Trasnea Alin

Problema RAR

20 postări în acest subiect de discuţie despre Problema RAR

Problema RAR

Trasnea Alin

Eu am o problema cu RAR.. In actele olandeze rulota mea Dethleffs RD este de 830 kg si mma 1100 kg (are si placuta cu 1100 kg pe ea), iar dupa ce am facut RAR cand sa ridic documentele era trecuta pe carte 800 kg cu mma 1000 kg.
Am dat actele inapoi ca nu sunt multumit si mi-a zis operatorul ca asa ii da in calculator la modelul RD3 si ca 800 cu 1100 ii da la alt model cu seria RF.

A zis ca trimite actele la Bucuresti sa vada ce zic ei. Daca nu imi vin actele cu mma 1100 kg si vin tot cu mma 1000 kg, ce se poate face ca sa imi dea cartea cu mma 1100 kg??

A mai patit cineva asa ceva?

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Silviu Pascu

Si eu care le-am facut solicitare de diminuare a MMA-ului cu 20 kg ....:default_109:

La cate acte au cerut pt modificare(printre care placuta stantata  de la Knaus Germania cu noua MMA)....sigur refuz din start!

M-am lasat pagubas.

Parerea mea sa faci tu solicitare la RAROM - sucursala Grivitei pt urgentare raspuns(cca 2 saptamani).

Bafta!

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Trasnea Alin

In data de 22.03 am facut vizita RAR. Am fost azi de dimineata si surpriza actele erau in raft ma asteptau cu mma 1100 kg exact cum am in actele olandeze. Explicatia: " Sunt doar 4 oameni care fac asa ceva in Romania si au fost foarte ocupati." In carte RAR vad ca au identificat exact  modelul meu.

Daca nu observam eroarea si nu ma intorceam cu actele peste ei, ramaneam cu mma 1000 kg. Si asa cu greu l-am convins pe cel de la ghiseu sa mi le primeasca inapoi pentru modificare, el insista ca nu ma cantareste nimeni sa vada kilogramele..

Acum urmeaza inmatricularea.

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Bine ca s-a rezolvat...Bafta mai departe la inmatriculare! :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan O

Bafta mai departe si nervi de otel! Si eu am avut dubii intrucat mi au trecut masa proprie 860 si masa maxima autorizata de 900(doar 40kg  incarcatura???)dar am zis merci ca am scapat de ei.. mi au pansonat serie noua pt ca nu o gaseau pe cea originala , pe care au gasit o dupa pansonare...:exhausted:. Vorbesc de fosta rulota Lunar...

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Pascu

Maine am si eu programare la RAR :default_emoticons-animated-3:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

Lasa ca eu am fost si mai "destept". M-am prezentat la RAR, pregatit de plecare (cu apa, corturi, pana si ceva bautura si conserve aveam in rulota) :)

Si ce sa vezi? Cand au cantarit-o avea direct 1068 kg :) asa incat mi-au trecut in acte 950 masa proprie si MMA-ul 1000, in conditiile in care din Olanda am luat-o cu masa proprie 840 (parca) - (MMA-ul tot 1000) :)

Vorba lui @bogdan o: "am zis merci ca am scapat de ei" :)

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Trasnea Alin

Si dupa ce v-au gasit seria originala tot cu 40 kg incarcatura a-ti ramas? In acte ce mase aveati trecute? Imi era teama ca nu se termina cu RAR sa pot inmatricula rulota pana la intalnirea nationala, pentru ca la la inmatriculari e ocupat pana la 18-19.04 si doar printr-o "minune" sa o pot inmatricula inainte de Paste si sa fac sarbatorile in rulota.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Dan

La rulote/autorulote nu merge ca la turisme?  Dai actele la o firma, platesti comisionul si te prezinti o data la rar si gata.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Trasnea Alin

Am fost la o firma sa-mi faca dosarul de inmatriculare, dar la inmatriculare se face programare online ca la RAR, si primele locuri libere la inmatriculare sunt dupa data de 18.04. Nu poti selecta din calendarul lor online decat data de 18.04. Bine ca am scapat de RAR dupa ce probleme vad ca au avut colegii cu kilogramele.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

ce probleme pot avea unii ! :) Eu as fi zis bogdaproste sa-mi fi trecut 800 kg mma in loc de 1000 cat am!

  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B

Nu-i bai Radule, ca are fi-mea albisor :amuzat:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin
în urmă cu 15 ore, Radu Ionescu a scris:

ce probleme pot avea unii ! :) Eu as fi zis bogdaproste sa-mi fi trecut 800 kg mma in loc de 1000 cat am!

