Marian Sorop

Problema baterie / invertor

12 postări în acest subiect de discuţie despre Problema baterie / invertor

Problema baterie / invertor

Marian Sorop

Salutare tuturor, am urmatoarea problema. 

Am un panou de 160W , baterie de 120ah si un invertor sinus pur de 2500w. 

In plina zi, cand bateria e full, arata 13, 8 , panoul incarca etc am incercat sa fac o cafea...un expresor Dolce Gusto Mini Me (Krups) are 1500w. 

 

Pus in priza, bagat apa si capsula, in momentul cand apas pe butonul de pornire on/off al expresorului, bateria scade brusc in 10, 8..11V, imi indica si pe invertor si pe controller-ul de la panou , invertorul bipaie sa ma avertizeze ca bateria e descarcata si apoi la cateva secunde (10-15 sec) bateria isi revine 12, 7....13.v etc) adica imediat ce apa s-a incalzit probabil si aparatul a intrat in stand-by.. 

 

acum apa e calda...apas butonul sa fac cafea...porneste pompa si incepe sa curga cafeaua, insa bateria face aceeasi cadere de tensiune pt cateva secunde si isi revine la normal 13 volti si ceva....

 

sa fie un semn ca bateria e dusa? 

Sau e prea mic amperajul bateriei pt expressor? 

 

Acumulatorul e un Jarrett cu gel (scrie

pe el...) entry level, are 2 ani. 

image.jpg

image.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vana Petre

Raspunsul ti l-ai dat singur...bateria e pe duca...din pacate nici noua nu e prea mare branza de capul ei...am acelasi tip de invertor si 2 Jarrett-uri de 120 Ah si la pornirea in sarcina tensiunea bateriilor pica foarte mult desi invertorul e cu pornire soft! O sarcina de 1500W are nevoie de capacitate mare a bateriei pt ca tensiunea sa nu pice sub pragul de sesizare al invertorului. La porniri de acest fel, in soc de sarcina, fac fata (doar la pornire!) mai bine bateriile auto care au un curent de pornire muuult mai mare decat asa-zisele gel Jarrett! Ca sa nu mai ai picaj asa mare de tensiune pe baterie si implicit beep-uri si chiar deconectari ale invertorului, incearca si porneste "procesul" din invertor, nu din consumator, in sensul ca, cu invertorul oprit, porneste consumatorul si apoi invertorul, ca astfel beneficiezi de pornirea soft a invertorului si varful de curent este mai mic la pornire!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eugen David

Mai oameni buni, despre ce consumatori vorbim la rulotă in off camping? Invertor de 2500 w, expresor de cafea de 1500 w... :default_109: si inca multi alți consumatori pe 220 v si asta pe "o amărâtă" de baterie Jaret de 120 Ah!!!

Un așa consum nici racordat la 220 v intr-un camping n-o să poti folosi!

Obisnuiti-vă cu ideea, nu consumatori mari la rulota, daca se poate totul la 12 v!

Cafea, :coffee:se poate face si in alte nenumărate moduri nu neaparat la expresor!

La expresor o consumăm acasă ori în altă parte!,   @Marian Sorop dar tu poate ca sti mai bine ce vrei! :noroc:

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Sorop

Da, clar trebuie sa schimbam expresorul cu ceva la 12v. Am zis ca daca tot bem acasa un expresso bun de la Jacobs sa mentinem

calitatea si la rulota. Nu sunt adeptul cafelei la ibric...mai bine putin si bun...

 

Calculand eu puterea invertorului cu cea a expressorului si neavand niciun alt consumator,  am crezut ca e ok insa nu am luat in calcul si amarata de baterie!! 😁

 

Pentru viitor, cred ca voi opta pt ceva mai mare si mai bun (la baterie ma refer), poate mai pun un panou si vedem cum e. 

Nu stiu ce sa aleg, doua baterii cu amperaj insumand 200/300ah sau una mare ?

Cum o fi mai bine?

aveti ceva recomandari de acumulatori mai bunicei? Cum or fi cei de la Caranda? J

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu Cica

O singura baterie de amperaj mare !

