Viorel C.

Inmatriculare Rulote | Acte - Proceduri - RAR

270 postări în acest subiect de discuţie despre Inmatriculare Rulote | Acte - Proceduri - RAR

Inmatriculare Rulote | Acte - Proceduri - RAR

Dragosh16z

Salut,

Ce trebuie sa am in dotarea rulotei cand ma prezint la Rar cand fac CIV ? In afara de actele rulotei si programare....

multumesc anticipat 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

Salut, Dragos!

 

Un numar de inmatriculare valabil!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster
în urmă cu 6 ore, Dragosh16z a scris:

Salut,

Ce trebuie sa am in dotarea rulotei cand ma prezint la Rar cand fac CIV ? In afara de actele rulotei si programare....

multumesc anticipat 

 

Ai grija ca rulota sa fie goala, doar rezerva si cel mult butelia, asa vei avea dupa cantarire MMA- ul corect. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 11 ore, Gabriel Schuster a scris:

 

Ai grija ca rulota sa fie goala, doar rezerva si cel mult butelia, asa vei avea dupa cantarire MMA- ul corect. 

Salut, Gabriel!

 

Partea cu cantarirea cred ca este doar teoretica. Eu am fost la mama vitrega a RAR-ului (RAR Voluntari) si au trecut in acte greutatea pe care au gasit-o in vechile acte. Rulota mea era efectiv goala, fara perne, fara perdele, fara butelie, fara alte maruntisuri,  doar cu roata de rezerva! In plus, nici macar nu au decuplat-o de la masina. Mai mult, la stabilirea dimensiunilor exterioare ale rulotei, m-a rugat sa-l ajut sa masoare cu ruleta. De asemenea, dimensiunile sunt cele din vechile acte, insa au fost confirmate de masuratorile noastre empirice! Presupun ca fiind in baza de date tipul meu de rulota, nu s-au mai deranjat sa afle ce greutate are. Desi, la 650 lei pentru serviciul prestat, as fi fost curios sa stiu ce greutate reala trag...

Am uitat sa precizez mai devreme: iti mai trebuie rabdare! Nu stiu cum e la Iasi, dar aici, cu tot cu programare, tot am stat trei ore jumatate...

Si nu, nu am glumit cu numerele de inmatriculare: daca nu aveam numere rosii, pe traseul spre RAR (~ 9 Km pe langa Bucuresti), aveam toate sansele sa ma opreasca un echipaj care statea la filaj si o incurcam! Imi expirase de o saptamana numarul din Olanda si a fost mare tentatia de a merge pe drumuri comunale pana la RAR fara sa mai parcurg etapa numerelor temporare. La coada la RAR am intalnit un tip cu o rulota care avea numerele expirate de mult timp... Nu era a lui, era a patronului, care fusese si la mare cu ea pana sa o trimita la RAR!

Tevatura pana la RAR a fost cu numerele rosii pentru ca nu ti le dau pana nu ai RCA, RCA pe care in mod normal nu ti-l face pana nu le aduci certificat fiscal, care certificat nu ti-l elibereaza decat dupa ce ai actele de la RAR!!! Insa a existat o portita sa fac RCA pentru trei luni si asa m-am ales cu numere rosii.

Ah, si sa nu uit: iti trebuie RCA conform legii! Intr-un raspuns primit de la DRPCIV, rulota este un vehicul si ca atare trebuie asigurat!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragosh16z
în urmă cu 4 ore, NLaurentiu a scris:

Salut, Gabriel!

 

Partea cu cantarirea cred ca este doar teoretica. Eu am fost la mama vitrega a RAR-ului (RAR Voluntari) si au trecut in acte greutatea pe care au gasit-o in vechile acte. Rulota mea era efectiv goala, fara perne, fara perdele, fara butelie, fara alte maruntisuri,  doar cu roata de rezerva! In plus, nici macar nu au decuplat-o de la masina. Mai mult, la stabilirea dimensiunilor exterioare ale rulotei, m-a rugat sa-l ajut sa masoare cu ruleta. De asemenea, dimensiunile sunt cele din vechile acte, insa au fost confirmate de masuratorile noastre empirice! Presupun ca fiind in baza de date tipul meu de rulota, nu s-au mai deranjat sa afle ce greutate are. Desi, la 650 lei pentru serviciul prestat, as fi fost curios sa stiu ce greutate reala trag...

