Alin Opran

Pareri pro si contra

33 postări în acest subiect de discuţie despre Pareri pro si contra

Pareri pro si contra

Alin Opran

Va salut dragi colegi rulotisti!

 

O parte dintre voi ma cunosc si stiu ca sunt in cautarea unei rulote noi. Pentru cei care (inca) nu ma cunosc, cateva cuvinte: Pana in primavara la iesirea de la Valea Cerbui din vacanta copiilor am avut o rulota Hobby Prestige 560 cu MMA 1500 kg trasa de un Tiguan 2.0/140 CP 4x4. Cum aceasta rulota nu m-a multumit dpdv al spatiului interior (5, 8m/2.15) am vandut-o si sunt in cautarea unei noi rulote.

Ce doresc a achizitiona este una cu axa dubla, 3 locuri de dormit (in 2 sa se doarma, unul de luat masa) cu baie cu cabina dus separata, fridiger cu congelator separat, clima si daca se poate, si cu mover.

Dilema este ca o asemenea configuratie dorita de mine se inscrie la un MMA din min. 1.700 kg pana la 2.000 kg. Tiguanul poate tracta (si frana) pana la 2.200 kg, MMA-ul lui fiind 2.260 kg, carligul montat este de 2.500 kg.

Stiu, o sa mi se spuna ca nu pot tracta cu categaria B

 :exhausted:

Daca printre voi este cineva care a mai avut o experienta cu tractarea la asemenea greutati masina vs. rulota rog sa o impartaseasca si cu mine, aici.

Multumesc anticipat!

 :default_emoticons-animated-3:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Sorin S

Salutare ,

am tras cu Vito 2, 2 160 cp tractiune spate un peridoc de 2300 kg , greu foarte greu .

Pe A2 unde incep dealurile urcam cu a 3-a , pe langa ca am oprit o data ca mirosea ambreiajul .

Parerea mea sa cauti ceva mai usor , este si mai usor de manevrat cu mana ..

 

Bafta! 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Opinia mea, eu cu Jeep-ul meu care e cam similar cu tiguanul ca dimensiuni tot 2 litri diesel, 170 de cai si 350nm, trag o rulota similara cu cea avuta de tine, cand o incarc sunt cam la 1500 de kg efectiv pe ea. Mie mi se pare destul de grea pentru masina cand o conduc, consumul e cu 5litri in plus la suta. Cei drept nu merg ca melcul, incerc sa stau in 100 cam tot timpul, daca nu ma incetineste nimic din fata, sa ma faca sa scad sub 100. Mie mi se pare ca cam trag de ea ca de oaia moarta :))). Ca sa nu mai zic de parcarea ei cu mana pe pamant ca fac hernie impingand la ea. Eu as prefera un 3 litri diesel V6 de 250 de cai pentru ea ca s-o conduc mai usor. Ce sa mai vorbesc de una cu 2 axe si peste 1700 de kg. E ca si cum as trage-o pe aceasta cu logan diesel banuiesc

:))))

  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

I-am spus si eu ca exagereaza cu achizitonarea unei rulote atat de mari, dar e capos si nu vrea sa-nteleaga...:default_big_grin:

Cand se va convinge cat de greu e si pentru masina si pentru el s-o manevreze, va dori s-o vanda...si atunci, alta belea: Cine ar cumpara o rulota atat de mare? :tamp:

  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

:exhausted:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel C.

Poate constientizeaza ca nu este bine sa fi peste normal si va face ce trebuie.

 

Nici eu nu recomand un astfel de model de rulota.

Dar niciodata nu am hotarat in locul altuia, ci doar am indrumat :default_big_grin:

  • Upvote 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Ca idee, e misto una dinaia mare cu 2 axe gen tabbert si mie imi plac, nici nu sunt asa scumpe SH, la 11000 de euro cat am dat eu pe a mea gasesti tabbert de 7-8metri lungime si 2, 5 latime tot de prin 2007-2008 super lux de 1800 MMA.

Se preteaza daca e s-o pui intr-un loc misto, gen fie la munte sau la mare langa plaje si s-o tii acolo tot sezonul si sa te duci in weekenduri la ea cu inca o gasca de prieteni la betivaneala si distractie.

Asa erau bugarii in camping la Keramoti, in Grecia, aveau niste mastodonti de rulote dar inchiriau locul pe tot sezonul, ii faceau si terasa in fata din lemn, loc de gratar, cei batrani, bunicii stateau tot timpul, tinerii veneau in weekend cu copii, se strangeau cate vreo 10-12 oameni la o rulota, dormeau si in terasa sau in cort.

