Dragos M 1.964 Semnalează Publicat 22 Mai, 2018 Ma confrunt cu o problema legata de aerul conditionat de pe rulota: Am pe rulota aer conditionat Dometic, pus pe acoperis, modelul exact nu-l stiu dar cred ca este 2200, il pornesc, merge vreo 2 min dupa care se aude ca porneste compresorul, baga foarte rece, dupa circa 2 min se opreste compresorul si tot asa..., porneste si se opreste din 2 in 2 min (compresorul). Este setat la 16 grade, in rulota erau 24..., am desfacut capacul din tavan m-am gandit ca ar avea praf ceva..., insa totul este impecabil..., aerul este aproape nou..., Imi poate spune cineva de ce nu merge compresorul continu astfel incat sa bage numai aer rece ? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Drinovan Ovidiu 990 Semnalează Publicat 22 Mai, 2018 Teoretic din cele spuse este ca senzorul lui de temperatura vede ca a ajuns la temperatura setata adica 16 grade si opreste compresorul! Nu are cumva un senzor de temperatura care se leaga extern si acesta nu este prezent? 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
George B 1.815 Semnalează Publicat 22 Mai, 2018 Putin probabil sa fie senzorul de temperatura, dar nu imposibil. Dupa descriere, toate semnalele tind catre o crestere de presiune in instalatie care duce la oprirea compresorului. Ori este presostatul, ori o mufa oxidata, ori nu functioneaza ceva la sistemul de racire (radiator murdar, infundat, ventilator defect)...Cauzele pot fi multiple si trebuie luate prin eliminare... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 22 Mai, 2018 @Dragos M Am avut si eu pe rulota un Dometic 1901 care imi facea aceleasi probleme pe care le descrii tu dar numai in cazul in care rulota era in soare iar afara foarte cald. Se supraincalzea agregatul astfel incat protectia oprea compresorul mergand doar ventilatia. Ai incercat sa verifici pe racoare daca prezinta acelasi simptom? 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Florin C. 72 Semnalează Publicat 22 Mai, 2018 Tind sa cred ca George B are dreptate. Acelasi lucru se intampla si la instalatiile de climatizare de pe masini, daca sunt incarcate cu freon estimand presiunea si nu cantitatea de freon incarcata. Ajunge freonul foarte repede la presiune mare si se decupleaza compresorul. Exact simptomele descrise de colegul ce a initiat postul. Sa verifice presiunea freonului in instalatie in primul rand. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Geo Ghinea 59 Semnalează Publicat 22 Mai, 2018 Daca este valabil principiul a.c. de la autoturisme iar presiunea freonului creste, atunci verifica daca functioneaza ventilatorul care raceste instalatia si scoate aerul cald afara . Corect ar trebui ca la inceput sa functioneze la turatie maxima, pentru reducerea presiunii. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Dragos M 1.964 Semnalează Publicat 23 Mai, 2018 Nu stiu ce sa zic cu presiunea..., este aproape nou..., chiar sa se schimbe presiunea in el folosindu-l de cateva ori...? La senzorul care citeste temperatura m-am gandit si eu, dar nu stiu unde e localizat sa vad daca e vreo problema cu el... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Traian M 505 Semnalează Publicat 23 Mai, 2018 Poate asta e principiul lui de functionare pentru consum de energie redus. Stiu ca si AC-urile inverter opresc compresorul la fel. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Dragos M 1.964 Semnalează Publicat 23 Mai, 2018 Pai nu face rece daca se tot opreste..., clar nu e normal, daca s-ar opri dupa cateva zeci de minute da, dar asa dupa 1-2 min nu e normal... 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Traian M 505 Semnalează Publicat 23 Mai, 2018 Am cautat pe google dupa "Dometic 2200 Compressor stops" si se mai plangeau si altii de astfel de probleme. Unii ziceau ca trebuie lasat mai mult si temperatura de afara trebuie sa fie mai ridicata ca sa se vada diferenta. Altii nu aveau suficienta tensiune pentru a sustine compresorul. Altii au zis ca au avut compresorul blocat de nefolosire si l-au inlocuit pe garantie. Mai cauta si tu poate iti vine vreo idee. Citeste si manualul lui la sectiunea de Troubleshooting. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Dragos M 1.964 Semnalează Publicat 23 Mai, 2018 Cred ca temperatura din afara-interior nu este prea mare..., am sa o las in soare si apoi il probez.., Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Sionut 380 Semnalează Publicat 23 Mai, 2018 în urmă cu 5 ore, Traian M a scris: . Stiu ca si AC-urile inverter opresc compresorul la fel. AC-urile inverter nu se opresc ci adapteaza turatia la unitatea externa astfel incat sa ramana la temperatura setata de tine. Cele clasice se opresc si apoi pornesc similar cu principiul de functionare al frigiderului. Scuze de off 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Burduja George 64 Semnalează Publicat 23 Mai, 2018 Verifica ca afară odată cu pornirea compresorului mai porneste inca un ventilator la exterior pentru a se face condensarea freonului. Verifica si daca condensatorul(radiatorul care este afara) este curat. Oricum trebuiesc puse niște manometre pe aparat pentru a vedea presiunile de lucru.Vorbeste cu un frigotehnist. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Florin C. 72 Semnalează Publicat 23 Mai, 2018 Revin inca o data, la prima postare nu m-am lungit cu explicatiile deoarece tastam de pe telefon. Nu prea cred ca AC-ul este un inverter. Aceleasi simptome cu pornit compresor, oprit, iarasi pornit am avut-o la un AC de masina, in momentul cand instalatia a fost incarcata numai in baza citirilor presiunii de pe manometru, fara a cantari cantitatea de freon introdusa. Sa zic asa, o incarcare empirica. Cand a vazut cum se comporta, frigotehnistul respectiv a mai scazut presiunea si compresorul a inceput sa functioneze normal. Ce se intampla: Clima este incarcata la presiune de functionare, dar dupa o mica perioada de timp presiune creste in continuare, asa ca senzorii comanda compresorului sa se opreasca. Cand presiune revine la o valoare corecta, compresorul porneste din nou. Si ciclul se tot repeta. Cel mai bine e sa verifici presiunea din instalatie cu manometre pentru masurat presiunea freonului sau dusa la cineva care are statie de incarcare AC. Presiunea va fi masurata atat cand compresorul este oprit, cat si cand este pornit. Daca nu ma insel aceleasi simptome le poate avea si cand presiune are o valoare mai scazuta decat cea normala, dar nu suficient de scazuta incat sa nu porneasca compresorul. E vorba de compresia si detenta gazului in instalatie, dar pentru aceasta varianta nu sunt sigur. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri