-
-
Conţinut similar
-
de Marcel Popovici
Salutari la toată lumea, ma bucur sa fiu începând de astăzi posesor de o rulota cocheta și bine întreținută. După 35 de ani de cort și odată cu venirea pe lume a juniorului am considerat ca este mai confortabil sa ne cumpărăm o rulota. Ca și ajutor fiind absolut nestiutori în domeniu și cumpărând și o rulota mai puțin populara va rog pe cei cu state vechi sa ne ajutați cu informații despre rulotele Sprite super 390 ek și sau eventual un manual al posesorului.
Cam atât pt început și încă odată ma bucur ca pot face parte din aceasta comunitate deosebita.
Cu stima
Popovici Marcel
-
de Tiberiu Popa
Buna ziua, colegi!
Mai am cateva zile si imi inmatriculez rulota, o Swift Charisma 23, dupa cum scrie in cartea de identitate. De Pasti sau imediat dupa, probabil, vom face voiajul inaugural, xa sa zic asa.
Pana atunci, as vrea sa imi fac temele nerezolvate, daca intrebarile au mai fost puse in alt topic (eu nu le-am gasit), iertare!
1. In primul rand, are cineva un manual (handbook) pentru modelul asta, din 2001? Am vazut intr-o postare un link, dar nu pare valabil, mai vechi de 2011 nu exista si nici pentru cele mai noi nu se poate descarca. Daca are cineva, scot berea de la rece!
2. Legat de asta si de designul mobilierului, e o chestie la care nu ii dau de cap. Rulota are doua canapele laterale, intre ele un corp de mobilier care devine o masuta. Corpul se poate detasa, permitand extensia canapelelor si transformarea lor in pat extins. Intrebarea este urmatoarea: ce loc trebuie sa ocupe masuta (corpul de mobilier), atunci cand patul este extins? Sau e musai sa fac patul toata ziua, iar noaptea sa ma impiedic de masuta? Cred ca imi scapa mie ceva...
3. Despre toaleta. Aceasta are un rezervor detasabil, care colecteaza apele gri, cred ca asta e termenul. Intrebarea este, exista ceva substante care se adauga in acest rezervor, pentru fluidizarea continutului, in genul pilulelor cu bacterii din fosele septice de la casa? Daca da, de unde pot cumpara asa ceva?
Multumesc anticipat pentru orice lamurire! Adaug o foto cu patul extins, poate ajuta! Corpul acela, masuta, l-am cocotat temporar pe biroul din stanga, dar nu pare sa fie acela locul!
-
de Tiberiu Popa
Salutare, colegi rulotisti! Acum ma pot inscrie si eu in categorie, dupa cautari si selectii, am reusit sa gasesc ceva ce se apropie de compromisul optim pentru mine. Anul trecut, chiar inainte de inceperea pandemiei, am ratat momentul si am amanat achizitia pentru anul acesta, desi stiam ca vor creste preturile. Pana la urma, cred ca am facut bine, deoarece, intre timp, mi-am schimbat si opinia vizavi de englezoaice, comparand ani si preturi si design interior. Am tot cautat o rulota adusa recent, dar nu am gasit nici un dealer care sa ma ajute sa trec cu bine prin furcile caudine ale vamii, toti pe care i-am contactat mi-au spus ca totul este rezolvabil, dar nu au vreut sa rezolve ei aceste probleme, nici macar contracost. Asadar, ma consider norocos ca am gasit o rulota gata inmatriculata, cu ITP valabil pana in 2023, si care, asa cum scriam, e foarte aproape de compromisul optim dorit.
Despre rulota. E usurica, 983 kg., nici nu am simtit-o pe drum (drept e, nici nu prea am avut drum greu din Medias in Cluj). Cu 3 locuri de dormit, interiorul dragut si in stare buna, baia chiar eleganta, mi s-a parut chiar frumoasa pentru o rulota din 2001. Proprietarul anterior a mai dotat-o cu un panou fotovoltaic de 100 W si o baterie cu gel de 100 Ah si un extra boiler de 20 litri, ceea ce o face destul de pregatita si pentru un off-camping mai putin energofag. Nu am apucat sa instalez cortul din dotare, am nevoie de spatiu pentru asta, dar am parcat-o cu ajutorul moverului, desi in 2 persoane merge si la mana. In butelie au intrat 11 litri de GPL, dar dupa vreo 2 ore maxim de incalzire a scazut presiunea pe manometru la vreo 2 bari. Nu cred ca asta e consumul, probabil am uitat robinetul deschis sau are scapari in exterior. In interior, mai are un radio CD Kenwood, detector de gaze si o alarma la care proprietarul nu stie codul, asa ca va trebui sa gasesc o varianta sau sa o schimb.
