Alin Opran

Proiect motorhome din Mercedes Sprinter

327 postări în acest subiect de discuţie despre Proiect motorhome din Mercedes Sprinter

Proiect motorhome din Mercedes Sprinter

Gabriel Schuster

Pentru ca lucrezi la podea, vezi aici ( https://shop.tigerexped.de/Mounting-Flange-Air-Heaters-EVO-for-walls-floors-up-to-83mm-stainless-steel) o flansa de montaj pentru incalzitor. Este mult mai usor de executat si izolat o gaura dreptunghiulara in podea. Plus ca acum este doar tabla. Eu am gasit abia acum informatia, trebuie sa decupez podeaua deja izolata.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ionut C.

Salut!
Îți recomand să cauți un garaj cu elevator unde să inspectezi cu atenție caroseria și șasiul. Mercedes este cunoscut pentru tabla slab protejată impotriva coroziunii. Identifică și curăță cu grijă fiecare punct de rugină. Poti vedea deja apariția ruginii la găurile pentru bandouri, lămpi etc. După terminarea izolației va fi imposibil să faci o treabă bună.
Tratează cu un anticoroziv (KELFOS ori ceva similar) apoi acoperă cu grund de calitate toate canturile găurilor si tăieturilor pe care le faci în tablă. Altfel va rugini foarte repede!
Toate elementele din lemn pe care le montezi in înterior trebuie tratate împotriva umezelii și fungilor, cel mai ieftin fiind uleiul de in, dar există și soluții mai complexe. Lemnul uscat absoarbe umezeala. În acel mediu umed se vor dezvolta bacterii care se vor hrăni cu fibrele lemnoase.
Ce inalțime ai? Patul transversal va iesi de maximum 175 cm lungime. La dimensiunile mașinii, oferă-ți confortul unui pat lungitudinal, e suficient spațiu!

Spor la treabă!

  • Like 3
  • Upvote 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Multumesc pentru sfaturi @Gabriel Schuster si @Ionut C., sunt binevenite :salutare!:

 

Ca o coincidenta, aseara ma gandeam cum sa montez heater-ul dupa ce izolez podeaua deci informatia ta Gabriel a venit la fix :noroc:

 

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Ieri si astazi au mai urmat cateva cumparaturi, Refletix, cabluri flexibile 2x1mm si 3x1.5 pentru instalatia electrica de 12V si 220V. Achizitionat si copex de 16mm pentru protectia cablurilor.

 

Deasemenea am achizitionat si un 3in 1, adica Invertor sinus 1kw cu charger fotovoltaic pmw de 50A si charger din 220v de 20A. Am acest device si la Letca (de 5kw/80A mmpt si 30A 220) si sunt foarte multumit de el asa ca aplic si aici aceasta solutie.

image.png.834e63e8c3260cfe7e8d0cd5559b5712.png

  • Like 2
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Eu deja ma sperii la cat de munca e si de cate piese si acareturi e nevoie sa achizitionezi. Te ajuta cineva la montaj?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
Chiar acum, Traian M a scris:

Te ajuta cineva la montaj?

 

Nu. O fac din placerea de a mesteri :OK:

  • Like 4
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Izolația REFLECTIX este inutilă la aplicația de față. Ea este o barieră reflectivă, iar tabla caroseriei este suficientă. Aici ai nevoie de barieră termică. Îți recomand sa folosești ARMAFLEX, K-FLEX, sau alte produse similare. Fără folia de aluminiu”, pentru acelși motiv de mai sus. Folosește banii cu cap, intră destui intr-un astfel de proiect.

  • Like 3
  • Upvote 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Citeste ce am scris despre Reflectix in topicul meu cu conversia. Eu l-am folosit ca bariera de vapori pentru ca il cumparasem deja. Producatorul spune ca este bun izolant cu un strat de aer de minim 25 mm in fata lui, altfel , lipit de tabla, este aproape conductor de caldura. Stiu ca multi , pe Pinterest, l-au folosit ca izolator, asa am ajuns si eu sa-l cumpar. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Bariera de vapori este tabla mașinii... 

