Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 28 Iunie, 2017 My 2 cents: Conform schemei este un transformator care debiteaza o tensiune de 12V cc pe consumatorii conectati la "Ausgang 1" si 2. Se poate observa ca in componenta schemei intra si un releu care in momentul conectarii la 220V trece consumatorii prin transformator iar la deconectarea de la 220V muta consumatorii pe o baterie de 12V. Deci bornele marcate cu "Batterie" sunt pentru conectarea unei baterii dar fara a fi incarcata in momentul in care se conecteaza 220V. 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marian Eduard 228 Semnalează Publicat 28 Iunie, 2017 Buna seara! Uitandu -ma pe schema ii dau dreptate lui @Alin Opran, adica pe +si - se leaga bateria rulotei sau " posibil " alimentarea de la masina ( pentru priza cu 13 pini), iar ausgang 1 si ausgang 2 sunt pentru consumatorii de pe rulota( lumini 12 v pompe chiuvete si pompa toaleta). Seara buna! Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Andrei Preda 48 Semnalează Publicat 28 Iunie, 2017 Vă mulțumesc pentru ajutor. Am să gândesc un redresor 220-12v. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
George B 1.815 Semnalează Publicat 1 August, 2017 Rog sfat controler. Se da urmatoarea problema. Pe rulota am un transformator de la 230 la 12V din care pleaca toate alimentarile. Acest transformator are si o mufa libera pt incarcare acumulator atunci cand este cuplata la retea si tot prin acesta mufa daca "dai jos" reteaua, rulota ramane alimentata la 12V din acumulator. Totul este automat, nu cuplezi, declupezi nimic. Acumulatorul este unul cu gel si ma indoiesc ca traful sa stie lucrul asta, a.i. ma gandesc sa-i pun un controler solar cu detectie automata a tipului de baterie. Pt cei cu experienta mai vasta in solare, ce-mi recomandati sa instalez? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
George B 1.815 Semnalează Publicat 2 August, 2017 Impartasesc cu voi din informatiile pe care le-am capatat tot citind si intreband furnizorii de fotovoltaice. Este STRICT interzisa alimentarea regulatoarelor la alta sursa de alimentare exceptand panoul solar. Nu inteleg de ce, atat timp cat oricum curentul era stabilizat de traf, dar ma rog, nu comentez. Dupa capul meu era cel mai ok mod de rezolvare a problemei date. Acum sunt in cautarea unui redresor si ma gandeam la acesta dar am urmatoare intrebare. Oare merge incarcat acumulator de 150A (cat are al meu) daca in descriere are un max de 130A? Ar fi o diferenta de ~ 15% intre capacitati. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita 3.647 Semnalează Publicat 2 August, 2017 George, te salut! Daca vrei redresor de calitate cumpara unul din asta Eu am unul si sunt foarte mutumit de el. Dupa cum bagi de seama din fisa tehnica stie si GEL si AGM si Plumb..... Si are si putere suficienta sa-ti incarce bateria.... Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
George B 1.815 Semnalează Publicat 2 August, 2017 Ms mult de info. Mai impulsiv din fire, l-am si comandat pe cel mentionat de mine. Am gasit pe siteul producatorului fisa tehnica si poate incarca toate tipurile de acumulatori pana la 230A. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Dan Grig 1 Semnalează Publicat 25 August, 2017 Buna ziua colegi.Am facut rost de o baterie cu gel si as vrea sa o conectez la instalatia rulotei, dar , se pare ca rulota mea TEC 440T din 1990 nu a fost prevazuta cu baterie de 12'. Iata si cateva poze cu tabloul electric. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Marius Negru 207 Semnalează Publicat 29 August, 2017 @George B cred ca te complici. Traful tau scoate pe la 13, 8v si vreo 5-8 amperi cred. Cu ce difera de cei 14v si 6-8 amperi din regulator? Alternatorul masinii stie ca ai tu masina cu start&stop si baterie agm? Ma indoiesc. Cred ca regulatorul stie de tipul bateriei cand e goala rau, sa o incarce in impulsuri, in trepte etc. Dar in cazul nostru, vrem sa consumam 20-30 de amperi pe care sa ii punem la loc a doua zi, nu cred ca e cazul sa te complici. Parerea mea. Nu trebuie luata ca si standard, nu sunt specialist. Daca cineva stie amanuntit ceva despre acumulatorii gel si incarcarea lor, il rog sa ne lumineze. 