Am uitat sa precizez mai devreme: iti mai trebuie rabdare! Nu stiu cum e la Iasi, dar aici, cu tot cu programare, tot am stat trei ore jumatate...

Si nu, nu am glumit cu numerele de inmatriculare: daca nu aveam numere rosii, pe traseul spre RAR (~ 9 Km pe langa Bucuresti), aveam toate sansele sa ma opreasca un echipaj care statea la filaj si o incurcam! Imi expirase de o saptamana numarul din Olanda si a fost mare tentatia de a merge pe drumuri comunale pana la RAR fara sa mai parcurg etapa numerelor temporare. La coada la RAR am intalnit un tip cu o rulota care avea numerele expirate de mult timp... Nu era a lui, era a patronului, care fusese si la mare cu ea pana sa o trimita la RAR!

Tevatura pana la RAR a fost cu numerele rosii pentru ca nu ti le dau pana nu ai RCA, RCA pe care in mod normal nu ti-l face pana nu le aduci certificat fiscal, care certificat nu ti-l elibereaza decat dupa ce ai actele de la RAR!!! Insa a existat o portita sa fac RCA pentru trei luni si asa m-am ales cu numere rosii.

Ah, si sa nu uit: iti trebuie RCA conform legii! Intr-un raspuns primit de la DRPCIV, rulota este un vehicul si ca atare trebuie asigurat!

Multumesc pentru raspuns, nu inteleg de ce te au pus in dificultate cu Asigurarea , eu am rezolvat o f repede si am avut numere scoase pentru 2 luni , am mai pastrat 30 zile doar pentru RAR, urmeaza sa merg sa scot si ultimul rand .

Deci nu ai nevoie de stingator , etc nu?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Nu, nu iti cere asa ceva. Ei identifica vehiculul, precum si starea tehnica a acestuia, apoi iti elibereaza cartea de identitate a vehiculului, pe loc sau nu.

Stingator am luat din proprie initiativa, 30 lei.

Pentru a face asigurare pentru 6 luni sau un an, asiguratorii iti cer un certificat fiscal ca e luat in evidenta vehiculul. Pentru trei luni, unii nu cer inca certificatul fiscal. Este greu pentru cei care aduc in tara rulote si le expira numerele provizorii pana fac RAR-ul, insa se intampla asta tot multumita sistemului romanesc... La mine a durat o luna programarea la RAR... Am facut-o imediat ce am cumparat rulota,  in Olanda, sperand sa nu expire numerele. De asemenea, am facut si o reprogramare, castigand doar... trei zile avans! M-am lasat pagubas si m-am plimbat pana la DRPCIV Pipera sa iau numere rosii.

Ideal este sa faci o verificare, macar ochiometrica, a sistemului de franare si a semnalizarii.

 

Succes!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu

am o rulota englezeasca-din 1998 conform actului de vanzare cumparare-cu actul de vanzare cumparare si inca cateva de la propietarul englez-am fost la un birou acte-mi-sa facut toata documentatia +asigurare pe 6 luni.

m-am prezentat la ghiseu politie dupa o verificare prealabila a documentatia am fost intrebat pe cate luni vreau numere rosii -am spus ca vreau sa le iau pe 3 luni.

am fost atentionat ca nu mai pot primi altele, am platit o taxa de 33 lei dupa care am primit numere rosii.

-asta a fost prin august numerele expira pe 3 noiembrie timp in care am facut muntele de 3 ori.

pe la sfarsitul lunii octombrie am fost la RAR. in cateva ore am primit actele.

in doua zile am pregatit documentatia pentru fisc-traduceri si altele , dupa care mam prezentat cu toata documentatia la fisc rezolvanduse in cateva ore , dupa care in aceiasi zi m-am prezentat dupa amiaza la Pipera(politie)-am depus documentele iar a 2 a zi am primit numerele in 10 minute. 

Asta a fost tot-daca ai tot ce iti trebuie toata lumea a fost prompta-RAR-FISC-(Popitie Pipera).

 

:OK::OK:

Modificat de Teo Raducanu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu
4 minute în urmă, Teo Raducanu a scris:

am o rulota englezeasca-din 1998 conform actului de vanzare cumparare-cu actul de vanzare cumparare si inca cateva de la propietarul englez-am fost la un birou acte-mi-sa facut toata documentatia +asigurare pe 6 luni.

m-am prezentat la ghiseu politie dupa o verificare prealabila a documentatia am fost intrebat pe cate luni vreau numere rosii -am spus ca vreau sa le iau pe 3 luni.

am fost atentionat ca nu mai pot primi altele, am platit o taxa de 33 lei dupa care am primit numere rosii.

-asta a fost prin august numerele expira pe 3 noiembrie timp in care am facut muntele de 3 ori.

pe la sfarsitul lunii octombrie am fost la RAR. in cateva ore am primit actele.

in doua zile am pregatit documentatia pentru fisc-traduceri si altele , dupa care mam prezentat cu toata documentatia la fisc rezolvanduse in cateva ore , dupa care in aceiasi zi m-am prezentat dupa amiaza la Pipera(politie)-am depus documentele iar a 2 a zi am primit numerele in 10 minute. 

Asta a fost tot-daca ai tot ce iti trebuie toata lumea a fost prompta-RAR-FISC-(Popitie Pipera).

 

:OK::OK:

App.in actele rulotei scria negru pe alb ca rulota este din anu 1998-culmea este ca rulota dupa toata documentarea mea intrand peste tot cred si sunt sigur ca este din 1988 si nu din 98.

Modificat de Teo Raducanu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu
Chiar acum, Teo Raducanu a scris:

1580.jpg

este un-ECCLES MOONSTONE facuta de cei de la-STERLING.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vana Petre

Te poti orienta dupa seria de sasiu...daca are 17 caractere, al 10-lea indica anul fabricatiei...:OK:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu
La 20.11.2018 la 20:15, Vana Petre a scris:

Te poti orienta dupa seria de sasiu...daca are 17 caractere, al 10-lea indica anul fabricatiei...:OK:

la mine sunt doar 10 caractere pe sasiu.atat.:salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vana Petre
1 minut în urmă, Teo Raducanu a scris:

la mine sunt doar 10 caractere pe sasiu.atat.:salutare!:

Atunci cu siguranta este fabricata inainte de 1990! Incepand cu 1990 s-a generalizat sistemul cu VIN din 17 caractere!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Teo Raducanu
8 minute în urmă, Vana Petre a scris:

Atunci cu siguranta este fabricata inainte de 1990! Incepand cu 1990 s-a generalizat sistemul cu VIN din 17 caractere!

deci am banuit eu ceva , ce sa facem suntem la mana celor care vinde.

in documente se vede ca este modificat .

Multumesc pentru raspuns .:OK::salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vana Petre
1 minut în urmă, Teo Raducanu a scris:

deci am banuit eu ceva , ce sa facem suntem la mana celor care vinde.

in documente se vede ca este modificat .

Multumesc pentru raspuns .:OK::salutare!:

Nu Teo, esti "la mana ta" nu a vanzatorului...cand te duci sa cumperi te documentezi/pregatesti un pic sau mergi cu cineva care mai stie ca sa nu inghiti tot ce-ti spune vanzatorul, altfel...ai simtit-o pe propria-ti piele...din pacate...

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin Ionescu

Buna ziua, dupa apropae un an de analiza si cautari am decis si am optat de inceput pentru un Hobby 420 cu 2 zone de dormit din 1989 !!! Arate super ok !!! adusa din Olanda !!!

Acum intervine intrebarea !!!! Am actele originale de la cel care a adus o in tara, am facut un contract de vanzare cumparare ! Mai departe? Ce este de facut si la ce costuri sa ma astept !!!

Va multumesc anticipat !!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea

UN SFAT UTIL. Din experienta personala : anul acesta am facut ITP ul la rulotica cumparata in 2015 (inspectia se face la rulota la  3 ani). Surpriza: dimensiunile anvelopelor erau altele decat cele trecute in cartea de identitate, desi erau cele cu care am facut RAR-ul in 2015 cand am cumparat-o. Am avut doua variante : sa schimb anvelopele sau sa merg la RAR sa solicit sa treaca in cartea de identitate dimensiunile anvelopelor pe care le am in dotare. Am ales a 3-a varianta - sa bag mana in buzunar.:default_big_grin: Ramane sa rezolv problema peste 3 ani.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P
în urmă cu 16 ore, Catalin Ionescu a scris:

Buna ziua, dupa apropae un an de analiza si cautari am decis si am optat de inceput pentru un Hobby 420 cu 2 zone de dormit din 1989 !!! Arate super ok !!! adusa din Olanda !!!