Studiați ce înseamnă o izolație și cum se construiește. Mulți confundă și amestecă materialele. În afară de inutilitate,   se pierde spațiu,   timp și bani. 

Învățați, învățați,   învățați! 

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

pentru protectia tablei va recomand Coroplex. Eu am folosit la fordul meu, acum 6 ani, si nici acuma nu a iesit nicaieri rugina. Bine inteles ca pe coroplex am pus si grund si antifon, dupa care a fost suflat peste tot cu  parafina.

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
34 minute în urmă, Gabriel Schuster a scris:

Producatorul spune ca este bun izolant cu un strat de aer de minim 25 mm in fata lui

 

In acelasi fel m-am gandit si eu sa-l folosesc, ca ultim stat la interior inainte de placaj.

Izolatia m-am gandit sa fie astfel:

- la tavan, direct pe tabla pus Self Adhesive Thermal Acoustic XPE Foam Insulation gros de 5mm (achizitionat) care are si scop suplimentar eliminarea vibratiei panourilor de tabla urmat de un strat de placa polistiren extrudat de 30mm aluminizat de ambele fete (ca la podea). Pana la "fata" peretelui ar trebui sa ramana un strat gros de 15mm astfel ca as pune si Refletix.

- la pereti aceeasi structura doar ca in loc de polistiren extrudat as folosi vata minerala (Earthwool).

:nedecis:

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Lansez spre dezbatere publica :clapping: urmatoarea chestiune:

 

In nervurile caroseriei am vazut ca unii au injectat spuma, altii au introdus vata minerala. Care ar fi avantajele si dezavantajele fiecarui tip de lucrare?

:nedecis:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

 Eu am ales să las liber acel spațiu. Oricum bariera termica e ruptă de nervurile ridicate, în plus circulația aerului pe sub izolație mi se pare o idee bună. 

La camperul meu mi s-a întâmplat să curgă acciental apă din instalația de apă și s-a scurs fără probleme. Dacă aș fi izolat, ar fi fost absorbită în mare parte de structura de lemn a podelei.ori s-ar fi împuțit acolo pentru că evaporarea ar fi fost foarte lentă. 

După accidentul respectiv,   toate podelele le-am lăsat cu spațiu de siguranță. 

  • Like 1
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut, Alin!

 

In nervurile de la tavan si pereti, eu votez cu vata minerala, dupa cum ti-am mai sugerat (e intr-unul din clipurile video pe care ti le-am recomandat). Spuma, prin dilatare, impinge tabla si o poate desprinde din sudurile in puncte de la nervuri.

 

In ceea ce priveste podeaua, dupa cum a sugerat si @Ionut C. , lasa loc de scurgere a apei. O alta varianta ar fi sa creeazi o bariera hidroizolanta intre podeaua pe care o montezi peste izolatie si finisajul podelei. Stiu ca va fi strapunsa de holtsuruburile cu care vei prinde mobila si diverse instalatii, insa asa cred ca va directiona o eventuala inundatie spre margini. Acolo cred ca ar fi bine sa faci niste gauri pentru drenaj. Bineinteles sa protejezi toate muchiile gaurilor pentru a preveni aparitia ruginii.

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Salut Alin. In nervurile de la tavan si peret eu as pune Armaflex de 18mm, vata minerala poate sa retina umezeala!

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Multumesc pentru sfaturi/pareri.

Inca ma gandesc :nedecis:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Dacă te referi la ranforsările tubulare de pe pereți și tavan, cred că e o idee bună să fie umplute cu spună poliuretanica (expandabilă) pentru rigidizare și atenuarea vibrațiilor. Dacă nu ai găuri dese (maximum 20cm, poți folosi un burghiu de 10mm prin care sa intre tubul cu spumă. 