Dar ca s-o tragi des dupa tine mi se pare cam chin, iti trebuie clar un SUV mare de 3 litri 240-250 cai si peste 550nm cuplu, consumul pe masura si permis B+E.

 

  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Merci de incurajari baieti :salutare!:

Am gasit si discutat pana acum cu 2 proprietari, unul are un Dethleffs Beduin din 2003, MMA 1700 iar celalalt un Tabbert DaVinci din 2006 cu MMA 2000kg. Cel cu Tabbert-ul sustine ca a adus-o din Franta pe roti trasa de un Pasat 2.0 TDI  :nedecis: (greutatea proprie a Tabbert-ului este 1480kg).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George B
19 minute în urmă, Alin Opran a scris:

a adus-o din Franta pe roti trasa de un Pasat 2.0 TDI

 

Din Olanda am adus si eu o rulota cu MMA 1200, posibil in momentul tractarii sa fi avut undeva la 1000-1050kg, tot cu un Passat 4x4, 2.0 140 cai, 350Nm, masina care stie sa traga 1800 kg cu franare. Nici n-am simtit rulota in spate, dar ma indoiesc de faptul ca la 1500 nu ar face figuri, sa nu mai vorbim de 1700.

Personal inclin sa-i dau dreptate lui @Traian M referitor la masina tragatoare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Multumesc de opinie @George B.

Rulota care am vandut-o a avut MMA 1500 dar eu cred ca o depaseam cu ce o incarcam: 2 biciclete, 2 butelii, bazin apa 70 litri, etc. Deci nu de 1500kg imi este mie teama ci mai degraba undeva spre 1800-200. Tiguanul mergea f.bine cu acea greutate in spate :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

ideea nu este ca nu poti sa o tragi, de tras o tragi cu Tiguanu, vei merge mai incet, iar la deal si mai incet.

Dar poate vrei sa si mergi relaxat la 100 de km/h si sa nu fortezi masina in ture sa-i rupi cureaua de distributie.

Eu zic sa incerci sa faci o proba tractand o remorca tde 2500kg cu o masina pe ea, inchiriezi remorca o zi, sui o masina de 1, 5 tone pe ea si te dai cateva zeci de km eventual pana la munte si inapoi sa vezi cum se simte in turatii la deal, pe curbe etc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adi

Salut , rulota mea este o Bailey Wyoming  Senator cu 2 axe MMA 1640 kg 4 persoane si are cam tot ce ti doresti ca spatiu .

Regula de aur, atunci cand tractezi, este ca vehiculul tragator sa fie mai greu decat rulota incarcata la greutate maxima admisa .

VW Tiguan nu face fata la greutatea unei rulote cu 2 axe, daca vrei sa  mai ai motorul intreg pentru rulota ta de vis , recomandat  ar fi un 4x4 ca Land Rover Discovery 2/ 3 /4  Jeep Grand cCherokee , Toyota Land Cruiser, care au 400+Nm torq.

Si inca ceva : stii ca lungimea rulotei+masina este cat lungimea unei remorci de TIR?

Astea sunt lucrurile de care trebuie sa tii cont .

In rest ... rulota cu 2 axe este net superioara celor cu o axa in materie de tinuta de drum , stabilitate , franare .nu apasa pe carligul vehiculului tragator , mult mai rezistenta la drumuri proaste datorita distribuirii greutatii pe axe.

Si inca ceva de care nu stiu daca tre" sa tii cont ... invidia celorlalti cand o sa vada "hotelul" tau pe roti .?Glumeam!

  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Multumesc @Adi pentru sfaturi si pentru ca mi-ai impartasit din experienta ta.

Incerc sa ma conving singur ca "totul va fi bine". Tiguanul meu este 4x4 cu DSG cu cuplu de 320Nm. M-am decis la o rulota Dethleffs Beduin cu MMA 1700 kg, binenteles 2 axe, care are cum spui tu cam tot ce ti-ai dori de la un "hotel pe roti" :default_emoticons-animated-3:

Diferenta intre ce am avut, MMA 1500 pe o axa (7, 3m lungime) nu este mare fara de aceasta pe care vreau sa o achizitionez in termeni de greutate. Lungimea este aceeasi.

Sambata ma duc sa o vad si o sa incerc sa fac "o tura" cu ea sa vad cum trage Tiguanu'. Ce ma nelinisteste este ca latimea este mai mare decat cu ce am fost obisnuit ani buni si anume are 2.5m :nedecis:

 

Inca o data multumesc pentru mesajut tau :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Pascu

Salut!