Acum intervine intrebarea !!!! Am actele originale de la cel care a adus o in tara, am facut un contract de vanzare cumparare ! Mai departe? Ce este de facut si la ce costuri sa ma astept !!!

Va multumesc anticipat !!!

 

@Catalin Ionescu, ai citit acest topic de la inceput și n-ai găsit răspuns la intrebarea ta?

Desigur că e mai comod să intrebi decât să folosești funcția "Căutare", dar te rog să răsfoiești topicurile din secțiunile care te interesează, pentru că s-a discutat suficient de mult pe tema asta!

Baftă! :salutare!:

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Bradu

Salutare.

Vreau sa achizitionez o rulota înmatriculata in romania.

Am discutat cu omul ne-am inteles la pret, etc.

Vreau sa stiu ce trebuie sa facem....

Ma puteti ajuta cu un model de contract?

Am nevoie de fiscal de la om?

Transcrierea cum se face?

Ar fi mai ok sa ma duc la o firmă de intermedieri?

Am inteles de la cineva ca am nevoie de un contract tipizat în 5 exemplare? De asemenea am aflat ca daca e înmatriculata in Ro nu mai trebuie mers la RAR. E adevărat?

Pasii următori care sunt?

Sunt total in aer....:default_doh:

As vrea ca pana vineri sa iau rulota de la el si ar trebuii sa merg cam 150Km si as vrea sa fiu in regula....nu as vrea sa ma complic cu nr roșii poate chiar sa păstrez numerele lui.

Conform celor citite pe forum....ati avut dreptate. Nu eu am ales rulota ci ea m-a ales pe mine.

Sper ca ceea ce am scris sa aibe noimă si sa ma puteti ajuta cu ceva sfaturi.

Va multumesc frumos.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

 Buna seara,

ca la orice vanzare, daca este de pe persoana fizica se foloseste un contract tipizat in 5 exemplare, facut de vanzator, care lasa unul la fiscul lui, unul ramane la el si apoi restul la tine dupa ce sunt vizate de taxe locale ca a fost scoasa din evidenta. Numere rosii nu primesti pentru rulota inmatriculata deja in Ro, ci doar talonul vechi cu semnatura, data, si numele tau trecut pe spate la rubrica instrainat catre...

De aici p’aici ti-e drumul cu ea catre casa. Vei avea nevoie de rca nou pe numele tau, cele 3 contracte, cartea si talonul. 99% nu mai treci pe la RAR, daca este la fel ca la masini. Te duci cu actele la taxe locale sa o iei in evidenta, apoi cu toate actele si taxele aferente la politie pentru inmatriculare.

sau varianta scurta... o firma specializata de inmatriculari se va ocupa de toate astea pentru tine de cand ajungi in orasul tau cu rulota dupa tine.

sa ai spor la drum, sa te bucuri de ea, si inmatriculare placuta!

o seara fantastica sa ai @Mihai Bradu 

 

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Bradu
11 minute în urmă, Cristian Bednar a scris:

 Buna seara,

ca la orice vanzare, daca este de pe persoana fizica se foloseste un contract tipizat in 5 exemplare, facut de vanzator, care lasa unul la fiscul lui, unul ramane la el si apoi restul la tine dupa ce sunt vizate de taxe locale ca a fost scoasa din evidenta. Numere rosii nu primesti pentru rulota inmatriculata deja in Ro, ci doar talonul vechi cu semnatura, data, si numele tau trecut pe spate la rubrica instrainat catre...

