-
-
Conţinut similar
-
de Marius Viorel
Vand Invertor de la Victron stare ca nou.
Il vand pt ca am trecut la un EcoFlow ce are invertor mai mare si nu mai am nevoie de el.
Merge la baterie 12V si se poate conecta pe cablu VE Direct la USB pe PC sau device Victron sa fie afisate datele cu care lucreaza: consum, putere debitata, etc.
Ft bun al rulota pentru a alimenta frigidere si consumatori mici pe curent AC.
Specificatii:
400W reali in continuu daca temperatura nu depaseste 25 grade, daca depaseste scade la 350W.
Nu va lasati pacaliti de reclama Victron: pe carcasa scrie 500VA si lumea spune ca e invertor de 500W dar evident ca nu e.
Atinge 900W putere de varf pt ft scurt timp.
Ofer si caburi groase de conectare la baterie cu terminali inel de surub M8 pe ele atasat.
Pret: 500ron fix. (magazin online e 1000 ron)
Prefer predare personala in Mures.
-
de Marius Viorel
Salutare!
Am o baterie de la EXIDE ca noua de 140Ah. Este dual purpose. Are descarcare lenta si poate sa si porneasca motor daca trebuie. Practic e ft buna pt o autorulota sa fie folosita in mod dual si pt pornit motor si pt necesar de curent al autorulotei cand stationeaza.
A fost achizitionata de vreo 3-4 luni max. A fost tinuta sub tensiune tot timpul de un incarcator Victron setat pe AGM, deci de calitate.
Stare perfecta, ca noua. Niciodata descarcata sub 70%.
Desi abea am luat-o nu de mult si a functionat excelent vreau sa investesc mai mult sa trec la LiFePo4 cu capacitate mai mare. Stiu ca e mai scumpa dar e si mai usoara si capacitate mare.
Recomand ridicare personala din Mures pentru ca pe curier cu siguranta va fi ft scump transportul. Daca aveti drum prin Mures va astept
Pret fix: 1500ron
-
de Cristian Bednar
Buna ziua dragi colegi.
Cum de mult nu s-au mai postat topicuri noi la instalatia electrica, ma gandesc ca ar prinde bine si o discutie despre baterii de generatie noua la rulota, in speta cele de litiu.
Ce vreau sa va prezint mai jos este solutia ‘gasita’ de mine, si adaptata la electrica rulotei cu o echipa tehnica de exceptie cu care am in mod normal alte colaborari iar acum ne-am facut timp si de pasiunea noastra… rulota.
Asa dar, sa incepem cu structura bateriei: este un modul luat de pe Volvo, ce provine din dezmembrari auto, bazat pe module LG Chem, de 3, 7v nominal si 4, 2v incarcate la maxim. L-am ales din doua motive: 1. Pt ca celulele auto sunt supuse unor teste mult mai stricte pt siguranta si sunt proiectate sa suporte amperi multi la incarcare si descarcare, care la rulota nu se vor atinge niciodata cu un panou solar sau un charger “modest ca putere” si 2. M-am lovit de ele la un proiect caznic si sa spunem ca le-am studiat mult si bine caracteristicile de incarcare/descarcare/BMS etc.
Daca cu modulele de acasa m-am jucat la instalatia solara cateva luni si acum merg “la cheie”, inchipuiti-va ca pt modulul de rulota am avut toata iarna sa il tot incarc, descarc, masor, si la fel pt BMS-ului lui.
Iarasi, pentru partea de BMS, am ales JK BMS tot din 2 motive: 1. Pentru ca e aproximativ cel mai profi de pe piata astazi si 2. Pentru ca mai am inca doua la bateriile mari de acasa si merg excelent plus folosesc aceeasi aplicatie .
Ok, acum daca am bateria si stiu ce ii poate pielea (12kg si aproape 3kwh stocare), am trecut la sistemele de incarcare. Ca sa pot incarca cu 16, 4v, cel mai usor mi s-a parut solar charger de la Victron care are setari configurabile foarte usor prin bluetooth si urca si la 17v daca asta ii ceri. S-a reglat din prima pe parametrii solicitati si de atunci face treaba tare buna. Folosesc Victron Smartsolar 100/20.
Pentru conectarea la reteaua exterioara si generare de 220v am ales tot din familia lor, un Victron Energy Multi 12/1200/50. Adica pt baterii de “12v”, face 1200wh si poate incarca cu pana la 50ah bateria. Tot chestie misto la Victron, poate compensa din baterie daca nu primeste suficient de la priza din camping. Sau invers, consuma ce are nevoie in by-pass pe 220v in rulota si de restu’ incarca bateria. Tot asa, se seteaza usor, la o incarcare de 16, 4v si se intelege cu bateria minunat.
Atentie la ce spunea la un moment dat @Ionut C. Intr-un post legat de acumulatori cu voltaj mai mare de 12v, sunt componente care nu se bucura de mai multi volti in sistem. Problema aceasta am rezolvat-o cu un DC-DC, tot de la Victron, care scoate 12, 2v (sau cat ii ceri), stabilizat si curat. Eu am optat pentru unul de 30a, care este ultra suficient pentru ce am eu nevoie. Am luat toate ‘aparatele’ din rulota si am citit voltajele acceptate. Pot sa va spun ca frigiderul primeste bucuros pana la 17v (pe compresor), ca becurile pe led … unele da, altele nu. Fiind mici si fara loc de multa electronica, banuiesc ca d’aia. Nu stiu, am ars 1-2 becuri la probe, si am decis ca tot ce e prin rulota consumator mic sa fie alimentat din DC-DC. Truma vent, prizele de 12v usb, lumini, pompa apa, wc, hota, totul e acum la 12v.
