Marius N.

Scuter pe rulotă.

23 postări în acest subiect de discuţie despre Scuter pe rulotă.

Scuter pe rulotă.

Marius N.

Vă supun atenției această problemă  care mă preocupă : să-mi iau cu mine scuterul(130 kg) în vacanță. 

Mă tot gândesc sa-mi vând rulota și sa-mi achiziționez un Camper la care deja am văzut că există  suport specializat. Dar investiția e foarte mare și amortizarea lasă de dorit.. plus ca m-am obișnuit cu manevrarea unei rulote mari.

Întrebarea mea e dacă ați văzut undeva scuter/motocicletă atașată de rulotă  ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Flavius Ivan

Nici nu am văzut, nici nu am auzit și nici nu ai cum să pui scuter pe rulotă ...... indiferent unde ai încerca să îl pui, față (proțap) sau spate, se dezechilibrează rulota .... 

Singura variantă, teoretică dar nu și practică, ar fi să încerci să o așezi în interiorul rulotei, pe osie, într-un suport special conceput cumva ..... nu știu cum s-ar putea face asta practic ....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Trebuie vazut ce greutate are scuterul  si daca se incadreaza aproape de greutatea a 2 biciclete.

S-ar putea aseza pe protap dar trebuie vazut masina tragatoare ce carlig are si daca suporta greutatea bicicletelor. Trebuie pus protapul cu bicicletele pe un cantar sa vezi exact greutatea lor. Daca carligul suporta greutatea eu cred ca nu este problema.

 

Clasa de tractare: se imparte in 6 categorii: I, II, III, IV, “fifth wheel” si “gat de lebada”. In functie de categorie, vei sti ce fel de carlig sa alegi in raport cu tipologia si greutatea sarcinii pentru care cumperi produsul respectiv.

Aici vei mai lua in considerare un parametru important, anume forta directa de apasare exercitata de remorca sau de rulota pe carlig. Aceasta difera de greutatea totala, reprezentand in mare parte dintre cazuri doar un procent(maxim 10%) din respectivul tonaj si notandu-se cu TW(“tongue weight”). Daca indicele TW este prea mic, partea remorcata nu va avea stabilitate in viteza, iar daca este prea mare, atunci carligul se poate rupe sau deteriora.

Cei care au de remorcat greutati relativ mici, de pana intr-o tona, si cu indice TW de aproximativ 60-70Kg vor putea achizitiona un cui de remorcare de clasa I. Pentru camionete, dubite si vehicule SUV se utilizeaza un carlig de clasa II, care suporta pana la o tona si jumatate si 100-150Kg indice TW. Pentru acelasi tip de masini, numai ca luand in calcul sarcini de 2200Kg, se vor folosi modele din clasa III, la fel in cazul sarcinilor de pana la 5 tone si jumatate, respectiv clasa IV. Cand vorbim despre vehicule de tractare de mare tonaj si implicit de elemente tractabile de peste 10 tone, se vor alege celelalte doua categorii mentionate.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Flavius Ivan

@Draghiciu Dumitru  cum să pui 130 kg pe proțapul rulotei ???

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

@Draghiciu Dumitru ce spui tu este irelevant, cum ai putea sa pui pe protap un scuter de 130 kg ? Plus greutatea rulotei..., eu tractez cu un jeep rulota si greutatea maxima pe protap este de 130 kg (nerecomandata),  dar rulota are minim cateva zeci de kg, deci clar pe protap nu se poate... !

Textul de mai sus luat cu copy / paste de aici fara a preciza sursa nu ajuta cu nimic...

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru
53 minute în urmă, Draghiciu Dumitru a scris:
53 minute în urmă, Draghiciu Dumitru a scris:

trebuie vazut ce greutate are scuterul  si daca se incadreaza aproape de greutatea a 2 biciclete s-ar putea aseza pe protap

 

Va rog sa nu va grabiti si sa cititi ce am scris.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Domnul Flavius si domnul Dragos eu am scris negru pe alb ca daca scuterul are greutatea aproape egala cu 2 biciclete, cred ca nu este o problema sa-l pui pe protap.

Daca nu m-am facut inteles imi cer scuze. Daca dumneavoastra nu  ati inteles cereti-va scuze.

  • Downvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

 

în urmă cu 2 ore, Marius N. a scris:

să-mi iau cu mine scuterul(130 kg) în vacanță

 

Despre 130 kg discutam @Draghiciu Dumitru  ! :default_big_grin:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu B

In primul rand cred ca nu este ok exprimarea dumneavoasta. Aveti o varsta dar asta nu va face atotstiutor. Asta pentru cerutul scuzelor.