De aici p’aici ti-e drumul cu ea catre casa. Vei avea nevoie de rca nou pe numele tau, cele 3 contracte, cartea si talonul. 99% nu mai treci pe la RAR, daca este la fel ca la masini. Te duci cu actele la taxe locale sa o iei in evidenta, apoi cu toate actele si taxele aferente la politie pentru inmatriculare.

sau varianta scurta... o firma specializata de inmatriculari se va ocupa de toate astea pentru tine de cand ajungi in orasul tau cu rulota dupa tine.

sa ai spor la drum, sa te bucuri de ea, si inmatriculare placuta!

o seara fantastica sa ai @Mihai Bradu 

 

 

@Cristian Bednar multumesc frumos.

Ai facut lumina in creierul meu. Esti magnific :multumesc!:. Omul spunea că maine dimineata merge sa scoată fiscalul. Sper ca poate fără contract. Voi incerca maine sa fac rost de un contract tipizat si dupamasa sa semănăm si sa ii dau banii omului. Ideea ca orasul de domiciliu al meu coincide cu cel al vânzătorului, doar rulota o voi tine altundeva (deci daca nu Trebuie dusă la rar e pe genul yuhuuuuuu) ITP are valabil până în 2021.

Asigurarea lui e valabilă până o trec pe numele meu sau tot de maine ar trebuii sa fac  si RCA pe numele meu la ea?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

@Mihai Bradu de la contract si completarea talonului la instrainat catre... RCA-ul lui nu mai este valabil. Deci obligatoriu RCA pe numele tau,

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Bradu
13 minute în urmă, Cristian Bednar a scris:

@Mihai Bradu de la contract si completarea talonului la instrainat catre... RCA-ul lui nu mai este valabil. Deci obligatoriu RCA pe numele tau,

 

:default_109: deci.... ca sa ma asigur. Mâine sa fac si asigurare pe numele meu cu seria de sasiu sau cu numărul de inmatriculare? Si in cazul in care schimb numerele trebuie sa fac alta asigurare? 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Bednar

Numarul nu are relevanta. Seria de sasiu are. Legat de numarul vechi, dupa ce o inmatriculezi pe numele tau si cu noul numar, revi la brokerul de asigurari si iti emite alt rca cu noul numar, cost free

Seara buna @Mihai Bradu 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Calin Andritoiu

Avand in vedere ca nimeni nu a mai pus intrebarea asta, se pare ca lucrurile sunt clare pentru toata lumea, mai putin pentru mine. Dar... nu as vrea sa fac drumuri de pomana, asa ca mai bine intreb.

Eu am uncontract de vanzare-cumparare intre mine si olandezul care a vandut rulota, contract scris de mana in limba engleza (limba cunoscuta de ambii si, in plus, cu mult mai ieftin de tradus, 30 lei/pagina fata de 70 lei/pagina din olandeza :default_big_grin: ) in care este trecut ca vanzatorul... xxx imi vinde mie... xxx rulota avand seria de sasiu... xxx cu suma de...xxx.  Data, semnaturile ambilor si... atat! Am intocmit un singur exemplar, el neavand nevoie.

Este valabil acest contract de vanzare-cumparare sau trebuia descarcat cel tipizat, prezentat de @Mihai Barzoi pe pagina anterioara?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Salutare,
       
      Un prim clip de prezentare a catorva exponate de la salon, semnat de Andrew Ditton, il regasiti pe YouTube, aici. Apare in clip si o scurta prezentare a uneia dintre preferatele mele, Neiwiadow. Banuiesc ca in zilele urmatoare va mai pune alte cateva clipuri, asa cum face in fiecare an, asa ca va sugerez sa il urmariti. Pe plan local (Germania), youtuberi renumiti, printre care si Camper Tobi, au scos deja prezentari, insa daca doriti sa si intelegeti ce spun ei acolo, trebuie sa stiti germana sau sa puneti subtitrarea in engleza. Dintre cei autohtoni, nu stiu daca Marian Mocanu s-a dus sau are gata vreun clip in caz ca este deja acolo.
       
