Adrian Iagaru

Tragedie la Mamaia !

69 postări în acest subiect de discuţie despre Tragedie la Mamaia !

Tragedie la Mamaia !

Radu Ionescu

Clar nu trecuse pe la RAR/ITP din moment ce avea numere rosii. Si, daca avea, ce relevanta avea? Nu lua foc ptr ca avea franele verificate?

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Stefan Adam

Din ce stiu eu, la nemti, testul de gaz ( gasprufung ) este o conditie sine qua non inainte de tuv-ul propriu zis. Testul de gaz este obligatoriu la fiecare 2 ani, daca nu s-au facut modificari la instalatie. Inspectia expirata atrage printre altele si imposibilitatea de a beneficia de asigurare in caz de vreun eveniment ca cel in discutie.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Din pacate statul roman doarme si ne fura in draci si nici macar legislatia in vigoare proasta cum e nu este aplicata de institutiile lui. Sunt atatea bombe de masini pe strazi si plus traficul si parcarea haotica despre care politia nu face nimic.

Ma tot gandesc din ce in ce mai serios sa ma mut definitiv intr-o tara din Vest unde sa pot beneficia de servicii decente din partea statului - gen sloganul: strada, scoala, spital, fara cozi, spagi, pile si relatii.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Chiriac Bogdan
în urmă cu 21 ore, Ovidiu Cica a scris:

Mai oameni buni cu tot respectul, la ce avetzi voi racordate :incalzirea, frigiderul, aragazul(nu plita !!!), boilerul? Nu la gaz?

Acel model de camper vine cu instalatia facuta deja !

Cum sa faci improvizatie?

La verificarea tehnica si omologarea RAR in vederea inmatricularii sa ne spuna cei care au inmatriculat de curand rulote sau autorulote daca au fost solicitate de RAR documente doveditoare ale inspectiei /verificarii instalatiilor ce functioneaza pe gaz in rulota/autorulota !!!!!

Mai degraba cred ca a fost o defectiune aparuta ulterior, intrucat nefericita familie a folosit camperul cat a fost campat la mare fara vreo problema !!!

 

 

Si inca un amanunt: pe o alta televiziune se spune ca camperul stationa, ca avea scoase afara obiecte din interior pe trotuar !!!

Mai jos reportajul:

 

https://www.antena3.ro/actualitate/social/tragedie-la-constanta-un-copil-si-a-pierdut-viata-intr-un-incendiu-431434.html

Pot sa va spun eu ca am facut si RAR si ITP la rulota si nu se verifica decat starea tehnica propriu zisa . Responsabilitatea revine proprietarului privind instalatia de gaz , electrice , etc.

La inspectie, verifica seria sasiului, luminile , sistemul de franare .............la mine au strambat din nas ca aveam cauciucuri cu balon mai mic in loc de 70 aveam 65  M-a bufnit si rasul. Interesant e ca nu a verificat jocul la roti care mi se pare mai important decat cauciucurile .

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

ITP -ul si RAR-ul sunt una, iar autorizatia instalatiilor pe gaz alta.

 

               Pentru butelii (casnice, pana la 26 litri) exista un Ordin, Nr. 349 din 21 februarie 2013, publicat în Monitorul Oficial nr. 141 din 18 martie 2013, unde se specifica inclusiv metodologia de umplere, testarea dupa fiecare umplere (atentie!, dupa fiecare umplere, plus scufundarea in lichid cald, testarea de presiune), testarea periodica etc.

 

              Pentru utilizarea buteliilor GPL exista Monitorul Oficial al României, partea i, nr. 385 bis/10.VI.2010,   INSTALATII DE DISTRIBUTIE GAZE PETROLIERE LICHEFIATE, care se aplica la

 - instalatii de distributie GPL la autovehicule, montate la locul de functionare (se aplica si la rulote care au rezervor GPL)

-  instalatii de distributie GPL la consumatori casnici si/sau industriali, montate la locul de

functionare.

 

        Sunt doua legi, nu prea se impaca umplerea artizanala a buteliilor casnice cu GPL, fiecare care isi umple butelia o face pe proprie raspundere.   Exista riscuri mari, mai ales pentru buteliile care s-au umplut de multe si la capacitate maxima.  Eu am vazut si cateva butelii pentru diverse gaze „puscate”,   am tangenta cu domeniul acesta de 25 ani.

 

        Exista rezervoare GPL care arata aproape identic cu o butelie, dar cu cateva diferente majore: se opresc automat la 80% grad de incarcare, au manometru care indica presiunea, au supapa de siguranta, care previne explozia, sunt mai solid construite. Cu o astfel de butelie-rezervor GPL, oriunde mergi in Europa ti se va face plinul fara probleme.   

 

       E drept ca o butelie normala, pe site-uri cu accesorii rulote e max 200 lei, iar un rezervor GPL peste 800 lei.  Si inca un lucru, valabil pentru Romania: nu prea ai unde sa le umpli legal (buteliile) cu GPL sau un alt amestec compatibil.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Exact ce sugeram: la RAR nu se verifica/solicita nimic  vis-a-vis de gaz !

Domnule Radu Ionescu!- Eu am facut RAR si omologare si circul cu numere rosii !

Inca o data la Pro TV se dezinformeaza: se spune la inceput ca autorulota a suferit modificari  si mai apoi se spune ca se asteapta rezultatul anchetei !

Omul, indiferent ca a facut  sau nu modificari, a luptat pana la la ultima farama de TOT - aer, vizibilitate, foc  sa-si scoata copiii din iadul acela

Un om care iese dupa ce a salvat o viata din foc si iese cu arsuri pe 90% pe corp si pe caile respiratorii pentru mine este un EROU !!!!!

Bunul Dumnezeu sa aiba mila de el, sotia lui si baietelul lui !

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Aceasta e o legislatie cu cadru general, dar pt rulote/vehicule ce au consumatori de gaz de la butelie normala nu exista nimic reglementat.

In alta ordine de idei, nu e neaparat nevoie sa umplii o butelie cu gpl ca sa dai de belea, si cu o butelie cumparata gata incarcata poti avea scapari de gaze daca consumatorii au defecte sau nu o legi bine, sunt atatea cazuri de incendii si explozii cu butelii ce s-au intamplat.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Trufasila Sorinel

Surse din ancheta spun ca tatal gatea la aragaz, a confundat sticla de ulei cu cea de benzina a turnat in tigaie, a luat foc totul inclusiv butelia...si ce a urmat s-a vazut la tv.Sotia facea baie. Acesta sunt ultimele stiri de la Antena1.Dcci in concluzie sa namai facem speculatii pe acest caz si sa asteptam finalul anchetei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

Sorimel!

Poti pune linkul cu reportajul?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Pare o ipoteza mult mai plauzibila, ar explica violenta incendiului. Aia ca a explodat imediat butelia e o traznaie de jurnalisti, in filmele de zilele trecute se aude clar ca aia a bubuit mult mai tarziu. 

Deci baturam campii 2 zile cu RAR-ul si TUV-ul :)

Ceea ce nu inteleg este: la ce naiba ai avea nevoie sa tii o sticla cu benzina in rulota ?

 

In rest.... jos guvernul si primarul Navodari-ului !

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Nu uitați de petiție la guvern pentru introducerea de urgență a obligativității verificării periodice a instalației de gaze și a celei electrice pentru rulote,  autorulote și corturi  (dacă folosesc surse de foc deschis). Propun sa se facă anual,  ca să dormim mai liniștiți. 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Doar tatal stie ce s-a intamplat, restul sunt doar ipoteze si speculatii. Mi se pare cusuta cu ata asta cu sticla de benzina in loc de ulei. Cine tine cu el benzina in sticla in interiorul rulotei?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
în urmă cu 3 ore, Ionut C. a scris:

Nu uitați de petiție la guvern pentru introducerea de urgență a obligativității verificării periodice a instalației de gaze și a celei electrice pentru rulote,  autorulote și corturi  (dacă folosesc surse de foc deschis). Propun sa se facă anual,  ca să dormim mai liniștiți. 