Eu am un Knaus Eurostar 550 si il trag cu un  Santa fe (150 cp) si un Audi A4B8(143 cp) O trag fara probleme :)

Eu am cumparat rulota din Hamburg si am tractat-o cu Audi 2500 km . Nici vorba de probleme cu  ambreiajul  , desii am mers intins cu 100 km/h.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciurea Sorin

Salutare Alin , eu am tras după mine cu un Audi Q7 3.0 prima dată un Dethflles cu doua axe vreo doi ani pe care l-am schimbat ulterior cu unul mai mic 490.Sincer totul era bine până la a ieșii OFF, acolo ori agățam spatele de răgălii ori era greu de manevrat.Pe scurt două axe = camping, dar de tras cu audiul nu am avut probleme, am urcat dealul Vienei fără să gâfâie, iar de gabarit te obișnuiești.Probabil că la 2litri motorul suferă un pic dar nu cred că nu face față , alegerea este a ta , baftă !:salutare!:

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Cu cat latimea rulotei fata de latimea masinii tragatoare este mai mare cu atat rezistenta la inaintare va fi mai mare !!!!

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Salut

Multumesc @Silviu Pascu pentru comentariu, il asteptam sttind ca tu ai ceva asemanator si ca MMA si ca putere motor :salutare!:

 

Multumesc @Ciurea Sorin pentru mesaj. Ce n-as da eu sa o pot trage cu un Q7 dar ma multumesc deocamdata cu puiul de Tuareg, Tiguanul. Sunt constient ca iesirile off vor fi mai dificile si aici ma loveste din cauza ca doar la mare stau in camping, in rest doar off.

 

@ovidiu cica sunt constient de cresterea consumului, este luat in calcul. Sper ca va compensa faptul ca Tiguanul este destul de inalt si arunca bine aerul peste rulota, asta am observat cu rulota veche cand am trecut de la Octavia la Tiguan.

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai I.

Va salut,

Eu nu am tras niciodata o rulota si de aceea vin cu aceasta intrebare...

Care este diferenta dintre 2 rulote cam de aceeasi dimensiune si greutate cu o axa si cu doua?

Am vazut si rulote cu o axa foarte lungi ...si grele.

Manevrabilitate in camping, stabilitate pe sosea, off road?

Nu e mai bine sa fie cu 2 axe?

Momentan studiez mai mult configuratia interioara potrivita pentru mine, dar gasesc si pe o axa si pe doua.

Multumesc.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

A scris mai sus colegul @Adi despre rulota cu 2 axe...si as mai adauga o diferenta: pe cea cu 2 axe nu o poti intoarce impingand-o singur, in schimb pe cea cu o axa, da...:noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai I.

Pai si atunci de ce vad ca majoritatea colegilor recomanda rulote cu o axa, desi colegul @Adi spune ca sunt net superioare la multe capitole?

Inteleg ca e o problema cand vrei sa o schimbi ca nu prea se vand astfel de rulote.

Si referitor la posibilitatea intoarcerii rulotei pe o axa singur... esti nevoit de multe ori sa faci manevre cu rulota fara sa poti folosi masina pentru asta?

Multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

da, esti nevoit de foarte multe ori. Uite, de pilda eu, prin curte. Nici vorba s-o duc in locul ei de parcare cu masina. Sau in camping/off-camping. Ai dus rulota la locul de campare aproximativ, ai dezlegat-o si o sucesti cum ai nevoie. Cu masina ai nevoie de foaaaarte mult spatiu ca sa faci operatia asta.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Dau putin din casa acum...:default_big_grin:

La ora asta, colegul @Alin Opran e pe la Craiova, in drum spre Letca Noua cu noua lui achizitie....:cu-rulota:   :OK:

A luat-o, maine seara o botezam....:58d6c6281fac7_faccinste:

IMG-20170527-WA0019.jpg

IMG-20170527-WA0020.jpg

  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Hai sa fie intr-un ceas bun , abia astept sa o vad ..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Silviu Pascu

Hai bre ca-i frumosa! 

Si nu pare asa mare.