      Vizionare placuta!
    • Cosmintec
      de Cosmintec
      Bine v-am găsit rulotisti,   numele meu este Cosmin , sunt nou pe aici , și începător în rulotism 
    • MOISEI MARIN IULIAN
      de MOISEI MARIN IULIAN
           Buna seara, iar, tuturor!
         Nu de mult, mai exact pe 9 martie, am facut prima noastra iesire (exceptand prima jumatate de C.O. - din februarie) in mijlocul naturii - in semn de bucurie ca se duce vremea rece si botita de intemperii - care parea sa nu mai aiba sfarsit...
         Incerc sa iasa ceva bun din postarea asta... A trebuit sa cotrobai ceva - prin butoane,  aici - ca sa ma mai deprind cu folosinta lor... tot imi sunt straine inca...
         In fine... a fost o zi placuta si linistita.
         In timpul din urma, am mai fost de vreo 2 ori in acest loc.
         Vorbesc aici, despre baile termale PUTUROASA - de langa Harsova - jud. Constanta.
         Nu ma indoiesc ca foarte multi din dumneavoastra cunoasteti locul, ori, cel putin, ati auzit intr-un fel sau altul de el.
         Foarte aproape de oras, la 1 km, are unicitatea lui - data de bogatia pe care o poseda. 
         Ma refer, desigur, la izvoarele termale sulfuroase de aici.
         Nu stiu cum se face, dar inca nu se plateste nimic pentru a intra cu orice mijloc de transport ai - in aceasta zona, desi se vad totusi cheltuiti niste banuti pentru amenajarile pe care le veti intalni vreodata - de veti fi curiosi.
      Nu ma hazardez in a detalia ce am discutat cu unii si cu alti, pentru ca uneori nici nu le corespund versiunile despre acest lucru.
      Trebuie insa, musai sa ajungeti! Dar....... dar.......... NU, VARA!!!!.......
      Este o babilonie si un vacarm de nedescris in acel anotimp! A doua, sau a treia oara cand am ajuns aici, era in toiul verii - nu mai stiu in care luna; am reusit sa razbat cu masina (repet - am un FORD FOCUS II / 2007) - printre zeci de alte masini parcate pe stanga si pe dreapta drumului asfaltat - de acces... Pana sa ajung in centrul zonei, au aparut zeci de rulote, parcate in fel si chip, haotic, dupa indemanarea fiecaruia...
      Toti aveau treaba simultan - in toate directiile!!
      Pe partea Dunarii, unde se campeaza aproape tot ce misca acolo, erau zeci de boxe printre copaci, multe - pe stative inalte, stupid de apropiate - des, unele de altele.
      Ca sa-si delimiteze fiecare teritoriul, dupa priceperea lui, erau legate cearsafuri, paturi, ori orice altceva ce putea sa reprezinte un obstacol, intre copaci, apropiati agresiv de mult...
      Fiecare avea nevoie sa asculte muzica lui, ca de-aia a venit in padure - sa damblageasca de creieri!... Striga permanent cate cineva la altcineva, altii erau ametitor de puternici in a se etala cu orice ii ajuta mintea..... Mai toti, aveau cumva si o sticla cu ceva in mana...
      Copii..... ce fel de copii or fi adus oamenii pe acolo, ca raman interzis sa-mi imaginez ceva bun pentru ei!... 
      Turnul Babel e minciuna!
      Nu puteam sa-mi distribui simultan, inmarmurit, atentia - tuturor... Era urat si decadent si zgomotos si de plans si de tot ce mai poti imagina negativ!!... 
      Nu stiu ce era in mintea mea, dar am crezut niste minute bune, ca daca voi trece printre ei, voi ajunge intr-un loc mai bun....
      Dar scurt, m-a plesnit repulsia...
      Am cautat un spatiu sa evadez, sa ma teleportez de acolo.... insa nu aveam posibilitatea sa-mi intorc"tirul"...
      Atunci, am decretat instantaneu: MARSARIER!!!!
      Am mers sute de metri cu spatele, pe avarie si claxonand des... Am reusit mai incolo sa intorc si am decolat...
      Eram inca, tamp!!... Refuzam sa imi revad imaginile din minte..... Ma dezgustau intens! Am jurat cu mana pe cravata, ca nimeni din samanta mea, vreodata, nu va mai calca pe-acolo, VARA!!!
      .......Acum, am revenit..... Aerisit, mult mai curat ca de obicei, linistit in toate zarile.... Ce sa mai lungim vorba - era totusi 9 Martie...
      Dupa bazine, la vreo suta de metri, am gasit un locusor intre copaci, la malul apei, curatel... Am profitat si ne-am cuibarit. A fost foarte linistit, am prajit si niste peste, am facut si baie in bazinul de langa Dunare... Am mai facut apoi o baie scurta si in Dunare.... 
       Trebuie insa sa te misti pe acolo, cu bagare de seama! Intr-una din poze, daca sunteti atenti, veti vedea in padure, legat cu un lant sanatos - de un copac, un generator de curent - al unui individ... Oare de ce?....
      Tragand concluzia, incercati sa mai faceti un efort intelectual - si sa va imaginati acum, cum ar fi vara!!!! SAH!
      Este adevarat, cei mai multi, sunt cu staif, civilizati, buni, saritori....
      Ceilalti insa, arata la fel!!! Doar arata! Tu trebuie sa ai abilitatea de a te proteja intr-un spatiu minunat si totusi ostil!
      Iar daca altii trec in acest moment printr-un razboi, clar - si noi - putem face fata acestui gen de impediment - doar pentru a ajunge sa gustam ce are de oferit acel loc!
      Trebuie insa sa aveti cu ce sa va generati curent - daca stati mai mult de o zi - doua, sau sa fiti obisnuit, ca mine, cu cortul si cu viata aferenta traita astfel.
      Am stat pana seara, apoi am plecat spre casa - la Tulcea. A fost .... frumos! Iar vremea, buna cu noi!
      Multumim inca o data lui Dumnezeu, pentru orice binecuvantari - oricat de mici, indreapta spre noi!
      Ieri si alaltaieri, am fost iar, cu cortul - de data asta, tot acolo, dar in alta parte a padurii...
      A fost minunat - si ne-am mai rezervat chiar, in acest scop - si week-end-ul viitor, tot cu cortul!...
      Revin zilele urmatoare cu detalii si poze frumoase!
      Vise placute - cu cortul, cu rulota, cu ce aveti de mana - si la indemana!
      Ganduri bune!
       