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 4 Septembrie, 2017 La 8/2/2017 la 7:37, George B a scris: Impartasesc cu voi din informatiile pe care le-am capatat tot citind si intreband furnizorii de fotovoltaice. Este STRICT interzisa alimentarea regulatoarelor la alta sursa de alimentare exceptand panoul solar. Nu inteleg de ce, atat timp cat oricum curentul era stabilizat de traf, dar ma rog, nu comentez. Dupa capul meu era cel mai ok mod de rezolvare a problemei date. Arată mai mult Salut @George B te pot lamuri eu de ce este strict interzis sa folosesti acel controler la alta sursa decat panou fotovoltaic: cand bateria este incarcata 100%, pentru a preveni supraincarcarea controlerul strapeaza intrarea de la panou si ii mai "da drumul" din cand in cand pentru automentinerea incarcarii In cazul in care ai pune un trasformator + punte redresoare ..... scurtcircuitul produs de controler ti-ar face un frumos incendiu in rulota Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
George B 1.815 Semnalează Publicat 4 Septembrie, 2017 Multumesc Alin, dar eu tot nu sunt lamurit De ce sa faca scurt controlerul? Simte ca a ajuns acumulatorul la 100% si taie incarcarea, nu? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 4 Septembrie, 2017 La 9/4/2017 la 14:23, George B a scris: Multumesc Alin, dar eu tot nu sunt lamurit De ce sa faca scurt controlerul? Simte ca a ajuns acumulatorul la 100% si taie incarcarea, nu? Arată mai mult Corect Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
George B 1.815 Semnalează Publicat 8 Septembrie, 2017 Cand eram copil, tata avea un trabant. Benzina, uleiul, zaharul cu ratie, normal ca lumea inventa tot felul, a.i. din cand in cand trabantelul mergea cu ...diluant, acesta gasindu-se in cantitati suficiente prin mai toate magazinele. Scotea un fum dupa el de te usturau ochii, dar se misca de colo-colo. Faptul ca tu il folosesti ca redresor, un inseamna ca este si ok. De ce n-as putea sa-ti spun, dar iti pot pune la dispozitie o multime de linkuri in care gasesti specificat clar faptul ca aceste controllere nu se alimenteaza la alta sursa de curent. Inclusiv in cartile lor se mentioneaza ca pierzi garantia in astfel de cazuri. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita 3.647 Semnalează Publicat 8 Septembrie, 2017 La 9/8/2017 la 9:20, George B a scris: Cand eram copil, tata avea un trabant. Benzina, uleiul, zaharul su ratie, normal ca lumea invanta tot felul, a.i. din cand in cand trabantelul mergea cu ...diluant, acesta gasindu-se in cantitati suficiente prin mai toate magazinele. Scotea un fum dupa el, de te usturau ochii, dar se misca de colo-colo. Arată mai mult Daaaa, mi-aduc aminte! La un moment dat si eu aveam o Mobra, ce mergea si cu "zeama" ce ramanea pe fundul buteliilor de aragaz. Mergeam la cozile unde oamenii asteptau sa vina masina cu butelii si ii rugam sa ne lase sa le golim butelia. Goleam direct in rezervor, pedala apoi si drum nenica.... Nici ulei pentru amestec nu mai consumam asa mult, ca "zeama" avea un fel de grasime in continut Scuze de off ! 1 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 8 Septembrie, 2017 Salut @George M. Afirmatia mea nu este falsa deloc. Faptul ca iti functioneaza instalatia pe care ai facut-o nu combate ceea ce am spus. Sunt convins ca stii ca functionarea controlerului PWM se bazeaza pe impulsuri conform mai jos: In perioada in care output-ul este 0V panourile sunt in scurt-circuit. Dealtfel putem vedea pe eticheta orcarui panou ca se da valoarea curentului de scurtcircuit. De ce oare? Alimentarorul tau de laptop este protejat la scurtcircuit astfel ca iti functioneaza. Daca in locul lui ai pune un trafo + redresare altfel ar sta lucrurile. Mai mult de atat, ma "joc" cu panouri/controlere/baterii de mai mult de 8 ani la Letca Noua, acolo nu avem energie decat verde . Am facut "experiente" pe banii si timpul meu in urma cu cativa ani cand am montat o eoliana cu controler solar (defapt identic cu unul eolian) fara a avea functie de shunt sau derivatie pe rezistente. Concluzia: am ars o punte trifazica de 10A (controlerul punea in scurt, eoliana debita pe punte), am ars si o punte de 20 A dupa care la un an s-a ars bobinajul eolianei, puntea a rezistat Nu doresc sa intru in polemica cu nimeni pe acest subiect, doar am relatat ceea ce am invatat si experimentat in toti acesti ani. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 8 Septembrie, 2017 La 8/2/2017 la 11:07, Radu Ghita a scris: George, te salut! Daca vrei redresor de calitate cumpara unul din asta Arată mai mult @Radu Ghita am si eu modelul asta care m-a tinut vreo 4 ani dupa care la un anumit moment a facut poc. Il foloseam cand eram la Letca pe 24V si incarcam iarna din generator bateriile. Stii pe cineva care repara? Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran 2.469 Semnalează Publicat 8 Septembrie, 2017 La 9/8/2017 la 11:10, George M. a scris: Exemplele prezentate de tine nu ma conving ca un controller solar pune in scurt intrarea. @George M., nici nu doresc acest lucru Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Popescu Ionut 138 Semnalează Publicat 22 Ianuarie, 2018 Salutare. Se apropie primavara si implicit se incalzeste afara, deci pot incepe proiectul de montare a panourilor solare pe rulota. Acest proiect implica cumpararea/achizitionarea unui panou solar, un convertor si o baterie. Bateria deja o am montata pe rulota, dar persoana care ma ajuta la acest proiect nu este de acord cu locul fizic in care este montata bateria si anume sub pat in spatiile de depozitare. Mi-a explicat ca indiferent de baterie in conditii normale de funtionare incarcare/descarcare degaja hodrogen, un gaz extrem de inflamabil si trebuie gasit un loc aerisit pentru montarea bateriei. Daca careva dintre voi aveti rulote mai noi sau mai vehci, care vin cu baterii montate din fabrica ma puteti ajuta cu sfaturi, eventual cu poze va raman vejnic indatorat. Multumesc mult pentru ajutor. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru 405 Semnalează Publicat 22 Ianuarie, 2018 asta daca ai baterie pe acid care oricum nu este indicata pentru panou solar. Nu sant expert in electrica dar cred ca asa este. Asteapta raspunsuri de ca colegii nostru Daniel si Mircea Stoenescu. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B 99 Semnalează Publicat 22 Ianuarie, 2018 @Popescu Ionut , cred ca acel coleg ce te ajuta, are dreptate. Eu am montate bateriile sub Camper. Au o cutie specială in care stau, capacul superior al cutiei fiind la nivelul podelei , efectiv ele sint separate. Cutia are si niște găuri, bănui ca pentru aerisire. La rulote , am văzut montate bateriile in spațiul lateral, acolo unde se țin scaunele, masa, etc. In concluzie, separat , pe cât se poate de spațiul interior al atelajului. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu 499 Semnalează Publicat 22 Ianuarie, 2018 Rulota mea a avut bateria montata in compartimentul de sub bancheta cu amplasarea pe axa puntii. Si eu am amplasat-o la fel. Compartimentul dispune de fante pentru ventilatie constructive. Pana acum nu am "sarit in aer". Mentionez ca bateriile actuale (cele cu acid sulfuric lichid, adica neinclus in masa de gel sau fibra de sticla), dispun de un stut pentru evacuarea gazelor. La acesta se racordeaza un furtun subtire care se orienteaza in afara incintei si nu mai avem nicio grija. 2 Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Klaudiu B 99 Semnalează Publicat 22 Ianuarie, 2018 @Mihnea Stoenescu , interesantă chestia cu stut pentru evacuare gaze. Poate fi o soluție pentru rezolvarea problemei. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Draghiciu Dumitru 405 Semnalează Publicat 22 Ianuarie, 2018 Reactiile dintr-o baterie cu acid https://ro.wikipedia.org/wiki/Acumulator_cu_plumb Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Cristian A 1.541 Semnalează Publicat 22 Ianuarie, 2018 Daca e AGM sau pe gel o poti pune linistit sub pat. Eu am una tip AGM de 120 Ah, pusa sub pat aproape de osie, ca are 47 kg. E capsulata si nu emana nimic. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea 1.146 Semnalează Publicat 22 Ianuarie, 2018 Mihnea, te rog, daca se poate , sa exemplifici cu o fotografie, acel stut de evacuare. Poate tu ai niste baterii mai deosebite, decat cele din comert, dar eu nu am avut si nici vazut la vreo baterie acel stut.Toate bateriile auto din ultimul timp, sunt capsulate, deci nu pot[nu au pe unde] degaja nici un fel de gaz sau lichid. Distribuie această postare Link către postare Distribuie pe alte siteuri