 

O tragedie ca cea de la Constanta poate avea loc si cu o asa zisa revizie a instalatiei de gaze si a celei electrice pentru rulote, si autorulote .... partea cu corturile nu am inteles-o  :tamp:

Eu zic ca si cei care fac gratar (tot foc deschis este) sa fie autorizati, eventual ISCIR! 

Nu suntem in stare sa punem in aplicare reglementarile reviziei la gaze pentru locuinte si sa introducem revizia la gaze si instalatia electrica pentru rulote si autorulote?

Hai sa fim seriosi, ce naiba sa iti faca aia la revizie, in afara faptului ca vei fi nevoit sa platesti o taxa? Vrei sa imi spui ca vei dormi mai linistit timp de un an si ca cel care ti-a facut revizia va raspunde daca se intampla ceva? Vei fi obligat, probabil, sa folosesti propan+butan iar daca umpli cu gpl o faci pe raspunderea ta, ca si pina acum ..... si atunci la ce folos asa-zisa revizie? O hartie in plus nu te pune mai bine la adapost ..... vorbim de Germania, Olanda, despre cum e acolo, dar nu avem nici mentalitatea lor si nici nu vom fi in stare sa ajungem la nivelul lor!

Ne tot "inspiram" dupa cei din vest la toate, dar cand e vorba sa facem ceva in tara asta nu suntem in stare de nimic, de aia am ajuns unde am ajuns!

 

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

La autovehiculele echipte cu GPL, instalatia are un livret emis de societatea autorizata ce a montat instalatia.

Exista obligativitatea efectuarii reviziilor periodice, tot la o firma autorizata, iar la 5 sau 10 ani (nu-mi amintesc exact in acest moment), butelia de GPL isi pierde valabilitatea si trebuie inlocuita.

In plus exista obligativitatea afisarii unui semn distictiv, cu literele GPL, in exteriorul masini (un abtibild).

Daca ar dori, politia ar putea verifica aceste situatii, deoarece in certificatul de inmatriculare al autovehicolului este mentionata si instalatia GPL.

Lipsa verificarilor ar putea conduce simplu la imobilizarea "utilajului" si retinerea certificatului de inmatriculare.

Intrebare: cine dintre dumneavoastra, ce poseda auto echipat cu GPL, a fost solicitat de Politie sa prezinte livretul instalatiei?

 

Din cate stiu, sunt reglementatele aparatele ce utilizeaza gaze naturale sau GPL, in instalatii fixe. Toata lumea stie ca pentru a te putea racorda la reteaua GN, iti trebuie proiect de instalatie si executia, facute de firme autorizate si acceptate de firma de distributie. Anual trec instalatorii si verifica etanseitatea, iar la maximum 10 ani se face o verificare obligatorie. N-ai voie nici sa muti pozitia aragazului, nu mai vorbim de suplimentarea DYS a numarului de "focuri".

Consumatorii de gaz casnici utilizati pentru incalzire, intra sub incidenta prevederilor ISCIR. Montajul si functionarea acestora este reglementata de PT A1.  Aici intra boilere pe gaz, instanturi, centrale murale si chiar cazane de apa calda cu puterea pana in 400 kW. De astea nu se ocupa ISCIR direct, ci firme autorizate de ISCIR.

 

Chiar si la instalatile de gaz independente, utilizand butelii mari  inchiriate, este necesar in prealablil sa existe proiect si instalatie executate de firme autorizate.

 

Trecand acum la domeniul nostru,   nu cred ca are cineva (sau sunt extrem de putini cei care au), livret pentru instalatia de gaz montata pe rulota, autorulota. Poate doar la cele cumparate de nou.

Asa ca ce sa verifice "organu"?  Unde scrie la ce perioada trebuie facute verificari? Unde vor fi ele mentionate?

 

Mai mult decat atat, asa cum au mentionat si "antescriitorii' mei modificarile la instalatiile de gaz existente sunt frecvente. Se mai adauga un boiler, un instant pe gaz, unii mai racordeaza cosul instantului la cosul Trumei, ca-i mai comod asa. Regulatoarele second hand sunt destul de des utilizate (pe alea cine le-a mai verificat?), se folosesc butelii amovibile si mai poti folosi o garnitura necorespunzatoare sau montata gresit. Pe butelile utilizate nu se mai cunoaste data la care trebuie trimise la verificare. La montajul buteliei nu mai foloseste mai nimeni spuma de sapun, fiind suficient sa verificam daca "miroase".

O reglementare in domeniu din partea statului nu s-ar face in interesul proprietarilor, ci tot in interesul statului. Sunt absolut convins de acest lucru. Se dezvolta rulotismul, o noua vacuta de muls, trebuie si acolo niste taxe, ceva! Doar astia se plimba, adica e lux, nu?

 

Cred ca cel mai bine ar fi sa constientizeze fiecare proprietar pericolul la care se expune. Poate ca instalarea unei butelii de gaz omologate, la un atelier autorizat ar elimina o parte din risc. Si daca ma duc cu o astfel de butelie la statia de benzin si prezint si livretul instalatiei nu cred ca nu-mi incarca butelia!

Verificarea anuala a instalatiei, cu spuma de sapun, facuta de catre proprietar ar face si ea mult bine. Toate racordurile, robinetii, poate si conductele in ansamblul lor ar trebui verificate. O proba de presiune cu un mic compresor auto, ar oferi un diagnostic sigur. Cosuri de dimensiune corespunzatoare sa fie montate la consumatori. Sa nu existe modificari, in sensul eliminarii dispozitivelor de siguranta, nu al modificarii traseelor conductelor! Nu modificarea traseului unei conducte te pune in pericol, ci lipsa unei electrovane de siguranta sau proasta ei functionare. Garniturile din cauciuc ar trebui si ele inlocuite periodic. Si ar mai fi poate cate ceva de adaugat...

 

Un incendiu insa, poate izbucni si din cauza instalatiei electrice. Si acesta e un teren unde inventivitatea romanului nu cunoaste margini. Sigurante dimensionate necorespunzator, care nu asigura o protectie adecvata conductorilor si cablurilor. Pentru cei care nu stiu treaba asta inca sigurantele, automate sau fuzibile, in instalatii sunt prevazute pentru protectia cablurilor, nu a consumatorilor!

La cresterea rapida a intensitatii curentului prin conductor, in cazul unui scurt circuit unde siguranta nu intrerupe, conductorul se comporta ca o rezistenta, se incinge pana la incandescenta si ghici ce? Aprinde materialele combustibile din proximitate!  In foarte multe fotografii postate aici pe forum se vad o multime de "fire" electrice pozate direct pe materiale combustibile. Si vorbim aici de lemn (foarte uscat si deci usor de aprins), linoleum, si mai ales polistiren. Ati vazut vreodata ce frumos si puternic arde polistirenul?

Puteti vedea cat de rapid se dezvolta un incendiu pe fata unui bloc placat cu polistiren aici

Conductorii multifilari (litat), rasuciti simplu la capete unul cu celalat si adaugata un pic de banda izolatoare, fara cositorire, fara pini si fara reglete (adica o improvizatie), sunt alta sursa "de nadejde" pentru izbucnirea unui incendiu.

Deci sa nu va mire ca rulotele si autorulotele ard ca o torta, indiferent de sursa de initiere a incendiului.

De aceea eu nu exclud o cauza de natura electrica, la izbucnirea incendiului despre care dezbatem.

