Mihai-Arad

Cutiile de viteze manuale vs automate

21 postări în acest subiect de discuţie despre Cutiile de viteze manuale vs automate

Cutiile de viteze manuale vs automate

Mihai-Arad

Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?

 

Verdict: cutie manuală versus automată 5:3

Cutiile automate moderne funcționează în mod obișnuit confortabil și pot să te ajute la economia de carburant. La aceasta ajută treptele în plus precum și strategiile inteligente de pornire și de schimbare a vitezelor. Cutiile cu dublu ambreiaj funcționează în general rapid, dar nu întotdeauna favorabil la pornire. Motoarele tot mai puternice impun la cutiile mecanice ambreiaje rezistente la solicitări – și prin aceasta coapse bine antrenate. Câteodată pare chiar de parcă cutiilor mecanice nu li s-ar acorda prea multă grijă și atenție din partea producătorilor. Dar atenția asta costă și cumpărătorii trebuie să și plătească pentru ea.

Vezi aici !

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ursu Florin

Eu sunt PRO cutie automata :) Sunt de parere ca o cutie automata  este intretinuta cum trebuie ( schimburi de ulei facute la timp ) nu prea are ce sa pateasca.

Si daca mai discutam si de confort....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Si eu sunt Pro cutiei automata. Momentan ambele masini personale sunt cu cutie manuala, insa in viitor mi-ar placea sa schimb cu ceva mai nou sí cu cutie automata.:salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Adam
în urmă cu 1 oră, Mihai-Arad a scris:

Cutie manuală versus automată: Care este cea mai bună opțiune?

 

Verdict: cutie manuală versus automată 5:3

Cutiile automate moderne funcționează în mod obișnuit confortabil și pot să te ajute la economia de carburant. La aceasta ajută treptele în plus precum și strategiile inteligente de pornire și de schimbare a vitezelor. Cutiile cu dublu ambreiaj funcționează în general rapid, dar nu întotdeauna favorabil la pornire. Motoarele tot mai puternice impun la cutiile mecanice ambreiaje rezistente la solicitări – și prin aceasta coapse bine antrenate. Câteodată pare chiar de parcă cutiilor mecanice nu li s-ar acorda prea multă grijă și atenție din partea producătorilor. Dar atenția asta costă și cumpărătorii trebuie să și plătească pentru ea.

Vezi aici !

 Ne ceri părerea vis-a-vis de articolul citat sau în urma utilizării fiarelor personale ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Petre

Părerea mea, personală, după ce în ultimii 23 de ani am avut numai mașini cu cutii automate, iar acum am cutie automata atât pe Sprinter-ul pe care-l modific in autorulota, cât și pe mașina personală care are 400 cp și 700 Nm, este ca o cutie automata este net superioară uneia manuale.

    Dacă este bine întreținută, cutia automata nu te lasă, este un plus la confort si in buna parte protejează și motorul de supra și sub turații.

   Nu mai vb de consum, care la modelele noi, dotate cu cutii automate, este mai mic

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian

Pai e clar:cutiile automate pentru cei cu bani și manualele pentru cei cu mai putini bani. Mai sunt și excepții ex: eu am una automata.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian

Când eram șofer de teste la Dekra și mi-au dat prima mașină automată le-am spus că mie nu îmi plac astea, fara sa fi condus așa ceva. După o săptămână, când plecam cu mașina mea manuală de la serviciu ii opream motorul la semafor. Si nu mai îmi plăcea când îmi dădeau manuale. De atunci am zis că nu mai vreau mașină manuală.Dar anul trecut am luat una pe care mă bate gândul să o schimb cu o dubă...știți voi pentru ce!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Te salut @Stefan Adam 

Da, va cer parerea. De ce alegi o masina cu cutie automata vs cutie manuala ?

Numai ptr simplu fapt ca,  detii una, sau in trecut ai avut una manuala/automata si nu esti dispus sa incerci ceva nou ?

Ascultam sfaturile specialistilor/ prietenilor sau e "doar" marketing?

 

în urmă cu 3 ore, Marian Petre a scris:

Dacă este bine întreținută, cutia automata nu te lasă, este un plus la confort si in buna parte protejează și motorul de supra și sub turații.

   Nu mai vb de consum, care la modelele noi, dotate cu cutii automate, este mai mic

Despre costuri nu vorbeste nimeni, nimic?

