George G

Conversie ambulanta

8 postări în acest subiect de discuţie despre Conversie ambulanta

Conversie ambulanta

George G

Salutare,

 

Discutia in momentul de fata e la stadiul de idee. Ca buget, ma gandesc la maxim 10000 de euro (achizitie, revizie, conversie). 

Ce vreau:

- cutie automata

- aer conditionat (preferabil clima)

- incalzire auxiliara/stationara

Initial am vrut sa plec de la o duba de marfa, insa ulterior am dat peste ambulante si mi s-a parut ca ar fi mai simplu de convertit o ambulanta avand cateva lucruri utile, cum ar fi:

- incalzire auxiliara

- baterie auxiliara

- izolatie

- instalatie electrica

Am gasit ceva de genul asta (anuntul complet e aici, dar posibil sa dispara, asa ca las si poze).

image.png.89505afa8b2ff015faf79c05f34719e4.png

Ce ma incanta la ea:

- partea din spate putin mai lata decat la varianta obsinuita. Am vazut in mai multe DIY-uri ca toti spun ca e important fiecare centimetru cand te apuci de o conversie

- geamuri - are destule, pot sa il mut pe ala de pe peretele despartitor si ar trebui sa fie de ajuns.

- lumini exterioare

- treapta din spate

- incalzire auxiliara

- instalatie electrica

Ce ma sperie la ea:

- inmatricularea - e clar ca pe actele de provenienta o sa scrie ca e ambulanta. Habar nu am daca pot sa o inmatriculez ca ambulanta, fiind persoana fizica, sau daca mi-o trece direct RAR-ul ca autoutilitara.

- reomologarea ca autorulota. mai e cale lunga pana acolo, am vazut ca s-a reusit omologarea unei conversii DIY.

- uzura reala. In general n-am gasit masini cu km multi, insa fiind autospeciala probabil ca are multe ore de functionare in gol, care stiu ca nu fac bine motorului.

 

Am gasit multe conversii la noi in tara, insa niciuna n-a plecat de la o ambulanta, asa ca ma intreb ce-mi scapa....

image.png

image.png

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Vasile Oae

Partea tehnică nu cred că e o problema. Avantajul este că are peretii mult mai drepți decât o autoutilitara. E mai patratoasa și atunci incadrezi mai ușor mobila in ea.

Partea legislativă s-ar putea sa fie o problema. E de văzut ce scrie in talon la o ambulanță. Nu știu dacă e vreo problema daca un campet rămâne in talon autoutilitara.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran
La 21.08.2019 la 10:42, George G a scris:

asa ca ma intreb ce-mi scapa....

 

In general motor mai mare, V6 de 3L cu consumul aferent. Greutatea aproape de MMA, putin loc ramas pentru a o "umple" cu mobilier si aparate. Altele sunt cu MMA de 5T unde categoria de permis B nu te mai ajuta. Ori iti iei C ori incerci detararea la RAR. Deasemenea inmatricularea ca PF.

Aici in Irlanda nu este problema cu inmatriculatul, intra la categoria D care este scutita de orice taxe.

Si pe mine m-a batut gandul la o ambulanta initial din cauza motorului puternic, izolatia la gata, webasto, etc ....:clapping: dar s-a opus categoric sotia cu argumentele medicale ...:tamp:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George G
9 minute în urmă, Alin Opran a scris:

dar s-a opus categoric sotia cu argumentele medicale ...:tamp:

Argumente medicale ce inseamna? Ca s-ar putea sa existe virusi si alte minunatii in pereti?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Incepand de cati ori fi decedat in acea ambulanta la virusi/microbi/ciuperci.

Fata de personalul medical de pe ambulanta noi, oamenii obisnuiti, nu suntem vaccinati/imunizati.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristi.lavric

@George G Salutare, ce ai mai facut cu idee ta de conversie ambulanta? Ai avansat cu ceva in directia asta?

Am avut si eu aceeasi idee si am gasit postarea asta, singura de pe net :) 

 

Conversia e clar mai usoara si are multe avantaje fata de la o dub de marfa. Nu credca se pune problema de omologare, insa poti circula asa simplu cu o masina incadrata ca salvare? (bineintes fara insemnele si culorile specifice) si mai ale poti iesi din tara fara probleme?

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
George G

N-am făcut nimic încă din lipsă de fonduri. Totuși, e de studiat bine, că nu e chiar atât de simplu pe cât pare la prima vedere. 

Printre probleme:

- tot electricul trece printr-un calculator și cam tot ce e în partea din spate e controlat de un calculator. Asta înseamnă că trebuie multă atenție și pricepere când renunți la unele echipamente. 

- izolația e mai bună decât la dubă de marfă, însă nu e chiar ce trebuie pentru camper. 

- legislația românească. Mie mi-ar trebui 4 locuri, însă RAR nu prea o omologheaza cum îmi trebuie mie. Plus de asta, omologarea ca autorulotă transformată în regie proprie nu mai e posibilă. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.

Autosalvarea e deja Autospeciala, ar trebui sa fie M1, iar nu N1. M1 s-ar incadra la rovinieta autoturism.
Locuri in plus se pot lua, dar e o cheltuiala in plus.
Izolatia e suficienta, ferestrele nu sunt izolate ca cele pentru RV.
Instalatia electrica se poate folosi in continuare, sigur are baterie auxiliara si circuit de incarcare de la retea externa si de la alternator.
Sigur are incalzire auxiliara, unele chiar aer conditionat in compartimentul spate.
Cred ca are mai multe avantaje decat dezavantaje.
Dupa parerea mea, autosalvările sunt o baza buna pentru transformare in autorulota.

Modificat de Fejer Antal
  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.