Adrian Rada

Aer conditionat autorulota in mers si stationar

12 postări în acest subiect de discuţie despre Aer conditionat autorulota in mers si stationar

Aer conditionat autorulota in mers si stationar

Adrian Rada

Momentan nu am aer conditionat pe camper : nici in cabina, nici stationar.

 

Cel mai important este un aer conditionat in mers (am inteles ca vara nu e prea placut sa mergi, ziua, fara aer). M-am interesat la dezmembrari si am aflat ca trebuie sa scot cel putin 1500 euro pentru un aer cu compresor antrenat de motor, asa ca am cautat  solutii alternative.

Am cumparat un invertor waeco perfectpower PP2002 de 2000W (800 ron sh  fata de 2200 ron nou :) ) , sper sa gasesc un aer de plafon economic si mai ieftin (pe la  800-1000 euro ) .

Asa,   in mers, o sa produc 220V cu alternatorul si o sa racesc toata masina , iar in stationare generator (am deja un invertor de 2kw) sau 220V de la camping.

Voi ce parere aveti : functioneaza sistemul cum l-am gandit avand in vedere ca alternatorul scoate maxim 150A,   iar aerul consuma in regim normal cam  80 -100A din calcule cu pierderi cu tot , sau trebuie sa inlocuiesc alternatorul cu unul mai puternic (cel de bmw scoate 220A dar nu stiu daca pot sa il ajustez)?

Ar trebui sa iau si o baterie mai puternica la masina? Acum am una de 72Ah. 

Cei cu camper integral si caroserie de fiat, de cat aveti alternatorul si pe ce motorizare?   

Daca e mai mare, dati-mi si mie un cod de pe el!  :)  

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Rada

Intre timp, am montat un aer conditionat de casa tip split model midea 9000 btu invertor cu functie de limitare a puterii compresorului in 50%.

Am adaugat si un invertor de 1kw sinus pur direct pe alternator. In mers ma folosesc de alternatorul masinii cu limitarea compresorului de ac in 50%, stationar il bag direct in sistemul de 220 de la camping sau de la un generator de 2 kw sinus pur fara sa limitez compresorul in 50%.

Unitatea externa am montat-o in spate pe un suport de scuter modificat.

 

Vara asta am prins 2 drumuri de mare, pe 35 de grade. In camper aveam 24 de grade in spate si cam 27 la sofer.

E alta viata!

 

 

2BE1DCB5-0752-407B-BD61-21816762C346.jpeg

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita

@Adrian Rada  Super tare :OK: 

Felicitari pentru realizare :bravo:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Rada
La 08.12.2020 la 4:56, Radu Ghita a scris:

@Adrian Rada  Super tare :OK: 

Felicitari pentru realizare :bravo:

@Radu Ghita deci tie nu ti se pare tiganie? Ca am avut contestatari. De ce nu am pus de plafon. Raspunsul e simplu: am avut nevoie de un aer ivertor ce ii pot limita puterea la compresor. Cele desicate nu au functia asta 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel Schuster
în urmă cu 9 ore, Adrian Rada a scris:

...deci tie nu ti se pare tiganie? 

@Adrian Rada

Fiecare isi asigura clima in masura posibilitatilor tehnice sau financiare. Tu nu ai facut o improvizatie si ai explicat motivele alegerii acestui tip de aparat.Daca vroiai, puteai alege ca solutie un cimpanzeu care sa fluture o frunza de palmier. Te costau doar bananele... 

 "Tiganie" sunt comentariile, , mai ales ale neavizatilor si carcotasilor de profesie, lucru care se intampla mai ales pe grupurile de FB. Din fericire acest forum a ramas la scopul initial, oferirea si schimbul de informatii din domeniu.

Daca vrei sa starnesti o "furtuna" pune poza pe FB!!! Sa vezi distractie si energie irosita degeaba.

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ghita
în urmă cu 16 ore, Adrian Rada a scris:

@Radu Ghita deci tie nu ti se pare tiganie? 

Categoric NU!

Te-ai zbatut sa gasesti o solutie, a unei probleme ce te framanta. Si ai gasit-o!

Iti spun inca o data: Felicitari! :OK::bravo:

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Nu este vorba de tiganie sau nu, daca tie iti place cum arata nu conteaza ce spun altii.

Dar sunt cateva dezavantaje.

1. Nu stiu cat de bine rezista in timp un AC de casa supus la vibratiile din timpului mersului.

2. Greutate mare in permanenta pe spatele masinii.

3. Cand parchezi in locuri nepazite poti sa te trejesti fara el.

4. Nu poti sa mai pui carlig de remorcare.

 

In cazul meu carligul este obligatoriu fiindca mai agat si altceva de camper.