 

Si cele cu cutie manuala, daca-s intretinute (schimbul ulei + filtru /periodic discul&co ambreiaj) "nu te lasa". Despre cat protejeaza , .... nu ma pronunt fiindca n-am "experienta" . 

[personal, am masina cu 360.000km , schimbat disc&co ambreiaj + ulei & filtru anual, indiferent de km parcursi].

 

Personal, toate masinile pe care le-am avut, au fost cu .... cutie manuala (deci, sunt ... sarac, vorba lu' @Adam Adrian ). :default_109:

Pe viitor, ... cutie manuala/ automata NU va fi un criteriu in alegerea masinii. 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Stefan Adam
La 12.01.2020 la 22:57, Mihai-Arad a scris:

Te salut @Stefan Adam 

Da, va cer parerea. De ce alegi o masina cu cutie automata vs cutie manuala ?

Numai ptr simplu fapt ca,  detii una, sau in trecut ai avut una manuala/automata si nu esti dispus sa incerci ceva nou ?

Ascultam sfaturile specialistilor/ prietenilor sau e "doar" marketing?

 

Despre costuri nu vorbeste nimeni, nimic?

 

Si cele cu cutie manuala, daca-s intretinute (schimbul ulei + filtru /periodic discul&co ambreiaj) "nu te lasa". Despre cat protejeaza , .... nu ma pronunt fiindca n-am "experienta" . 

[personal, am masina cu 360.000km , schimbat disc&co ambreiaj + ulei & filtru anual, indiferent de km parcursi].

 

Personal, toate masinile pe care le-am avut, au fost cu .... cutie manuala (deci, sunt ... sarac, vorba lu' @Adam Adrian ). :default_109:

Pe viitor, ... cutie manuala/ automata NU va fi un criteriu in alegerea masinii. 

 

La momentul actual am mașini cu ambele tipuri de cutii, și manuală și automată. Sincer, o prefer pe cea automată. Motive sunt o grămadă, obiective, din punctul meu de vedere. Care dintre noi n-a prins vreo "oră de vârf" prin centrul unui oraș sau pe vreo centură ? In cazurile astea cutia automată s-a dovedit o "binecuvântare".

Am tractat remorcă și rulotă cu ambele tipuri de cutii.  Cea automată "mestecă" singură, ceea ce pentru mine este un avantaj iar pentru situațiile in care credem noi că treapta de viteza nu este cea potrivită, o putem selecta manual.

Legat de costuri, dacă te referi la costul de achiziție, la auto sh nu cred că diferența intre manual/automat este foarte mare. 

Referitor la costurile de exploatare situația nu diferă cu mult. La cutiile automate este indicat schimbul uleiului la 60.000 km. ( asta conform unor specialiști ) și nu costă o avere. 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

Salut! Dupa sute de mii de km cu cutie manuala(cu si fara remorca/rulota) in 2019 am trecut la cutie manuala! Va spun sincer ca nu vreau sa mai aud de manuala. Avantajele automata: confort, eficienta mai buna, protectie mai buna a motorului. Dezavantaje: la revizia de 60.000 km costuri mai mari datorita filtrelor si uleiului din cutie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

:default_doh:

în urmă cu 2 ore, Macsim a scris:

Salut! Dupa sute de mii de km cu cutie manuala(cu si fara remorca/rulota) in 2019 am trecut la cutie manuala!

Va spun sincer ca nu vreau sa mai aud de manuala.

 

Avantajele automata: confort, eficienta mai buna, protectie mai buna a motorului.

Dezavantaje: la revizia de 60.000 km costuri mai mari datorita filtrelor si uleiului din cutie.

 

""".... Cutie manuală versus automată: Skoda Superb / Clasa mijlocie !

 La Skoda, spre deosebire de BMW, merge totul altfel: aici mașina cu cutie manuală este alegerea mai bună. Motivul: DSG își permite multe slăbiciuni mici. La pornire, sistemul funcționează aspru, iar funcția start&stop pare adormită alături de automată. Cutia preschimbă comenzile de kickdown de cele mai multe ori cu întârziere – astfel, cutia automată este în avantaj cel mult la o deplasare lentă.

În schimb, tranzițiile fără pauză, cizelate, fac posibilă o senzație de rulare foarte confortabilă. Dar la Superb cu cutie manuală schimbarea vitezelor face cu adevărat plăcere. Totul este fluent, timoneria e corectă, motorul poate să își dezvolte plin de viață cuplul său generos. Pe scurt: mașina se simte mai vioaie, mai activă, mai rapidă. Asta o arată și cifrele: cu toate că îi lipsește o treaptă de rulare, Superb cu schimbare manuală sprintează tot atât de rapid ca mașina cu DSG, care schimbă vitezele mai rapid.