Sa o stapanesti sanatos @Alin Opran

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Cristian Dumitru
      de Cristian Dumitru
      Buna ziua!
               Încă nu am o rulota sau autorulotă, tocmai de aceea vin pe acest forum. Am un Logan II, dci, 75 cai, 2018, 85.000 km. Pot sa încerc sa-l vând si sa iau o autorulotă, sau sa iau o rulota si sa-i pun cârlig. Cam 12.000 euro as avea in total pentru autorulotă, si cam 5.000 pentru rulota. 
               Sunt îndemânatic, am scule, as putea sa repar/modernizez unele lucruri. Stau la casa.
               Am nevoie de sfaturi avizate si argumentate pentru care va mulțumesc din nou. Din acest moment o sa încep sa citesc forumul sistematic. Achiziția as vrea sa o fac in jur de 01.05.2025.
    • Damian Bogdan
      de Damian Bogdan
      Din pacate nu am apucat sa ma bucur de ea si imi doresc sa gasesc pe cineva care sa o faca...
       
      Hymer Nova, an 2005, inmatriculata în România, proprietar în acte.
      Echipare ptr offcamping!!
      Panou solar și baterie de 100A
      Cupla rapida de gaz ptr exterior
      Priza exterioara 220v
      Mufa tv externa, ptr cort.
      Mufa rapida externa ptr conectare la rețeau de apa sau bazin suplimentar + mufa si pompa apa externa si pompa apa exterior noua
      Bazin de apa curata la interior cu umplere din exterior BOILER apa calda pe GAZ si curent 220v Roata de rezerva noua, de tip C pe 14 și anvelope ca noi, jante de aliaj Cupla antibalans ca noua.
      Talpi pentru picioarele de calare, noi, nu am apucat sa le montez.
      Cuptor pe gaz si curent 220v
      Frigider mare cu congelator separat.
      Soba Truma cu Trumavent la 12v si încălzire Ultraheat la curent Aragaz și chiuveta.
      Iluminat 12v ambiental cu schimbarea culorilor Trapa mare funcțională, fără fisuri sau alte probleme Trapa în zona patului matrimonial Trapa în baie, cadita dus Geamurile sunt ca noi, plasele de insecte și parasolarele sunt prezente și funcționale.
      Mochete originale foarte curate, ca noi.
      Multiple spații de depozitare, usa de vizitare din exterior ptr spatiul de sub patul matrimonial.
      Vine echipata cu bidon de apa curata suplimentar ptr alimentare din exterior, bazin de ape uzate Rulota se prezintă într-o stare de excepție, foarte spațioasă.
      Tapiteria pentru banchetele din fata este noua, refacuta integral.
       
      Pret: 8000 Eur, usor negociabil.
       



















    • GigiBuciuman
      de GigiBuciuman
      Salutare
      Sunt proaspat proprietar al unei frumoase rulote Burstner 540TK din 2003. A fost lovita de gheata in vara cand au fost furtunile alea "criminale" prin Italia.  
      Abia astept sa inceapa sezonul.

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Dupa 5 ani frumosi, viata noastra a trecut de la un cuplu cu catel la o familie cu 2 copiii, catel si muuuulte obligatii. Asadar ne vedem nevoiti sa ne despartim de rulota noastra draga care ne-a cazat in multe locuri in perioada frumoasa in care a stat la noi.
       
      Asadar, oferim spre vanzare rulota Knaus Eurostar 400, din 2000, MMA 1700kg, cu urmatoarele dotari (initiale din fabrica):
      cupla anti balans alko 2000
      mufa clasica de 13 pini
      exterior lucios (mi-a placut tare mult asta, probabil a cantarit mult si la decizie)
      doua butelii de gaz mici, ambele in perioada de ‘garantie’
      supoort de biciclete montat in spate
      aragaz, frigider, chiuveta, toate pe drapta cum intri in rulota. Am pe cineva care mi-a subliniat ca este important sa nu am frigiderul cu ventilatia in cort...
      doua banchete cu masa ce se pot transforma in pat in caz de nevoie.
      pat fix in spate cu rafturi deasupra patului (obligatoriu in epoca reviste/tablete/carti la pat)
      toaleta cu dus patrat si chiuveta in dormitor
      dulap de haine
      mouver cu baterie
      boiler de apa calda pe gaz
      instalatie de apa sub presiune
      cort exterior
      portbagaj superior cu scara
      soba truma cu truma vent pe 12v
       