         





























    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Expo Caravan, Motorhome & Adventure 2022 (31 martie - 3 aprilie)
       
      Azi (sambata) am fost la aceasta expozitie. Cei care nu ati ajuns, nu ati pierdut nimic! Poate doar cei care nu au mai pasit vreodata intr-o (auto)rulota sa fi avut ceva de castigat!
      Dupa cum banuiam, o organizare extrem de proasta. Imprastiate care pe unde a vrut (sau impus de organizator sau poate de gazdele Romexpo?), pavilioanele firmelor expozante n-au avut nici macar o noima in asezare. Nici macar barcile nu erau puse intr-o anumita ordine/zona. In schimb era un stand generos pus de-a-n p...lea cu... materiale insonorizante! O fi ramas acolo de pe timpul salonului auto?
       
      "Celebrele" si arhicunoscutele firme on-line cu produse de camping&Co. (doua la numar, nu mai multe) erau asezate intr-un careu de autorulote - sa nu cumva vizitatorul sa aiba acces usor dpdv vizual la produsele expuse (si acestea extrem de putine, dar extrem de putine si la fel de piperate precum pe site!) Exis nu l-am vazut (nici nu cred ca mai are nevoie de vizibilitate si mai bine ca nu s-a asociat cu o astfel de caricatura de expozitie.
       
      Un singur aspect pozitiv: nu au fost aglomerat! Bine, nici nu prea am avut in ce sa pasim! Fiind interesat mai mult de rulote, decat de celelalte tipuri de RV, am gasit doar trei nume: Dethleffs, Weinsberg si FIM. Atat!!! Nici macar nu trebuia pus in titlul expozitiei cuvantul caravana! Ah, erau si doua carute pentru "glamping" - "noul" trend gipsy! Fiecare dintre cele trei nume amintite a venit cu cate 2 (doua) modele fiecare! Atat! Ma repet atat de mult!
       
      In acest an nu au mai venit cei de la Vanuva cu a lor Niewiadow si nici cei (din pacate nu stiu cine e importatorul oficial la noi - daca e vreunul) de la Eriba cu a lor Touring Ocean Drive.
       
      Am omis sa vorbesc si despre corturi auto, insa au fost extrem de putine! Poate nu au legatura cu campingul?! Nu tu Autohome, nu tu James Baroud... doar chinezarii rebranduite de unii si altii...
       
      O mica selectie din putinele poze adunate, caci nici nu mi-a ars sa fac mai multe:
       
         
       
         
       

       
       
       
       
    • Cretu
      de Cretu
      Buna ziua, deschid si eu topicul pentru proiectul ce urmeaza.
       
      Dupa lungi cautari si studii timp de 1 an, ne-am hotarat sa cautam un Van pentru a incepe o conversie in stilul "DIY"
      Prioritar in alegerea masinii era: Km intre 100-200K, brand renumit pentru fiabilitate/anduranta, existenta pe piata in tarile UE a unui nr. insemnat de unitati vandute, piese schib accesibile la pret(magazin/dezmembrari), an de fabricatie intre 1990 - 2000 (motivul ca nu am vrut sa am multa electronica pe masina,  considerand ca masinile din acea perioada au fost construite cu simt de raspundere fata de ce e acum, parere strict personala), si ultima optiune sa fie si 4x4 dar nu era prioritate.
       
      In top au iesit doua masini :
      1. Mercedes T1 310 diesel /benzina cu sau fara 4x4
      2. Volkswagen T4 LWB diesel /benzina  Syncro
       
      Motivul de ce am ales aceste doua marci:
      - seria Mercedes T1 a fost construita dpdv mecanic cu simt de raspundere (lasand probleme de rugina la caroserie deja bine cunoscute), aceste masini inca merg foarte bine. Nu mai zic de modele speciale cu ar fi masinile de pompieri, armata, ambulanta si cu 4x4 Allrad care au fost construite in colaborare cu divizia G de la Mercedes, pentru partea de 4x4 .
      - seria Volkswagen T4 masina de munca a tuturor, ca a fost de marfa, de transport persoane nu conteaza, o masina care a avut o fiabilitate foarte buna si cu km foarte multi. Multe servicii publice ambulanta,  pompieri , ministerul de interne au fost echipate cu acest tip de model. Daca e sa fie si Syncro cu atat mai bine.
       
      Acum urmeaza perioada cea mai grea in gasirea masinii. Munca si iar munca la calculator, zi si noapte pe site-urile de specialitate vanzari si licitatii. Urmariri si statistici in evolutia preturilor a masinilor SH,  coroborat cu apropiere de varsta de 30 ani vechime a masini pretururile explodau.
       
      in Decembrie 2021 am luat decizia de a ma opri la doua modele si va explic mai jos si de ce.
      - Mercedes T1 310  diesel /benzina cu sau fara 4x4 masina de pompieri (masina cu care am avut contact, si o avem in parcul auto in anul 1999 la o unitate de pompieri unde efectuam armata).
      - Volkswagen T4 LWB diesel /benzina  Syncro masina de pompieri sau ambulanta 
      Avantajele pe care le-am luat in considerare au fost:
      - nr. mic de km si intretinere corespunzatoare (pentru masina de pompieri)
      - sistemul electric deja existent pe masina (chiar si 220V cu a doua baterie) mare avantaj in reducerea costurilor
      - posibilitate de fi inmatriculat ca auto istoric
       
      Si iata ca asteptand a aparut si masina care sa se incadreze in bugetul alocat, si in toate cerintele mai sus mentionate.
       
      Castigatoarea este un Volkswagen T4 LWB 2.5 benzina  Syncro Ambulanta, ca poza cea din poza  atasata (poza cu titlu informativ).
      Scuze pentru situatie data,   pozele reale o sa le atasaz in momentul cand o sa soseasca masina in curte. Mai multe detalii intr-un topic separat cand o sa prezint masina.
       
      Problema care ma framanta acum este, cum o inmatriculez:
      - autospeciala M1 fiind deja ambulanta - se poate inmatricula pe persoana fizica asa ceva? nu stiu si nici nu am gasit informatii de genul
      - autoutilitara N1 e o varianta, avand panoul despartior montat
      - omologare directa in camper cu minim de investitie, avand in vedere obligativitate omologarii, trebuie facuta cu o firma specializata.
       
      Multumesc pentru rabdarea de a citi aceste randuri si astept feedback de la cine vrea sa impartaseasca cu mine aceasta experienta.
      Astept parere si PRO si CONTRA.
       
      Multumesc!

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.