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Sorop
în urmă cu 4 ore, George M. a scris:

@Marian Sorop Stai linistit, e normal ce se intampla. Nu mai investi in baterii de mii de amperi. La 2-3 cafele pe zi nu i bai.

PS : La 150A cat cere boiler ul expressorului e normal sa fluctueze asa tensiunea. Bateria e ok.

Salut George, multumesc mult de raspuns. 

Sper sa nu fie probleme in viitor , pt mine, fiindca nu iesim off-camping foarte mult , intradevar nu se merita sa investesc in baterii multe si mari. Cand o pica asta de tot vad atunci cu ce o inlocuiesc.  Intre timp mi s-a bulit “bateria de la dus” , probabil a ramas ceva apa in ea peste iarna si a crapat ...curgea apa din ea pe toate partile. 

Voi cum goliti iarna instalatia? Cu presiune?  compresor de aer ceva? Cred ca nu am golit-o bine asta toamna..

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Liviu Crista

Salut Marian, hai sa-ti spun cum sta treaba la mine cu un aranjament oarecum similar si anume:  1. Invertor 3500W , 4 panouri solare de 100W, MPPT , 2 baterii agm x 110AH si duce lejer un frigider de 80L la 220V, un expresor Nespresso ( de 1500W) , un cuptor cu microunde de 800W , TV , iluminat led , laptop, 4 telefoane mobile, ipad, boxa Sonos Play 1 si alte chestii astea in conditiile in care frigiderul merge non stop, cuptorul cu microunde cateva minute ( majoritatea timpului ziua).expresorul face 4-6 cafele pe zi( tot ziua) iar seara TV-ul, boxa si restul. Este normal sa scada la aproape 10.8V atungi cand "suge" expresorul sau microunda ptr cateva secunde la pornire( consumul este de cateva ori mai mare decat ce normal doar la ponire) dupa care sa-si revina in parametrii. Acest stup merge cu brio de 1 an si ceva. Nu arunca banii pe baterii solare care se pot descarca mult( nefiind necesar deoarece iti limiteaza descarcarea invertorul care taie alimentarea la un anumit voltaj) mai ales ca cele solar nu sunt in stare sa puna in scurt amperajul necesar ptr un consumtor puternic( cum ar fi expressorul/microunda /frigiderul ) Bateriile auto agm sunt ceea ce trebuie, restul sunt deja povesti.

Modificat de Liviu Crista
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Sorop

Multumesc mult Liviu!! E bine de stiut!! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Liviu Crista
în urmă cu 9 ore, George M. a scris:

@Liviu Crista Care ar fi diferentele intre "bateriile solare" si "auto agm" ? De ce le recomanzi pe ultimele ?

 Pentru ca bateriile solare nu sunt facute sa fie puse in scurt la curenti mari, precum cele agm auto ( Imagineaza-ti ca atunci cand pornesti un motor diesel este similar cu a folosi un expressor.cuptor microunde etc.) Pur si simplu bateriile solare nu sunt facute ptr asta , ele pot rezista la multe cicluri de incarcare/descarcare si mai ales descarcare sub limita( ceea ce nu este cazul cand de fapt limitarea descarcarii o face invertorul si deci nu-si are rostul o baterie care poate scadea la 9 V cand de fapt invertorul opreste alimentarea la 10 V).Ar fi mai multe de spus dar ati inteles ideea.  

Modificat de Liviu Crista

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laszlo Zsolt

Salutare! Am mai postat acest rewiev odata, poate asa citesc si altii. Va rog frumos, sa nu-mi taiati capul, ca imi exprim experienta, dar poate prinde bine, pentru careva, dintre noi. Camperul meu are doua panouri solare de 250 W, bucata (1.6 m X1 m), legate in serie si un controller Victron MPPT 30 A, folosesc doua baterii de 100 Ah pentru "uz casnic" si una de 80 Ah pentru motor. Toate cel 3 baterii sunt incarcate de panoauri solare, legate paralel, bineinteles, la controlerul MPPT. Astfel, si cand ploua, la amiaz, de exemplu, am un curent de incarcare de 4 amperi, la 14 V. Consumatorul ce mai mare, ce am in camper, este compresorul de la frigider, care mananca maxim 65 W, adica 4-5 A. Mai am un televizor, pe 12 V, restul leduri, pompa de apa, incarcatoare de telefoane, USB si cam atat. Am un invertor simplu, de 1000 W, care cuplez doar ocazional, cand e cazul. In rest, e deconectat.