       
      Imbunatatiri facute de cand am luat rulota:
      toate luminile cu LED
      kit de refresh toaleta C200 (colac, rezervor,  solutii si hartie igienica pt rulote)
      4 prize duble de USB A si C.
      2 plafoniere LED care sa le inlocuiasca pe cele clasice
      sistem masurare apa curata in rezervor cu display
      panou solar 270w cu regulator de incarcare Victron
      inverter UPS 12v/220v de 1200w tot Victron
      DC to DC de 30A tot Victron
      Monitor baterie Votronic
      Sistem ventilatie pentru zona de tehnologie cu senzori de temperatura si ventilatoare ultra silent
      tot sistemul electric al rulotei este refacut la standarde actuale si chiar peste
      acumulator Litiu Ion de 2.5-2.8 kwh
      inlocuit cateva plase de tantari la toate geamurile plus plasa noua la usa tip glisanta
      oale and stuff pt gatit
      gratar
      rezervor apa gri de 40 litri
      detector de gaz 3 in 1
      senzor de CO2 si termometru
      rezervor dedicat de 100 litri apa curata
      Dus suplimentar exterior
      prize suplimentare de 12v pt accesorii
      iluminat de seara/noapte Interior cu dimmer si camera video de mers cu spatele pe care am lasat-o conectata permanent ca sa am echivalentul unei oglinzi retrovizoare. Si am lacuit si refacut usile de la mobilier unde prezentau urme de uzura
      priza rapida pt conexiune gaz exterioara
      remasticarea tuturor geamurilor si inlocuirea celor doua trape 40x40 Heike cu unele noi
      tamburi noi de frana cu placute, anvelope noi Michelin C-uri made in France
      amortizoare noi originale
      marchiza Fiama de 2, 8m
      sistem de apa sub presiune din reteaua exterioara. Nu mai stiu de unde am aflat de el, insa acum ma pot conecta permanent in camping, fara grija nivelului de apa din rezervor
      frigider nou cu compresor, dedicat rulotelor sau barcilor. M-am invartit mult sa gasesc un frigider de 220v si sa il trnsform la 12v, insa nu am reusit sa gasesc niciunul la dimensiunea celui vechi (74 cm inaltime). Toate din comert au 80 cm . 2 ani m-am tot codit din cauza pretului, greu de acceptat sa dau mai mult pe cel din rulota decat pe frigiderul din casa
       
      Toata povestea rulotei si evolutia ei o gasiti in prezentarea ei la 
      Acum, impreuna cu rulota se ofera orice va trebuie pentru ea… de la tacamuri la farfurii, de la scaune si masa la covoare de exterior, de la marchiza Fiama de 2, 8m parca la orice accesoriu va ganditi ca ar putea sa va trebuiasca pentru o iesire perfecta cu rulota.
       
      Rulota poate fi vazuta in Otopeni unde a fost centru de comanda si control pentru spritz si voie buna. Inclusiv frigiderul este plin cu bere de cea mai buna calitate.
       
      Pretul de vanzare este 9.500 de euro pentru colegii de pe forum. In alte parti va fi expusa la 10.000 euro. Motivul vanzarii este cel relatat la inceput, deci nu va asteptati la capcane sau vicii ascunse. Are istoric complet la Corda Campers in Bucuresti.
       
      Caut sa atasez si cateva poze in mesajul urmator.
       
      zi buna tuturor,
      Cristian Bednar
       
       
       
       
       
    • Alin Mihaila
      de Alin Mihaila
      Asa cum am mentionat si in topicul de vanzari auto, incerc sa fac un upgrade asa ca vind atat masina cat si rulota.
       
      Rulota Hobby DeLuxe Excellent Easy 440. A fost folosita pentru vacantele anuale in familie.
      Rulota este ingrijita, tinuta in garaj si service-ata (la Corda Campers, Rulote Romania si Knott) de fiecare data cand a aparut o mica problema.
      Astfel, au fost inlocuite ambele trape cu trape Heki, a fost inlocuit garnisajul pe profilul de aluminiu, tratament antiumezeala sub rulota, refixare elemente mobilier interior, reglare sisteme de inchidere ferestre, curatare soba, inlocuire anvelope (Viking C-uri pentru greutate), inlocuire carenaj ambele roti, inlocuire amortizor frana inertiala, reglare sistem de franare si echilibrare mover etc.

      Rulota este dotata cu:
      - cupla antibalans Winterhoff
      - mover PowerTouch
      - baterie tractiune Rombat Tempest 100 Ah
      - marchiza Fiamma (2 ani)
      - covor terasa
      - cort inchis complet
      - suport 2 biciclete Thule
      - boiler electric
      - 4 scaune pliabile
      - masa pliabila
      - plita electrica exterior
      - mobilier terasa Quechua
      - oglinzi auto Milenco
      - uscator rufe Berger
      - filtru cafea
      - fierbator apa Tefal
      - gratar nefolosit
      - soba Trumatic
      - frigider Electrolux (gaz, 12V, 220 V)
      - diverse produse de intretinere
      - ITP facut in august 2023

      An fabricatie 2002
      Masa maxima autorizata 1250 kg














  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.