau vrea sa porneasca.
Ce s a intamplat:
Am incarcat cu gpl din Mangalia o butelie mica ruseasca de 3 litri pana la refuz.
simptome:
- face scanteie, trece apa prin ea dar nu face flacara
- am incercat cu alta butelie si tot nu merge
- gpl ul din butelie miroase altfel, parca a motorina intr un fel. Mi a ramas pe maini si nu s-a dus mirosul nici dupa 12 ore.
- am un regulator reglabil cel mai ieftin si prost model (poze atasate)
-
de Sergiu Prundurel
Salutare,
Am incercat un search pentru RAR dar am observat ca nu imi afiseaza niciun rezultat. Din postura de proaspat proprietar de rulota (inca neinmatriculata) am cateva cateva nelamuriri pe care sper sa ma ajutati sa le rezolv. Rulota mea (Swift Challenger 520) s-a nascut in UK, drept pentru care are niste particularitati fata de cele de pe continent.
Am facut programare la RAR pentru obtinerea cartii si ITP (banuiesc ca prima oara tot ei il fac, ca la masini). Intrebarea principala este ce anume verifica cei de la RAR (atat pt obtinerea cartii cat si pt ITP)
Nelamuririle mele sunt:
1. Prizele pt. conectat la masina sunt cele doua de cate 7 pini (semnalizatoare + frane, respectiv lumini interior). Eu la masina am priza de 13 pini cu un adaptor la 7 pentru a conecta doar cablul negru. Trebuie sa iau splitter sau sa modific 2x7 in 1x13 pana la vizita la RAR sau nu ii intereseaza pe ei cablul gri atata timp cat merg semnalele si franele?
2. Imi lipseste roata de rezerva. Ma intreaba de sanatate sau e optionala? (oricum vreau sa achizitionez una dar nu stiu daca apuc pana atunci).
3. In portbagaj am doua butelii de gaz (la capitolul gaz si butelii nu ma pricep niciun pic). Fostul proprietar mi-a spus ca vor trebui schimbate pt ca filetul englezesc este invers decat cel european. Afecteaza asta vizita la RAR? (Poate ma ajutati si cu niste sfaturi in privinta buteliilor. Ce mi-ar trebui, cum se incarca etc.)
4. Nu am bidonul gri pentru ape reziduale care am inteles ca este obligatoriu prin Europa. Tre sa il am la RAR sau il iau dupa?
5. Mai sunt alte lucruri necesare care poate mi-au scapat mie?
Astea sunt nelamuririle mele dar cred ca cineva care a trecut prin tot procesul de inmatriculare ar putea sa detalieze mai bine care sunt toti pasii si ce este necesar pentru a avea o rulota asa cum trebuie dpdv legal.
Multumesc!
-
de Lucian Pop
Am un invertor chinezesc unda modificata, ceva ieftin 1200w. Face treaba, n-am avut nicio problema cu el.
Ce nu imi place la el este faptul ca ventilatorul merge mereu, nu are trepte de turatie in functie de sarcina sau temperatura.
Ventilatorul porneste si fara nicio sarcina si este destul de zgomotos chiar si bagat in lada.
Asa este normal? am vazut alte invertoare tot chinezarii ieftine care pornesc doar cand este nevoie.
Este similar cu cel din poza
-
-
Activi pe această pagină 0 membri
Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.