Cu ocazia instalarii celor de mai sus, am scapat si de acel Miko 35 care era usor depasit dupa 22 de ani, si am scapat de peste 90 kg din baterie agm de 200ah, transformator toroidal de 1200w, transformatorul rulotei Miko, etc.
Acum sa nu credeti ca asta este tot… bateriei de litiu nu ii place nici la caldura si nici la frig.
Ei, caldura in sine nu e problema, se supara de pe la 50 de grade, dar la sub zero nu mai trebuie sa incarce. Oricum, BMS-ul taie incarcarea de pe la 2-3 grade, asa l-am setat. Ca solutie de incalzire recomand cu tarie pad-urile de incalzire oglinzi. Consuma putin si au suprafata mare (cam cat o palma).
Pentru racire am montat doua ventilatoare super silent care vor scoate aerul cald de sub bancheta daca este nevoie, comandate de un device luat de pe amazon cu 10 euro care comanda on/off pt ventilatie la temperaturile setate ( la mine peste 35 grade pornesc). Asemenea si pt incalzirea bateriei iarna, aceasta fiind alimentata din portul auxiliar de consumatori din controlerul solar (de ce sa le incalzesc daca nu am soare sa le incarc…?). Astfel, daca e soare afara si temperatura bateriei este sub 2-3 grade, incep padurile sa incalzeasca pana la 10 grade direct din controlerul solar.
Si ultima modificare, a constat in firele de 12v originale, care erau uneori cam subtirele. Au fost inlocuite cu fire mai groase, care sa duca mai multi amperi in caz de nevoie.
Singurul lucru pastrat a fost panoul solar, care la 270w este perfect si conform standardelor de azi.
Stiu ca a fost o prezentare lunga insa am vrut sa si argumentez decizile din spatele pieselor si conceptului. Trebuie neaparat asa ceva? probabil nu, insa tare imi place ce a iesit si pentru mine asta conteaza cel mai mult.
Un scurt centralizator si de preturi pentru cei interesati: baterie 450 euro, bms 150 euro (varianta de 150Ah), charge controller 157 euro, energy multi 738 euro, DC to DC 227 euro. Cabluri, tablou de sigurante, ventilatoare si alte nimicuri undeva in jur de 100 euro aproximaiv. Total aprox 1800 euro. Putea sa iasa si mai ieftin? Sigur da, insa asta mi-am dorit eu pentru rulota.
Astept si colegii care au experienta trecerii la litiu sa ne descrie sistemul lor si sa putem invata unii de la altii solutile adoptate.
-
de Marius LTN
Rulota Adria Altea model 462PS
an fabricatie 2009, prima inmatriculare septembrie 2011
Masa proprie 938 Kg, MMA 1150 Kg
Poate fi tractata cu categoria B (in functie de masa autovehiculului tragator)
Rulota poate acomoda 1 cuplu cu 1-2 copii si este pregatita pentru off-camping:
-2 spatii de dormit
-panou fotovoltaic 170W cu charger MPPT 30A
-baterie 200Ah Litiu (LiFePo4)
-invertor 12V->230V 2000W, prize 230V
-frigider cu congelator Dometic pe 3 cai: gaz, 12V, 230V
-rezervor de apa 150L cu buson de umplere din exterior
-boiler pe gaz pentru apa calda
-incalzitor Trumatic pe gaz cu ventilatie
Dotari:
-pat matrimonial 140 x 200 cm cu somiera pe arc si spatiu de depozitare
-zona de servit masa care se poate transforma in pat 140 x 200 cm
-bucatarie cu plita pe gaz (3 ochiuri) si chiuveta
-baie cu dus si WC cu golire exterioara
-paravan tip armonica care separa rulota in doua zone pentru asigurarea intimitatii
-2 trape pentru ventilatie
-cort pe toata lungimea rulotei cu banda LED pentru iluminat
-iluminat pe LED
-plase de insecte si jaluzele atermice la toate ferestrele
-plasa de insecte tip armonica la usa
-cupla antibalans AL-CO cu antifurt
-mover cu telecomanda
-butelie gaz
-senzor de gaz
-rezervor de apa gri
-mocheta noua
-anvelope noi
-pompe de apa noi
-roata de rezerva
-manivela pentru cale
-priza 7 pini
BONUS:
-2 bidoane de 60 litri fiecare pentru aprovizionare cu apa
-pompa electrica 12V pentru transfer apa
-oglinzi suplimentare pentru autoturism
-cablu conectare la 230V in camping/ la generator
-adaptor priza 13/ 7 pini
PRET: 12.000 EURO
Rulota poate fi vazuta in Brasov
Poze in topicul de prezentare
-
de Mircea Oprea
Buna, am cautat prin subiecte insa nu sunt foarte lamurit, daca ma puteti ajuta. Rulota mea KIP are baterie VDC31M e dotata cu un mover. Rulota o am de anul trecut deci sunt mega incepator. Am fost iesit 4 zile intr-un camping, stiu ca am facut o prostie si am conectat un consumator direct pe baterie, binenteles ca desi era alimentata la 220V bateria s-a descarcat, am constatat cand am cuplat mouver-ul. OK, am ajuns acasa, aprox 180Km parcurisi si bateria era cat de cat reincarcata, adica am putut folosi mouverul cam 4 minute apoi s-a oprit. Am zis ca nu e o problema, il pun la incarcat, asa am crezut, ca se intampla daca conectez 220V. A doua zi aveam 11.11V in baterie deci complect descarcata.
Acum am 2 intrebari:
1. ar trebui sa se incarce daca rulota e conectata la 220V, daca da in cat timp?
2. pot folosi un redresor sa o incarc, daca da, ce fel de redresor?
Multumesc.
-
-
Activi pe această pagină 0 membri
Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.