Umplerea lor cu vată minerală ar fi cam inutilă, izolarea termică fiind diminuată oricum de puntea termică pe care o face metalul în zonele respective. 

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Cam asa arata o nervura din tavan umpluta cu spuma. Gaurile sunt foarte dese, din fabricatie. Dupa ce se solidifica spuma se decupeaza surplusul.

IMG_4631.jpg

IMG_4633.jpg

  • Like 2
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Coincidenta sau nu, astazi de Black Friday in RO a ajuns si heater-ul :tipp:

 

Va fi o urgenta sa-l montez sa ca pot lucra la caldurica :picnic:

 

IMG_20181116_094053.thumb.jpg.47d080eb54cda113637d601faeb04324.jpg

  • Like 1
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster

Al meu are o flansa de prindere pe care am sudat un contur de tabla 1, 5 mm si l-am vopsit cu zinc, realizand modelul de flansa vandut de Tigerexpeed. 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionel Uruc

Aline eu nu îți dau nici un sfat, sigur te descurci , aștept să îi faci prezentarea la proxima întâlnire din Românica .

Să ai spor :noroc: :58d6c6281fac7_faccinste:

  • Like 1
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
în urmă cu 4 ore, Gabriel Schuster a scris:

Al meu are o flansa de prindere pe care am sudat un contur de tabla 1, 5 mm si l-am vopsit cu zinc, realizand modelul de flansa vandut de Tigerexpeed. 

 

Aceeasi flansa o am si eu :clapping:, cred ca se pune normal sub tabla podelei :nedecis:

 

Inca ma gandesc cum sa-l montez, am avantajul ca inca nu am terminat cu podeaua.

  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

In zilele care au trecut am mai lucrat cate ceva, am terminat de instalat trapele:

 

IMG_20181117_133821.jpg.e9efbf663f0b85f4f8208c131ef5289a.jpgIMG_20181117_140717.jpg.a3100fc9086c89ff29e55e60d868c0b0.jpg

 

Am izolat plafonul cu primul strat, K-flex de 5mm autoadeziv:

 

IMG_20181117_194621.thumb.jpg.e16cc316a31bb20afe52850a78180f10.jpg

 

 

Am montat toate geamurile, 3 la numar, doua care se deschid prin culisare orizontala, unul fix pe spate la dormitor:

 

IMG_20181117_145056.thumb.jpg.1ecec37bff6ed22577f747861c5f44b2.jpg

IMG_20181117_150816.jpg.0eae6fd566ca41c4643610f27092e8fd.jpg

IMG_20181117_162413.thumb.jpg.076efe036d6a8d6fd2056d441585242c.jpg

 

IMG_20181118_155138.jpg.6099f649d8aec33d05f978e681fbcd41.jpg

 

Am reusit aseara dupa ce am ajuns de la munca sa montez si heater-ul pe motorina. Original vine cu o flansa (tabla) pentru montarea direct pe tabla pardoselii dar din cauza ca ridic podeaua cu 5cm pentru izolatie a trebuit sa manufacturez o piesa de montaj cu care sa vin la fata podelii:

 

IMG_20181119_181514.jpg.94eec00ec2d239c642df3148f461bef7.jpg

IMG_20181119_185354.jpg.52c39d1e3503c5ce0f69f913a8a081d2.jpg

 

 

 

Dupa ce am terminat instalarea am facut un clip de cateva minute cu functionarea heater-ului daca este cineva interesat de aceasta metoda de incalzire. Mai mult ca sigur nu voi mai avea probleme legate de butelie in timpul iernii :clapping:

 

 

  • Like 2
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Cate poze in procesul de montaj:

 

 

IMG-20181119-WA0014[1].jpeg

IMG-20181119-WA0016[1].jpeg

IMG-20181119-WA0024[1].jpeg

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Felicitari, imi place foarte mult proiectul tau. Spor in continuare:noroc:

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Draghicescu D
      de Draghicescu D
      Buna, prieteni,
      Din pacate, a venit timpul sa ma despart de mult-indragitul camper,  
      Detaliile de la conversie au fost prezentate aici : 
      Acesta poate fi vizionat in Bucuresti, sectorul 1 (adresa va fi transmisa la cerere).
      Se vinde cu toate accesoriile prezentate in videoclip, practic nu necesita nici o investitie pentru a merge cu el in vacanta.
       