Concomitent, Superb cu cutia cu șase viteze realizează o viteză maximă superioară și consumă în comparativul nostru „o idee' mai puțin carburant. Însă, la viteza de 130 km/h în ultima treaptă, turația este mai mare – cei care au deplasări dese pe autostradă vor avea un consum mai mare. Fix despre asta vorbeam la Insignia, de exemplu, unde nu se reflectă această diferență în favoarea automatei. Un alt beneficiu la automată este un plus de confort dacă parcurg pe autostradă distanțe considerabile. Nu este cazul în România, cu rețeaua noastră de drumuri de mare viteză, dar totuși, contează și acest lucru.

Gândește-te bine!"""

 

Situatia se schimba atunci cand vorbim de .... mega-giga-super PORSCHE Cayman (300 CP) ! E vorba de PDK (Porsche Doppel Kupplung) , nu de DSG. Dar, ....

O alta clasa (ceva mai inalta!), ptr cei cu buzunarele pline, nu!?

 

Distractie placuta, la sofat (condus!). 

Fie ca, sofati o masina cu cutie manuala sau automata.

:salutare!:

 

 

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Willy

Cad ai rămas împotmolit, și o sa ai ocazia daca nu ai avut încă mai ales noi cu rulote ofroad, nu poți folosi balansul mașinii pentru a schimba marșarierul cu treapta 1 sau direct 2 rapid și în mod repetat pentru a mări balansul și a ieși din groapa. Asta se face numai cu o cutie manuala și ceva experiență. E unu din motive pentru care vreau manual în condiții ofroad.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu

Eu am power shift (dublu ambreiaj) la o masina si automata clasica la cealalta. Pot sa spun ca la urcarea de pante cu viteza mica si la mersul pe teren accidentat, cutia automata cu convertor de cuplu e sfanta. Si la dublu ambreiaj, si la cutie manuala e foarte probabil sa dai foc la ambreiaj cand urci o panta de tipul accesului in camping Panorama.

Avand ambele modele, pot spune ca dublu ambreiaj este o placere la sosea buna, la autostrada, in schimb automata clasica este imbatabila la deplasarea cu viteza redusa in panta sau teren accidentat.

  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

La Panorama am reusit fara balans/avant sa urc panta fara sa incing ambreiajul. Mi-ai spus de avant, dar m-am oprit sa dau telefon, sa nu intru ca berbecul in camping! :) E drept ca s-a chinuit un pic Dusterul sa ia turatii in trepta intai, dar am urcat bine pana sus.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Parca am o senzatie de comfort mental cu tractiunea manuala mai ales in teren accidentat sau cu rulota in spate, dar nici nu prea am experimentat cutia automata.

In rampe mari , mai ales daca nu este asfalt sau pe nisip prefer sa cuplez reductorul.
Nu am observat sa se “streseze “ cutia sau motorul si pot urca lent fara sa rearanjez mobila inauntru! 😀

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florian Bucur

Salut,

Din cate stiu eu trebuie carligul sa fie montat din fabrica sau daca este montat ulterior sa fie trecut in softul masinii. La Range Rover cand o cuplez la curent masina stie ca are remorca si schimba setariele. Ex: dezactiveaza senzorii de parcare, modifica functiile ESP-ului, ABS-ului.Modifica functiile pernelor de aer si multe altele. Trebuie activata o functie in calculatorul masinii gen Trailer mode. Acelasi lucru se intampla si cand conectez SAAB 9-5. Are si o cuite cu functiile P R N D 4 3 L pentru tractare sau pante abrupte.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Calin Ciupercea

As zice ca depinde de model. Am avut un powershift model 2012, care are probleme de design. Se strica repede si reparatia costa foarte mult. Chiar cu intretinerea facuta cum trebuie si la timp.

 

P.S.:

Intreband pe cei de la service despre care cutii automate ar fi mai bune, in special pentru tractare rulota, raspunsul lor a fost nici una.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 2 ore, Calin Ciupercea a scris:

Intreband pe cei de la service despre [...]