Acest sistem este conceput si construit de mine personal, stiu totul despre tot ce se intampla.

Toate cele 3 baterii sunt baterii normale, cu plumb. Nimic special. Sunt tare multumit de acest sistem, lucreaza perfect, de 3 ani de zile. Bateriile nu au fost noi, nu stiu istoria lor, fiindca am de la un prieten, habar n-am cati ani au. Ce stiu, ca indiferent, ca e vara, ca e iarna, daca le incarc (cu controlerul panourilor solare), cu 14 V, complet, dupa deconectare totala, timp de doua saptamani (indiferent de temperatura de afara), tensiunea lor nu scade sub 12.5 V. Nu scot nici odata din masina. Am grija, cind nu le folosesc, deconectez total si din doua in doua saptamani le incarc pana la maxim, fie cu panouri, fie cu un incarcator de priza. Atat vara, cat si iarna, aplic aceasta metoda.

Si in viitor, daca trebuie sa-mi schimb vreo baterie, o sa cumpar tot de plumb, cu capace, ca sa pot verifica eu electrolitul, sa completez eu cu apa distilata si asa evit imbatrinirea prematura, descrisa de colegi, din cauza ca temperaturile ridicate ususca electrolitul din gel. Am un control direct asupra fenomenelor, ce se intampla si asfel nu am surprize.

Varianta cea mai ieftina este de baterii normale de100 Ah, este de la Rombat: https://www.ebat.ro/baterii-auto/baterii-auto-100ah/baterii-auto-rombat-100ah/baterie-auto-rombat-tornada-asia-12v-100ah-750a-borna-normala-dreapta-2500.html

317 de lei. Doi ani garantie.

450 de lei, mai este o varianta, de la marca Macht, tot de 100 Ah. Se acorda 5 (!) ani garantie, cu condita ca din 6 in 6 luni de zile, trebuie mers la comerciant, de la care a fost cumparat bateria si a verifica tensiunea de incarcare, ce trebuie sa fie intre 13.6 si 14.6 V. Asta este singura conditie acestei garantii. Numai, ca aici vorbim de o baterie sigilata, adica nu se poate verifica nivelul electrolitului.

Concluzii: daca este mult supra dimensionat capacitatea de incarcare si stocare, vizavi de consum, cumpararea bateriilor solare, sofisticate, de orice tip este aruncare banilor afara pe geam. Se poate bucura de energia solara si cu baterii normale de plumb, care sunt la preturi normale, fara efecte negative. Intr-adevar, nu este ideal pentru blonde, fiindca trebuie sa fim atenti permanent, ca nici o baterie sa nu fie descarcata sub un nivel de 11.5 V sau ma rog, la pragul impus de invertor si atunci sunt convins, ca nu o sa avem dureri de cap. Nu uitati, vorbesc, din experienta!  

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Laszlo Zsolt, multumim pentru experienta impartasita! Din setarile Victronului poti limita descarcarea (are iesire pentru consumatori?) bateriilor de acumulatori.

 

Nu sunt de acord cu tipul bateriilor de acumulatori alese. De ce? Pentru ca in cazul tau - camper - si in cazul meu - rulota - le folosim ca sa ne relaxam, nu sa masuram nivelurile de acid din baterii! :) Intr-un fel te inteleg, o astfel de munca/bibileala este o placere si inseamna relaxare! Dar o baterie de acumulatori de 120 Ah AGM sau GEL le inlocuieste pe cele doua de 100 Ah si obtii cu aproximatie aceeasi cantitate de curent, dar si o incarcare mai rapida si fara batai de cap precum cele legate in paralel. Presupun ca ai pus izolatori intre ele.