      Prezentarea completa o gasiti la :
       
      https://www.youtube.com/watch?v=Y1SdExPBkKA&t=1s 
       
       
    • Costin Dumitru
      de Costin Dumitru
      Buna ziua... ofer spre vanzare un Citroen Jumper L4H3 cu motor de 2000cc euro 6, fabricat in 2018, pe care l-am cumparat dupa lungi cautari la 35000 km, iar la ora actuala avand 80500 km. Am inceput conversia, prin montarea a 4 geamuri, veranda dometic, scara manuala, scaune rotative, 2 paturi longitudinale, rabatabile, acumulator 195 A, 2 trape dometic, rezervor apa gri, etc... din pacate nu am reusit sa o termin. Daca e cineva interesat sa continue si dispune de 25 mii euro, poate sa o vada in drumul taberei, zona Plaza Romania. Relatii la 0722 168 168. Nu reusesc sa pun poze
       
    • Ionut C.
      de Ionut C.
      Se vinde proiect personal, camper ultra compact, doar 5 metri lungime. 4 locuri pe scaune, 4 locuri de dormit. Scaune rotative, cu câte două cotiere. WC chimic cu evacuare prin exterior, duș extern cu apă caldă, plită cu 2 arzătoare, frigider cu 3 căi. Boiler și aeroterma pe GPL. separatE, ambele originale Truma. Pompă hidrofor nouă, bazine apă curată și gri, podea dublă și multe alte surprize. 
      Foarte ergonomic proiectată, oferă multiple spatii de depozitare în ciuda dimensiunilor reduse. 
      Complet renovată la interior, mobilier și  tapițerie, izolație și decorațiuni, trapa 60x60 sunt doar câteva dintre cele schimbate.
      Iluminat complet pe led, sistem fotovoltaic 100W, Baterie 100Ah. 
      Motor 2, 5l turbo diesel, toarce impecabil, revizionata atent din bara în bara. Faruri și lămpi de semnalizare noi, vopsită integral. Cârlig de remorcare, perne de aer pe puntea spate. 
      Totul funcționează impecabil, inclusiv clima bizonica condiționată de temperatura exterioara și viteza de deplasare prin cele două colțare care se deschid.
      Este un camper potrivit unui cuplu tânăr, dinamic, poate chiar unuia cu 1-2 copii mici. 
      Poate fi testată în București. 
      Fabricație 1987, ITP 2022, certificat fiscal imediat. Se poate elibera certificat atestare vehicul istoric, caz in care este scutita de impozit si plata rovinietei, precum si RCA la pret mic.
      Preț negociabil la fata locului, este aproape nefolosita in ultimii doi ani. Accept inchiriere de proba inaintea achizitiei. Ofer garantie la echipamente.
      Kit ambreiaj schimbat in toamna 2021, pentru ca "tremura" la plecarea de pe loc.
       