Cu ce te avantajeaza Radule sa ai MMA mai mic daca te incadrezi in categoria B de permis de conducere sau daca masina poate tracta conform actelor? Eu cred ca un MMA mai mic este in dezavantaj pentru ca trebuie sa te limitezi la ce pui in rulota. Daca vedeai rulota mea acum cand am venit din Olanda te tavaleai de ras la ce era in ea...:tamp::default_doh:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.
7 minute în urmă, Ursu Florin a scris:

 Daca vedeai rulota mea acum cand am venit din Olanda te tavaleai de ras la ce era in ea...:tamp::default_doh:

Sa te bucuri ca nu ai fost oprit pe traseu, fiindca nici nu ai idee ce amenda ai fi primit.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Pai m-ar avantaja clar in situatia mea. Ptr ca am o mica porcarie in talonul masinii (Logan). La rubrica mma remorca cu disp. de franare am 1200kg dar la observatii am limitare greutate ansamblu, ceea ce duce, facand calcule, pe la un mma de 850 kg ptr. rulota. Eu oricum, din motive practice, evit sa incarc rulota mai mult de 800 kg (masa ei proprie e de 600kg, ce naiba sa bag in ea de 400kg ????). Daca dau de un Garcea care n-are cantar ...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Trasnea Alin

La mine tablita de pe rulota este de 1100 kg si in acte daca o lasam mma 1000kg cred ca la un control aveam probleme in europa. Am prefereat sa fie incarcarea cat mai mare sa pot pune in ea cat mai multe. Nu sunt limitat de greutatea ansamblului. Am toate categoriile pe permis , mai putin A.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil Vinteler

Si eu am patit-o cu RAR-ul de la Cluj.Dupa inspectie se cere sa verifici conformitatea celor inscrise cu actele rulotei, am constatat ca MMA-ul era 1000kg, in actele rulotei era 900kg, dimensiunea anvelopelor au scris-o pe 14` la rulota si in acte erau pe 13`.Am sesizat inginerul responsabil si acesta a raspuns ca sunt doar "detalii" si daca vreau modificari ei o sa  timita dosarul la Bucuresti si trebuie sa astept 2 saptamani raspunsul.Am reusit sa imi treaca anvelopele pe 14` si pe 13`sa nu raman 2 saptamani fara rulota.Foarte profesionisti:default_109:

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Pascu

Azi nu a fost tocmai ziua mea norocoasa:)

La RAR .....surpriza! Modelul acesta de  rulota Knaus Eurostar Style 550 TF nu a mai fost omologat in Romania. Drept urmare trebuie sa astept 10-12 zile pt emitere CIV. Colac peste pupaza am pierdut si capacul de la busonul de alimentare apa prospata, am uitat CI acasa....

Bomboana de pe coliva, in momentul in care am plecat de acasa, rulota fiind foarte  aproape de gard....am agatat cutia postala. Am zis ca inebunesc! Am atins putin tabla(infundat) si am smuls sina cca 40 cm. Incepuse si ploaia....

Dar le-am rezolvat: comandat capac buson, re-etansat zona cu pricina si fixat sina pe pozitie....

Asadar alt set de numere rosii....

Stie cineva daca se pot scoate numere rosii desi cele pe care le am mai sunt valabile?

Imi expira Vineri si parca nu as sta pana in ultima zi. 

Daca nu, facem Paste acasa :(

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan P

Imi pare rau pentru necazult tau!

Bafta sa le pui la loc toate!

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin
în urmă cu 3 ore, Silviu Pascu a scris:

Stie cineva daca se pot scoate numere rosii desi cele pe care le am mai sunt valabile?

Imi expira Vineri si parca nu as sta pana in ultima zi. 

Se poate scoate Silviu. 

 

@Radu Ionescu, la tine se intelege dorinta de a fi MMA mai mic. Dar eu nu am aceasta problema, masina mea poate tracta 1600 sau 1700 kg ( nu mai stiu exact ) cu dizpozitiv de franare, asa ca eu am mai vrea ceva pe langa cei 1300 MMA.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Salutare, dragi colegi!
       
      Tavi Pertea a realizat un clip extrem de simplu de inteles de catre toti actualii/viitorii rulotisti, despre ce poti tracta, cu ce permis si mai ales cu ce greutate maxima poate fi incarcata rulota si mai ales, corelatiile dintre aceste notiuni. Poate fi vizionat pe YouTube, aici. Exista si o partea intai, insa consider ca acest al doilea clip din serie este cu mult mai usor de inteles de catre oricine, mai ales ca vine si cu exemple concrete.
      Sper ca odata cu vizionarea acestui clip sa moara odata pentru totdeauna miturile legate de ce si cat poti cara. Am spus si pe celelalte topicuri si voi repeta si aici: domnul politist se uita in acte (iar daca este insotit de un echipaj al RAR se va uita si la valoarea indicata de un cantar rutier) si nu la expresii de genul "da' nu e incarcata la maxim"!
       