 

Ma repet, sistemul meu intr-o zi seminoroasa este incarcat deja la ora 12! Exemplu de luni 8 iunie, ora 12:09:

 

Screenshot_2020-06-08-12-09-41-063_com.victronenergy.victronconnect.thumb.jpg.06d4f3b52dcfca9c4fcbd0ea8c83d600.jpg

 

Productie: panou 200 W mono, regulator MMPT 75 V/15 A, acc. 90 Ah GEL vs. consumatori: incarcator laptop cca. 0, 5 A si 3 A lada 22 L sistem peltier + incarcare de mentinere a bateriei de acumulatori (float). Se observa ca mai exista rezerva de productie pana la circa 200 W de la 54 W cat era in acel moment.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laszlo Zsolt
în urmă cu 2 ore, NRLaurentiu a scris:

@Laszlo Zsolt, multumim pentru experienta impartasita! Din setarile Victronului poti limita descarcarea (are iesire pentru consumatori?) bateriilor de acumulatori.

 

Nu sunt de acord cu tipul bateriilor de acumulatori alese. De ce? Pentru ca in cazul tau - camper - si in cazul meu - rulota - le folosim ca sa ne relaxam, nu sa masuram nivelurile de acid din baterii! :) Intr-un fel te inteleg, o astfel de munca/bibileala este o placere si inseamna relaxare! Dar o baterie de acumulatori de 120 Ah AGM sau GEL le inlocuieste pe cele doua de 100 Ah si obtii cu aproximatie aceeasi cantitate de curent, dar si o incarcare mai rapida si fara batai de cap precum cele legate in paralel. Presupun ca ai pus izolatori intre ele.

 

Ma repet, sistemul meu intr-o zi seminoroasa este incarcat deja la ora 12! Exemplu de luni 8 iunie, ora 12:09:

 

Screenshot_2020-06-08-12-09-41-063_com.victronenergy.victronconnect.thumb.jpg.06d4f3b52dcfca9c4fcbd0ea8c83d600.jpg

 

Productie: panou 200 W mono, regulator MMPT 75 V/15 A, acc. 90 Ah GEL vs. consumatori: incarcator laptop cca. 0, 5 A si 3 A lada 22 L sistem peltier + incarcare de mentinere a bateriei de acumulatori (float). Se observa ca mai exista rezerva de productie pana la circa 200 W de la 54 W cat era in acel moment.

@NRLaurentiu, salutare! Eu nu am militat impotriva bateriilor dedicat special, pentru sistemele solare, fie de gel, AGM sau ce mai exista. Doar am aratat faptul, ca un sistem solar poate functiona impecabil si fara baterii speciale, mai putin sau mai mult scumpe, dar oricum mai costisitoare decat cele normale cu plumb. Intentia mea nu trebuie inteles gresit, nu am contrazis pe nimeni, doar am aratat un alt punct de vedere, ca si cine nu are bani pentru acumulatori scumpe, poate sa foloseasca linistit cele uzuale, la sistemele solare.

Referitor la verificarea nivelului de electrolit, eu fac din 3 in 3 luni, odata, dureaza 10 minute/baterie si sub nici o forma in timpul calatoriei, fiindca nu e cazul. Intra in treburile de intretinere generala, cum ar fi verificarea presiuniilor in anvelope.

Aceasta postare de a mea, a luat nastere intr-un alt subiect de discutii, care recomand sa cititi cu atentie:

In aceasta discutie apar problemele bateriilor ce folositi si Dvs., poate avesti niste sfaturi la colegii nostri, care nu sunt prea incantati de bateriile solare speciale.

Eu am incercat, ca sa dau o mana de ajutor celor care vor o alternativa mai ieftina, fara a renunta la nici un avantaj al unui sistem electric solar, fiabil, stabil, fara batai de cap.