Pozele nu sunt chiar relevante, asa e de obicei, pantofarul umbla cu pantofii rupti, eu fiind putin fotograf, ca sa zic asa.
Aducerea acasa a fost insotita de pregatirea spatiului de parcare, refac poarta si am turnat o cale de rulare, urmand sa adaug o copertina, nu imi place ideea de a o lasa in soare sau ninsoare.
Cam atat despre noua jucarie. Fireste, daca aveti intrebari, va voi raspunde pe masura timpului disponibil. Incep sa ma documentez cu privire la locurile de iesit si sa centralizez cumva toata informatia relevanta de pe forum, pentru acces facil.
Va doresc experiente placute!
-
de Alexandru Ilea
Buna seara,
Am ajuns in punctul in care vreau sa achizitionez o rulota, preferabil pentru offcamping. As avea nevoie de ceva sfaturi de la persoane experimentate lin domeniu egate de achizitie , plecand de la urmaatoarele considerente:
doresc sa petrec perioade mai mari in ea (peste 1 luna) suntem familie de 2+1 (are 2 ani pitica) planuim distante mai mari de parcurs, un tur de europa, sa ne lase doar pandemia Frigider mare (cel mic de 100L e neincapator ) neaparat baie cu dus (cu ventilator), ca planuim sa o folosim in offcamping si in perioade de primavara/toamna (nu as scoaet pitica in frig)
Ca dotari pe care le vad eu importante :
* Truma Saphir- aer conditionat montat intern, diferenta intre 2400W si cel de 1500,
* AL-KO ATC control
* Motor mover
* Suport 3 biciclete (sau 2 )
* Kit panouri solare + invertor + baterie (caut 1-2 panouri de 600w total) + controller digital (moonitorizare etc)
* boiler pe gaz 10L
* Priza externa gaz
* Priza externa curent 220
* Cuplaj de la apa de retea (regulator debit + mufa externa)
* Cort extern pe toata lungimea rulotei sau "awning" cu inchidere totala (plasa insecte) - la acest capitol nu
Masina curenta : wv Tiguan, de 177 CP, MMA 2250kg
Singura experienta cu rulota e cu un Lunar Venus 540 din 204, care ne-a placut destul de mult.
Noua ne plac foarte mult englezoaicele, ca rulote, dar am omis partea cu Brexit ul , anul trecut si acum suntem intro dilema. Eu, in general nu sunt adeptul lucrurilor noi pe considerentul ca , cu 1-2-3 ani vechime se poate obtine un lucru bun, la un pret decent.
Cu acestea fiind zise, am cerut ceva oferte pt :
* Weinsberg 550 QDK (~16.000E net) cu cele 3 pachete clasice ,
* Adria Altea 552PK (20.000E net) cu incalzire electrica si cateva optionale mici care s-au adunat in aceasta suma (asa vine rulota)
* Eldis affinity 550 (22.000E brut) 2017 , adusa si inmatriculata din UK, cu Mover, Alde, cort , Al-ko ATC
* Swift Conqueror 570 (22.000E brut) 2017 - adusa si inmatriculata din UK, cu Mover, Alde, Al-ko ATC, cort , panou solar----> s-a dat intre timp , dar parea ideala pentru mine, buna ca termen de comparatie.
La englezoaicele second :
* mare problema pe care o vad e MMA, care la 1650, lasa loc doar de 150kg de incarcatura suplimentara, la care daca adaug suportul de biticilete + aerul conditionat, si cortul + scaune si o masa, raman undeva la 100kg de incarcare pt restul chestiilor. Pare destul de stresant sa te incadrezi cu lucruri de o casa in 100 kg. Aici rog pe cei cu experienta sa imi confirme ca asa este.