       


       
       
    • Laurentiu Simion
      de Laurentiu Simion
      CamperVan SFX 1 Ducato 
       
      Vehicul de baza Fiat Ducato 2016 pus la dispozitie de client.
      • Izolație Kflex 26 mm
      • Bidon apa curata 90 litri in vehicul
      • Bidon apa gri 93 litri sub vehicul
      • 2 geamuri Carbest 1100/450 cu jaluzea și plasa de țânțari
      • Sistem electric cu panou CBE
      • Baterie 110 A
      • Sistem iluminare interioare cu 6 leduri in plafon, baie, bucătărie, sub podea
      • Încălzitor Autoterm 4 KW cu 3 guri de încălzire in zona din față și una sub pat
      • Mobilier din placaj de plop fețe de nuc
      o Dulap pe toata lungimea vehiculului pe partea pasagerului
      o Dulap deasupra banchetei
      o Dulap sub bancheta
      o Corp de bucătărie
      • Chiuveta si aragaz incorporat
      • Butelie 12, 5 litri
      • Senzor de gaz
      • Masa cu un picior cu prindere de perete
      • Baie cu dus 1200/600 mm
      • Toaleta portabila
      • Pompa cu presostat
      • Boiler electric 12V/6 litri
      • Podea tego cu linoleum
      • Frigider 12 V Vitifrigo
      • Trapa Fiamma 400/400 deasupra patului
      • Trapa Fiamma 280/280 in baie
      • Instalare bancheta neomologata
      • Omologare RAR
      Pret 15.000 EUR
      Optionale cu pret separat fata de pachetul de baza:
      • Încălzire bidon apă gri
      • Ventilator Maxxfan
      • Baza de rotire scaun șofer si pasager
      • Marchiza 4 m Fiamma 80S
      • Leduri Marchiză
      • Camera marșarier after-market cu display
      • Senzori de parcare
      • Panouri solare Victron
      • MPPT Victron
      • Cyrix Victron combinator de baterii – încărcarea bateriei de la alternator
      • Invertor
      Produsul de serie va avea configuratia de baza descrisa mai sus.








    • Nisculescu Laurentiu
      de Nisculescu Laurentiu
      Va salut. Intentionez sa transform o duba cu trei locuri in fata , gen Ducato/Jumper/Boxer in autocamper. Nu am cumparat inca masina fiindca nu am rezolvat transportul fiului meu pe unul dintre cele trei locuri din fata.
      Se pare ca suport legal exista si fac referire aici la :Anexa nr. 1F la regulament HOTĂRÂRE nr. 11 din 14 ianuarie 2015 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006 , care la aliniatul 1/6 si 1/7 spune :
       
      (1^6) Prin excepţie de la prevederile alin. (1^5), tipurile de dispozitiv de fixare în scaun pentru copii care, potrivit instrucţiunilor producătorului, pot fi montate inclusiv pe locul din faţă destinat pasagerilor prin orientarea cu faţa spre direcţia opusă direcţiei normale de deplasare a autovehiculului se instalează pe acest loc doar în situaţia în care conducătorul dezactivează airbagul frontal corespunzător locului,  chiar şi în cazul autovehiculului prevăzut cu un mecanism care detectează în mod automat prezenţa dispozitivului instalat şi blochează declanşarea airbagului frontal corespunzător locului, sau dacă autovehiculul nu este echipat cu airbag frontal corespunzător locului.
       
      (1^7) Dispoziţiile prevăzute la alin. (1^6) se aplică în mod corespunzător şi în cazul tipurilor de dispozitiv de fixare în scaun pentru copii care, potrivit instrucţiunilor producătorului,  pot fi montate inclusiv pe locul din faţă destinat pasagerilor prin orientarea cu faţa spre direcţia normală de deplasare a autovehiculului.
       
      De rezolvat este doar "potrivit instructiunilor producatorului " !
      Astfel am contactat  TE-ROX Pascani , cel mai mare producator  de scaune auto pentru copii din Europa , de unde am primit asigurarea ca se va incerca rezolvarea problemei prin completarea documentatiei tehnice.
      Cred ca sant destul de multi rulotisti si nu numai, care ar dori ca si mine sa poata transporta copilul pe unul dintre scaunele din fata ale unei dube convertite sau nu in camper.
      Cred ca ar fi binevenit daca nu asi ramane singurul care telefoneaza la Te-Rox 
      Astept opiniile dumneavoastra in legatura cu subiectul prezentat.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.