Nu suntem la biserica sau mai stiu eu unde sa ne cerem iertare, eventual in genunchi.

In al 2 -lea rand puteati observa ca a specificat clar 130 kg.

Daca o bicicleta are 75 kg, eu ma las de pedalat....bicicleta.:tipp:

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

@Marius N. 

 

Uite aici rulota cu garaj exact ca si un camper..., insa nu stiu daca tine atata greutate.... 

 

Si aici o improvizatie :default_big_grin:

 

11530AB6-E7D1-40CC-A03A-B9BF7D8E489B.jpeg

 

Si o alta rulota cu 2 motociclete chiar :default_big_grin:

 

E4F5E3D7-E756-41C5-A3C6-D80E88B1655D.jpeg

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Daca vrei o deplasare mai comoda, in locul scuterului, poti folosi biciclete cu motor cu benzina sau electric, pe care o poti pune ca pe o simpla bicicleta pe suport normal.Cu ea pot sa faci cam acelasi lucru, ca si cu scuterul.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Sau , de ultima ora, trotineta, care are viteza de aproximativ 25-30km/h si 30km autonomie.

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius N.

Vă mulțumesc pentru răspunsuri,   mai ales lui @Dragos M, pentru poze . Interesante, nu am mai văzut așa ceva. Trebuie făcute modificări exterioare ce necesita probabil și RAR-ul. Nu merită.

Singura soluție a rămas sa fac modificări în interior să o pot baga pe ușă. Trebuie să fac măsurători. 

As vrea să iau motorul pentru deplasări peste 100 km în jurul camparii. 

P.S. Biciclete ies din calcul căci oricum le car cu mine ...si cu asta  mă ocup  ☺.

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Banuta Alin

eu asa am pus

1.jpg

2.jpg

IMG-20200904-WA0054.jpg

Modificat de Banuta Alin
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty
în urmă cu 6 ore, Banuta Alin a scris:

eu asa am pus

Salut ❗🖖

Câte kg. are motocicleta Aline❓

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 17 ore, Banuta Alin a scris:

eu asa am pus

= pericol public!!! :default_109:

 

Legal si sigur trebuia in bena...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Banuta Alin
în urmă cu 11 ore, Ovidiu-Betty a scris:

Salut ❗🖖

Câte kg. are motocicleta Aline❓

70kg

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

Idei sunt. Sunt usi de serviciu mari, ca in poza, cu sau fara geam, pe mai multe dimensiuni. Ideea e sa duca MMA-ul rulotei. Dar si pentru asta sunt solutii : se inlocuieste puntea cu  una noua, din fabrica,  cu 200 de kg MMA in plus (si cupla) , eventual, daca e necesar si sasiul (exista ceea ce producatorii numesc sasiu ranforsat),  si atuci se poate pune si pe protap, daca duce masina ( pickupurile, cum am si eu, au cca 250 kg admis apasare pe carlig). Cum ziceam idei sunt, dar totul depinde de cat esti dispus sa cheltui pentru a duce scuterul pe rulota. 

F681A9E6-53AB-4ADC-9BFC-5C0EB6A6958E.jpeg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Banuta Alin
în urmă cu 4 ore, Cristian A a scris:

Idei sunt. Sunt usi de serviciu mari, ca in poza, cu sau fara geam, pe mai multe dimensiuni. Ideea e sa duca MMA-ul rulotei. Dar si pentru asta sunt solutii : se inlocuieste puntea cu  una noua, din fabrica,  cu 200 de kg MMA in plus (si cupla) , eventual, daca e necesar si sasiul (exista ceea ce producatorii numesc sasiu ranforsat),  si atuci se poate pune si pe protap, daca duce masina ( pickupurile, cum am si eu, au cca 250 kg admis apasare pe carlig). Cum ziceam idei sunt, dar totul depinde de cat esti dispus sa cheltui pentru a duce scuterul pe rulota. 

F681A9E6-53AB-4ADC-9BFC-5C0EB6A6958E.jpeg

hilux ul meu are(scrie in carte) 140kg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos I

La pick-upuri e simplu. Cand tractez rulota, motocicleta (180 kg) o transport in bena cu oblonul deschis. Folosesc totusi o plasa care nu permite obiectelor sa alunece si eventual sa cada in timpul mersului. Pozitia oblonului dealtfel nici nu prea conteaza, in aceasta situatie el fiind protejat de catre rulota.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.