AC-urile dedicate de plafon, in multe cazuri sunt limitate la 6A ca si consum si mai toate merg alimentate prin invertor.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Anghelescu Anton

:salutare!:Buna seara .De ce sa fie simplu cand se poate complicat.Eu am rezolvat problema asa:Pt.interior parte de locuit.Caldura Webasto 70ml.motorina la ora.Aer conditionat portabil[60lei]vezi imagime alaturata alimentare 12V-220V.5fd2364a93791_CONCEDII2020047.thumb.jpg.7426b1c288de5c7c73f26cf4ec0de5d1.jpg5fd235a11918c_25.092020080.thumb.jpg.434edb338ab0d5fd1990f13de218d9af.jpg5fd234a530c52_25.092020079.thumb.jpg.20f5d810606c6034be54a1c25a44cf56.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Anghelescu AntonAnton toată stima dar acel aparat nu este un AC, este un umidificator :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Anghelescu Anton

:salutare!:Da umidifica si aerul si tot odata datorita vaporizarii raceste si aerul. Eu in cabina am AC. Efectul vs. pret si spatiul ocupat este bun.In cort isi face treaba.O zi buna.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Rada
La 10.12.2020 la 16:25, Cornelsavu a scris:

Nu este vorba de tiganie sau nu, daca tie iti place cum arata nu conteaza ce spun altii.

Dar sunt cateva dezavantaje.

1. Nu stiu cat de bine rezista in timp un AC de casa supus la vibratiile din timpului mersului.

2. Greutate mare in permanenta pe spatele masinii.

3. Cand parchezi in locuri nepazite poti sa te trejesti fara el.

4. Nu poti sa mai pui carlig de remorcare.

 

In cazul meu carligul este obligatoriu fiindca mai agat si altceva de camper.

AC-urile dedicate de plafon, in multe cazuri sunt limitate la 6A ca si consum si mai toate merg alimentate prin invertor.

Asa este dar al meu nu sare de 2.5A cand e pus sa nu depaseasca 50% din capacitatea compresorului. Asta inseamna ca un invertor chinezesc de 1000 sinus pur il duce fara probleme. Deasemenea alternatorul meu e de 90A. Cei 6A la 220 inseamna la 12V cam 110 A deci peste puterea alternatorului. Pe langa asta clar aveam nevoie de un invertor de 2000 W ;) .   Legat de greutate: suport cam 10 kg, aerul conditionat are 27kg. Asta inseamna 37 de kg( e putin pt un camper ). De furat il fura si pe cel de pe camper asa ca nu asta e problema. In plus nu am vazut hot sa fure ceva nevandabil ;) . Nu am nevoie de carlig de remorcare, imi place sa merg cu 110-120 nu 90km/h :) 

Singura problema ar fi fiabilitatea. Aici nu stiu cum o sa fie dar o sa vedem. ( daca ma tine 3 sezoane e perfect)

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Rada

@Anghelescu Anton  Trebuia sa ma coplic. Nu am aer conditionat in cabina. Iar cei aproximativ 12 mp de interior nu-i raceam cu un umidifator. Oricat ar fi fost de complicat stii cum e sa mergi pe 35 de grade afara cu 24 -25 de grade in camper? E vis, mai ales ca am vazut cum e si fara

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Nicu Iancu
      de Nicu Iancu
      Am cumparat acum trei saptamani un aer conditionat, nou, pentru rulota.
      Caraceristici:
      Capacitate de racire: 5000 BTU
      Alimentare: 220-240V, 50 Hz
      Gaz refrigerant: R290 (130g)
      Consum maxim: 1460 W
      Debit de aer: 280-330 mc/h
      Nivel sonor: < 65 dBA
      Dimensiuni unitate interna ( L x l x H): 445 x 310 x 210 mm
      Dimensiuni unitate externa (L x l x H): 440 x 355 x 210 mm
      Greutate neta unitate interna: 5.6 kg
      Greutate neta unitate externa: 14.4 kg
      Tip protectie: IPX4
      Trei moduri de lucru - racire, dezumidificare si ventilare; 
      L-am cumparat la pretul de 1799 lei, direct de la firma, nu prin intermediari.
      L-am probat imediat a doua zi pe o temperatura exterioara de 38-39 grade.
      La-m lasat sa functioneze mai mult timp si cand am verificat a reusit sa faca in interior 23 grade, iar curentul masurat in functiune era de 600 W (chiar daca este dat la caracteristici consum maxim de 1460 W (???)
      Mentionez rulota a stat doar in soare, fara pic de umbra si ca in mijlocul rulotei este o trapa mare panoramica, tinuta inchisa si intre capacul trapei si jaluzeaua mata am pus o foaie de polistiren de 1 cm grosime. Fara polistiren se incinge jaluzeaua si radiaza caldura in toata rulota, ca si un radiator. Astfel cu polistirenul intercalat la trapa, a disparut efectul de radiere a caldurii.
      Intr-un cuvant sunt foarte multumit de achizitie, in special de pret, mai ales daca fac comparatie cu alte modele de aer conditionat.
      Atasez cateva poze cu aerul conditionat si cu acesta montat pe rulota. (specific ca este un model detasabil).