      Am rugamintea ca un moderator sa faca topicul sticky si, eventual sa-l inlocuiasca pe celalalt unde s-a tot discutat in contradictoriu, iar cine citeste habar nu are la final care este raspunsul la o intrebare atat de simpla. De asemenea, ar fi bine sa fie si inchis, pentru ca mesajele contradictorii sa nu zapaceasca pe noii veniti. Stiu ca un clip video nu este un text de citit si accesibil cu o cautare pe forum, insa textul se regaseste in legea rutiera, pe care ar trebui s-o cunoastem fiecare dintre noi!
       
      Multumesc frumos!
    • Cristian Iovitu
      de Cristian Iovitu
      Salutare,
      Pentru ca m-am lovit de cateva chestiuni pe subiectul topicului, atat personal, cat si in activitatea de la munca (vanzari vehicule noi si rulate), o scurta actualizare pe RAR si ITP respectiv, inmatricularea de vehicule.
      De la 17 august 2020, au intrat in vigoare modificari privind listele de documente cerute (original + copie) la autoritatile implicate.
      La RAR, pentru inmatricularea unei rulote din Anglia, cel putin la Bucuresti (nota obligatorie pentru ca in Romania, ce se cere la Bucuresti nu se cere neaparat si la Braila, de exemplu) a fost necesara, macar in copie, si o dovada a modalitatii in care rulota a intrat in posesia vanzatorului. Aceasta poate fi si celebra chitanta scrisa de mana intre `englez` si cel ce aduce rulota in Romania, daca acesta nu este si cel ce vrea sa efectueze RAR/CIV.
      In cazul meu, au fost deci necesare: copie dupa aceasta chitanta, original + copie CVC dintre mine si vanzator, cerere si programare RAR. Tot in cazul meu, a trebuit facuta omologare individuala - nu stiu daca este practica obisnuita sau a fost doar pentru Hobby 560 KMFE, care este aparent un pic diferita. Desi initial inginerul RAR a spus ca o sa vin in alta zi dupa CIV, pana la urma am stat `doar` o ora si jumatate si am luat actele.
      ** Observatie 1: de cand cu `carcalacul`, la RAR Voluntari (la Grivita este diferit, au program continuu, dar este doar pentru automobile) exista program de eliberare a actelor, astfel dupa ce faci inspectia tehnica si verificarea (la mine, au fost verificate frana de mana, seria de sasiu, a fost cantarita rulota si masurata destul de aproximativ cu ruleta, s-a sarit peste lumini), poti ridica actele in urmatoarea ora, incepand cu fix si pana la si un sfert. Termini verificarea si inspectia la 9, 45, de exemplu, ridici actele la 11-11.15. Daca nu, atunci la 12-12.15 etc).**
      **Observatie 2: pentru automobile, daca vreti sa efectuati RAR si eliberare CIV pentru masini care NU au mai fost inmatriculate in Romania, la an de fabricatie mai nou de 2018 inclusiv, este OBLIGATORIU acum CoC (Certificate of Conformity) in ORIGINAL (+ copie). Pentru masini mai vechi de 2018 inclusiv, este doar recomandat sa il aveti. Explicatie: dupa scandalul `noxe VW`, s-au introdus noile norme WLTP, iar CoC cuprinde nivelul de noxe explicit pe care nu trebuie sa il depaseasca masina. Fara CoC, RAR nu poate determina nivelul New WLTP (practic, ei il copiaza din CoC si il trec in CIV). Singura alta posibilitate este efectuarea testului dinamic si omologarea individuala, proceduri care au un cost de 1400-4000 lei, in functie de categoria vehiculului.**
      La DRPCIV a trebuit sa iau al doilea rand de numere provizorii pentru ca primele expirau la 2 saptamani inainte de primul termen disponibil pentru inm definitiva. Fata de prima data, cand au fost necesare actele: cerere, copie dupa CVC, copie C.I si dovada RCA, acum au cerut in plus si dovada achizitiei initiale, in cazul meu, dintre G.I. si proprietarul din Anglia (o nota de mana, atasata in copie la actele depuse, nu au cerut originalul).
      Initial, `acritura` de la ghiseu a insistat cu documentele rulotei in original, la replica mea ca pentru Anglia ele nu exista spunand ca `nu se poate asa ceva`. Pana la urma, a intrebat in stanga si in dreapta si s-a lamurit, asa ca acea copie a fost suficienta. Atentie insa pentru rulotele din alte tari unde rulotele se inmatriculeaza separat, aceste acte vor fi necesare, original + copie. De asemenea, pentru autorulote (la ghiseul de langa era un posesor de autorulota noua) este necesar... ati ghicit, CoC, daca anul de fabricatie este 2018 cel putin :).
      Tot la DRPCIV, incepand cu 17.08.2020, pentru automobile, pentru eliberarea de numere provizorii, este OBLIGATORIE prezenta in ORIGINAL a Brief+Schein (pt Germania, de ex) sau a certificatului de inmatriculare extern (pentru Franta, de exemplu). Pentru moment, constatarea este valabila pentru Bucuresti si Cluj, dar se va uniformiza in perioada urmatoare.
      Info costuri, actualizate 19-20.08.2020
      RAR (identificare, certif omologare + CIV, ITP) 738 lei
      DRPCIV numere provizorii (1 placuta) 33 lei + 14, 92 RCA Euroins
      Inchei aici, ca deja am scris un roman, in loc de `scurta actualizare`, dar va rog, daca aveti intrebari, sa le adresati si raspund cu drag daca pot fi de ajutor. Voi reveni cu detalii de la inmatricularea definitiva, la jumatatea lui septembrie.
      O zi buna tututor!
    • Lucian Pop
      de Lucian Pop
      Salutare prieteni,  
       