Cum am mai spus, convingerea mea zice, ca si in viitor, daca aceste baterii vor pica, tot cu plumb voi cumpara, fiindca sunt la juma de pret, iar durabilitatea lor nu este cu atat mai mult, ca sa merite diferenta de bani. :)

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Marius Viorel
      de Marius Viorel
      Vand Invertor de la Victron stare ca nou.
      Il vand pt ca am trecut la un EcoFlow ce are invertor mai mare si nu mai am nevoie de el.
      Merge la baterie 12V si se poate conecta pe cablu VE Direct la USB pe PC sau device Victron sa fie afisate datele cu care lucreaza: consum, putere debitata, etc.
      Ft bun al rulota pentru a alimenta frigidere si consumatori mici pe curent AC.
      Specificatii:
      400W reali in continuu daca temperatura nu depaseste 25 grade, daca depaseste scade la 350W.
      Nu va lasati pacaliti de reclama Victron: pe carcasa scrie 500VA si lumea spune ca e invertor de 500W dar evident ca nu e.
      Atinge 900W putere de varf pt ft scurt timp.
      Ofer si caburi groase de conectare la baterie cu terminali inel de surub M8 pe ele atasat.
       
      Pret: 500ron fix. (magazin online e 1000 ron)
       
      Prefer predare personala in Mures.



    • Marius Viorel
      de Marius Viorel
      Salutare!
       
      Am o baterie de la EXIDE ca noua de 140Ah. Este dual purpose. Are descarcare lenta si poate sa si porneasca motor daca trebuie. Practic e ft buna pt o autorulota sa fie folosita in mod dual si pt pornit motor si pt necesar de curent al autorulotei cand stationeaza.
      A fost achizitionata de vreo 3-4 luni max. A fost tinuta sub tensiune tot timpul de un incarcator Victron setat pe AGM, deci de calitate.
      Stare perfecta, ca noua. Niciodata descarcata sub 70%.
      Desi abea am luat-o nu de mult si a functionat excelent vreau sa investesc mai mult sa trec la LiFePo4 cu capacitate mai mare. Stiu ca e mai scumpa dar e si mai usoara si capacitate mare.
       
      Recomand ridicare personala din Mures pentru ca pe curier cu siguranta va fi ft scump transportul. Daca aveti drum prin Mures va astept
       
      Pret fix: 1500ron
       

       

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua dragi colegi.
      Cum de mult nu s-au mai postat topicuri noi la instalatia electrica, ma gandesc ca ar prinde bine si o discutie despre baterii de generatie noua la rulota,  in speta cele de litiu.
       
      Ce vreau sa va prezint mai jos este solutia ‘gasita’ de mine, si adaptata la electrica rulotei cu o echipa tehnica de exceptie cu care am in mod normal alte colaborari iar acum ne-am facut timp si de pasiunea noastra… rulota.
       
      Asa dar, sa incepem cu structura bateriei: este un modul luat de pe Volvo, ce provine din dezmembrari auto, bazat pe module LG Chem, de 3, 7v nominal si 4, 2v incarcate la maxim. L-am ales din doua motive: 1. Pt ca celulele auto sunt supuse unor teste mult mai stricte pt siguranta si sunt proiectate sa suporte amperi multi la incarcare si descarcare, care la rulota nu se vor atinge niciodata cu un panou solar sau un charger “modest ca putere” si 2. M-am lovit de ele la un proiect caznic si sa spunem ca le-am studiat mult si bine caracteristicile de incarcare/descarcare/BMS etc.
       
      Daca cu modulele de acasa m-am jucat la instalatia solara cateva luni si acum merg “la cheie”, inchipuiti-va ca pt modulul de rulota am avut toata iarna sa il tot incarc, descarc, masor, si la fel pt BMS-ului lui.
       
      Iarasi, pentru partea de BMS, am ales JK BMS tot din 2 motive: 1. Pentru ca e aproximativ cel mai profi de pe piata astazi si 2. Pentru ca mai am inca doua la bateriile mari de acasa si merg excelent plus folosesc aceeasi aplicatie .
       