E cu atat mai greu de inteles de ce s-a intamplat pentru ca proprietarul rulotei, daca e adevarat cee ce s-a spus la TV, era proprietrul unei firme de tuning auto.

 

LE   Prea multi zidari si zugravi sunt acceptati sa execute instalatii electrice in locuinte. Aveti grija de vietile dvs!

 

Numai bine!

Despre obligativitatea verificarii instalatiilor electrice din rulote este deja absurd sa vorbim. Asta nu se face nici la autovehicule, nici macar in locuinte!

  • Like 1
  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan
25 minute în urmă, Radu Ghita a scris:

O reglementare in domeniu din partea statului nu s-ar face in interesul proprietarilor, ci tot in interesul statului. Sunt absolut convins de acest lucru. Se dezvolta rulotismul, o noua vacuta de muls, trebuie si acolo niste taxe, ceva! Doar astia se plimba, adica e lux, nu?

 

Total de acord @Radu Ghita ..... si in interesul unor firme, probabil autorizate de ANRE, ca doar e vorba de gaze, care sa autorizeze la randul lor instalatia de gaz a rulotei ..... daca s-ar face o revizie asa cum ar trebui, cu schimbat garnituri si cu tot, demontat si curatat, montat ce lipseste si daca cel care face revizia si-ar asuma raspunderea timp de 1 an sau 2 ani, depinde de cat s-ar reglementa,  :salutare!:daca, in schimb, se va face cum se face acum ITP-ul la unele autovehicule :default_109: ..... se va face degeaba si tot proprietarul raspunde ..... ca si in cazul de la Constanta!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Aurel Vizireanu
în urmă cu 3 ore, Flavius Ivan a scris:

 

O tragedie ca cea de la Constanta poate avea loc si cu o asa zisa revizie a instalatiei de gaze si a celei electrice pentru rulote, si autorulote .... partea cu corturile nu am inteles-o  :tamp:

Eu zic ca si cei care fac gratar (tot foc deschis este) sa fie autorizati, eventual ISCIR! 

Nu suntem in stare sa punem in aplicare reglementarile reviziei la gaze pentru locuinte si sa introducem revizia la gaze si instalatia electrica pentru rulote si autorulote?

Hai sa fim seriosi, ce naiba sa iti faca aia la revizie, in afara faptului ca vei fi nevoit sa platesti o taxa? Vrei sa imi spui ca vei dormi mai linistit timp de un an si ca cel care ti-a facut revizia va raspunde daca se intampla ceva? Vei fi obligat, probabil, sa folosesti propan+butan iar daca umpli cu gpl o faci pe raspunderea ta, ca si pina acum ..... si atunci la ce folos asa-zisa revizie? O hartie in plus nu te pune mai bine la adapost ..... vorbim de Germania, Olanda, despre cum e acolo, dar nu avem nici mentalitatea lor si nici nu vom fi in stare sa ajungem la nivelul lor!

Ne tot "inspiram" dupa cei din vest la toate, dar cand e vorba sa facem ceva in tara asta nu suntem in stare de nimic, de aia am ajuns unde am ajuns!

 

:salutare!:Pot sa spun ca mi-ai luat vorba din gura.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

Sunt convins ca suntem in stare sa introducem un asa zis "TUV" la rulote, dupa ce s-a intamplat la Constanta si putem gasii tot felul de motive de a fi introdus ......

Am fost in stare sa dam o lege a picnicului .... pai de ce sa stea romanul la iarba verde, sa mai faca si gratar (focul) in/linga/ padure, motivand ca "in afara nu este asa" si se poate produce un dezastru, deci INTERZICEM, dar nu suntem in stare sa facem nimic cu cei care distrug padurea, cu adevarat ..... a se vedea tot ceea ce a fost prezentat in media pe aceasta tema!

