Vizitator Anonim

Baterie Rulota - Montaj | Sfaturi

547 postări în acest subiect de discuţie despre Baterie Rulota - Montaj | Sfaturi

Baterie Rulota - Montaj | Sfaturi

Cornelsavu

Nu sunt de speriat, un BSB de 100A este in jur de 800 RON, dar vin si te intreb : se merita pentru rulota sa dai atat pe una, sau mai bine ei una clasica de tractiune la aproape jumatate de pret?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Marius Rotaru

Despre acumulatorii vanduti de Decathlon are cineva vreun feedback?
Ca la pret am vazut ca stau bine fata de produsele similare de pe piata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Pai nu prea ai facut bine sa il descarci atat de mult.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Popa

Ati auzit/folosit acumulatori cu gel "MEGALIGHT POWER"?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gogonea Razvan

  Salutari!

Din cate bine stiti, eu sunt nou in domeniu "rulotitului", deocamdata nici o iesire.

Intrebari pe domeniul electric : ce baterie recomandati?  Unde se monteaza bateria. Ce sistem de incarcare este optim?

Toate bune!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Ideala ar fi o baterie deep cycle. Nu totdeauna se poate monitoriza nivelul de descarcare sau nu intotdeauna se poate reincarca bateria rulotei. Spre deosebire de bateriile normale, o baterie deep cycle permite descarcari profunde fara a se deteriora iremediabil.

Atentie, o baterie GEL sau AGM nu este intotdeauna DEEP CYCLE!

Bateria VRLA (Valve Regulated Lead Acid), este o baterie tip plumb-acid etansa, fara intretinere, reincarcabila.
atorita constructiei sale, poate fi montata in orice pozitie, si nu necesita intretinere. Termenul "fara intretinere" este impropriu, intrucat bateriile
VRLA necesita din cand in cand curatarea bornelor si verificarea nivelului de incarcare.
Sunt utilizate pe scara larga,  la dispozitive electrice portabile mari, sisteme off-grid de putere,
 cum ar fi bateriile cu ioni de litiu.

Exista doua tipuri principale de baterii VRLA: celule cu gel si AGM.

La celulele cu gel se adauga dioxid de siliciu in electrolit, dandu-i o consistenta de gel.

AGM este prescurtarea de la "Absorbent Glass Mat". Acumulatorii dispun de o saltea din fibre de sticla intre placile de plumb, cu scopul de a imobiliza electrolitul pe placi.

Ambele modele ofera avantaje si dezavantaje in comparaÈ›ie cu bateriile conventionale, precum si intre ele. Bateriile VRLA sunt sensibile la cresterea temperaturii, care poate duce la o scadere brusca puterii.

Pentru situatiile in care bateria se monteaza in interiorul rulotei, as recomanda folosirea unei baterii VRLA, intrucat elimina o cantitate mult mai mica de acid sulfuric in stare gazoasa decat o baterie cu electrolit lichid.

Bateria deep cycle este o baterie plumb-acid conceputa pentru a fi descarcata profund in mod regulat, folosind cea mai mare parte din din capacitatea sa. Prin contrast, bateriile de pornire (cele mai multe baterii auto) sunt concepute pentru a oferi pentru perioade foarte scurte, curent de mare intensitate pentru pornirea motorului, ceea ce reprezinta doar o mică parte din capacitatea lor.

O baterie deep cycle este conceputa pentru a o descarca intre 45% si 75% din capacitatea sa, in functie de producator si de constructia bateriei. Desi aceste baterii pot fi descarcate pana la 20%, cel mai bun raport durata de viata / cost este de a mentine cicluri medii de descarcare pana la 45% din capacitate.

Durata de viata a bateriei (numarul de cicluri de incarcare - descarcare pe care le poate efectua) depinde de profunzimea descarcarii.

Bateriile deep cycle plumb acid se incadreaza in general in doua categorii distincte; inundat (FLA) si plumb-acid cu supapa controlata (VRLA), iar VRLA subdivizat in doua tipuri: AGM si Gel.

Placile de plumb fac diferenta dintre bateriile deep cycle si bateriile de pornire. Placile bateriilor deep cycle au placute de active, mai groase, cu-densitate mai mare de pasta activa si separatoare mai groase.
Aliajele utilizate pentru placile intr-o baterie deep cycle pot contine mai mult antimoniu decat la bateriile de pornire. Placile de baterii mai groase rezista mai bine la coroziune, ceea ce permite cicluri extinse de incarcare - descarcare. O baterie deep cycle reala va fi mult mai grea decat o baterie obisnuita. Capacitatea unei baterii deep cycle este de obicei limitata de cantitatea de electrolit si nu de masa placilor.

Eu cred ca la (auto)rulote se poate folosi fara probleme o baterie normala, mult mai ieftina decat una deep cycle, avand grija ca alegerea ei sa fie facuta in functie de consumatori. Incarcarea zilnica de la panouri solare coroborata cu controlul descarcarii pot lungi cosiderabil viata acestora.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Gradul de incarcare (%)              100          75          50          25       

Tensiunea in gol (V)                  12, 75      12, 50      12, 25    12, 05   

Densitate electrolit (g/cm3)        1, 28        1, 24        1, 20      1, 15

Bateria nu ar trebui descarcata sub 11, 9 V. (acolo este limita de incarcare)

Descarcarea frecventaq sub 11 V va deteriora ireversibil orice acumulator obisnuit. Doar cei "deep cycle" rezista la cicluri de descarcare profunda, cei AGM sau GEL se vor sulfata si le va scadea capacitatea. Asta inseamna ca se vor descarca mai repede decat initial. Asta este de fapt problema acumulatorilor, scaderea capacitatii de acumulare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius George

Astazi intamplator am oprit la un centru de fier vechi si am intrebat daca primesc baterii de putere mare si surpriza, aveau 3 baterii Sunnlight stationare de 100 A .Nu am avut cu ce sa masor insa am gasit o borna pe acolo si am facut un scurt care ma speriat....Am cumparato imediat la fabuloasa suma de 800 ron....

product_4314_54551.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Dura

Unde, ca vreau si eu, daca zici ca aveau 3 bucati?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Mihai. ..crezi ca poti sa le resuscitezi ? CUM?