      Ok, acum daca am bateria si stiu ce ii poate pielea (12kg si aproape 3kwh stocare), am trecut la sistemele de incarcare. Ca sa pot incarca cu 16, 4v, cel mai usor mi s-a parut solar charger de la Victron care are setari configurabile foarte usor prin bluetooth si urca si la 17v daca asta ii ceri. S-a reglat din prima pe parametrii solicitati si de atunci face treaba tare buna. Folosesc Victron Smartsolar 100/20.
       
      Pentru conectarea la reteaua exterioara si generare de 220v am ales tot din familia lor, un Victron Energy Multi 12/1200/50. Adica pt baterii de “12v”, face 1200wh si poate incarca cu pana la 50ah bateria. Tot chestie misto la Victron, poate compensa din baterie daca nu primeste suficient de la priza din camping. Sau invers, consuma ce are nevoie in by-pass pe 220v in rulota si de restu’ incarca bateria. Tot asa, se seteaza usor, la o incarcare de 16, 4v si se intelege cu bateria minunat. 
       
      Atentie la ce spunea la un moment dat @Ionut C. Intr-un post legat de acumulatori cu voltaj mai mare de 12v, sunt componente care nu se bucura de mai multi volti in sistem. Problema aceasta am rezolvat-o cu un DC-DC, tot de la Victron, care scoate 12, 2v (sau cat ii ceri), stabilizat si curat. Eu am optat pentru unul de 30a, care este ultra suficient pentru ce am eu nevoie. Am luat toate ‘aparatele’ din rulota si am citit voltajele acceptate. Pot sa va spun ca frigiderul primeste bucuros pana la 17v (pe compresor), ca becurile pe led … unele da,  altele nu. Fiind mici si fara loc de multa electronica,  banuiesc ca d’aia. Nu stiu, am ars 1-2 becuri la probe, si am decis ca tot ce e prin rulota consumator mic sa fie alimentat din DC-DC. Truma vent, prizele de 12v usb, lumini, pompa apa, wc, hota, totul e acum la 12v.
       
      Cu ocazia instalarii celor de mai sus, am scapat si de acel Miko 35 care era usor depasit dupa 22 de ani, si am scapat de peste 90 kg din baterie agm de 200ah, transformator toroidal de 1200w, transformatorul rulotei Miko, etc.
       
      Acum sa nu credeti ca asta este tot… bateriei de litiu nu ii place nici la caldura si nici la frig. 
      Ei, caldura in sine nu e problema, se supara de pe la 50 de grade, dar la sub zero nu mai trebuie sa incarce. Oricum, BMS-ul taie incarcarea de pe la 2-3 grade, asa l-am setat. Ca solutie de incalzire recomand cu tarie pad-urile de incalzire oglinzi. Consuma putin si au suprafata mare (cam cat o palma).
      Pentru racire am montat doua ventilatoare super silent care vor scoate aerul cald de sub bancheta daca este nevoie, comandate de un device luat de pe amazon cu 10 euro care comanda on/off pt ventilatie la temperaturile setate ( la mine peste 35 grade pornesc). Asemenea si pt incalzirea bateriei iarna, aceasta fiind alimentata din portul auxiliar de consumatori din controlerul solar (de ce sa le incalzesc daca nu am soare sa le incarc…?). Astfel, daca e soare afara si temperatura bateriei este sub 2-3 grade, incep padurile sa incalzeasca pana la 10 grade direct din controlerul solar.
       
      Si ultima modificare, a constat in firele de 12v originale, care erau uneori cam subtirele. Au fost inlocuite cu fire mai groase, care sa duca mai multi amperi in caz de nevoie.
       
      Singurul lucru pastrat a fost panoul solar, care la 270w este perfect si conform standardelor de azi.
       
      Stiu ca a fost o prezentare lunga insa am vrut sa si argumentez decizile din spatele pieselor si conceptului. Trebuie neaparat asa ceva? probabil nu, insa tare imi place ce a iesit si pentru mine asta conteaza cel mai mult.
       