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

Mai baieti!! Stiti ce a zis Bula? Asta ne mai lipsea!! TUV ptr. gaz la rulote!! Nu spun ca nu este bun, DAR, pentru
un ........cascat, acum toti ne facem probleme!!! Pacat de copil/fetita!!!!!!!
Aseara a spus la stiri,  concluzia trasa de organele de ancheta, de fapt cum sa intamplat: camperul era
stationat! In timp ce sotia era la dus, sotul a vrut sa prajeasca ceva la aragaz, iar din neatentia lui, in loc 
sa puna ulei in cratita incinsa, a turnat BENZINA !!!!!!!
Oare ce cauta sticla cu benzina in dulap alaturi de cea cu ulei de gatit???????
ASTA este om normal????? Si cu doi copii in camper??????
Inca odata: pacat de fetita! D-zeu sa o odihneasca in pace!!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

 

Domnu Costica!

Chestia cu benzina este o ipoteza!

Nu este o concluzie a anchetatorilor!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Total de acord: asta ne-ar lipsi !

In principiu, treaba ar fi buna daca s-ar proceda corect.

1- Scolarizare +" parafarea" unor persoane autorizate care sa faca verificarea instalatiilor de gaz la rulote si care sa functioneze eventual in service-uri dedicate rulotelor (care sa existe obligatoriu minim unul/judet)

2- acea verificare sa se faca in acele service-uri care sa aibe posibilitatea astfel sa si remedieze eventualele defectiuni.

3- cadru legislativ.

 

Dupa cum suntem obisnuiti, la noi s-ar petrece exact pe dos.

1- Legea

2- Gigel umbla de nebun ca sa gaseasca la 2-300 km service-ul autorizat care face verificarea sau persoana cu stampila - nu gaseste, evident

3.a- Gigel este descoperit cu defectiuni si umbla iarasi de nebun ca sa ii remedieze unu' care are stampila

3.b - Gigel este descoperit cu defectiuni dar ala care verifica doar verifica, nu si repara, ciubucul lui e sa zica oficial, da sau nu (asa cum se intampla la ITP); Gigel gaseste persoana priceputa care sa repare (sau nu), revine la ala cu verificarea si-l cadoriseste ca sa-si ia TUV-ul

.

.

.

(punctul 3 are infinite variante...).

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu
12 minute în urmă, Ovidiu Cica a scris:

 

Domnu Costica!

Chestia cu benzina este o ipoteza!

Nu este o concluzie a anchetatorilor!

ipoteza, da.

Gandindu-ma ca n-ar avea ce sa caute o sticla de benzina intr-o rulota, m-as gandi mai degraba la ceva lichid ptr. lampi, felinare etc.

Prea a ars brusc si din start cu flacara mare ca sa fie de la un scurtcircuit, tind si eu sa cred ca a fost vorba de ceva lichid inflamabil.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

(acum, nu ca as fi carcotas, dar stiu cat am umblat doar ca sa gasesc o statie de ITP care sa fie agreata ptr. remorci in tot Bucurestiul asta ! Cum ar fi sa mai caut si pe alea ptr. gaze, sa ma oblige sa merg la Ploiesti eventual, ca acolo se produc gazele !)

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu
7 minute în urmă, Radu Ghita a scris:

:amuzat:

Din pacate sunt patit si la verificarea instalatiei de gaz a casei, aia la 2 ani. Pana acum apelam la cei care-mi verificau centrala termica, aveau agrement si ptr. gaze. Verificau, ziceau "uite domne, aici e o mica pierdere", le dadeam ceva ca sa si repare, cf. legii lui Ohm. Anul trecut nu-l mai aveau, urma sa si-l re-obtina dar peste cateva luni, asa ca am cautat un gazar autorizat din zona mea, pe listele oficiale de la Engie. Am gasit, l-am sunat pe nenea, a venit, a oprit in fata curtii fara sa opreasca motorul, mi-a dat repede hartia si chitanta, eu banii ...

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.