 

De cand mi-au zis niste tantalai ca trebuie sa schimb turbina sau in cel mai bun caz sa iau un kit de reconditionare si apoi s-o echilibreze, in loc de a inlocui un banal cot care nu face parte din turbina (!), eu merg la service doar cu diagnosticul pus de mine sau de cineva in care am incredere ca isi cunoaste meseria, iar ce spune are logica. Altfel... mult noroc! 👍

 

în urmă cu 2 ore, Calin Ciupercea a scris:

raspunsul lor a fost nici una

 

Probabil ei considera toti inginerii proiectanti ca fiind niste ageamii. Nu ca n-ar fi, uneori, caci si ei sunt oameni.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Calin Ciupercea
în urmă cu 14 ore, NRLaurentiu a scris:

 

De cand mi-au zis niste tantalai ca trebuie sa schimb turbina sau in cel mai bun caz sa iau un kit de reconditionare si apoi s-o echilibreze, in loc de a inlocui un banal cot care nu face parte din turbina (!), eu merg la service doar cu diagnosticul pus de mine sau de cineva in care am incredere ca isi cunoaste meseria, iar ce spune are logica. Altfel... mult noroc! 👍

 

 

Probabil ei considera toti inginerii proiectanti ca fiind niste ageamii. Nu ca n-ar fi, uneori, caci si ei sunt oameni.

 

Crede-ma ca la ce pret are o reconditionare, am incercat mai multe service-uri, din mai multe parti ale tarii. Toti au spus acelasi lucru. Ba mai mult, unii au refuzat s-o faca pe motiv ca ei trebuie sa dea garantie si de obicei acel tip de cutie se intoarce in timpul garantiei cu probleme. Poate o fi o situatie izolata, nu zic. Nu cred ca toate sunt la fel, dar daca prinzi un astfel de model te lecuieste :D.

 

In nici un caz nu cred ca sunt ageamgii:)   sunt si eu unul dintre ei. Ziceam si pe baza a ceea ce am patit, a ceea ce au spus mecanicii care asta mananca zi de zi si a ceea ce am vazut la ei in curte. Foarte multe tipuri de masini cu multe tipuri de cutii. Dar, intr-adevar, nu stiu care cum a fost intretinuta.

 

Pe de alta parte sunt si aici persoane care tracteaza rulota cu cutii automate si nu se plang de nimic. Din contra.    Deci pana la urma probabil e cum ti-e norocul...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Calin Ciupercea , nu faceam referire la cutia pe care ati precizat-o, care este posibil sa fie un rateu ingineresc, ci la fix la ce am citat - ca v-au spus ca niciuna nu e buna la tractat. Pentru a "demola zicerea" cu argumente, va trimit sa vedeti specificatiile unui Defender 4x4 hybrid, diesel (!) in privinta tractarii. Inginerii de acolo chiar si-au facut temele si au studiat raspunsul in sarcina si cum sa moduleze din software rapoartele de transmisie in functie de sarcina, situatia din teren (data de senzori), precum si modul ales de sofer. Sa nu uitam ca e si un motor electric prin maruntaie! Pretul de baza pornea acum 2 ani de la 95.ooo euro... Si nu e singurul automobil cu o cutie automata senzationala. Si nu sunt fan automate... prefer o cutie manuala la orice ora din zi sau noapte! Bine, pentru acel Defender... 😁

 

In prezent, in mai toate domeniile, avem un hardware fenomenal, insa partea software este de toata jena. Pe vremea cand aveam Opelul Corsa, am studiat resoftarea la varianta Isuzu 1, 7 DI, contrariat fiind de calutii suplimentari vs. cei stoc si cum de nu crapa motoarele si raman la fel de fiabile cu softul imbunatatit. Asta inseamna cercetare! La vremea aceea erau cei de la EDS Germania. Din pacate nu mai stiu ce mai fac in prezent.

 

Referitor la noroc, daca nu ai parte de o bomba din start, conteaza foarte mult cine e la volan si, mai ales, ce face! 😁

 

In ceea ce priveste reconditionarea sau orice altceva care implica un volum mare de lucru, ganditi-va ca pentru un service auto, dpdv economic, este o mare pierdere (timp, oameni si logistica). Serviceurile sunt o afacere, nu o facere de bine pentru soferi! Si pentru a evita aceste pierderi sunt in masura sa inventeze motive SF sau sa ceara un pret a.i. sa va piara cheful. Pentru mine, acestia sunt ageamiii. Imi pare rau daca sunteti in domeniu si v-am jignit, n-a fost cu intentie.

 

In zilele noastre nu mai exista pasiune in meserie, doar profit. Si e normal, la cum cresc preturile dupa "maririle binefacatoare"!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.