      Un scurt centralizator si de preturi pentru cei interesati: baterie 450 euro, bms 150 euro (varianta de 150Ah), charge controller 157 euro, energy multi 738 euro, DC to DC 227 euro. Cabluri, tablou de sigurante, ventilatoare si alte nimicuri undeva in jur de 100 euro aproximaiv. Total aprox 1800 euro. Putea sa iasa si mai ieftin? Sigur da, insa asta mi-am dorit eu pentru rulota. 
       
      Astept si colegii care au experienta trecerii la litiu sa ne descrie sistemul lor si sa putem invata unii de la altii solutile adoptate.





    • Marius LTN
      de Marius LTN
      Rulota Adria Altea model 462PS
      an fabricatie 2009, prima inmatriculare septembrie 2011

      Masa proprie 938 Kg, MMA 1150 Kg
      Poate fi tractata cu categoria B (in functie de masa autovehiculului tragator)

      Rulota poate acomoda 1 cuplu cu 1-2 copii si este pregatita pentru off-camping:
      -2 spatii de dormit
      -panou fotovoltaic 170W cu charger MPPT 30A
      -baterie 200Ah Litiu (LiFePo4)
      -invertor 12V->230V 2000W, prize 230V
      -frigider cu congelator Dometic pe 3 cai: gaz, 12V, 230V
      -rezervor de apa 150L cu buson de umplere din exterior
      -boiler pe gaz pentru apa calda
      -incalzitor Trumatic pe gaz cu ventilatie

      Dotari:
      -pat matrimonial 140 x 200 cm cu somiera pe arc si spatiu de depozitare
      -zona de servit masa care se poate transforma in pat 140 x 200 cm
      -bucatarie cu plita pe gaz (3 ochiuri) si chiuveta
      -baie cu dus si WC cu golire exterioara
      -paravan tip armonica care separa rulota in doua zone pentru asigurarea intimitatii
      -2 trape pentru ventilatie
      -cort pe toata lungimea rulotei cu banda LED pentru iluminat
      -iluminat pe LED
      -plase de insecte si jaluzele atermice la toate ferestrele
      -plasa de insecte tip armonica la usa
      -cupla antibalans AL-CO cu antifurt
      -mover cu telecomanda
      -butelie gaz
      -senzor de gaz
      -rezervor de apa gri
      -mocheta noua
      -anvelope noi
      -pompe de apa noi
      -roata de rezerva
      -manivela pentru cale
      -priza 7 pini

      BONUS:
      -2 bidoane de 60 litri fiecare pentru aprovizionare cu apa
      -pompa electrica 12V pentru transfer apa
      -oglinzi suplimentare pentru autoturism
      -cablu conectare la 230V in camping/ la generator
      -adaptor priza 13/ 7 pini
       
      PRET: 12.000 EURO
      Rulota poate fi vazuta in Brasov
       
      Poze in topicul de prezentare
       

    • Mircea Oprea
      de Mircea Oprea
      Buna, am cautat prin subiecte insa nu sunt foarte lamurit, daca ma puteti ajuta. Rulota mea KIP are baterie VDC31M e dotata cu un mover. Rulota o am de anul trecut deci sunt mega incepator. Am fost iesit 4 zile intr-un camping, stiu ca am facut o prostie si am conectat un consumator direct pe baterie, binenteles ca desi era alimentata la 220V bateria s-a descarcat, am constatat cand am cuplat mouver-ul. OK, am ajuns acasa, aprox 180Km parcurisi si bateria era cat de cat reincarcata, adica am putut folosi mouverul cam 4 minute apoi s-a oprit. Am zis ca nu e o problema, il pun la incarcat, asa am crezut, ca se intampla daca conectez 220V. A doua zi aveam 11.11V in baterie deci complect descarcata.
      Acum am 2 intrebari:
      1. ar trebui sa se incarce daca rulota e conectata la 220V, daca da in cat timp?
      2. pot folosi un redresor sa o incarc, daca da, ce fel de redresor?
      Multumesc.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.