Modificat de Andrei Urucu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Intrebam ...deoarece am vazut ca exista interes fata de bateriile de la "gunoi" Si ma gandeam cine le arunca ....cred ca stie de ce o face ...Nu?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius George

Ieri am montat bateria pe rulota si totodata am montat UPS-ul si panoul. Dupa probe de1 ora cu UPS-ul pus pe 220 V cu ventilatia la maxim becuri aprinse si frigider pornit nu a dat semne de oboseala.
Acum 1 ora am luat-o in casa si am pus redresorul pe acumulator si arata13.5 si deja a trecut de14V....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Dura

Salut Andrei, bateriile sunt super , nu sunt gunoi , eu banuiesc ca au fost furate( ca m-ai toate lucrurile de la noi din tara)  si aduse la fir vechi pentru ca au plumb si cantaresc 32.5 kg si fac ceva  bani pentru cei care stiu .

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Andrei Urucu

Mihai exprimarea mea folosind cuvantul " gunoi " ..se refera doar la faptul ca sunt la un centru de reciclare fier vechi ....sper ca nu ai inteles gresit ..motiv pentru care am folosit, si folosesc ghilimele pt acel cuvant! Ma bucur foarte tare ca sunt ok bateriile ..si cred ca este o afacere daca ele functioaneaza inca in parametrii. In ceea ce ma priveste ..nu am inca curajul sa investesc intr-o baterie mai veche ..dar iti multumesc pentru oferta!! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

De multe ori aceste baterii pe care le gasiti la fier vechi au fost schimbate preventiv fiindca si-au facut numarul de ore de functionare nu pentru ca sunt proaste. 
In acelasi timp,  pentru mine poate sa fie crucial sa debiteze un curent constant un numar de ore ceea ce pentru un rulotist poate nu e, caci pune cateva leduri si un vent ceea ce e parfum pentru ea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Dura

OK acum am inteles : bateriile sunt foarte bune si nu sunt vechi , sunt aproape noi  nici praf pe capacul de sus nu au ca banuiesc ca cel care le aducea nu le stergea de praf , prezinta doar cateva mici zgarieturi de la transport si depozitat acolo la fier vechi, in rest bateriile sunt bune.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Dupa mai multe socoteli si calcule care mi-au dat cu rest de cele mai multe ori, azi am reusit si eu sa montez definitiv pe rulota cei doi acumulatori Sunlight SP 12-100 si un redresor de 15A compatibil cu orice tip de baterie...

Fiind de acelasi tip si aceiasi capacitate, le-am legat in paralel si am montat o siguranta Maxi de 50A intre borna "+" si tablou, acolo de unde pleaca alimentarea tuturor consumatorilor de 12V ai rulotei...Incarcarea bateriilor se face cu ajutorul unui panou fotovoltaic monocristalin de 150W, iar pentru situatii deosebite ( iarna, mai mult de 3-4 zile fara soare, camping, etc) cu ajutorul acestui redresor..

.Am incercat sa le montez cat mai aproape de axa rulotei si cel mai bun loc a fost sub patul fix...cam asa arata :ascratch:

 

IMG_1152.JPG

IMG_1155.JPG

IMG_1158.JPG

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

 BRAVO ! Frumoasa lucrare, "aerisita" si arata f. bine !!
 Te felicit si ptr.faptul ca ai pus si poze!! Putini o fac!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Ionita

Eu am doi acumulatori SPRINTER P12V1220 de care sunt foarte multumit. In atasament gasiti detaliat si caracteristicile tehnice. Pana sa-mi iau rulota ii foloseam la un UPS...

Baterie SPRINTER P12V1220 Rulota 01.jpg

Baterie SPRINTER P12V1220 Rulota 02.jpg

Sprinter_P12V1220.pdf

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Cristi , incearca sa schimbi incarcatorul , baterie dupa cum vad este AGM cu un incarcator normal o strici . 
Iti trebuie un incarcator pentru incarcare prin impulsuri . Unul gen Lidl sau Kaufland ..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian Ionita
In ultima ora, Sorin S a scris:

Cristi , incearca sa schimbi incarcatorul , baterie dupa cum vad este AGM cu un incarcator normal o strici , iti trebuie un incarcator pentru incarcare prin impulsuri . Unul gen Lidl sau Kaufland ..

Dupa cum poti observa in poza, pe rulota am o sursa in comutatie de 12.5 A. Pentru o incarcare buna am reglat-o sa scoata 14, 2 V. Acum ii am in casa pentru ca nu vreau sa "tremure de frig" in rulota. :) I-am pus putin la incarcat cu un redresor clasic... :)

Sursa 12V comutatie 1.jpg

Modificat de Cristian Ionita
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin S

Asa da ..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Daca sursa in comutatie decupleaza automat la atingerea tensiunii max. de 13, 8v - 14, 4V (compensat cu temperatura acumulatorului), dupa care sa treaca la incarcare "trickle" (curent mic care compenseaza pierderile interne ale bateriei si o mentine incarcata)...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Traian M

Da de o baterie Li-Ion ce ziceti pt mover si panouri solare?

 

Acumulator

 

E mult mai usoara decat sa pui una de 35-40kg.

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.