      Am un instant pe gaz calore tn9 si dupa ce am umplut butelia cu gpl nu mau vrea sa porneasca. 
      Ce s a intamplat: 
      Am incarcat cu gpl din Mangalia o butelie mica ruseasca de 3 litri pana la refuz. 
       
      simptome:
      - face scanteie, trece apa prin ea dar nu face flacara
      - am incercat cu alta butelie si tot nu merge
      - gpl ul din butelie miroase altfel, parca a motorina intr un fel. Mi a ramas pe maini si nu s-a dus mirosul nici dupa 12 ore. 
      - am un regulator reglabil cel mai ieftin si prost model (poze atasate)
       




    • Sergiu Prundurel
      de Sergiu Prundurel
      Salutare,
       
      Am incercat un search pentru RAR dar am observat ca nu imi afiseaza niciun rezultat. Din postura de proaspat proprietar de rulota (inca neinmatriculata) am cateva cateva nelamuriri pe care sper sa ma ajutati sa le rezolv. Rulota mea (Swift Challenger 520) s-a nascut in UK, drept pentru care are niste particularitati fata de cele de pe continent.
       
      Am facut programare la RAR pentru obtinerea cartii si ITP (banuiesc ca prima oara tot ei il fac, ca la masini). Intrebarea principala este ce anume verifica cei de la RAR (atat pt obtinerea cartii cat si pt ITP)
      Nelamuririle mele sunt:
      1. Prizele pt. conectat la masina sunt cele doua de cate 7 pini (semnalizatoare + frane, respectiv lumini interior). Eu la masina am priza de 13 pini cu un adaptor la 7 pentru a conecta doar cablul negru. Trebuie sa iau splitter sau sa modific 2x7 in 1x13 pana la vizita la RAR sau nu ii intereseaza pe ei cablul gri atata timp cat merg semnalele si franele?
      2. Imi lipseste roata de rezerva. Ma intreaba de sanatate sau e optionala? (oricum vreau sa achizitionez una dar nu stiu daca apuc pana atunci).
      3. In portbagaj am doua butelii de gaz (la capitolul gaz si butelii nu ma pricep niciun pic). Fostul proprietar mi-a spus ca vor trebui schimbate pt ca filetul englezesc este invers decat cel european. Afecteaza asta vizita la RAR? (Poate ma ajutati si cu niste sfaturi in privinta buteliilor. Ce mi-ar trebui, cum se incarca etc.)
      4. Nu am bidonul gri pentru ape reziduale care am inteles ca este obligatoriu prin Europa. Tre sa il am la RAR sau il iau dupa?
      5. Mai sunt alte lucruri necesare care poate mi-au scapat mie?
       
      Astea sunt nelamuririle mele dar cred ca cineva care a trecut prin tot procesul de inmatriculare ar putea sa detalieze mai bine care sunt toti pasii si ce este necesar pentru a avea o rulota asa cum trebuie dpdv legal.
       
      Multumesc!
       
       
       
       
    • Lucian Pop
      de Lucian Pop
      Am un invertor chinezesc unda modificata, ceva ieftin 1200w. Face treaba, n-am avut nicio problema cu el. 
      Ce nu imi place la el este faptul ca ventilatorul merge mereu, nu are trepte de turatie in functie de sarcina sau temperatura. 
      Ventilatorul porneste si fara nicio sarcina si este destul de zgomotos chiar si bagat in lada. 
      Asa este normal? am vazut alte invertoare tot chinezarii ieftine care pornesc doar cand este nevoie.
       
      Este similar cu cel din poza

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.