    • Halmagean Cristian
      de Halmagean Cristian
      Antena satelit manuala Maxview Precision folosita de 3-4 ori. O vand deoarece vreau sa fac upgrade la automata. Pret: 1200 ron
      Aparat aer conditionat Eurom AC2401 folosit de doua ori in concediu. Ambalat in cutia originala si complet. Il vand deoarece am scimbat rulota si cea noua are pe plafon AC.
      Pret 2300 ron






    • Vlad Iliescu
      de Vlad Iliescu
      Vand aer conditionat portabil, dedicat utilizarii pe rulote si autorulote.
      Se numeste Eurom AC2401 si l-am cumparat din Olanda de la firma Obelink toamna trecuta. Garantia era de 2 ani, deci mai este in garantie mai mult de 1 an. Am documentele de provenienta.
      Marele avantaj este ca nu necesita transformari ale rulotei. Are unitate interna + unitate externa, conectate printr-o panglica aproape plata. Se fixeaza la fereastra, iar geamul respectiv se poate inchide fara probleme.
      Caracteristici tehnice: alimentare 220 V, 2400 BTU, raceste ideal 16 m3. Este recomandat pentru rulote mici si mijlocii.
      Eu l-am utilizat timp de 1 saptamana in concediul de luna trecuta intr-o rulota Weinsberg 450FU. La temperaturi exterioare de 32 grade aveam 24 grade la interior, ceea ce mi s-a parut absolut multumitor.
      L-am transportat in cutie, ambalat exact cum a venit. Timpul de instalare/dezinstalare este de maxim 10 minute, din stadiul de obiect in cutie.
      Este in perfecta stare estetica si functionala, il vand deoarece pentru popasuri de o singura seara (asa cum sunt majoritatea opririlor mele), mi se pare incomod sa il montez/demontez. Este perfect pentru cei care stau mai multe zile intr-un loc. Consuma foarte putin curent, 1, 63 A, merge fara probleme pe generator.
      Poate fi folosit si acasa sau in orice alt loc, nu e legat neaparat de rulota.
      A costat 500 euro + transport din Olanda.
      Dupa o saptamana de functionare, un pret corect mi se pare 400 euro.
       
    • Ionut C.
      de Ionut C.
      Vand aparat de aer conditionat cu montaj pe plafon, in locul trapei. Model: Electrolux B1901, compresor Carrier, control digital al temperaturii, afisaj LCD. Stare perfecta de functionare. Are capacitate foarte mare, raceste foarte bine, masurat +8 grade Celsius pe vaporizator.
      Prezinta in carcasa exterioara o mica spartura (cineva probabil a apucat de unde nu trebuie la manevrare), insa nu afecteaza in vreun fel functionalitatea. Nu se vede decat de sus, deci nici estetic nu ar fi o problema, daca nu sunteti foarte pretentiosi. Imaginile sunt sugestive, al meu este argintiu, voi reveni cu imagini reale.
      Pret: 3000 LEI, se vinde cu proba. Asigur montaj la cerere.
      telefon: 0722120120 sau 0722577775

    • Damian Bogdan
      de Damian Bogdan
      Vand Rulota LMC Lord Ambassador 560 RBD
      An fabricatie 2007
      Inmatriculata in Romania.
      Panou solar 150W si acumulator de 140Ah.
      Frigider mare si congelator separat, ambele cu functionare 220V, 12V, gaz. 
      Chiuveta si aragaz cu 3 ochiuri, hota.
      Baie cu dus.
      WC cu golire exterioara
      Boiler apa calda 10 litri, 220V si gaz
      Bidon apa curata 100 litri.
      Incalzire in pardoseala.
      Soba Truma cu ventilatie, functionabila pe 220V si gaz
      Aer conditionat montat din fabrica.
      Pat matrimonial, separabil de restul rulotei prin usi culisante , cu spatial depozitare sub el.
      Canapea in forma de U care se poate transforma in pat de 2x2 metri, cu toate pernele retapitate.
      Mover rulota cu telecomanda.
      Iluminat complet cu led, banda de led deasupra canapelei.
      Marchiza Omnistore cu lungime de 4metri si deschidere de 3metri.
      Cupla anti-balans Alko
      Pret: 10.000 Eur















  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.