Viorel K

Fara aer conditionat la cabina

4 postări în acest subiect de discuţie despre Fara aer conditionat la cabina

Fara aer conditionat la cabina

Viorel K

La un camper tip alcov, deci cu cabina soferului aflata la umbra sub proeminenta dormitorului, cat de nasol e fara aer conditionat? Evident vorbim de vara. Este suficient un ventilotor auxiliar? La turism stiu, e naspa, de pe vremea daciei, cand plecam la mare la 4 dimineata sa nu ne coacem chiar tot drumul. Intreb pentru ca a incoltit din nou, mai ales in mintea sotiei, ideea de camper (in loc de rulota) si chiar am si vazut pe viu unul bunicel la prima vedere (un lmc pe sasiu de mercedes din 2002), doar ca nu are AC la cabina de condus, culmea ca are la dormitor, majoritatea din cate am vazut pe net sunt invers. Ce oameni si nemtii astia,  si de la Mercedes, sa nu puna ei AC la o masina care se exploateaza preponderent vara.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Viorel K

Mda, oamenii sunt plecati sau cine stie de ce nu a raspuns nimeni. Dar eu intreb mai departe, desi intru in niste detalii si mai subtile. De curand am citit la descrierea unui camper astfel: "roof airco (also works on the road)". Deci AC de tavan care poate functiona si in timpul mersului. Interesant. Credeam ca AC-urile de tavan au un consum de nu te lipesti de ele decat cu 220V de la retea. Imi aduc aminte de un camper sau rulota la vanzare, nu mai stiu exact, avea 3 panouri de 250W. Atunci mi s-a parut ciudat dar acum cred ca era pentru AC cand nu avea acces la retea. Si acum intrebarile: ajunge racoarea cat de cat si la sofer sau e util doar pasagerilor care stau pe banchete in 'dormitor'? Si doi: functionarea asta si in timpul mersului este valabila la toate camperele cu AC de tavan sau doar la unele?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru

Despre aer conditionat citeste aici :

aer conditionat

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Aparatele de aer conditionat de tavan functioneaza la 220V curent alternativ. Compresorul are nevoie de 4-5 amperi in mers (la pornire chiar mai mult). Cu un invertor bun, de 2000W reali, nu doar pe hartie, poate functiona in timpul mersului. Mai trebuie niste acumulatori pe masura si deasemenea o sursa de energie pentru incarcarea acumulatorilor, pentru ca alternatorul masinii nu face fata. Panouri solare care sa furnizeze cei 5 A pentru compresor plus pierderile cu transformarea.

Am montat pe doua autorulote panouri de 450 W cu acumulatori de 300 Ah, iar AC de plafon a functionat in plin soare doua ore fara sa intre in protectie invertorul de 2000W nici din cauza descarcarii acumulatorilor, nici din cauza supraincalzirii. Dupa doua ore ne-am oprit noi din testare, el ar fi functionat in continuare fara probleme. Oricum, nu cred ca ai nevoie de mai mult de o ora inainte de culcare, si nu cred ca s-ar putea dormi cu el pornit, din cauza zgomotului.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.