* avantajul : ne place foarte mult layout ul, suntem fani rulote englezesti ca structura, au Alde, (este si single point of failure), au mover si majoritatea dotarilor suplimentare de pe lista mea sunt standard cu exceptia aerului.
La Europene
* dezavantaj : nu suntem fan layout (ar fi un compromis), nu au nimic ca dotaare suplimentara, practic sunt inca 5000E minim in plus (la cum le vad eu, sper sa nu gresesc)
* avantaj : rulota noua, toate sunt noi pe ele, garantie producator si service in Romania (daca am inteles eu bine), incarcare 350 KG (cam 100 ar fi optionalele daca am calculat eu bine)
Intrebare, merita cu adevarat o rulota noua? banii ar fi cam aceeasi.
Am vazut ca foarte multi colegi au Weinsberg, ma gandesc ca pretul e atractiv. Stie cneva daca diferenta dintre Adria si Weinsberg, pt cei 4000 euro (- 500 E pt incalzirea in pardoseala pe care Adria o are), E mai buna Adria la ceva inafara de design ? Daca as monta optionalele de mai sus , Adria ar fi cea maii scumpa din grup.
Dat fiind ca nu am fost in multe rulote, cele europene ar fii luate pe nevazute, cele englezesti le pot vedea. De asemenea montajul aar fi cu mai putine batai de cap (nu sunt atatea de pus pe ele).
Astep ceva pareri cu referire la calitate si daca merita sau nu noua vs veche , plecand de la principiul unu buget de aprox 20-22 mii eur.
Multumesc anticipat
-
de Mihai A.
Salutari tuturor.
Povestea rulotei mele nu porneste neaparat de la dorinta de-a face mari calatorii prin tara, ci mai degraba dintr-o nevoie logistica
Cu familia ne-am cumparat un teren la Moara Vlasiei, Ilfov unde urmeaza sa construim o casa - sper in cam 1.5 ani. Terenul usor-usor s-a transformat intr-o frumoasa gradina de legume & livada, o gospodarie din care lipseste doar casa :).
Asadar ne-am spus noi (mica familie de 2+1) ca pana ne finalizam casa, sa ne luam o rulota care sa ne ofere comfortul minim necesar cand mergem la gradina pentru a sta acolo in tihna cateva ore, eventual si innoptat.
Zis si facut asa ca-am inceput cautarile pana-am dat de o frumusete de rulota Swift Charisma 565 din 2003 pe care-am pescuit-o din Arad, Pecica (stiu - reputatie nu f. buna). Ne-a placut tare mult la ea aranjarea/ergonomia spatiilor interioare (canapea pe colt, spatiu generos de WC/baie, zona de masa) sau faptul ca mobila avea un design relativ modern (cred ca Swift in perioada 2002-2004 a operat o modificare de stil mobila/lemnarie)
Initial nu-am crezut ca ne vom dori sa calatorim cu rulota in vreun fel ci doar sa-avem o 'casa' pe pamant care sa respecte rigorile legii (rulota fiind de fapt o casa 'fara fundatie/pe roti'). Dar petrecand la gradina & la rulota timp multisor ne-a ajuns sa ne placa (pur si simplu stand pe loc) experienta de rulotisti, a locui in spatii mici - minimale si ergonomice - de tip tiny-homes (acea moda de prin US veche de niste zeci de ani deja). Plus ca a inceput sa ne displaca mersul la mare la fel de fel de hoteluri/cazari & ne surade sa avem spatiul de locuit dintr-o excursie mai in controlul & spre comfortul nostru
Asa ca ne-am vazut cautandu-ne o masina noua care sa ne traga rulota (intrucat noi aveam un mic Polo). Dar pe parcurs ne-am indragostit de un Suzuki Vitara 2018 (ce l-am luat nou - raport f. bun calitate-nevoi-pret) care insa nu ne poate trage rulota Swift-ul curenta :)) - are MMA de max 1200 kg, Swift Charisma are 1100 kg masa proprie/1333 kg MMA. Asa ca cu aceasta rulota sunt in proces de-a o inmatricula, apoi s-o marit/vand pentru a ne lua una pe care noua noastra masinuta o poate trage (sau sa o schimb).
Iata si cateva poze cu Swift-ul la gradina :).
-
-
Activi pe această pagină 0 membri
Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.